Jump to content
Българският форум за музиканти

За Audigy...


the_gorer

Recommended Posts

Аз четох, че откъм възможности за запис Audigy4 и Audigy2 са на практика еднакви.

Сега чета същото в поста на Джерекаров.

Но, ако е по-добре да се вземе Audigy2, за да се спестят кинти, то как да разбера дали това, което купувам е пълната версия на двойката, с всички чипове и не е някоя орязана смешка?

Искам да кажа, каква е сигнатурата на пълната, неорязана версия на Audigy2? Audigy2 Pro ли, нещо друго ли?

Демек, какво точно да поръчам да ми доставят като название на модела на картата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 92
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз наскоро станах горд собственик на X-fi extreme music,картата определено е доста по различна от нейните предшественици всяквите там audigy-та.Да кажа ,че преди съм бил с audugy 1 чисто,което си е по добре от всяквите там live решения.Наистина е малко неудобна липсата на отделни входове за микрофон и line-in,но това съвсем не се отразява на качествения звук.спецификациите са следните

Technical Specs

24-bit Analog-to-Digital conversion of analog inputs: 96kHz sampling rate

24-bit Digital-to-Analog conversion of digital sources: 96khz to analog 7.1 speaker output

24-bit Digital-to-Analog conversion of stereo digital sources: 192kHz to stereo output

16-bit to 24-bit recording sampling rates: 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz

ASIO 2.0 support: 16-bit/44.1kHz, 16-bit/48kHz, 24-bit/44.1kHz, 24-bit/48kHz and 24-bit/96kHz with direct monitoring

Enhanced SoundFont support: Up to 24-bit resolution

Audio Performance (Rated Output @ 2Vrms, Typical Value)

Signal-to-Noise Ratio (20kHz Low-pass filter, A-Weighted): Stereo Output: 109dB

Front and Rear Channels: 109dB

Center, Subwoofer and Side Channels: 109dB

Total Harmonic Distortion + Noise at 1kHz (20kHz Low-pass filter): 0.004%

Frequency Response (-3dB, 24-bit/96kHz input ): <10Hz to 46kHz

Frequency Response (-3dB, 24-bit/192kHz input): <10Hz to 88kHz (Stereo only)

И съм радостен че се припокриват почти на 99% което си е похвално за криейтив.а звукът,такъв звук не съм вадил до сега,а не ползвам di box,направо в картата е ръгната китарата,а тя не е нищо особенно скуаяр булет,проблемите вероятно ви идват от използването на софтуерни процесори.пробвал съм някога някои от изброените от вас и нещо не ме впечетлиха,точно обратното.требе си хардуер няма как иначе,тва почва да ми прилича на някогашното предаване на Ути Бъчваров- От нищо-нещо,с тая разлика че ние не можем да влезем в някой магазин въоръжени с камера и да искаме някой процесор,пулт и микрофони да запишем някое парче,затва дай софтуерно.

 

BTW дайте някъде да чуем записано китарка с box и без box,че ми е интересно и виж, че ме накара да се замисля.Не се заяждам,още повече че има изписано доста за тях,което не може да е случайно.просто за сега не ми е било нужно.ама нали знаете ръка да пипне,ухо да чуе.

 

Браво за изписаното по темата,доста полезна техническа информация.

Редактирано от Wolfheart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че няма отделни входове за линеен вход и микрофон, означава, че те използват общ предусилвател, а микрофона иска доста по-голямо усилване от линейния вход, който на практика трябва да има само буфер на входа. От там идват и съмненията ми за компромисния характер на качеството.

 

Ако си взел от малките платки на X-FI, тогава разгледай тази картинка:

 

http://www.ixbt.com/multimedia/creative/x-fi/card-big.jpg

 

Виж дали на картата има тези интегрални схеми:

 

АК5394

CS4398

 

Принципно, ound Blaster X-Fi Elite Pro версията е най-скъпа(колкото професионална карта)

Тя разполага з AK5394 ADC, CS4398 DAC-ове, и 64МВ памет. В момента $340

 

Sound Blaster X-Fi Platinum е със значително по-евтини DAC-ове, и без вградена памет.

Цената и не е въобще ниска. В момента $201.

 

Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS е със подобни, но с по-лоши ADC.

Тя е предвидена за игри. Цената и също е доста висока. В момента $104.

 

Sound Blaster X-Fi XtremeMusic е най-простата от серията. Тя също е с нискокачествени конвертори.

цената и сега е $90.

 

Единственото видимо предимство пред старите серии на фирмата, е че сега не е на лице почти задължителното вътрешно ресемплиране на 48 kHz.

 

Иначе, като изключим най-скъпите версии, SoundBlaster си остава SoundBlaster, перфектната карта за джиткане на игри, но в никакъв случай за професионална работа с аудио.

 

На цената на скъпите модели, аз бих предпочел да си купя професионална карта.

Така ще съм сигурен, че картата ПРОСТО СИ ЗАПИСВА И ПРОСВИРВА НА ЗАДАДЕНАТА ЧЕСТОТА НА ДИСКРЕТИЗАЦИЯ, без да ресемплира, прилага щури и безсмислени DSP алгоритми на звука ми, и да "украсява" звука по всевъзможни начини, породени в кооперация с маркетинговия отдел на фирмата.

