Към съдържанието


Снимка

10 канален еквалайзер за бас


  • Please log in to reply
32 отговора на тази тема

#1 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 15 декември 2016 - 13:32

Сори че така наводнявам с теми, но си правя първоначално проучване за разни неща...

 

Какви честоти бихте препоръчали за 10 канален бас еквалайзер?

Питането е за 10 канален, защото идеята е да се преработи готов кит с двуполярно захранване за външен преамп.

(по-добрия вариант, от нещо с 9 волта еднополярно, според мен).

 

Ако почнем от 30хз (пета струна), което май е излишно ниско, и качваме по октава на лента, стигаме до 16кх, което също е .. излишно май май...

Как да се разпределят лентите из ниските, средите, високите (до 10кх или 12 кх макс? Или до 8кх..).

 

Въпроса подлежи на тестове през софтуеър, ама все пак, някакви мнения?


Този пост е редактиран от emosms: 15 декември 2016 - 13:33


#2 L.K.

L.K.

    не се трае

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2650 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Казанлък
  • Инструмент:китара

Публикувано 15 декември 2016 - 14:21

От Talk Bass форума: 

 

100Hz cuts "woof"
80Hz adds depth
Cutting 1K reduces gank
Boosting 800Hz "does this"
Boosting 2KHz adds "tingle" to slap

 

***

 

30Hz - 80Hz: The sub-bass region. Be careful when boosting in this range; your speakers might not be happy if you boost too much.

80Hz - 150Hz: The bass region. Boost and cut in this region to change the amount of bass in your sound.

150Hz - 500Hz: If your bass sounds too muddy, try cutting in this region. If it needs a little warmth, try boosting in this region.

500Hz - 900Hz: Boosting in this region can add mid-range growl to your tone. Cutting in this region can make things clean and pristine.

900Hz - 3kHz: Boosting in this region can bring out attack. Cutting in this region can help create a rounder tone.

Above 3kHz: Cutting can bring down the noise without much effect on the signal. Boosting can add a sense of air and space.

 

***

 

30hz to 60hz: MOST bass rigs CAN NOT do this range of sound too well. Some bass rigs can. Boosting here will add more depth to your tone, but can easily push your rig to the max if you are not careful. Best to not boost this zone too often, if at all.

200hz to 400hz - The magic zone for bass players. Thickens up finger style bass lines. Too much here will cause your tone to sound really muddy. Just enough here will allow you to sit in the mix quite nicely. 

500hz to 800hz - Between nasal and string growl. Hard to explain, but do not cut too much here if you are trying to CUT THROUGH a mix. However, reduce this range if your guitarists are midrange heavy players and instead focus playing with the low mids and low end of your bass.

900hz to 3khz is the edgy and bright attack range that will allow your finger style notes to have definition and will allow your pick playing tones to stand out.

4khz to 10khz: Adds fingerboard noise along with more clarity on high notes. Comes through your tweeter. Sounds terrible with a distortion effect pedal - for some, this is a desirable effect. 

 

Видно е, че търсената АЧХ е във функция от вида китара, стила музика и ефектите в чейна.



#3 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 15 декември 2016 - 14:51

Благодаря :). Много материал има по въпроса. Но в общи линии дават региони от честоти, които отговарят на суб бас, бас, ниски среди, високи среди, високи...

Съответно тези региони може да корелират с понятия като punch/kick, growl, presence, air и всякакви други определиния

Готов кит ще е по-лесен за преработка от правене на semi parametric EQ, но:

- от тези региони тр. накрая да избера някакви конкретни честоти, 10 на брой :D.

 

------
 
 
The next octave, say 62 to 125, I would call Lows Proper. This area contains the easily-audible fundamentals of the bulk of your bass notes. You want this area to be solid, but not sticking out too much.
 
Next, 125hz to 250hz, I call the Oomph octave. Some would call this the lowest mids. This is the fullness of your tone. It's crucial to the feel of your bass sound. If you feel you lack fullness, try boosting here first. And in a boomy room you might need to trim this (and also below this).
 
250 to 500hz you might call Chest. This is the start of a region that helps articulate the pitch of bass notes. Often you can leave this region alone, but you have to use your ear.
 
