Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам Zoom G3X ефект, който може да се включва към компютъра с usb и да играе ролята на DI Box или нещо такова.

 

Ползвам го основно за да мога да записвам китарата. Имам усилвател който има phones out, който свързвам със входа за китара на G3X и всичко си работи добре и записва добре.

 

Реших обаче да си купя лампов усилвател, като бюджета ми е до 1000лв, и искам лесен начин за запис на звука от усилвателя.

 

Попаднах на този усилвател: VOX AC4C1-12

http://rockshock.eu/kitari/kitarni-usilvateli-bg/lampovi-bg/usilvatel-vox-ac4c1-12-bg.html

 

За него пише, че има изход за вход в китарен кабинет като на изхода пише: 4 Watts into 16 Ohm.

 

Въпроса ми е дали мога да "включа" от този изход направо във китарния вход на G3X, или ще му дойде много и ще гръмне?

 

Отворен съм и към други предложения за лампов усилвател, който може да се включи така към G3X.

 

Китарката ми е тази, ако някой се интересува :)

http://www.ibanez.com/products/u_eg_detail.php?year=2016&cat_id=1&series_id=4&data_id=379&color=CL01

 

Всякакви коментари и забележки са добре дошли.

 

Поздрави,

Радо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е кое ще цъфне първо - изх. траф на ампа или проца. :greenball:

 

За пръв път чувам някой да иска да включи амп в проц?!?!?! :slap:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да включваш каквото пише, че се включва.

 

Ако пише кабинет - включвай кабинет с определените характеристики, ако пише слушалки - слушалки и т.н.

В този ред на мисли, прочети какво е предвидено да се включва във входа на процесора и единствено и само това включвай.

 

В противен случай никой не може да ти каже кое и кога ще изгърми, а е опасно и за здравето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да видим дали може да се отговори с по-малко букви от употребените за горната подигравка... а Baby Thomas ще доразясни. Броим:

 

това което искаш не е възможно... възможно е:

- сигнал от премпа, който взимаш от FX send, да вкараш в процесора и оттам нататък да ползваш последния за всичко останало - ефекти, амп и кабинет симулации... и към РС-то... тоест печелиш само истинския лампов преамп... сега някой ще ти се каже, че преамп драйв без пауър амп драйв не било истинско, а било пласмасово... Ок

- сигнала от speaker out, към LOADBOX, който от своя страна има line out, от него в процесора и т.н. както горният вариант... поинтересувай се какво е loadbox...

 

не се справих обаче с броя на буквите... губя, но дано поне съм те насочил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обаче както е зададен въпросът е невъзможно, защото изходът за кабинет ще пръсне процесора.С load box e вече друга работа.Някои лампови усилватели имат директен изход за запис, обаче този сигурно няма.Сигурно няма и Send/Return FX Loop.Може да се записва с микрофон пред него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе те много неща могат да се направят, ама трябва като санитерен минимум поне упътванията да се прочетат и кой сигнал какво представлява и къде се използва. Инак става малко... "Тей и тей имам ВиК инсталация, що не взема да си вкарам ел. захранването по тез тръби, няма и кабел 8 квадрата да купувам я..." :hysterical:  

 

На всеки амп може лесно да се добави Slave Out с два резистора, евентуално + потенциометър за регулиране на нивото. И след това да се използва за запис (пък и упражнения в реално време) с някой импулс. Товар усилвателя обаче задължително трябва да има, примерно 2-4 МОЩНИ резистора, евентуално с радиатор даже. Load Box също става (то е същото) или атенюатор с такава възможност (повечето я имат). Реално вариантите са десетки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз редовно го ползвам ламповия амп с процесори, било кутийки или софтуерни: получаваш истински лампов процесор. Само че на изхода на ампа трябва да пише line out или premp out, send или неща в тоя дух. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FX Send; Preamp Out; Line Out; Slave Out; Speaker Out са различни неща и има значение кое от тях се използва и къде и как се включва!

