Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
asan79onbashi

Звукозапис в домашни условия на домашния компютър.

Recommended Posts

Здравейте и благодаря на всеки който ще влезне във моята темичка пък било то от любопитство или за да помогне с каквото може. :godbless: Значи искам да си записвам у дома на домашния компютър музика със помоща на специялна програма студио която е доста напреднала със много екстри.Ефекти,VST инструменти, midi редактори и каквото се сетите тя го притежава програмката.Аз я познавам що года и съм работил със нея доста до сега но има нещо което отдавна ме разяжда и мисля дойде фреме да разбера какво ми куца и липсва за да работя както си трябва без компромиси вече.Имам закъснение на звукът,сиреч на миксера и усилвателя звукът върви нормално а на  пц-то и записващата програмка по-назад и закъснява.До колкото разбирам му се вика латенция на това техническо и ужас :crying: неприятно нещо.Като запиша един трак няма лошо и не ми пречи латенцията но после искам да си поиграя да сложа и други инструменти и ето тук вече ме убива и латенцира и скалпира тази уж незначителна част от секундата. :crying: Моля ако има хора със опит който знаят и разбират какво искам да помогнат и ме насочът към решението.Ако имам нужда от някой усб интерфейс,карта или каквото е там искам да се знае ,че ползвам софтуера на доста машини и предпочитам нещо  по-мобилно до колкото е възможно.Освен че записвам със аудио конектори понякога може да поработя и със миди устроиства и инструменти от програмата.

 

 Горе-долу това е полужението ако нещо не съм обяснил моля попитаите със пост във темата или може и по скаип или фейсбук.

      

 

      фейсбук:  Асан Онбаши

      скайп:      asan.onbashi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дай пълни и точни спецификации на компютърната си ситема и на звуковата си карта,

за да може разбиращите от компютри да ти помогнат.

Пробвал ли си да записваш и с реални инструменти?

Например, ако записваш с Миди клавиатура и полваш VST - има латенция,

но ако ползваш компа само като мултитракер и записваш аналогово - например китара, бас с преамп, клавир ДИ - да няма латенция.

Не съм специалист, но си мисля, че винаги има някаква латенция, въпроса е дали е в разумни граници и дали самият ти може да свикнеш с нея. Ходил ли си, пробвал ли си как е на други системи на твои приятели?

Edited by TONY
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ПЦ- то е старичко,двуядрен Snap_2016.07.28%2B22.52.55_001.png

Аз съм подхванал тази тема с мисълта и надежда да нямам латенция.Искам да мога да поддам връзка от миксера си и да може да запиша 2,3,4 и колкото стане нужда писти и тракове докато си харесам произведението.Аз мисля ,че проблема ми е  звуков интерфеис които ще премахне латенцията която според мене в момента е доста голяма и ми пречи да работя по желания начин.значи звукът от пулта е свързан към стъпало и колони и си е ок тук но от пулта поддавам и към аудио ин входа на пц-то си за връзка със виртуално студио като пусна звук от  усилвателя е добре но като пусна и компютара усещам как пц-то бави звукът даже се получава нещо като дилей ефект и ритъм бокса щтракат барабани двоино някак си фламово и двоино.Когато пък намаля усилвателя и слушам само звукът от пц-то няма дилей ефект но пък усещам че звукът бави и ми пречи да свиря.Много неприятно и дразнещо все едно не мога да свиря.

 

Ще стане ли с конкретната кошница или трябва да търся нов компютър?Не искам да свиквам с латенцията,искам да я премахна!Искам решение което ще е функционално и със въжможния минимум да няма излишни разхищения.Имам и един двуядрен лаптоп DELL   LATITUDE  E 6400  Intel Core 2 Duo P8700 (2.53GHz, 3MB L2),2048MB DDR2 SDRAM SO-DIMM (Up to 8GB)4xUSB 2.0

Edited by asan79onbashi

Share this post


Link to post
Share on other sites

По темата има изписано много, мен честно казано ме мързи. Накратко: трябва да инсталираш ASIO драйвер за звуковата карта, който има ниска латенция и да ползваш него в програмата, вместо стандартния уиндоуски драйвер. Хубавите звукови карти си имат собствени такива драйвери. За вградените в дъното можеш да ползваш безплатен драйвер, който пак върши някаква работа: ASIO4ALL. Има си настройки, с които сваляш латенцията колкото се може по-ниско, така че да не се усеща, но и да няма пукане и прекъсване.