500 to 1000hz (or 1khz): I've heard this called "Gank" cuz it's the beginning of nasalness. It's an important componant of an aggressive sound; but for smoother tones, you may want to cut here.
 
1khz to 2khz: We're nominally leaving the mids and entering the Lowest Highs. It's still a little nasal, but you need a certain amount for definition. But too much of this and you'll really be competing with the voices and lead instruments. 
Back in the day (1960s) bass didn't really extend much past this octave.
 
2khz to 4khz: This is the start of Real Highs -- clarity, snap, zing, cut. How much you want really depends on musical style.
 
The couple of audible octaves above 4khz is Air and sparkle. A lot of styles don't even have much of this audible from the bass. You'll want to hear some for most modern styles of slap though. 
 
For slap tone, I'd start by trying hbarcat's very good advice:
cut a few dB in the area of 80 HZ and also at 800 HZ, then boost in the area of 125 HZ and also at 3,000 HZ.
 
------
 
 
------
 
 
40hz Sub Bass pointless to boost here unless you have serious wattage and cabs to handle it. Not a bad idea to cut.
80hz Bass-boost here when you think you want toost at 40.
120-250- Upper Bass (bass on a guitar!) boost for more motown...cut for more metal.
300-500 Mud. You dont need to cut, not a place to boost.
650-850 Growl. Will vary with bass model/pickup etc. My Magnum is 700hz exact.
900-1100 Gank. Varies depending on fretboard wood, body etc.
2k Snap, definition.
3k Zing, bite. This is the area the ear is most sensitive, so boosting here can make you bass annoying, cutting here can make it undefined.
4k Sizzle. Fret grind. Also classic place for kick drum definition. Try not to step on the kick by relying too hard on this freq.
5k and above, its a BASS guitar. What are you doing up there boy?
 
------
 
 
So here are the Peavey frequencies:
 
60 hz Bottom
120 hz Punch
250 hz Body
500 hz Timbre
1,000 hz Clarity
2,000 hz Bright
4,000 hz Presence
8,000 hz Edge
 
------
 
Има и още материал, с акцент на конкретни настройки на честоти на различни музиканти и стилове музика...
При анализиране на тази информация, четене на различни примери, проби с конкретен бас - може да се изкарат някакви конкретни честоти.
 
МНОГО матрял..

Този пост е редактиран от emosms: 15 декември 2016 - 14:52


#4 evernas

evernas

    Редовно навъртащ се

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 Мнения:
  • Gender:Male
  • Инструмент:bass

Публикувано 15 декември 2016 - 15:00

Е какъв е смисъл да преработваш преамп,след като можеш да си купиш такъв,"закичен" с най-използваните за бас честоти?Кеф ти Aguilar,кеф ти Mesa Boogie,Sadowsky или каквото там искаш.Оценям ентусиазма ти,но пазара е наситен с достатъчно хубави он-борд и оф-борд бас преампове и то на прилични цени и най-важното,със собствен облик.Ако ти се занимава ок,супер,иначе не виждам смисъл да откриваш топлата вода,след като вече редица отвърдени производители направили стандарт в звука на бас-китарата,са го направили преди 20 и повече години.Имай предвид,че дори и да постигнеш успех с преампа(което аз ти желая от все сърце)има толкова други фактори,които помагат на магията наречена звук да се получи.Баса ти,дървото от което е направен,пикъпите и да не забравяме ампа и кабинета(тите).Аз лично наблягам на следните честоти,30-40 за основа,250 за обем(имай предвид,че прекаляването с тази честота прави тона много не дефиниран в общия саунд),400-500 за бустване или кътване на средите,800 ако свиря с перо или търся "по-метален" звук,за високите зависи какъв точно звук търсиш,аз лично не обичам твърде много.Ако бях на твое място и съм доволен от звука на баса си,щех да си взема......нищо,ако не,ами просто ще го сменя с друг.Ъпгрейда като цяло е,замаявка с неясен край,най-често отрицателен - лично мое мнение,не-ангаже.Успех.



#5 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 15 декември 2016 - 15:22

Смисъла е цена. После, дори цената да е без значение, кой от тези готови да взема, без да мога да пробвам?