  • FX Send може да е същото като Preamp Out, но не е 100% задължително, понеже в някои ампове луупа е "в средата" на преампа. И реално може да има два отделни такива изхода с различен звук от тях. Обикновено нивото при тях е "китарно", около 1Vpp. Може обаче и да е Pro, някои луупове имат цъкалка за превключване между двете. Справка в документацията или с осцилоскоп. ;)
  • Line Out може да е различно от горните, най-вече заради нивата. По-вероятно е да е Pro Line Level, което е около 3.5Vpp. Инак звукът е най-вероятно да е същия.
  • Slave Out е изход след крайното съпало, съответно звукът вече е друг! Нивото може да е Consumer или Pro, зависи как са решили да го направят, някъде има потенциометър за регулиране в разумни граници, така че да може да се настрои според зависи къде ще се включва.
  • Speaker Out също е изход след крайното стъпало, но нивото е много по-високо! За 50W крайно стъпало може да е 20Vpp без кривене и доста повече при дисторшън и/или в някои пикови моменти! Това ако го вкараш в проца не съм твърдо убеден, че последния ще оцелее...

Отделно има значение и какъв е импеданса на изходите и входния такъв на апаратурата, в която ще се включват. Несъответствието между тях също може да доведе до весели резултати. Без взривове, но откъм хубав тон...

 

Както е видно не е достатъчно жака да е кръгъл, за да използваме определен изход в който ни скимне вход. Поне според мен, винаги приемам алтернативни мнения.  :yes:

 

П.П. В поста ми има толкова много "вероятно", "обикновено" и "по принцип", тъй като май почти никой не се хаби да спазва стандарти и да пише подробно документация. ;)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения изход (ако имаш такъв) на усилвателя, от който може, без допълнителни устройства, да вземеш сигнал, за към процесора е SEND изхода на FX луупа на усилвателя (двойката Send - Return).

Ако искаш сигнала от процесора да се връща обратно в усилвателя, трябва да свържеш изхода на процесора към Return на усилвателя.

 

Записването на сигнал от усилвателя по този начин: китара -> усилвател->send на усилвателя -> вход на процесора -> USB - > компютър, не е много удачен, понеже звука на говорителя на усилвателя е голяма част от саунда по принцип, поради което в студиата усилвателите най-често се записват с микрофони, разположени около тях. Така се хваща звука на целия усилвател, не само на предусилвателя му.

 

Ако искаш да запишеш звук от след крайното стъпало на усилвателя (от изхода за към говорител/кабинет) ти трябва устройство, което понижава напрежението до линейно ниво и същевременно не представлява опасен товар за усилвателя.

Редактирано от Evtim Djerekarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като конкретен пример към постинга на Бейби Томас може да послужи пауър-секцията на един такъв сериозен усилвател, какъвто е Меса Буги Дуал Рек - на схемата нагледно  се вижда как е реализиран слейв-изходът:

 

Mesa100w.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дървено, как... ;) В едната крайна позиция на потенциометъра нивото ти е същото като за говорителя директно. Недостаътъчно дуракоустойчиво, според мен.

 

То не е и лесна задача да се направи, тъй като нивата на изхода зависят от количествата гейн и намаляне. Ако свириш с Volume на 2 и Slave Out изхода е на +4dBu (Pro Level), след като усилиш на 8 нивото на "робския" изход ще отиде в космоса и може да прецака нещо. Ако го изчислят да е +4dBu при макс усилване, когато свириш на 2 ще е тихо пък. Няма идеален вариант...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С пасивните схеми е така. Винаги трябва компромис. Можеха, да сложат някакъв пасивен лимитер, разбира се, но той може да въведе някакви изкривявания. С активна схема, щеше да е много по-добре, но нямаше да е толкова само-лампово, колкото маниаците обичат. С тоя слейв изход, без поне едно последователно съпротивление, може и изхода накъсо човек да даде (по грешка, или от неизправна/повредена апаратура).

 

Ядец :). Mesa Engineering U.S.A.

Добре поне, че звучи добре.

