Jump to content
Българският форум за музиканти

Squier Affinity 5-String Jazz Bass V


emosms

Recommended Posts

Delta-та има много малкък Xmax, погледни си CD-та, сигурно е ужас.Предполагам с тази кутия и говорител над 50 вата ще пърди здраво :)

Има една много хубава EXCEL-ска програмка, ако искаш пиши на лично, ще ти я пратя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 41
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Fane sovereign говорителите, или едни неизвестна марка, Precision Sound (поне за мен), които вадят по-линейни симулации.

Също, по-евтини са за определена мощност. Дори варианти с 3'' бобина. Но ги препоръчват до 2.5 кхз.

Кросоувър точката е ниско и по-скоро ще тр. да ползвам среда за ВЧ.

Да не ползвам скъпи профи компресионни драйвери (излишно мощни и с малка площ, искат и рупори), или пък гадни пиезо боклуци.

 

А кутията, 150 литра чист обем, мисля че ще стане за 50-60 кинта, с филц и обкова. От месеци се занимавам с талашити и сглобяване на шкафове, и без това...

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Fane ти препоръчвам 15-400.Дават го 45Hz - 4KHz и ти гарантирам, че ще ги стигне спокойно 4KHz.Аз лично ползвам 2х12 с Fane 12-500LF.Те са 38Hz - 5KHz и нямам никаква нужда от високочестотен...Просто си сметни хубаво кутията и внимавай с каква мощност мериш CD-то.При грешно сметната кутия спокойно можеш да изпърдиш 500 ватов говорител с реални 100-тина вата...
И не знам защо държиш на да го портнеш толкова ниско...моя е на 60Hz.
Ако погледнеш честотната характеристика на Ampeg 810 ще се чудиш много :) Той не е портнат, там е друга бира, но е доста странно тюннат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ампег 810 покрива 2 x 31hz :). Не разбрах за конструкцията, бас рефлекс ли е, как не настроен..

 

Инчи, отделих малко време да проверя обемите на стандартни кабинети 15''

 

Модел  - литри

Hartke 115 B XL - 106

Hartke HX115 HyDrive - 105

Markbass New York 151 - 77

Harley Benton BB115T - 102

Markbass Traveler 151P - 89

Ampeg PF-115HE Portaflex - 81

Orange OBC115 BK  -108

Fender Rumble 115 Cabinet  - 83

Gallien Krueger NEO115-III -106

Warwick WCA 115  - 142

 

Това е приблизителен вътрешен обем. Може би ще е макс. 120 литра.

 

И аз се замислям за Fane говорителя, заради разширения честотен отговор. Все пак, по-добре да си свири повечето честоти от големия говорител, да няма 'дупка'.

В книжката го дават за затворени кабинети и средно големи БР, за двулентови профи колони. Но също така, предлагат приложение за мониторни колони и бас китара.

 

В нас си взех правенията, която работи на магия... С две лампи тип ел84 (ама руски), и на всичкото отгоре с пентод на входа.. Ползвам крайните в триоден режим, за по-обрано.

 

Всичко е ок, с изключение на слапа разбира се. Баса не е брайт, възможностите за тонконтрол са - ......махане на брайт.......,

Без компресор, баса кънти на всеки удар с кьопавите ми ръчички.Но ако се свири чисто и точно, ще излезне.

После малко EQ (ако преработя правенията някой слънчев месец), после по-хубави струни, ....после бас с тяло от ясен/явор и явор фретборд...

 

Като се изпече агнето, риташ казана с боба и почваш да ядеш агне  :D :D :D

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Къде е ключа за бараката за тона...

 

Честита нова година!

 

Ключовете са много: качествен инструмент с правилен setup и свежи струни, добър усилвател и ОТ, правилна постановка, умело използване на ефекти, подходящи тон-настройки, помещение...

Ти си се фиксирал върху идеята да си сковеш сам някаква кутия от ПДЧ. Това няма да ти помогне особено. Не се опитвам да ти охладя ентусиазма, а да ти спестя едни 200-300 лв и часове труд (който, ако си цениш времето също е пари). Не случайно хубавите ОТ за бас са четирицифрени суми и напълно си ги заслужават.

