Jump to content
Българският форум за музиканти

Сетъп на Gibson LP


pepata

Recommended Posts

Здравейте, въпроса ми е свързан с грифа.

При сложено капо на първа позиция и натисната на последната позиция 6-та струна (low e) луфтомерна пластина с размер 0.10 пасва идеално, но когато повторя същото на първа струна не може дори да влезе под струната. Имате ли представа защо?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така трябва да бъде...Защо ли?

Защото посочените от теб струни са различни, и като дебелина, и като конструкция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Колега Пепата, причината е в силите на еластичност, които възникват във всяка една от струните. Както знаем от физиката, при деформацията на едно твърдо тяло възникват сили на еластичност. Опъването на струна е вид деформация и породената сила на еластичност предизвикват деформация (огъване) на грифа. Ситуацията при китарата е такава, че силите на еластичност, създадени от съответните струни, нарастват от 1-ва към 6-та струна и това предизвиква неравномерна деформация на грифа,  На прикачената картинка съм онагледил ситуацията (височината h6 съответства на 6-та струна, а h1 - на първа):

 

8974318H.jpg

Това е една от причините стандартните китари (тоест с успоредни прагчета) да не могат да се интонират абсолютно точно - няма как на всяко прагче да свирим нотите с абсолютна точност,  винаги има отклонения, които в най-добрия случай (качествена китара и правилно интониране)  са в рамките от -5 до +5 цента (1 цент е 1 стотна от полутона).

 

Когато свирим сола, тези отклонения на практика не се усещат, ситуацията е поносима и при пауър акорди (тоест редуцирани триади) с много гейн, но при при акорди с три и повече тона, особено с много гейн, дисонансът e доста осезаем и затова са измислени китарите с True Temperament Fretboard.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам. :) Благодаря за изчерпателния отговор. Объркването ми идва от това, че на всеки клип в интернт казват, че трябва да се проверява с луфтумерна пластина освен под 6-та струна на седмо или осмо прагче и под 1-ва. И в това, което показваха пасва и на двете места, а при мен ако под 6-та влиза без да повдига струната на 1-ва не пасва, но вече знам защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се натиска на последна позиция на грифа, натиска се там от където грифа се отделя от тялото в случая от 15-ти праг и се мери по средата м-у праговете които си натиснал в случая 7-ми праг. 

0.1 за тази китара е бая ниско но ако няма бъз и ти е удобнa значи е ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато свирим сола, тези отклонения на практика не се усещат, ситуацията е поносима и при пауър акорди (тоест редуцирани триади) с много гейн, но при при акорди с три и повече тона, особено с много гейн, дисонансът e доста осезаем и затова са измислени китарите с True Temperament Fretboard.

 

Въпреки, че анализът изглежда на пръв поглед много правдив, това усещане като че ли е малко фалшиво, защото:

 

-Разликата в опъна на различните струни е всъщност съвсем малка, както можем да се убедим при горе-долу еднаквата лекота на бендинг.

 Oпън от 5.96кг за 1-ва струна и 6.5кг за 6-та е горе-долу стандарт за комплект 9-42, настроен в стандартен строй, което е разлика от около 8% в опъна на крайните струни.

-Тези неголеми разлики създават сила, която се опитва да огъне грифа в посоката, в която той е най-корав. Това не води до значителна странична деформация.

 

В моя опит съм установил, че когато една китара е фалшива при добре настроени октави, то това почти винаги се дължи на недобре поставен нът (високи струни, или нът поставен не точно където трябва по дължина на грифа). Ако тези проблеми се отстранят и прагчетата са поставени прецизно, най-често се постигат отклонения в рамките на цент-два, а при внимателно свирене и ниски прагчета - по-малко от цент.

 

Конкретно по темата, бих казал, че е добре тръсрода да е така настроен, че все пак, да има някакъв малък  "просвет" и при 1-ва струна. Е, най-често този тип канали звучат малко "браянмейски" и "айрънмейдънски" - не са точно за тежка бичкия, но така или иначе, това не е чудно - сложните акорди най-често се позлват в по-малко агресивна музика.

