Jump to content
Българският форум за музиканти

  • 0
Steff

Що е груув...

Въпрос

Тъй като понятието "груув" е нещо, с което много често се спекулира, както и употребява погрешно, а от друга страна-много потребно за всеки един музикант, бих искал да попитам за мнението на колегите-какво точно разбирате под "груув", и възможно ли е според вас, ако го нямате като дарба, да се придобие с много работа или разбиране например?Моето мнение ще споделя по-късно :blink: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Recommended Posts

  • 0
Здрасти брато...слу6ал сам те 3 -4 пати и определено ти има6 groowe .тва е дарбата на всеки музикант да постигне единството със песента която свири.особено при фонки изпълнения и други подобни груува е неотменна 4аст от басиста.4овек може да нау4и ниакакво стакато там и да си скубка да си заглушава ама ниама ли груува не знаекаде и как става тая работа и зву4и грозно.а тва си идва от сър4ицето,.....така да се каже :inlove:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Дали "груув-а" е дарба или се учи - ми ако човек няма дарба и чувство за ритъм (щото познавам такива хора) - няма груув. Имаш ли ритъм вътре в себе си, груува се развива - със свирене (опознаване на инструмента) и слушане на музика.
Техническата част май е само допълнение, още някой инструмен към изразните средства. Замислете се колко басисти правят ритъм и с паузите (т.е. и със спиранто на тона да подчертават такта), колко вкарват "мъртви" ноти... това са елементарни техники, а всеки като си включи баса и почва да малтретира струните с палеца...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Demiurg, няма иконки, които си стискат ръцете, иначе бих сложил една :beer:. Само бих искал да добавя, че според мен груува не се развива, а се опознава, а овладяването на инструмента само помага за интерпретирането му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Все пак мисля че донякъде се и учи - с опознаването на изразните средства на определен стил музика учиш и начина по който тя се свири. Поне така се надявам, че иначе че си Умра некАдърен (ударенията на главните букви).

Никой до тук не спомена за "Врага в отбора" - барабаниста :blink: . Без неговата "помощ" не става, груув-а, пулсацията на парчето или както там ще го наречем е работа (поне) на двамцата с басиста.
А за това дали груув-а има почва у нас . .. . абе , надяваме се бъдещето да е по-добро, ама засега май нищо хубаво не може да се каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Аз да питам само при бас ли има Groove ? :blink: Щото единство с песента би могла да се постигне и с други инструменти или материята е специфична ??!?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
за мен груув значи едно: victor wooten
това е :dance:

а дали ще се научим да свирим такава музика....
еее не се знае :no:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
всеки басист свири с различен груув:dance:изключвам метал басистите,щото няма груув там.просто трябва да се свири с много въздух и много фил-това е = на груув (промерно).разбира се ,че има почва у нас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Има почва но за сега тя е предимно 3+3+2 в 4/4 :green:
тоест като сложиш балкански ударения върху иначе европейски разположените 8 осмини в такт4/4 :green:
Това на шега
Иначе смятам че има някои постановки,които са принципни и трябва да се знаят но ако го няма онова вътрешно чувство,което да бъде "облагородено" от това познание..................... :D
Нещата са свързани както не можеш да се научиш да импровизираш ако просто нямаш инвенция.можеш да се научиш да импровизираш спортд определени правила.Да подчиниш инвенцията си на стила и правилата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Хм... ама май си говорим за различни неща... като казах груув, имах предвид разклащането на тоновете вътре в такта-било то напред, или назад-тоест-това, което различава човека от Кюбейс-а примерно.Това с колко въздух свириш и дали свириш стакато и дали усещаш песента като цяло-за мен са други неща.А за НикиФена искам да добавя, че груув е имало много, ама мнооооого преди още баща му на Уутън да е бил заченат... Това, че той го популяризира, е отделен въпрос.Ти например знаеш ли колко груув има Джон-Пол Джоунс?А знаеш ли кой е той изобщо?Щото той не е от тия дето свирят много сложно... Редактирано от Steff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Никифена не знае. Ей ся се връща от гъбозавода :angry:

Ама като е толкова добър защо не го поканиха Пейдж/Плант през '90-те?

Майтап, де. Всички са много по-добри музиканти от нас, ама Виктор трудно ще го стигне някой в тъя сфера. ИМХО... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Хм, след първите мнения на Стеф и Демиург тая тема я поразводнихме. Под груув обикновено се разбира точно това което казва Стеф - "разклащането" на времето, плюс комуникацията (като ритъм) на музикантите. Класически пример е Джеймс Браун, въпреки че ритъм секцията върти едно и също по няколко минути, т.е. няма значение колко ноти свириш, нито дали си най-бързия басист във вселената.

Преди и след всяко "време" има някакъв диапазон в който може да се свири. Много от рок музиката (включително и метъл - това е за Топсън) се свири малко "напред" т.е. преди времето, което би отмерил метронома. Има едни - The Meters, черни фънкари, та тия свирят толкова "разклатено"- ту напред, ту назад, че може да те заболи главата.

Защо смятам, че груува се учи. Има някои темпа и пулсации, в които съм доста по-убедителен, отколкото в други. "Усещам" ги по-добре. Това усещане се разширява и (в моментите в които се чувствам достатъчно отпуснат) понякога ме спохожда и за неща, които са ми традиционно по-трудни за свирене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
[quote name='разбойник' date='Mar 4 2005, 10:33 AM']Хм, след първите мнения на Стеф и Демиург тая тема я поразводнихме. Под груув обикновено се разбира точно това което казва Стеф - "разклащането" на времето, плюс комуникацията (като ритъм) на музикантите. Класически пример е Джеймс Браун, въпреки че ритъм секцията върти едно и също по няколко минути, т.е. няма значение колко ноти свириш, нито дали си най-бързия басист във вселената.

Преди и след всяко "време" има някакъв диапазон в който може да се свири. Много от рок музиката (включително и метъл - това е за Топсън) се свири малко "напред" т.е. преди времето, което би отмерил метронома. Има едни - The Meters, черни фънкари, та тия свирят толкова "разклатено"- ту напред, ту назад, че може да те заболи главата.

Защо смятам, че груува се учи. Има някои темпа и пулсации, в които съм доста по-убедителен, отколкото в други. "Усещам" ги по-добре. Това усещане се разширява и (в моментите в които се чувствам достатъчно отпуснат) понякога ме спохожда и за неща, които са ми традиционно по-трудни за свирене.[/quote]
Класика откъм груув е "Роко Престиа-Дейвид Гарибалди"!!! Чуйте Tower of power!!!
Иначе Патитучи го обяснява в едни много разпространени видео-уроци!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Значи в момента под "груув" се разбира това ,на което навремето му викаха суинг,офбийт ,и което ако не го усещаш е почти невъзможно да се научи,защото е и почти невъзможно за нотиране?Така ли е или греша?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0
Препоръчвам ви"Джаз-история,теория,практика"От Янош Гонда.Има много интересни несхта за пулсацията в джаза и т,н,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 0

Груува е това да може да  може да боравиш много-добре с ритмичните фигури и темпото и да има  фиилинг различен от този, който ти  подават другите музиканти. Груува и филинга са най важни за мен...от скорошен опит знам, че без метроном  и  тренировка на артикулация на пръстите не  става  груув. Ако ти са оплитат пръстите докато свириш , ако дясната и лявата рака не  са достатъчно тренирани всичко се губи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.