Към съдържанието


Снимка

Универсална рецепта за сваляне на акорди на парче


  • Please log in to reply
10 отговора на тази тема

#1 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1059 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 09 януари 2017 - 13:49

Здравейте, най-вероятно няма такава универсална рецепта, но все пак... Дайте съвети!

 

Ето парче: https://www.youtube....h?v=YnsSVKjFcgg

 

Значи, побърках се. Не е кой знае какво, леко джази, някакви смени на акорди с минимална промяна на тоновете.

Но за мен, това което става е прекалено фино и ми убягва.

 

Кокнкретните акорди които свири клавира, може да са някакви borrowed chords, модални обръщения, upper structure... Въобще, добър клавир може да си играе с основната прогресия, както си иска. Въпрос на познания и умения, да го прави разнообразно и същевременно да не осере нещо :D.

 

Гледах видеоуроци на този човек. Тук обяснява за borrowed chords примерно:

https://www.youtube....AhmXNmA8&t=162s

Modal Interchange - предполагам една от причините, да не мога да 'хвана' какво точно свири клавира...

 

Като универсална рецепта, когато клавира свири разнообразен съпровод със замяна на акорди, може ли "просто" да анализираме мелодията:

https://www.youtube....h?v=hhMCNhfZ8Iw (разни съвети за рехармонизация)

И да си "решим" ние, кои са основните акорди? 

 

Положението е критикал :D.

- Да се науча как се учат парчета (тр. да им знаеш акордите).

- Понеже никой клавир, който може да се нарече клавир и разбира от хармония няма да се занимава с нас, единствения изход е.... на мен да ми влезне нещо в тъпата тиква, да мога да свалям и свиря базовата хармония на акордите с луупера и да циклим отгоре с барабаниста :(.



#2 TONY

TONY

    Metal Messiah

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8517 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:китара, бас

Публикувано 09 януари 2017 - 16:38

Ти нали си китарист, а не китара!?

Питам, щото има да си чакаш клавирите да проговорят и да дават съвети.

Някой ден, може би дори в обозримо бъдеще и това ще стане.

 

Няколко "трика", за които се сещам.

1. Ползвай програма сваляща скороста

2. слушай само в дясно или само в ляво записа

3. Ползвай тунер и някаква програма, която да ти дава тон корекция или следене.

4. Ако можеш извади бас линията, тя е най-релентна към хармонията.

 

И най ценното - разчитай на ушите си.

По лесно е да се каже, отколкото да се напише. Но това е в общи линии. И чети теория.

 

ПС - аз също бих искал да науча някой друг трик, така че моля, пишете


Човек не открива музиката, а открива себе си в музиката. А.Вайсенберг
РОДЕНИЯТ ДА ПЪЛЗИ, НЯМА КАК ДА ПОЛЕТИ!!!
IRON MAIDEN ,METALLICA,Judas Priest, Manowar, Deep purple,Mercyfull Fate,King Diamond, Whitesnake,Tarja, Kamelot, Angra ,Slayer,Satch,YJM,Tony MacAlpine,GaryMoore,Thin Lizzy,Ac/Dc,Rainbow, Cacophony,EVH,Aerosmith,Extreme,Scorpions,SymphonyX,Annihilator
Stop stealing and committing fraud, the Government hates competition.


#3 Dan

Dan

    Редовно навъртащ се

  • Members
  • PipPipPip
  • 155 Мнения:
  • Инструмент:китара, пиано

Публикувано 09 януари 2017 - 21:39

И на мен първото, което ми дойде на ума е да слушаш баса, но като виждам как импровизира басиста .. трудна работа. Иначе песента се казва joy to the world и в гугъла ще излязат много резултати ако напишеш joy to the world chords. Конкретно в ultimate guitar излизат 93 резултата с табове и акорди. Основните акорди са лесни, но само с тях песента ще звучи елементарно, а тук доколкото чувам се използват много 7-ци, 9-ки и други джаз акорди. Ти басист ли си?



#4 musicman

musicman

    мракобесник

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6815 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:Китара

Публикувано 10 януари 2017 - 16:35

Започни с нещо по-просто.

Например с класически рок или блус, където са ясни схемите, трябва да откриеш тоналността. Така ще изградиш елементарен слух.

След това по-прости рок хитове и чак тогава скачай на Joy to the world.


People who complain about problems don't change the world. People who fix problems do!

#5 Baby Thomas

Baby Thomas

    Professional Hater

  • Mods
  • 10452 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе
  • Инструмент:AllTube AppleMac

Публикувано 10 януари 2017 - 17:01

За мен най-готиния и удобен софт, който помага в подобни случаи, е Riffstation. Но с умрял запис и никакъв опит не мисля, че ще имаш кой знае какъв успех...



#6 CyberGene

CyberGene

    Неспасяем

  • Mods
  • 3332 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:пиано

Публикувано 10 януари 2017 - 18:48

Отворих парчето, то нищо не се чува освен бас. Трябва да се напъвам, за да чуя нещо...