Как ще искам да ми оформя тона и кое да му оформя, ако ще го купувам само по описание?

Безкрайните проби и грешки на сляпо. Мани.

А за баса, сигурен съм че може да изкарам приличен тон с него. Основния проблем е, да не ми пречат ръцете и да свиря наистина :D.



#6 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 19 април 2017 - 14:57

Колоната за уредбата е готова. Усилвателя ......е на ниво шаси, готов....

 

Понеже се занимавам с дизайна за ситопечат, пак стигнах до честотите на EQ...

Кои точно да сетна :D :D :D :D

 

В общи линии идеята е да ги разделя по равно на малко под октава. През октава става 30-16к за 10 канала, няма смисъл.

По равно - за да няма проблем с Q фактора на всеки канал и да е еднакъв. Ако някои бленди са по-гъсто, добре е е Q-то да е по-събрано.

 

Ако трябва, няма да са толкова по равно (примерно 200-900 хз да има една бленда повече).

 

ce2LjyR.jpg

 

 

Сега са сетнати малко на око...: 30, 60, 100, 200, 350, 700, 1к4, 2к6, 5к, 10к 

(5 струнен бас, първата бленда ще е по-скоро за намаляване)


Този пост е редактиран от emosms: 19 април 2017 - 14:57


#7 Evtim Djerekarov

Evtim Djerekarov

    Юзрод Небесен

  • VIP listed
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9169 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sofiata
  • Инструмент:GUITAR, PIANO, VOCAL

Публикувано 20 април 2017 - 08:59

С жиратори ли ще го правиш? Направи първо прототип и се опитай да изчислиш шума - това е доста чувствителен момент при сложните еквилайзери.


Този пост е редактиран от Evtim Djerekarov: 20 април 2017 - 08:59

Основният закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Ние подготвяме един много хубав закон, който ще е много полезен за вас - гражданите, но не смятаме за необходимо да ви го показваме, преди да сме го приели, а и няма нужда да се допитваме до вас за неговото приемане. Иначе сме отявлени демократи и не подкрепяме авторитарните режими, които ограничават свободата на словото на гражданите си.
Карбовски за ЕС и Крим...

К'во се дзвериш, бе?!?


#8 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 20 април 2017 - 12:01

Тонкоректора е кит, с джиратори като отделни звена
 
Oсновната борба с шума, предполагам, e хедрума от захранването - стабилизирано +-15 волта :D.
Ще сложа цокли за суапване на ОУ.
Евентуално замяна на някой керамичен кондензатор с фолиен.
 
Ако интервалите са през голяма септима, се получават следните честоти (закръглено):
- 30, 55, 100, 185, 340, 620, 1k1, 2k1, 3k8, 7k
 
Някои камиончета:
 
BOSS GEB-7
- 50, 120, 400, 500, 800, 4k5, 10k
 
Behringer BEQ-7 - същите
 
ARTEC SE-BEQ 8
- 50, 100, 200, 400, 800, 1k6, 3k, 6k
 
Whirlwind FXEQ 10BP
- 20, 40, 80, 160, 320, 600, 900, 1к3, 1к8, 3к
 
 
AMT EQ-7B
- 63, 125, 250, 500, 1к, 2к2, 5к
 
Tomsline AEB-1
- 50, 150, 500, 3k, 9k
 
DOD FX42-B
- 50, 100, 200, 400, 800, 1k6, 3k2
 
Решението да е графичен еквалайзер беше генерално и вече така ще се прави.
10 джиратора в паралел - не знам колко шум ще имат. Ако всички буустват...
Повечето ампове и преампи имат ниски, високи и полупараметрик със суип в средите.
 
С графичния, освен избор на най-високата честота, може евентуално да има лееко сгъстяване/разместване в средите.
Още не съм си играл с амп симулация, да търся sweet spots в средите, с моя бас.
Даже нямам инсталиран гитар риг или нещо друго, дразни ме да ползвам компа за свирене :D


#9 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 20 април 2017 - 13:26

Taшак работа, ей затова ги мразя тези компютърни лайна 

Десетки часове съм ползвал гитар риг, със същия интерфейс - файдата и опита oт това изразходванео време е ЧЕ КАТО МИ ТРЯБВА И НЕ РАБОТИ :D

 

Кой релийз, какъв драйвер, на *кати... :D :D

Дроп дауна за избиране на входа просто не е активен. Oт къде да му го тура входния сигнал :D

 

3gHYiCV.jpg



#10 разбойник

разбойник

    отзвучител

  • VIP listed
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2336 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Инструмент:бас китара

Публикувано 20 април 2017 - 13:29

Не мога да коментирам техническата част, но със сигурност примерите, от които се взаимстват идеи за разпeделението на честоти не са подбрани добре. 