 

@the gorer:

 

Можеш да разпознаеш картата по размера и, и компонентите върху нея. Виж в предишния ми пост, съм дал datasheet, към кодека на Sigmatel STAC9750.

Отвори pdf-a, и виж как изглежда чипа. Трябва да има такъв чип на платката.

Тoй не е песен, но поне е някаква гаранция, че ще имаш около -80dB noise floor, а не -40:).

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде знам спецификациите?От същата програма с която тук вече няколко пъти бяха поснати резултатите.

Ефтиме ,зная за даковете и елементите по различните модели на x-fi. Ето тук има малко информация за картата,niki123bg може да намери част от отговорите на въпроса си също тук

http://www.computers.bg/statia.php?mysid=2...c92ec494906f486

В момента не мога да посна изображение,така че ще трябва да се задоволиш само с това.

Не казвам че това е перфектната карта.За домашни условия и много функционалността и задоволява всичките ми претенции.Нали знаеш че купуването и на най добрата карта може да не ти реши проблемите, а и освен това евентуалната и покупка изисква и хардуер достатъчно добър за да чуеш способностите и.В къщи можем да правим само демо записи за останалото си има студия с апаратура за стотици хиляди долара.

 

Отново повтарям, не може да очаквате от разните софтуерни решения да се справят като хардуерните такива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията, която даваш като пример, е много непрофесионално написана, и е по скоро рекламна статия.

И както внаги, се пропуска един важен фактор - нивото на шума на аналоговите входове. Също така не се споменава нищо относно алгоритмите, които се прилагат върху звука от DSP-то, освен маркетинговите им наименования.

 

А професионалните карти, каквото и да говорим, е много по-малко вероятно да създават каквито и да било проблеми.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми за тва казах "малко"информация.някъде по назад беше препоръчал audugy1 пред x-fi. немога да се съглася с теб.предната ми карта беше точно тази която препоръчваш.x-fi-то я превъзхожда в пъти.плюс това има доста голям набор от настройки които ти дават главозамайваща свобода да ръчкаш докато намериш себе си.

За ресемплирането си ужасно прав Криейтив са си Криейтив.но с x-fi направиха доста голяма крачка към професионалните решения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам пълнофункционалната версия на Audigy пред орязаните X-fi, понеже е много по-евтина, и има почти същата функционалност и характеристики. За скъпите X-FI, едва ли има толкова несъобразителен човек, който да си купи тях, а не професиона карта, при положение, че се занимава с музика.

 

Не мога да си представя как ще откриеш себе си, сменяйки настройки по картата, но относно голямата стъпка - криейтив направиха толкова голяма крачка, колкото хем да не направят голяма крачка, и картата да си остане непрофесионална, хем да прилъжат хората да си купят новата "страхотна" карта. За професионални решения, creative си имат своя фирма - E-MU systems, и не виждам от какъв зор, според теб трябва да се опитват да бутат суперпопулярната си ширпотребска гейм-ориентирана серия карти с пазарното наименование "SOUND BLASTER", в дебрите на професионалния пазар, където тази марка винаги ще бъде поставяна под съмнение, и сочена с пръст от професионалистите. Това би било неправилен пазарен ход. Нишата на sound blaster картите е при домашните карти.

 

Единственото хубаво нещо в картата е бързото и DSP, което може да слага много ефекти, но не знам доколко тези ефекти са приложими в музиката. Все пак, картата е с фокус геймъри и домашно DVD. Не знам дали има възможност и да се изпълняват потребителски DSP алгоритми, или от Creative пак са отрязали всякаква възможност потребителя да използва пълноценно картата, с идиотските си драйвери.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам пълнофункционалната версия на Audigy пред орязаните X-fi, понеже е много по-евтина, и има почти същата функционалност и характеристики. За скъпите X-FI, едва ли има толкова несъобразителен човек, който да си купи тях, а не професиона карта, при положение, че се занимава с музика.

 

Не мога да си представя как ще откриеш себе си, сменяйки настройки по картата, но относно голямата стъпка - криейтив направиха толкова голяма крачка, колкото хем да не направят голяма крачка, и картата да си остане непрофесионална, хем да прилъжат хората да си купят новата "страхотна" карта. За професионални решения, creative си имат своя фирма - E-MU systems, и не виждам от какъв зор, според теб трябва да се опитват да бутат суперпопулярната си ширпотребска гейм-ориентирана серия карти с пазарното наименование "SOUND BLASTER", в дебрите на професионалния пазар, където тази марка винаги ще бъде поставяна под съмнение, и сочена с пръст от професионалистите. Това би било неправилен пазарен ход. Нишата на sound blaster картите е при домашните карти.

 

Единственото хубаво нещо в картата е бързото и DSP, което може да слага много ефекти, но не знам доколко тези ефекти са приложими в музиката. Все пак, картата е с фокус геймъри и домашно DVD. Не знам дали има възможност и да се изпълняват потребителски DSP алгоритми, или от Creative пак са отрязали всякаква възможност потребителя да използва пълноценно картата, с идиотските си драйвери.