Иначе, деформациите на грифа са широка тема и има много различни случаи (най-честия от които е нежелано хлътване или гърбица, около сглобката на грифа и тялото).

 

Дисонансът при свирене с дисторшън на сложни акорди, не е задължително неприятен и е по-скоро функция на качествата на това, което прави дисторшън (усилвателя/педалчето).

При всички положения, причината за лошо звучене не са малките отклонения в точността на отделните тонове (когато китарата свири в общи линии вярно) - причината е в това, че изкривяването на сигнала представлява един вид хетеродин (смесител), който създава суми и разлики на всички честоти, които присъстват в сигнала (основните тонове и техните хармоници). По принцип, много от съставките, които се получават като резултат, не са музикално свързани с акорда, който се свири, откъдето се получава и неприятното звучене.

Има обаче решения (за изкривяване), които звучат относително благоприятно, дори красиво, при доста гейн и много "отровни" акорди. Вярно, че тези усилватели звучат малко "браянмейски" и "айрънмейдънски", "блусарски" и т.н., обаче това е нормално, тъй като най-често по-сложни хармонии се наблюдават в по-малко агресивната музика.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискането на две струни, не дава достатъчно информация за диагноза "крив гриф".

Преди това има седла, truss rod, ниво на прегчетата и поне още пет неща!

Има една "магия" във вселената, нарича се трептене с основни характеристики - амплитуда, период, честота и дължина.

Та тази "магия" е тясно свързана с изложеният "проблем".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вярно. По описанието наистина дава. Седла нямат никакво отножение когато натискаш на 1 и последни праг. Той има различен bow от различни страни на грифа. Това е крив гриф!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вярно. По описанието наистина дава. Седла нямат никакво отножение когато натискаш на 1 и последни праг. Той има различен bow от различни страни на грифа. Това е крив гриф!

Китарата не e копие на Gibson, a e Gibson Lp traditional. Проблема не беше в грифа, а в мен, защото от скоро започнах да се пробвам да я настройвам сам. Свиря от доста години и мисля, че щеше да ми направи впечатление ако грифа беше крив. Плюс това преди да започна сам съм я носил на Валери Градинарски и ако имаше какъвто и да е проблем щеше да сподели за него. Сега в "кавъри" ще постна нещо да я чуете. Не че от това може да се прецени крив ли е не е ли, но все пак. Минал съм през доста кофти китари, но тази свири много яко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата са изключително прости. Има хора на които им се отдава, технически грамотни хора. Повечето производители имат описания за нещо като "стандарт" влизаш четеш и въртиш ако знаеш как и какво да въртиш, ако не знаеш за тая работа си има едни изключително технически грамотни хора наричащи се Лютиери, Та правилно си постъпил с Градинарски, тая работа не става с четене и по телефона трябва да се пипне и види от човек който разбира.

Имай предвид, че ако почнеш да въртиш грифа без да знаеш какво и как се прави има голяма вероятност нещата да станат много кафяви. LP талпите са много популярни с обезглавяването си, което се дължи на това, че притежателите на тези китари освен че харесвате дебелички грифове обичате и дебелички струни, смесено с претягане на грифа и някое леко изтърваване на китарата и става е така:

 

fftrn546frizm5mde7iz.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разлика, копие-не копие. При гибсони прагове никога не са наред от фабриката, това там вече е традиция. Така че погледни първо тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Извинявам се за кашата в горния ми пост. Поради мистериозно изчезване на един абзац (този за брайънмейското звучене), може би заради стар кеш на браузъра, съм написал абзаца два пъти, като само втория път - на правилното място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Имай предвид, че ако почнеш да въртиш грифа без да знаеш какво и как се прави има голяма вероятност нещата да станат много кафяви. LP талпите са много популярни с обезглавяването си, което се дължи на това, че притежателите на тези китари освен че харесвате дебелички грифове обичате и дебелички струни, смесено с претягане на грифа и някое леко изтърваване на китарата и става е така:

 

fftrn546frizm5mde7iz.jpg

Не съм особено съгласен. Инцидента от снимката обикновено става при падане и няма голямо  касателство  с натягането на тръс род-а и дебелината на струните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.