 

Има различно звучащи ОТ и не е съвсем правилно да се обобщава, но все пак, ако искам по-стегнат тон аз не бих избрал 1х15" ported. Да не говорим, че резултатите от скована кутия са напълно непредвидими, като в най-лошия случай можеш да повредиш говорителя още на първото свирене.

Разходи се с твоя бас до 2-3 магазина и го чуй през различни апаратури. После събери парите и си купи най-доброто, което ти е в обозримите възможности. Проверявай и базара, там изскачат изгодни предложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧРД,на всички.Това мислех и аз да напиша преди няколко дена,не че не оценям интусизма му,но само с четене не става.Никъде не става ясно от постовете му какъв тон-профил търси,общо взето явно гони hi-fi тон с набузени ниски и т.н.,което е лесно постижимо - просто трябва да си купи ква да е PA колона с поне 15ка и е готов,какъв обаче ще звука зависи много от техниката му,усилвателя и т.н. както е написал колегата по горе.Колкото и да се чете, резултата (как и дали ще звучи въобще)  няма да е ясен до края - достатъчно има писано по форумите за това.Пък и много очаквания от един бас,които струва колкото чифт добри пикъпи ( без лоша умисъл го пиша),както и да е.Мисля,че OP-то поне трябва да пусне саунд клипчета или видео,то толкова нещо се изписа,поне да видим някакъв резултат и какъв е той.Наистина има достатъчно бас-апаратура из Б-я,така че,за мен решението е ясно,но всеки си знае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧНГ !!!

Втора ръка нещата са си чист късмет и много редовно ровене....

В общи линии, 90% от нещата са с такива цени, че при налични пари направо отивам в магазина за ново.

 

При направи сам 15'', цената е съизмерима само с това: Harley Benton BB115T

Всичко друго (2x12, 4x10) е по-скъпо. Под 1x15 - не става.

Свестните говорители си имат T/S параметри, размера на кутията и порта не ме притесняват.

Гледам втора употреба, гледам... И какво да кажа.. Има един уоруик 4 x 10 за 500 лв, дето ми хваща окото.

С 15-ки нищо няма, или направо бегай в магазина, не се занимавай със стари боклуци.

 

Както и всичко друго, с повече от един драйвер е по-скъпо от 1x15. И има значителна разлика.

 

Хайфай звученето... Ниските ги прежалвам, ама високите... При опити за слап свирене.. :D. Всичкок друго е доста по-лесно като тон, и става с почти каква да е китара и уредба.

Редактирано от emosms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На старо според мен (ако си поразшириш финансовия лимит) ще си намериш читав 2х10 на старо и ако е добър кабинета ще разбереш,че 15ките са минало поради ред причини.Точно за слап,което явно ти се нрави най-много,по-удачния според мен вариант е да си потърсиш 10ки.Ще се изненадаш колко масивно звучат добрите 2х10 дори и веднага ще забравиш за 15ката.С последното изречение не съм съгласен,ако има някакво значение въобще,но всичко освен слапа е по-трудно за постигане като тон,поради простата причина,че ти трябва скупнат саунд за да слапиш,който излиза през каквото и да е,а не обратното - толкова скупнати кабинети има,че ум да ти заиде.Плюс следното, не мисля,че добър саунд се постига с каква да е китара и апаратура,за съажаление по нашите ширини твърдо се вярва все още,че всичко е въпрос на еквализация,но за съжаление не е само и точно това,бих се раздвал да чуя някой да накара GK  да звучи като Aguilar например.Важното в случая е,ти да си харесваш  звука и да си доволен от него и най-вече да си пасва на стила и саунда на групата с която свириш,другото е по-маловажно.Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е разликата между 10'' и 15'', петнайската определено ми звучи по-натурално:

Десетките имат една пълнота и оформеност, напомпан, но като че ли звука е по scooped и в тясна лента. Направо като с компресор или ефект ми звучи.