ммм добрем пазарни стратего

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да те помоля - ако свириш на китара, или пък пееш - запиши моля те един семпъл, и го постни, за препоръчаване 10-ина секунден WAV файл. остави и 1-2 секунди тишина.

 

Така ще стане по-лесно да предценим качествата на картата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо гнило в Дания. Ето какви тестове са направили други хора на въпросната X-Fi Extreme Music карта:

 

x-fi_rmaa5.5.jpg

 

Определено не покрива спецификациите.

 

Цялата статия е тук http://www.digit-life.com/articles2/multim...ative-x-fi.html. Обърнете внимание, че има два различни модела карти Elite Pro (SB0550) и XtremeMusic, Platinum, Fatal1ty FPS (SB0460). Първата е с по-добри показатели, докато тук коментираме карта от втората група (XtremeMusic). Напълно е възможно в българската статия да са използвани чужди замервания от SB0550 (ElitePro), а не na SB0460.

 

Ако ти лично си правил тестове с твоята карта, би ли ни запознал с тях?

 

Изглежда Creative се придвижват леко в посока по-качествени карти, което е похвално. Въпреки това предпочитам да ползвам полупрофесионална карта (M-Audio, EMU и т.н) пред геймърска карта на Creative. Elite Pro струва $392 в Reset, докато моятa M-Audio Audiophile 192 струва около $216 и е създадена с една основна цел - звукозапис. На моята машина м-аудиото работи изключително стабилно на 24bit/96KHz при буфер от 64 семпъла, което според Cubase представлява 1.063 мс латентност на входа, звукът е много добър (доста по-добър от този на всички creative-ски карти които съм имал до момента), съотношението сигнал/шум е също много добро и не на последно място - не съм имал никакви проблеми със драйверите или несъвместимост със музикалният софтуер, който ползвам. Повече от това не ми трябва.

 

Ето ги моите (лични резултати) от тестване с RMAA на M-Audio Audiophile 192:

 

ap192_rmaa.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината конветротите на най високия клас карти на креатив, тия които са във външен бей, винаги са били прилично добри. Тези които са на самата карта са куци без изключение. Но и цената на тия карти винаги е била по висока от тази на професионални аудио интерфейси с малко по добри характеристики.

 

И аз няма как да съм по доволен от 0404 УСБ, единствената ми забележка е към още не съвсем довършените драйвери. Прекалено много функции са оставени на ауто детект. Инъче откъм шум и динамика просто не виждам друг интерфейс в този ценови клас който да се опре на 0404. Това, в комбинацията с страхотните преампове и мобилноста си е доста добра оферта за 430 лева...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята машина м-аудиото работи изключително стабилно на 24bit/96KHz при буфер от 64 семпъла

 

Работиш на 96Кхз? С каква машина си, аз пробвах да презапиша няколко проекта но 96 Кхз изискват прекалено много процесорна мощност, а моята машина не е от най слабите. А и гледайки тестовете които направих 96кхз с нищо не е по добре от 48, само дето товари процесора двойно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CPU: Dual Core AMD Athlon 64 (x2) 3800+

RAM: 2 Gb DDR 400 (2 x 1 Gb in dual channel mode) CAS 2.0 (Corsair XMS)

HDD(s): 74 Gb WD Raptor 10 000 RPM

250 Gb Seagate 7200 RPM

 

На 96 КХц конверторите ми определено звучат по-добре отколкото на 48 КХц, докато на 192 КХц вече не усещам никаква разлика спрямо 96КХц. Толкова ниска латентност от 1 мс има смисъл само при свирене с някакъв софтуерен амп симулатор или използване на FX от PC-то, но при проекти с повече VST/VSTi които си похапват CPU не е адекватна. Когато сложа повечко VST-та държа картата на 24бит/96КХц при 128 семпъла, което пак според Кюбейз е 1.729 мс и засега не ми се е отдало да чуя припуквания. Но всичко зависи от стила - за човек занимаващ се с електронна музика, където почти няма аудио тракове и всичко е MIDI + VSTi/VST толкова ниски стойности на буфера са невъзможни с каквато и да е карта/PC. Също така голям брой аудио тракове при такава честота на семплиране е възможно да представляват проблем за хард диска.

 

Моите проекти в повечето случаи са изключително прости - 4 аудио трака (бас, 2 ритъм китари, соло китара), 2 миди трака (барабани, клавир), 2 VSTi (ezDrummer DFH, SampleTank), няколко VST компресора, няколко ревърба и обикновенно 1 дилей. При такъв проект спокойно записвам и миксирам при 24бит/96КХц/1мс латентност. Всичко е въпрос на нужди - моите са елементарни :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, ся ще ме карате да се бъркам за некфа скъпотия, а толкова ми се искаше да мина метър с някое Аудиджи... :jazzband:

 

Всъщност, темата ми беше именно за Аудиджи и остава открита.

Много по-интересно е коя карта е най-подходяща в "тарикатския" клас, демек, при евтинджосите. :jazzband: - за полупрофесионалните е ясно на всички, че вършат чудесна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.