Jump to content
Българският форум за музиканти

Hush

Изравняване нива на MIDI файлове

Recommended Posts

        Здравейте,

имам следния проблем, който ми създава много неприятности и ще съм много благодарен, ако някой даде идея как да го реша.

Проблема се състои в следното: пускам миди файл с определена сила, пускам следващ, музиката гръмва или съответно се чува тихо. Това изисква постоянно донагласяне силата на звука от мастера, което е доста досадно и изисква допълнително внимание по време на живо свитене. Сега да поясня става въпрос за KORG PA 50 SD, също така знам от къде се увеличават и намалят инструментите по отделно, и въпреки изравняването на нивата по стойности дори абсолютно еднакви пак има значителни разлики. Чудя се дали има някаква допълнителна настройка, която засяга силата на звука на отделни мидита, ровех и търсех, но без резултат.

        Благодаря предварително за отделеното време и евентуални идеи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма глобална опция. Ти като намалиш нивата на инструментите, после запазваш ли файла? Ако го запазваш няма логика после да са ти различни нивата.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В МИДИ файловете не всичко е само и единствено volume контролер. Има още един контролер, наречен expression (11), който също определя силата на звука на даден трак. А отделно на това, всяка нота (миди съобщение) в даден трак, има своята динамика (velocity). Не става само от клавира, трябва човек да седне, да почете, да пипне и ще му се изяснят нещата.

Отваряш си файловете през компютър, за да ти е по-нагледно и ще разбереш за какво става въпрос. :)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като отворихме тази тема и аз да попитам къде е контролата за ТЕМПОТО на един МИДИ файл? Всичко съм проверил в режим SEQUENCER/имам пред вид цялото меню/ даже запаметявам с темпо 58 примерно и след това пак тръгва с 68.... :yes::):cheers2:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвай някаква версия на CAKEWALK( в никакъв случай SONAR) за редакция на миди файла, много бързо ще ти се изясни всичко. В момента не разполагам с достатъчно време, но следващата седмица мога да ти обясня доста неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвай някаква версия на CAKEWALK( в никакъв случай SONAR) за редакция на миди файла, много бързо ще ти се изясни всичко. В момента не разполагам с достатъчно време, но следващата седмица мога да ти обясня доста неща.

ОК мерси!  :thumbs_up:  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като отворихме тази тема и аз да попитам къде е контролата за ТЕМПОТО на един МИДИ файл? Всичко съм проверил в режим SEQUENCER/имам пред вид цялото меню/ даже запаметявам с темпо 58 примерно и след това пак тръгва с 68.... :yes::):cheers2:

Темпото не е контролер, а е Meta Event (размерът също е Meta Event). Номерът му е 81 и ще го намериш в Мастър трака на файла.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Е като отворихме тази тема и аз да попитам къде е контролата за ТЕМПОТО на един МИДИ файл? Всичко съм проверил в режим SEQUENCER/имам пред вид цялото меню/ даже запаметявам с темпо 58 примерно и след това пак тръгва с 68.... :yes::):cheers2:

Темпото не е контролер, а е Meta Event (размерът също е Meta Event). Номерът му е 81 и ще го намериш в Мастър трака на файла.

 

Благодаря за инфото Мартине! :thumbs_up:

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че няма глобална опция. Ти като намалиш нивата на инструментите, после запазваш ли файла? Ако го запазваш няма логика после да са ти различни нивата.

Да, ако ги запаметя  се запазват така, но търся начин, по който да ги изравня по числова стойност, за да могат да звучат еднакво, защото звучат много различно по сила, например да приравня всички на 100. Обикновенно правя така: приравнявам барабани и перкусии на всички мидита и от там донагласям останалите инструменти, но какво да правя когато уж приравнените барабани звучат доста различно по сила, това ме мъчи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В МИДИ файловете не всичко е само и единствено volume контролер. Има още един контролер, наречен expression (11), който също определя силата на звука на даден трак. А отделно на това, всяка нота (миди съобщение) в даден трак, има своята динамика (velocity). Не става само от клавира, трябва човек да седне, да почете, да пипне и ще му се изяснят нещата.

Отваряш си файловете през компютър, за да ти е по-нагледно и ще разбереш за какво става въпрос. :)

Да, за velocity ми е ясно, виж за expression не се бях сетил, или по скоро ми го дава като контрол само на realtime track, или да го реголирам само при живо свирене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго нещо: за да звучат с еднаква сила, не само волюма но и сета трябва да е еднакъв.

Има и други подводни камъни - прегледай в траковете дали съответния контролер го няма още няколко пъти с различни стойности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май в крайна сметка се връщам на стария вариант, просто да регулирам волюма на инструментите по отделно, вижда ми се най-лесния и най-малко времеконсумиращ вариант :)

Благодатя все пак за идеите. И все пак, ако някой се сеща за по-лесен вариант да драсне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-лесен вариант няма, аз лично си оправям всяко миди поотделно преди да работя с него.

Качваш, отваряш и обработваш трак по трак, като следиш най-вече 7,11,91и93 контрола.

После гледаш да няма ''EX''-сус съобщения, понеже те ''водят'' мидито и в тях е закодирано всичко.

Направи си свой собствен стандарт на звучене.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си копира само нотите със velocity-то от всеки трак поотделно и да си донади контролерите за всеки трак. 

Ако му се получи приемливо звучене може да си вдигне velocity-то до край за всички ноти наведнъж и след това да го намали с колкото иска пак за всички ноти наведнъж. Това разбира се е ако не разчита на velocity-то за по-реално звучене на инструмента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.