Имаш стартова точка, за останалото търси в нета или ако има някой колега с желание да ти го обяснява :) Успех!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ASIO4ALL   ДА СЕЩАМ СЕ ПРЕДИ ВРЕМЕ МИ ОПРАВИ ЕДИН ПОДОБЕН ПРОБЛЕМ САМО ЧЕ ТОГАВА БЕШЕ  миди кабели и сега пак същия драйвър.Разбирам утре ще се заема и ще видя какво ще измъдря.Благодаря много за помоща. :thumbs_up: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-добре е да се вземе външна звукова карта. Става и с ASIO 4 ALL ама си е компромисно според мен. Но пък е безплатно. Пробвай първо ASIO и ако не помогне си вземи някаква външна карта.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хубав Mac PC+Mac OSX + Native Instruments USB Audio Interface(всичкото това има значение), и ти гарантирам, че нямя да имаш никаква латенсия - аз съм си го направил така за кеф и хоби в къщи.

 

Разбира се това отново са средства и обикновенно ги инвестират в студио в комбинация и с хубави мониторни колонки..

Edited by Губерков
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ви  на всички за помоща и за информацията.Днес  инсталирах  ASIO4ALL на стария двуядрен  другар, отворих програмата " Samplitude 11" с която съм свикнал да работя до някаде.Намерих желаните надстройки и само да отворя една скоба:Програмката си има същите надстроики и вътрешен драйвър със името на програмата но не знам защо не функционират при мене.Пробвах пак със слушане през усилвателя от миксера и през компютара горе долу силата на двете да е еднаква за да отчетем  евентуално закъснение на аудиото на пц-то.Със надстройките на  драйвъра на програмата не стана нищо явно липсва нещо в моя пц,хардуер,не знам.Но със  ASIO4ALL се получи отличен резултат.Латенция сега имам =1 мили секунда повече не може понеже почва да пука звукът.Закъснение нямам и така ме устройва системата,то така вече се свире без ядове.За сега ме устройва но като почна да записвам със 4-5 трака ще видя как е полужението тогава.Тъй като вече виждам някои от вас ме насочват към усб интерфейс и се замислям защо е желан при звукозапис.Разглеждам и чета параметри на такива  интерфейси за да добия по-ясна представа.Виждам има със повече входове аудио и съответно потенциометри,със по-малко,със индикатори и без.Има и такива които имат и MIDI вход и изход.Дефакто този интерфейс поема работата на миксера.Някой да даде малка разяснения каква е ползата от този интерфейс и защо се използва масово при сериозна звукозаписна работа.Бих купил интерфейс който да може да върже два стерео клавира,може да има и миди конектори но може и да няма.2-3 стерео входа за клавирите , 1-2 за микрофон ще дойдат добре.Най-важния критерии е обаче качеството на звукът.Не искам излишни фонови шумове, брумове па било то и много слаби и незначителни.Който е запознат със моделите,възможностите и качеството на тези интерфейси моля да  заповяда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Външните аудио интерфейси имат много по-качествени аналогово-цифрови преобразуватели, за да имаш качествен запис, както и собствен процесор, който позволява многоканален запис, включително мониторинг (което означава и просвирване на входния сигнал, преминал през софтуерните филтри обратно към изходите) с ниска латенция.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето една песен която записах без никакви специялни звукови карти а само през audio in-а.Според мене има качество но може и повече но трябва много обурудване още като например кондензаторен микрофон,аудио интерфейс.

 

