Jump to content
Българският форум за музиканти

Jackson Pro Series Signature Chris Broderick Soloist 7 Review


Mefistofel82

Recommended Posts

Здравейте!
Позволявам си да се опитам да направя опит за ревю на посочения модел, като предварително правя уговорката, че музикалните ми способности са далеч от възможностите на китарата и че нямам никакъв опит с китари висок клас. И двете неща правят следващите ми думи не особено обективни, но все пак може и да са от полза на някои хора.
 
JACKSON PRO SERIES SIGNATURE CHRIS BRODERICK SOLOIST™ 7
 
20170201_175852.jpg
 
20170201_175907.jpg
 
Произход: Индонезия;
Закупена от: Томан (посредник Динакорд);
 
Спецификации:
Мензура: 25,5";
Конструкция: Нек тру;
Материал тяло: Махагон;
Материал гриф: Клен, 3 парчета с графитно подсилване;
Фингърборд: Палисандър с бял байндинг;
Финиш: Полиран, снежно бял (SW). Според сайта на Джаксън на тялото е полиестер, а на грифа е полиуретан;
Радиус на фингърборда: 12";
Прагчета: 24 бр. Джъмбо;
Бридж: Floyd Rose® Special 7-String Double-Locking Tremolo;
Нът: Floyd Rose® Original Locking;
Ширина на нъта: 47,6mm;
Ключове: Джаксън;
Адаптери: DiMarzio CB 7 на бирдж и нек. Сигничър серия на DiMarzio за Крис Бодерик;
Електроника: Потенциометри Тон и Усилване, Трипозиционен ключ за превключване на адаптрите, Двупозиционно ключе Kill Switch (който веднага беше прекръстен от мен на "копчето Mute :D), Пуш - Пул потенциометъра на усилването дели адаптрите на сингли, Пуш - пул потенциометъра на тона прави байпас на цялата тон верига.
 
Разлики с USA Custom:
Освен очевидната разлика в цената (990 евро за про серията срещу 4690 за американеца), между двете китари има разлики, които не мисля, че са за подценяване.
Да започнем с тялото - Къстъм серията е с топ Flamed maple, който в про серията липсва. Съответно липсва и байндинга на тялото. Финиша на тялото на къстъма е transperent color, а при про серията (заради липсващия топ предполагам) е плътен цвят. Фретборда на къстъм серията е от абанос срещу палисандров в про. Джаксън обаче са се погрижили да затъмнят допълнително палисандъра, като са го направили почти черен. Ключовете на къстъм серията са Planet Waves Locking (според мен нещо излишно предвид факта, че китарата е със заключващо тремоло), на про серията са обикновени Джаксънски. Не съм проверявал какъв е гиър рейта им, но според мен си настройват много добре. Флойд - Lo Pro на къстъм серията срещу Special 7 на Про серията. Признавам, че това е една от разликите, от която бях малко притеснен. Корейски флойд с блок и седла от цинкова сплав - ама вие сериозно ли??? След това обаче отворих сайта на Флойд Роуз и видях, че (въпреки разликата в материалите) Про серията също се прави в Корея, така че се поуспокоих. За момента флойда се държи много добре. Китата не разстройва, остава стабилна при "ръчкане". Освен това все пак си е оригинален Floyd Rose® и при много желание и излишни средства винаги може да се замени с Ориджинъл или Хот Род, които се правят в Германия, изработени са с качествени материали и на външен вид (поне) са едно към едно със спешъла. А също мисля и че може да се подходи с малко по - компромисен вариант - седла и блок да се подменят.
 
Впечатления от инструмента:
- Удобство:
Като цяло намирам китарата за много удобна. Грифът по спецификации е с D форма и не е дебел според мен (около 20 мм при трето и около 22 при 12-то прагче). Нек тру конструкцията на китарата позволява много голяма достъпност до високите позиции. Асиметричното тяло в комбинация с изместения страп бутон в задния край спомагат за добрият баланс на китарата - грифът не провисва. Това според видеата в Ютуб, в които Бродерик говори за китарата си всъщност е била и основната цел да иска точно тази форма от Джаксън. Китарата пристига фабрично със страплок система на Дънлоп, което спестява разходите и разправиите, свързани с подмяна на страп бутоните. Мензурата на китарата е 25,5 инча, за разлика от по-голямата част седемструнни Джаксъни, които са 26,5. Това напълно покрива изискванията ми. Тялото е масивно, дебело, което всъщност обуславя и малко по-голямото тегло на китарата. Тук е момента да спомена, че според мен китарата би била по-комфортна ако се ползва с колан с по-голяма широчина. Обикновените текстилни колани са тесни и не разпределят добре теглото и върху рамото. В същото време обаче повечето дърво според мен определя и по-добри резултати за следващия критерий, който ще разгледам. (Между другото в много теми е дискутирано какво е значението на количеството дървесина и вида и в една китара. Моля, нека не превръщаме и тази в такава. За мен лично всичко в един инструмент има пряко отношение към звука.)
 
- Звук:
До момента съм имал възможността да чуя китарата само в много орязан чейн - Digitech 2101 с вградената спикър симулация влиза във външен USB аудио интерфейс и оттам в HIFI усилвател. Като се пооправи времето още малко ще да се занеса в репетиционната при приятели да я тестваме. Ето обаче мнението ми до този момент:
Първоначалните ми очаквания бяха звука да е доста "по-мътен" отколкото всъщност е. За моя голяма радост се оказа, че греша. Китарата е с много добри среди, няма излишъци от баси или недостик на високи. Сигничър серията ДиМарцио адаптери на Бродерик е базирана на D-Activator за бридж и PAF Pro за нек - адаптри, които са се доказали нееднократно през годините с безкомпромисен звук. Тук е момента да спомена, че преди години бях попадал на D-Activator, монтиран на Ibanez RGT и личните ми впечатления бяха... разочарование. Излишно напържен адаптер, който криви (или поне така звучеше на онази китара). Слава богу тук нещата изобщо не са такива. Китарата звучи страхотно на клийн, а възможността адаптрите да бъдат разделени на сингли дава още много възможности в тази насока.
 
- Качество на изработката:
Тук е момента, където като добър българин бих могъл малко да похейтя. Имам някои леки забележки (предимно във финиша), които да са основа за това. Нямам обаче нито грам намерение да го правя. За мен лично на фона на всичко останало това са такива дреболии, които съм изключително склонен да пренебрегна. С едно много малко изключение китарата е полирана невероятно добре. Прагчетата според мен са много добре нивелирани и полирани. Всичко по китарата изглежда невероятно.
 
Няколко думи в обобщение:
Много хора биха ме попитали "Ма защо точно Бродерик сигничър, така плащаш много за име?". Много отдавна исках да имам китара с флойд. Исках да имам и 7 струнна китара. Така че реших да ги обединя. И така се оформиха критериите ми: 7 струни, флойд, нек тру конструкция, 24 прагчета, форма на тялото - суперстрат (или близка). Също така търсех китара, която хем да ми звучи за метъл, хем и да мога да свиря чисти партии на нея. След доста гледания на ревюта, четене на спецификации и т.н. стигнах до извода, че това е единствената алтернатива на пазара за мен. И към момента не съжалявам нито за секунда - китарата напълно оправдава, дори надминава очакванията ми. Китарата по всички критерии за мен е пет звезди!
 
Видео ревю на модела от Крис Бродерик:
 
Видео ревю от Sweetwater:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.