 

15-ката звучи по натурално, но с по-недефинирани среди. Като компромис, мога да лепна една 5'' среда.

Даже да я пусна би-ампинг, вместо да се занимавам с пасивен кросоувър. Една платчица за активен филтър е играчката. Малко по пипкаво и сложно, но подлежи на корекции. 

 

Като цяло, 15'' + туитър изглежда малко странно решение ( а е масово). Въпреки че мощен компресионнен драйвер с хорна може да се ореже на 2.5 килохерца.

Доколкото четох, с 15'' най-добре (относно насочеността на средите и фул рейндж възпроизвеждане) е да имаме 3 лентов кабинет.

Ако е двулентов, много хора смятат, че една среда ще откара достатъчно високи, и е по-добре от мидбас + пищялка.

 

 

За слапа - номер едно разбира се е техника на свирене, номер едно относно оборудването - екшъна на баса.

Мисля че стигнах до минимума на екшъна. Ако искам по-нисък, или тр. да ми преработват грифа, за да може да се натяга още, и/или - фрет левелинг.

Наложи се да повдигам 3,4 и пета струна при нъта със сгънати пластинки от медно фолио. 

Пипнах и малко отзад на струнника, и в общи линии стигнах до някакъв компромис с минимален fret buzz. По удобно ми е сега.

Mоже да съм задобрял... :D - мисля че ми олекна малко и пробвам неща с по малко усилие, без да блъскам и дърпам като малоумен.

Но по техниката има мноого да се работи, за да правиш нещата прецизно, с минимално усилие.

 

Та какво мислите за това:

https://www.thomann.de/intl/abm_6250_webster_nut_bass.htm

Моя бас горе май е... 47 мм.. Също, не ми е много ясно, какво води струните. Всички гнезда са еднакво широки, има леки скосове на резките на винтовете.

Сам няма да мога да го монтирам, ако се стигне до там.

Оригиналните just a nut на warwick, brass, са над 100 лв. Има и... пластмасови по 48лв. Никога няма да дам 48 лв за някаква пластмаска :D.

 

Засега карам с пластините, може да ги фиксирам с каноколит. Все пак, с този бас не ме притеснява да си правя каквото ми скимне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да монтираш Just a nut на твоя бас ще трябва да се разширява леглото защото Just a nut е по-широк. Това е работа за лютиер, а какъв е смисъла от нея...

Не знам какво и как си пипал по баса, но аз не съм виждал дори и толкова евтин инструмент да идва с фабрично ниско нарязан nut, по-скоро е обратното. Fender имат спецификации за височина на струните над първия праг, които са валидни и за Squier. Погледни и измери колко е твоята височина.

 

Ако питаш мен, хубав slap-тон се постига с малко по-висок action, a не с прекалено нисък и с по-тънки струни. Ако имаш хубава техника на свирене ще си звучи, това е най-важното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това е разликата между 10'' и 15'', петнайската определено ми звучи по-натурално:

Десетките имат една пълнота и оформеност, напомпан, но като че ли звука е по scooped и в тясна лента. Направо като с компресор или ефект ми звучи.

 

15-ката звучи по натурално, но с по-недефинирани среди. Като компромис, мога да лепна една 5'' среда.

Даже да я пусна би-ампинг, вместо да се занимавам с пасивен кросоувър. Една платчица за активен филтър е играчката. Малко по пипкаво и сложно, но подлежи на корекции. 

 

Като цяло, 15'' + туитър изглежда малко странно решение ( а е масово). Въпреки че мощен компресионнен драйвер с хорна може да се ореже на 2.5 килохерца.

Доколкото четох, с 15'' най-добре (относно насочеността на средите и фул рейндж възпроизвеждане) е да имаме 3 лентов кабинет.

Ако е двулентов, много хора смятат, че една среда ще откара достатъчно високи, и е по-добре от мидбас + пищялка.

 

 

За слапа - номер едно разбира се е техника на свирене, номер едно относно оборудването - екшъна на баса.

Мисля че стигнах до минимума на екшъна. Ако искам по-нисък, или тр. да ми преработват грифа, за да може да се натяга още, и/или - фрет левелинг.

