Jump to content
Българският форум за музиканти

Що е груув...


Steff

Recommended Posts

Тъй като понятието "груув" е нещо, с което много често се спекулира, както и употребява погрешно, а от друга страна-много потребно за всеки един музикант, бих искал да попитам за мнението на колегите-какво точно разбирате под "груув", и възможно ли е според вас, ако го нямате като дарба, да се придобие с много работа или разбиране например?Моето мнение ще споделя по-късно :blink: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти брато...слу6ал сам те 3 -4 пати и определено ти има6 groowe .тва е дарбата на всеки музикант да постигне единството със песента която свири.особено при фонки изпълнения и други подобни груува е неотменна 4аст от басиста.4овек може да нау4и ниакакво стакато там и да си скубка да си заглушава ама ниама ли груува не знаекаде и как става тая работа и зву4и грозно.а тва си идва от сър4ицето,.....така да се каже :inlove:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали "груув-а" е дарба или се учи - ми ако човек няма дарба и чувство за ритъм (щото познавам такива хора) - няма груув. Имаш ли ритъм вътре в себе си, груува се развива - със свирене (опознаване на инструмента) и слушане на музика.

Техническата част май е само допълнение, още някой инструмен към изразните средства. Замислете се колко басисти правят ритъм и с паузите (т.е. и със спиранто на тона да подчертават такта), колко вкарват "мъртви" ноти... това са елементарни техники, а всеки като си включи баса и почва да малтретира струните с палеца...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Demiurg, няма иконки, които си стискат ръцете, иначе бих сложил една :beer:. Само бих искал да добавя, че според мен груува не се развива, а се опознава, а овладяването на инструмента само помага за интерпретирането му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак мисля че донякъде се и учи - с опознаването на изразните средства на определен стил музика учиш и начина по който тя се свири. Поне така се надявам, че иначе че си Умра некАдърен (ударенията на главните букви).

 

Никой до тук не спомена за "Врага в отбора" - барабаниста :blink: . Без неговата "помощ" не става, груув-а, пулсацията на парчето или както там ще го наречем е работа (поне) на двамцата с басиста.

А за това дали груув-а има почва у нас . .. . абе , надяваме се бъдещето да е по-добро, ама засега май нищо хубаво не може да се каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да питам само при бас ли има Groove ? :blink: Щото единство с песента би могла да се постигне и с други инструменти или материята е специфична ??!?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки басист свири с различен груув:dance:изключвам метал басистите,щото няма груув там.просто трябва да се свири с много въздух и много фил-това е = на груув (промерно).разбира се ,че има почва у нас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има почва но за сега тя е предимно 3+3+2 в 4/4 :green:

тоест като сложиш балкански ударения върху иначе европейски разположените 8 осмини в такт4/4 :green:

Това на шега

Иначе смятам че има някои постановки,които са принципни и трябва да се знаят но ако го няма онова вътрешно чувство,което да бъде "облагородено" от това познание..................... :D

Нещата са свързани както не можеш да се научиш да импровизираш ако просто нямаш инвенция.можеш да се научиш да импровизираш спортд определени правила.Да подчиниш инвенцията си на стила и правилата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Хм... ама май си говорим за различни неща... като казах груув, имах предвид разклащането на тоновете вътре в такта-било то напред, или назад-тоест-това, което различава човека от Кюбейс-а примерно.Това с колко въздух свириш и дали свириш стакато и дали усещаш песента като цяло-за мен са други неща.А за НикиФена искам да добавя, че груув е имало много, ама мнооооого преди още баща му на Уутън да е бил заченат... Това, че той го популяризира, е отделен въпрос.Ти например знаеш ли колко груув има Джон-Пол Джоунс?А знаеш ли кой е той изобщо?Щото той не е от тия дето свирят много сложно...

Редактирано от Steff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никифена не знае. Ей ся се връща от гъбозавода :angry:

 

Ама като е толкова добър защо не го поканиха Пейдж/Плант през '90-те?

 

Майтап, де. Всички са много по-добри музиканти от нас, ама Виктор трудно ще го стигне някой в тъя сфера. ИМХО... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, след първите мнения на Стеф и Демиург тая тема я поразводнихме. Под груув обикновено се разбира точно това което казва Стеф - "разклащането" на времето, плюс комуникацията (като ритъм) на музикантите. Класически пример е Джеймс Браун, въпреки че ритъм секцията върти едно и също по няколко минути, т.е. няма значение колко ноти свириш, нито дали си най-бързия басист във вселената.

 

Преди и след всяко "време" има някакъв диапазон в който може да се свири. Много от рок музиката (включително и метъл - това е за Топсън) се свири малко "напред" т.е. преди времето, което би отмерил метронома. Има едни - The Meters, черни фънкари, та тия свирят толкова "разклатено"- ту напред, ту назад, че може да те заболи главата.

 

Защо смятам, че груува се учи. Има някои темпа и пулсации, в които съм доста по-убедителен, отколкото в други. "Усещам" ги по-добре. Това усещане се разширява и (в моментите в които се чувствам достатъчно отпуснат) понякога ме спохожда и за неща, които са ми традиционно по-трудни за свирене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Хм, след първите мнения на Стеф и Демиург тая тема я поразводнихме. Под груув обикновено се разбира точно това което казва Стеф - "разклащането" на времето, плюс комуникацията (като ритъм) на музикантите. Класически пример е Джеймс Браун, въпреки че ритъм секцията върти едно и също по няколко минути, т.е. няма значение колко ноти свириш, нито дали си най-бързия басист във вселената.

 

Преди и след всяко "време" има някакъв диапазон в който може да се свири. Много от рок музиката (включително и метъл - това е за Топсън) се свири малко "напред" т.е. преди времето, което би отмерил метронома. Има едни - The Meters, черни фънкари, та тия свирят толкова "разклатено"- ту напред, ту назад, че може да те заболи главата.

 

Защо смятам, че груува се учи. Има някои темпа и пулсации, в които съм доста по-убедителен, отколкото в други. "Усещам" ги по-добре. Това усещане се разширява и (в моментите в които се чувствам достатъчно отпуснат) понякога ме спохожда и за неща, които са ми традиционно по-трудни за свирене.

Класика откъм груув е "Роко Престиа-Дейвид Гарибалди"!!! Чуйте Tower of power!!!

Иначе Патитучи го обяснява в едни много разпространени видео-уроци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Значи в момента под "груув" се разбира това ,на което навремето му викаха суинг,офбийт ,и което ако не го усещаш е почти невъзможно да се научи,защото е и почти невъзможно за нотиране?Така ли е или греша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ви"Джаз-история,теория,практика"От Янош Гонда.Има много интересни несхта за пулсацията в джаза и т,н,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.