Редактирано от Evtim Djerekarov
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На хартия, JPEG и симулация нещата винаги са ОК проблема идва след като си ги налепил и го чуеш. Изключително рязко се изместихте от темата с тая схема на най-не динамичния и изключително скучен и мажещ Dual rectifier, всички пишат за него а на практика се броят на пръсти тези които са го разцъквали на живо и така  пречите да разбера кое първо ще изпуши на колегата, аз залагам на там дето пише G3X

 

П.П.

Относно автора на темата

Никога не включвай изход на който пише Ohm допълнено с Watts или обратното в каквото и да е било различно от озвучително тяло. Обикновено производителя дава manual четива първо четеш, после питаш ако нещо не е ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Не смятам, че сме се отклонили от темата, даже напротив - задълбахме в опит да обясним на младия ни колега Радослав, че концепцията му за запис е грешна. Ако е решил да купува лампов амп, което по принцип е похвално, правилният начин за запис е съвсем друг - ще му трябват още микрофон и аудио интерфейс (външна звукова карта). Странно защо, обаче, той така и не се мерна́ повече в собствената си тема...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми уплашили сте го.

Лампов усилвател вкъщи за записи ми звучи бая екстремно освен ако не живееш в къща де. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Similar Content

    • От OGBiceps
      Здравейте, колеги басисти! Би ми било интересено дали има собственици на Trace Elliot, ако да ми пишете, понеже съм заинтересован да си купя. 
    • От xapumup
      Център за обучение към БАН организира курс "Основи на звукозаписа, звукообработката и звукоусилването".
       
      Лектор ще бъде Ангелия Вихрова - опитен професионалист с нестандартна и смела визия за материята.
       
      В курса са влючени теми подходящи, както за професионални музиканти, така и за рок, поп и джаз музиканти (озвучаване и запис в репетиционна).
       

      Записване до 28.02.2018
       
       
      Описание
       
      Курсът представя основните елементи на тонрежисурата и въвежда в технологията на звукозаписа, озвучаването и дигиталната звукообработка (мушунг) с конкретни примери и задачи за самостоятелна работа. Курсът запознава с основната терминология в областта – теоретични постановки и практически упражнения. Обучението е организирано около решаването на практически казуси и задачи.
       
      Практическата работа в дигитална среда се осъществява чрез безплатните работни станции (DAW) Reaper, Audacity, Soundation и техните възможности, за усвояване на основите на софтуерната обработка на дигитален звукозапис. Разглеждат се и други, основни за индустрията платформи – Protools и Cubase. В лекционната аудитория е осигурена техника (микрофони, смесителен пулт, активни колони и др.) за практическо унагледяване в работния процес. Курсът включва и двудневно практическо обучение в студийна среда (студио/репетиционна Миг7), което е фокусирано върху практическото приложение на усвоените знания. 
       
      Курсът е подходящ както за хора без музикален опит (любители) или с начален опит в сферата на звукозаписа, озвучаването и миксирането, така и за професионални музиканти, които искат да разширят практическите си познания по работата със звук.
       
      Обучението е персонално ориентирано и се провежда в малки групи от 8 души. 
      За всеки курсист е осигурен лаптоп, на който той да има достъп до приложенията Reaper, Audacity и Soundation. Препоръчително е курсистите да носят собствени слушалки за провеждане на слуховите тренировки и самостоятелни експерименти на място.
       
      Очакван резултат: 
      Участниците да развият способности:
      • за развитие/насоки за адекватен слухов честотен анализ;
      • за прилагане различни начини на звукозапис, звукоусилване (озвучаване) и звукообработка (мишунг);
      • за прилагане в реална ситуация методите свързани със звукозапис на терен, озвучаване, монтаж и обработка.
       
      Продължителност: 
      Курсът ще се проведе в осем дни последователни дни - от 06.03-15.03. Лекционните занятия ще бъдат с продължителност 4 учебни часа от 9:00 до 12:30.
       
      Място на провеждане
      Център за Обучение на БАН (06.03 до 13.03) (бул. "Цариградско шосе" 125, бл. 26Б, II ет. тел. (02) 987 31 67) Адрес в Google maps: https://tinyurl.com/ya9lt43b
      Студио Mig7 (14.03-15.03) (1592 София, ул. Магнаурска школа 11) Адрес в Google maps: https://tinyurl.com/ybhg7sau
       
      Програма на курса по дни:
       
      Звука като физично и психологично явление; аналогов и дигитален звук, конверсия; компресия.
      Звукова среда; основни елементи в звукотехниката.
      Микрофони – видове, употреба; микрофониа техники.
      Работна среда за обработка на звук;
      Еквализация, компресия, височна и време – практическа работа.
      Хардуерни връзки; анализ, възможности, компромиси при изпълнение на задачата; озвучаване - основни положения.
      Извънаудиторна практика: озвучаване в репетиционна (на група, глас+инструменти и др.); Звукозапис в репетиционната – задача за смесване, самостоятелна работа.
      Извънаудиторна практика: Проверка и анализ на задачата за смесване (извънаудиторно занимание); Обобщение и препоръки.
       
       
      ЗА ЛЕКТОРА
       
      Ангелия Вихрова е магистър звукорежисьор с широка практика в звукозаписа, миксирането и озвучаването. Записвала е симфонични оркестри и банди за филмови продукции, концерти. Озвучавала е рок и поп групи. Работила е в звукозаписни студия, театри и ПТС-и. Университетски преподавател по „Музикална акустика“ и „Студио“ в НБУ.
      Вихрова е автор на звуковия дизайн на късометражни и документални филми, музика за филми. Отличена е с награда на НБУ за Тонрежисьорско майсторство и е печелила международни конкурси за миксиране на песни. 
       
      Информация за записване:
       
      София 1113 
      бул. "Цариградско шосе" 125, бл. 26Б, II ет.
      тел. тел. (02) 979 52 60 и (02) 987 31 67
      Email: tdc-phd@cu.bas.bg и trainingcenter@mail.bg
      Website: http://edu.bas.bg/
       
      Банкова сметка: УНИ КРЕДИТ БУЛБАНК
      IBAN: BG12UNCR 96603120 715116
       
      Такса: 350 лева
      Краен срок за записване: 28.02.2018 г.
    • От storm_chaser
      Здравейте,
      Бихте ли препоръчали моля добри студия за звукозапис в София, с изключение на Графити ( те са си супер, но търся какви други варианти има налични в София) ? Благодаря предварително за всеки отговор!
    • От enthusiast
      ​Здравейте,
       
      ​Имам един доста досаден проблем и ще съм благодарен, ако ме посъветвате какво да правя. Китарата съм я взимал втора употреба. Модел - Cort G254.
      В началото звучеше сравнително добре (имайте предвид, че ми е първата ел.китара, така че е възможно да не съм имал реална преценка), но с времето се появи дразнещ пращящ шум, който се усилва, когато регулирам потенциометъра. Когато потенциометъра е на 0, няма толкова силно пращене, но първата (най-тънката) струна почти не се чува, като започна да го завъртам - пращенето се усилва и на max леко намаля, но пак е нетърпимо. Когато пусна distorsion от усилвателя, също шуми доста.
      Има възможност да е и от усилвателя, защото е китайски някакъв (stagg 10W-ов). С регулиране на настройките на усилвателя шуменето нямаля, но така китарата звучи някак глухо.
      ​Доколкото четох, китарата играе ролята на антена и улавя всякакви паразитни радио сигнали, затова е хубаво да я облицовам с алуминиево фолио отвътре. Това ще го направя, но като я отворих, попаднах на някакви висящи жици.

      ​http://prikachi.com/images.php?images/240/9120240r.jpg
      ​http://prikachi.com/images.php?images/242/9120242d.jpg
      http://prikachi.com/images.php?images/243/9120243a.jpg

      Бих се радвал, ако някой, който е по-навътре с електрониката на китарите, се отзове. Или някой, който е имал подобен проблем.
    • От The_son_of_rage_and_love
      Здравейте
      Намислил съм да си купя усилвател, който да е 50 ватов
      Ако някой може да ми препоръча марки, модели и т.н. ще съм много благодарен
      На усилвателя ще се свири предимно метъл (траш, хеви, пауър), също така ми се иска да има футсуич
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.