Песента - тук

Edited by asan79onbashi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Определено ти трябват хубав микрофон и карта но и обучение и тренировки за ползване на прогрмата с която работиш ти трябват.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като за домашен запис през картата на лаптопа става, но иначе нищо особено. Както сам разбираш, си трябва хубав микрофон и аудио интерфейс. Аз от този стил много не разбирам, пък и честно казано не ми е особено любим, но чисто от музикална гледна точка си личи, че си много добър музикант жанрово. Каква програма ползваш? Не знам дали работиш със сикуенсър или само записваш аудио, но лично аз си мисля, че няма да пострадат нещата, ако ползваш и някакъв сикуенсър, в който да имаш виртуални ефекти, както и виртуални инструменти, които да управляваш с MIDI, да "редиш" траковете и да поправяш, да "автоматизираш" различни параметри и ефекти, да мастерираш и изобщо всички тези неща, които се правят в професионалните студия и които правят един продукт завършен. Пак казвам, аз не разбирам от този стил музика, но ми се струва, че разчиташ основно на клавира си за всичко и не че е лош, но със сигурност можеш да си помогнеш и със софтуер :) То не знам и дали търсиш това или просто се забавляваш по домашно. Ако е второто, си го постигнал със сигурност и пак да кажа, отличен музикант си, поздравления! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря  за откровенното отношение и безпристрасните оценки и коментари.Нали музиката не е  само по задължение,аз не пия,не пуша,по жени не ходя ееееей ако махна и музиката то какво тогава?От дете съм се изградил като характер и личност по този начин и път.Удома с кловирчетата и много малко са моите искренни приятели и другари.Разбрах още че колеги музиканти,кункоренти но достоини и горди по-хубаво от колкото мижави приятели и колеги и близки предатели и имащи се за "голямата работа"Искам да отгледам и възпитам културни и със музикални наклонности деца.То ясно в България всичко е пофамилно и породнинско но на пук на всичко не ме е срам да се обърна назад към минналото си защото е красиво и изпълнено с мечти,мераци,копнежи.От дете нося музика в сърцето си и не ме е страх от оценки и коментари ,защото не играя тази игра за победа.Играя я за удоволствие и лична наслада и удовлетвореност.Нищо не ми носи по голамо удоволствие  от това да накарам хората да почувстват това което чувствам аз от звуците и ритмите.Не се придържам към стандарти или да се ограничавам в измислени правила.Свиря както ми падне на ръката и пея както ми легне на сърцето.Интересува ме да ми хареса на мене дадена песен.Програмката е" MAGIX Samplitude"не че я познавам кой знае колко ,то ме интересува да нямам голяма латенция,да работя с познат миксер е ако има малко ефекти хубави ще е супер.Хубаво е да можеш да клъцнеш нещо ако има нужда и това горе долу се иска от една  звукообработваща програма.Мислих,търсих,четох и разглеждах много аудйо интерфейси но после трябва микрофон.После пък трябва да запиша отделно ритъма и единия синтезатор  има нужда от ефект и трябва да е на  самостоятелен трак и ми се видя много мешаница.Аз записвам на два до 4 трака и съм готов.Първия трак си е оригиналното  живо изпълнение подкрепено със малко интро приготвено саморъчно и основния микрофон подкрепен от вокалиста.После си пусна още една-две пътечки инструменти от клавира и вокалче нещо.Аз не знам дали моя вкус  ще допадне на други но по-важно за мен е да се хареса най-напред на мен.Определено съм поиграл на компа и клавира но колкото повече си я слушам повече си ми харесва произведението.Все повече се  интересувам  от звукозапис и мисля да вси взема нещичко лека полека за да си докарвам още повече удоволствие и удовлетвореност. :music:

Edited by asan79onbashi
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако говорим за клавири знам какво искам и какво ми трябва но с тези звукозаписващи брамбазлъци нямам никакъв опит и не знам дори дали ми е нужно такова за да запиша една песен.Ще има ли смисъл от покупка на такова нещо като единия клавир няма собствен вграден ефект и му пускам  хал от миксера.Искам да си оставя вратичка за миди формат понеже е добре да има човек възможност пък дали ще се ползва,време ще покаже.Ще имам ли разлика в качеството на записа със и без тези джаджи?

 

Няколко интерфейси моля за  мнения за предпочитания и ако можете да се обосновете защо и закакво.

Първото предложение е BEHRINGER UMC 404 HD -205 лв./нова/

214319511145559d70a87748.jpg

 PreSonus Firestudio Mobile - 10x6 FireWire recording interface -250 лв./втора ръка/

3713-5765.jpg

 LEXICON LAMBDA -250 лв./нова/

1450365265Lambda.jpg

PHONIC FIREFLY 302-  100 лв./втора ръка/

e3be152a32958a7f594a8b6fbcb925ac.jpg

 STEINBERG Cubase System MI4 , 249 лв./втора ръка/

6c7ca9bca4f0f2c6f322c16823a66c03.jpg

M-audio Firewire Solo-100 лв /втора ръка/

254f5b7b4ff347bb26eddcd8592c4770.jpg

Edited by asan79onbashi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дано не звуча наставнически ...