 

Иначе за сваляне на акорди на такъв тип музика трябва да я свириш, да се упражняваш, за да се научиш как звучи компингът, демек постройката на акордите по начина, по който се свирят от съответния инструмент за съответната музика, след това ще ти е лесно да ги разпознаваш. Аз преди да почна да се занимавам с джаз, съм пробвал да разпознавам акорди по слух - нулев успех :) После като почнах и да свиря, ми беше доста лесно. Аз съм силно срещу софтуерите, освен ако не е да забавяш музиката, за да чуваш по-добре. Но автоматичното разпознаване на акорди според мен не върши добра работа за джаз неща, пък и не ти тренира слуха добре.



#7 Baby Thomas

Baby Thomas

    Professional Hater

  • Mods
  • 10452 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе
  • Инструмент:AllTube AppleMac

Публикувано 11 януари 2017 - 11:08

То и за не-джаз не върши работа. ;)

 

Софтът е полезен за забавяне и най-вече за изолиране на инструментите, които неща помагат по-лесно да се чуе изсвиреното.



#8 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1059 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 11 януари 2017 - 22:49

Засега гледане на видеа:

 

Но с гледане не става.

Разбирам какво говори в общи линии, но като каже, примерно тука имаме еди коя си тоналност flat 9, и процесора ми ще прегрее за два акорда, да ги изчисля къде се намират :D.

 

Иначе по слух, тон по тон... Мъка. Такт за такт наизуст. И без да разбирам логиката.

 

Блуса мога да се ориентирам в коя тоналност е. Не че мога да свиря. Особено разни каденца и заигравки. Но защо да свириш нещо друго, преди това което те интересува?

 

Като малък свирех на пиано. Ако не ми се бяха набили като звучене в главата тъпотиите от класическата хармония, нямаше да гледам като натровен това парче.

Като научиш нотите и основните акорди (които разбира се включват септакордите) и почваш направо II, V, I прогресии не се занимаваш с глупости.

 

Но на китара, нотите са e*бано подредени. Виж, транспонирането не е :D.


Този пост е редактиран от emosms: 11 януари 2017 - 22:54


#9 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1059 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 12 януари 2017 - 13:52

Качеството на записа е ужасно. Дали става въпрос за същата песен (някаква коледна християнска), с брутална рехармонизация и аранжимент, или е съвсем друга песен...

https://www.youtube....h?v=30OaM6b48k8

 

Иначе без да се смели тази информация за акордите, със изсвирване и търсене по грифа, нищо няма да стане. И е по лесно да го мислиш в ноти, вместо някакви формички по грифа.

"Само* "  (само) тр. да смяташ интервалите наум и да намираш нотите по грифа....

 

Също, екстенднатите акорди (9/11/13) е според зависи коя степен може да изпуснеш, за да се свирят само 3 гласа от акрода, или макс. 4 (ако е чак толкова нужно за да се изтъкнат само базово най-характерните черти на акорда).

 

Доколкото знам, квината спокойно може да се изпусне и свирим нормалните септакорди на 3 струни.

За другите имаше разни опции, примерно кога може да се изпусне терцата, кога не..

Предполагам, тониката може да се изпусне в акордовия акомпанимент и да се акцентира отделно в баслинията...



#10 Baby Thomas

Baby Thomas

    Professional Hater

  • Mods
  • 10452 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Русе
  • Инструмент:AllTube AppleMac

Публикувано 12 януари 2017 - 15:26

Забрави за обръщенията, които допълнително всяват ужас... :D



#11 Steppenwolf

Steppenwolf

    0.775

  • Mods
  • 3238 Мнения:
  • Gender:Male
  • Инструмент:mind, keys, 

Публикувано 13 януари 2017 - 17:38

Намирам, че за успех при изваждането е от значение функционалното мислене и слушане — определянето посредством възприемане на интервалите в контекста на тоналността, съгласно характера на ладовите степени и алтеровките, а не толкова посредством интервалите между последованията. Последният начин не намирам за толкова ефективен, даже според мен лично понякога е фрустриращ. Също така мисля, че е най-целесъобразно да се започва от баса и мелодията, респ. най-ниските и най-високите линии. Първото е основополагащо за функцията на акорда, като според впечатлението за изразеност може да се мисли за обръщението; второто пък е най-ясно и лесно за чуване. Това стеснява пространството от възможности за пълнежа.

 

И +1 към написаното от CyberGene и musicman.

 

И още нещо: класическата хармония съвсем не е тъпотия и никой осъзнат и уважаващ себе си и музиката музикант не би изрекъл подобно нещо. Наличието на познания и по класическа хармония всъщност може да е плюс, например развива гласоводенето и поставя основи за по-контрапунктични/цветни трактовки, което си личи при джаз музиканти, които не са учили единствено джаз хармония. Тези пък, които се учат само от гледище теорията на акордовите скали, сякаш прогресират по-трудно, като са по-склонни към продължително механизирано и фрагментарно свирене, с не толкова добре свързана музикална мисъл. Такова познание и елиминира някои заблудни мисли, че определени неща в хармонията и музиката изобщо започват с джаза, вкл. доминантсептакордовата структура на b2, още известна като тритонусова субституция...


"Повечето хора по-скоро биха умрели, отколкото да помислят. Всъщност те го правят." — Бъртранд Ръсел





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни