Jump to content
Българският форум за музиканти

Бъдeщи модел на мои инструменти


Recommended Posts

Засега е 3д макет, в момента правя реални прототипи. Тънки, ярки, бързи - като спортни коли. Всеки цвят има запаметяващ дизайн и една-две особенноста по техническо съдържание.

 

ctngY8Glwl8.jpg

 

3eEm4n8aZl0.jpg

 

13738086_1471623362863623_79226763152430

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3D то е добро :)

 И различно от типичните форми, дъвкани до безумие. 

Fender jaguar  само че с Gibson Firebird глава  и адаптери от типа на P90 :)

И наистина  е опасно близко до  това: 
http://media.snimka.bg/s1/3180/032604381-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или това.

http://www.fanoguitars.com/wp-content/uploads/2015/08/master_jm6_slide1.png

Няма лошо, важното е да се действа. Вкусове много и различни. Фано са уникални китари между другото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като спецификации са - тънка дека като Унивокс, мастери бридж, джазмастер тремоло. Форма е оффсет, на 85% от размер Джазмастер, и на 30% повече отфсетвана от него (по-към ъгъл на Джаг-Станг). Главата е Старкастер стил общо взето. Абаносов фингерборд при Россо Корсо и Сърф Грийн варианти, Клен при черна. Тялото ще бъде от различни материали при всяка. Нитро боя при зелена и черна, обаче за червената се съмнявам някой да иска да я види напукана и реликната, и затова ще направя в полиефир. Цялата задна част от деката при червена е бяла, точно като при Italia Guitars, както е забелязал Slide.  

 

24-3/4" скала, адаптери - ще направя точна реплика на 1972 Univox сет (не са Р90, имат напълно уникална конструкция вътре). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По каква логика нек адаптера  е извъртен наопаки,където най-вече тежките струни се усещат от адаптера,обикновено се свалят откъм шеста..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Завъртането само за себе си не играе роля, само в съчетание с позицията на центъра на въртене по дължината на струните (т.е. спрямо амплитудните пикове). Това пък зависи и от търсения звук (присъствие на хармонични) и дори от преобладаващия стил на свирене. Предполагам точното положение е намерено с изчисления и/или експерименти, а не защото на дизайнера му изглежда cool.

 

Иначе спрямо масата (дебелината) на струните по-голямо влияние оказва височината, отколкото надлъжната позиция.(Не се съмнявам, че от опит го знаеш).

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На стратокастера не е случайно завъртян бридж адаптъра,а точно за да лови повече ниски от дебелите струни и повече високи от тънките.Струната има своите хармоници при съкращаването и на поливина и на една четвърт и т.н.т. (обертонове,физика) затова и мястото на адаптъра не е случайно.

В този случай наистина е безмислено нек адаптера да е завъртян така.Може би ако е обратно ще има логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Точно от физиката: обертоновете са точно на едни и същи места, и при тънките, и при дебелите струни (при еднаква мензура/дължина). Честотите са различни, амплитудите също (и двете зависят от масата на струната и от опъна), но флажолетните точки са на същите места и за 1ва и за 6та (еднакви дробни части от дължината на струната). Оттам и пиковите амплитуди по между два неутрални възела (флажолетни точки) са на същите места. В някой от тези пикове най-често искаме да разположим магнитния полюс за максимален сигнал.

 

Дотук бяхме на празни струни; картината става по-сложна като засвирим и с пръсти по грифа (или пък слайд) променяме работещата дължина на струната и оттам - местим споменатите точки.

 

Идеалният адаптер би трябвало непрекъснато да бяга и да гони местещата се желана точка. Доста трудно осъществимо, а и разликите не са огромни, затова се конструира с някои компромиси.

 

Взимат се под внимание и ред други фактори като желания тон (кои точно хармоници търсим да подчертаем), къде по грифа най-често се свири в преобладаващите жанрове и стилове, за които предимно е предназначена китарата и пр.

 

Няма универсална китара и всичко е въпрос на компромиси. Не че не може и метъл да се свири на класическа китара, и фламенко - на 8-струнен баритон. Но то и таратор може да се яде с гаечен ключ [emoji38]

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.