Не   купувай нищо.Друг ще  е твоят път в музиката

.Свириш ли нещо на Амза? Питам заради стакатото в украшнията.Само там малко ме изненада дясната ти ръка

.Всичко друго предполагах от писането ти.Включително и  гласа ти.

 

 

Иначе ето ти една статия за Ефектът Reverb в Sound Forge, защото вторият глас при мен звучи с неприемливи стойности на акустичните ефекти

 

 

Реверберацията на практика е форма на ехо, но по-специална, защото вместо отделни и отчетливи ехота, се създава серия от много малки такива образуващи плътен звук, и се проявява най-силно в затворени помещения.

Ефектът Reverb на Sound Forge симулира реверберация, създава изкуствена акустика за вашия звук. Чрез този ефект можете да накарате музиката (или най-общо - звукът) да звучи сякаш се намира в някаква среда и условия, като например зала, клуб, малки или големи пространства.

Ето как се прилага Reverb в Sound Forge:

1. Селектирайте звука, който ще обработвате. Ако искате да приложите ефекта върху целия файл, не правете селекция
или задръжте Ctrl+A.

2. Изберете Effects > Reverb за да отворите диалоговият прозорец Reverb.





3. Изберете опция за режима Reverberation Mode. Този параметър определя типа пространство, което се опитвате да симулирате. Например, за да имитирате малко пространство, изберете опцията Bright Small Room, за голямо пространство - Cavernous Space, и тнт.

4. От параметрите Dry Out и Reverb Out зависи до каква степен ще се чува оригиналният звук (Dry Out), и до каква степен самия ефект (Reverb Out). Но в случая (при Reverb), освен това, те имат и друга функция - ако на Dry Out зададе-
те по висока стойност, а на Reverb Out по-ниска, звука ще се чува от предната част на въображаемото пространство,
близко до вас. Ако Dry Out има ниска стойност, а Reverb Out по-висока, звукът ще се чува 'отдалече'.

5. Трябва да изберем опция от падащото меню на параметъра Early Reflection Style.
Когато възпроизвеждате звук в затворено пространство винаги се появяват малки ехота благодарение на стените, които отразяват звука. Това ехо се нарича Early Reflections. Благодарение на тази настройка вашият Reverb може да звучи по-автентично. Опцията, която избирате зависи от средата която се опитвате да симулирате - за малко пространство изберете режим с по-малко време като например Mode 2 (8 милисекунди), за по-големи пространства изберете по-бавен режим , като Mode 6 (36 милисекунди).

6. Параметърът Early Out определя до каква степен ще се чува ефекта Early Reflections.

7. Decay Time параметърът определя колко време ще продължи реверберацията. Колкото по кратко е това време, тол-
кова по-малко е и пространството, и обратно. Ако искате вашата музика да звучи като в малко пространство - добра
стойност за Decay Time e около 0.5 секунди. За голямо пространство - около 3 секунди.

8. Параметърът Pre-Delay е подобен на Decay Time, с изключение на това, че определя дали ефекта Reverb ще започне по едно и също време с оригиналния звук (към който прилагате Reverb), или след него. Това ви дава още по-голям контрол върху определянето на въображаемото пространство. За малко пространство за дайте по-ниска стойност (около 1 мс), за голямо пространство около 70 милисекунди.

9. Параметрите Attenuate Bas Freqs. Below и Attenuate High Freqs. Above представляват честотните настройки на ефекта. Използването на тези настройки също ще ви помогне да направите още по-автентична симулация на пространството, защото по-малките, затворени пространства обикновено ликвидират някой честоти, а в големите звукът е по-ясен - те запазват почти всички честоти от звуковия спектър. Ако активирате Attenuate Bass (с отметка) и зададете някаква стойност, всички честоти над нея ще бъдат включени в ефекта, а тези под нея ще бъдат отрязани. По същият начин ако активирате Attenuate High параметъра и зададете стойност на честотата, честотите над нея ще бъдат ликвидирани, а тези под нея ще останат в ефекта.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.