Наложи се да повдигам 3,4 и пета струна при нъта със сгънати пластинки от медно фолио. 

Пипнах и малко отзад на струнника, и в общи линии стигнах до някакъв компромис с минимален fret buzz. По удобно ми е сега.

Mоже да съм задобрял... :D - мисля че ми олекна малко и пробвам неща с по малко усилие, без да блъскам и дърпам като малоумен.

Но по техниката има мноого да се работи, за да правиш нещата прецизно, с минимално усилие.

 

Та какво мислите за това:

https://www.thomann.de/intl/abm_6250_webster_nut_bass.htm

Моя бас горе май е... 47 мм.. Също, не ми е много ясно, какво води струните. Всички гнезда са еднакво широки, има леки скосове на резките на винтовете.

Сам няма да мога да го монтирам, ако се стигне до там.

Оригиналните just a nut на warwick, brass, са над 100 лв. Има и... пластмасови по 48лв. Никога няма да дам 48 лв за някаква пластмаска :D.

 

Засега карам с пластините, може да ги фиксирам с каноколит. Все пак, с този бас не ме притеснява да си правя каквото ми скимне.

Имай предвид,че гледаш ревю на кабинети и глава, която има HPF и т.н.,така че най-вероятно е нагласена според стила и техниката на свирене на пича там,второ 15ките се тюнват различно от 10ките и трето,доколкото видях (ако не бъркам) са озвучени с различни микрофони + свирене с перо.Ревюта като тези по-скоро подвеждат - различни свирачи,различни вкусове и техники на свирене и винаги на живо в ръцете ти звучат съвсем различно,знам го от опит.Като цяло не мога да ти хвана идеята - искаш звук за слап с бас на 15ка и по-бързия бързия репоспонс на 10ката ли?Огледай се и за 12ки тогава,пак ти пиша не сме 82 година лятото.Имай предвид,че слапа е главно перкусионна техника,така че трябва да дълбаеш в тази посока и басистите които харесваш - ако бях на твое място,каквото и всъщбност съм правил,щях да търся с какво свирят,да си харесам модел усилвател и кабинет и да се стремя към този тон,вместо да се лутам и да търся топлата вода.Има кабинети като Glock SpaceArt,може би към такъв тон се стремиш предполагам,на старо са по 500еуро.Пиша го от много време в тази тема,че саунда на някоя марка и модел се купува,а не се постига (с леки изключения да потвърдят правилото).Съгласен съм с колегата по-горе,че всеки си има техника и според нея трябва да си нагласи акшъна,за всеки бас и басист си има пределна височина,след която тона губи "блясъка" си.Относно нъта,имай предвид,че е тясно свързан с акшъна и фрет-левълинга,особенно на на първите прагове,не знам какво точно правиш,защото няма как видя,но имай предвид,че това което ти се струва правилно и удобно,да не е така,което от своя страна може да има лош ефект за пръсти,китка и т.н.Действай по усет,ако чувстваш,след сет-ъпа,че техниката ти на свирене се лее,всичко е ок,ако обаче нещо не тормози,гложди и т.н.(тос е усеща) или не изглежда,чувства и т.н. естествено,значи е грешно.Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги разбирам  саундовете на марките, въпроса е да ми харесва.

Доколкото разбирам, проблем може да е, че това което "ти харесва", на живо може да е проблематично за инструмента, да изпъква в микса.

Ама на живо ще има озвучители. И най-вероятно би се ползвало xlr директ out, вероятно и друга апаратура.

 

Търсенето на верната апаратура с верния тон (дето не го знам какъв е), коства огромни ресурси като пари и време.

Аз ще се огранича до търсенето с един лампов преамп (двоен триод) и 10 канален еквалайзер.

 

А причината за 15-ка е... Със сигурност дава дълбочина в ниските, има повече power handling от подобен 10 или 12 и....

Със сигурност всяка комбинация различна от "1x еди какво си" е по-скъпа. Дори в пъти по скъпа, или минимум 50% отгоре :D.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.