Ако държиш на графичен еквилайзер виж Trace Elliot GP 12, Ashdown ABM, MESA M9 (тези ми хрумват в момента) и поне ще имаш по-добър ориентир от досегашните ти. Съобрази се с честотите на основния тон на двете ниски струни, предвиди и достатъчно възможност за оформяне на звука в диапазона до 1000 херца. След това остава да се бориш с конкретните криви, Q фактори и характера на звученето на въпросните жиратори. 

 

Аз бих предпочел параметричен еквилайзер, но вкусове има най-различни.


_________________

www.nemoband.com

NEMO on Soundcloud
 

 


#11 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 20 април 2017 - 13:46

По-добре би било параметрик. С два суипа в средите.
Но този проект така ще е. Ако е на точните честоти, има предимство, че визуално е по-добър за работа.
 
Трупам в темата ... данни (благодаря за предложенията !!):
 
Trace Elliot GP 12:
- 30, 40, 60, 100, 180, 340, 660, 1k3, 2k6, 5k, 10k, 15k
 
Аshdown ABM-600RC-EVO IV (микс от слайдери и врътки)
- 45, 100, 180, 340, 660, 1к3, 2к6, 5к, 7к shelving 
 
Mesa Boogie M9 (графичния EQ)
- 33, 80, 150, 300, 600, 900, 2k, 5k, 8k

Този пост е редактиран от emosms: 20 април 2017 - 13:48


#12 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 20 април 2017 - 14:40

НЗ какво става, сложих гитар риг 4 и 5. И с двата нищо няма на входа.

 

Сложих и asio 4 all 

http://www.asio4all.com/

И драйвера за интерфейса

http://www.music-gro.../UCG102/p/P0198

И от диска драйвера (китайското копие на гитар линк)

 

И не знам кой, какъв драйвер, трябваше ли едновременно азио фор алл, или само за устройството.. , кое какво беше..

 

Не работи :D. Няма да има тестове - причина неизвестна. По принцип работеше и така съм си свирил дълго време, със соло китарата.

 

Сега съм на win7/64 бита, преди бях на win7/32, ако има значение. Всяко нещо с времето си.... Вече не работи :D :D :D :D

 

Важното е че и това иска временце, и то проявява характер..... Не може между другото да пуснеш нещо, дето ти трябва само между другото, за да тестваш, и да направиш нещо, което е само част от другото...

Иска временце, дейба, и това :D :D



#13 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 20 април 2017 - 17:03

Нещо има не в ред, и с азио и с беринджър драйвера..

Може интерфейса да се е прецакал.

 

Ще тр. да включа баса в line in на компа.. :D

 

p8wlvcI.jpg

 

QQdNKmw.jpg



#14 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 20 април 2017 - 17:35

Аудио и компютър... добре дошли в лайната :D

 

Проба с mic line in на компа и една много добра програмка, която може да се ползва за много неща.

 

Въпроса е, че като повечето компютърни лайна НЕ ВИНАГИ РАБОТИ.

 

Сега примерно, EQ може да си го глася, да слушам музика от плеъри и от ютюб през него, но звука от микрофонния вход, не...

 

UcbHc9L.jpg

 

 

За днес стига губене на време, не е рекъл господ да тръгне :D



#15 emosms

emosms

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1045 Мнения:
  • Gender:Male

Публикувано 20 април 2017 - 18:12

Много гадно като зациклиш, като не ще...

Подкарах APO еквалайзера, ефекта в различните честотни области се усеща и на 10к..

 

Само че, трябваше да ънинсталирам реалтек драйвера, и сега чувам звука със закъснение. Прекрасни проби :D






0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни