Jump to content
Българският форум за музиканти

Кое е най-важно


pacman

Recommended Posts

Steff,tи си най-добрия :godbless:

На мен кубе от 500 лв ми е скъпо.Аз не ги разбирам нещата и затова се съгласяван с по-умните и по талантливите :green:

 

Сега започвам да мълча. Погледни по-долу. Иначе ти желая успех в което се съмнявам! :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 45
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Добре де... извинявай за тона, но ще продължа да държа на мнението си.Освен Мюзик Мен-а, имам и Скуер, на около 20 години, японски.Много е хубав, но наистина има проблеми, в зависимост от това къде ще се включи.Много е просто-не може дърво за 300лв и дърво за 3000лв да резонират по един и същ начин.Адаптерите-ок, смени ги, но това няма да е достатъчно.А колкото до кубе-и аз нямам, за мен 500 лв също са голяма цифра в момента.

Благодаря за пожеланието за успех(колкото и да се съмняваш :godbless: ), но съм сигурен, че като кажем "успех", двамата си мислим за различни неща :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинението за тона го приемам.Не обичам да се карам с хората,още повече с познати и колеги.надявам се да не тълкуваш съвсем превратно думите ми.Аз се пошегувах и очаквах шегата ми да бъде разбрана правилно :D

Мисля че в БГ. има твърде малко музиканти от нашия ранг и за това точно ние не трябва да се караме помежду си и не трябва да се държим надменно с НЕПОЗНАТИТЕ особенно от ТОЗИ ФОРУМ.

Аз смятам че хората тук са много готини и не си струва да разваляме добрата атмосфера с егоистични волеизявления.

Отново се надявам да бъда разбран правилно! :godbless::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смятам, че едно от най-важните условия е вида на дървото - плътност и маса. Защото сме правили следния експеримент с един бас: промяна на формата на тялото (рязане и изпилвана и следователно намаляване на масата му) с едни и същи адаптери пръсти и кубе. Разлика определено има.

Редактирано от Martinez
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Steff,tи си най-добрия

 

Тук съм съгласен :lol: Определено е един от най-добрите БГ басисти които съм чувал.

 

 

За сравнението на Musicman-a и Скуайър-а: Нормално е Скуайър-а да се влияе повече от апаратура, защото инструментът е пасивен. Сложи му един качествен предусилвател с достатъчно високо входно съпротивление (напр. активна електроника) и ще видиш, че ще запазва звученето си в много по-голяма степен, където и да го включиш.

Освен това някои адаптери просто се влияят по-малко от други, напр. DiMarzio Ultrajazz (двунамоткови, с Alnico и керамичен магнити) пази звука си много повече от Фендерските Jazz bass адаптери (single coil, с Alnico магнити). Не знам защо (да влязат физиците :lol: )

 

 

Martinez: Аз смятам, че едно от най-важните условия е вида на дървото - плътност и маса. Защото сме правили следния експеримент с един бас: промяна на формата на тялото (рязане и изпилвана и следователно намаляване на масата му) с едни и същи адаптери пръсти и кубе. Разлика определено има.

 

Martinez, това което има значение са резонансната честота/честоти и ширината на резонансните пикове на материала.

 

висока твърдост + ниско тегло = висока резонансна честота = ~ неутрално звучащ инструмент => звукът ще зависи повече от електрониката

 

Такъв подход имат много от "модерните" производители. Рецептата за традиционния бас тон търпи и ниска рез. честота, както и не толкова технологичен подход :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БасМен... Не мисля, че съм се държал надменно, по-скоро малко остро.За егоистичните волеизявления-успокой се... няма ги навсякъде, където ти се струва :happy: Няма страшно.Бтв-Не знам кой е Твоя ранг-не мисля, че те познавам и че съм те слушал... опресни ми паметта, ако греша.

Разбойник... благодаря, но наистина нямаше нужда.Аз самият не се определям като такъв дори насаме със себе си.Може би приемам музиката и свиренето по различен начин, който би могъл да се окаже по правилен например(както и по-грешен :blink: ).А иначе-съгласен съм с теб, просто малко ми накривя, че се омаловажава стойността на класните инструменти-все пак никой от изброените ни любими басисти, или може би много малко от тях, не свирят с евтини басове със сменена електроника(аз поне не знам за такива).Няма правен бас, който да звучи като Фудера,или Фендер, или който и да си избереш от марковите... Естествено, не говоря за поръчкови модели, правени при утвърдени световни майстори, като Кен Смит или подобни.

Редактирано от Steff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Steff не забравяй,че все пак сме българи и нас не ни интересува кое е качествено и кое не,интересува ни всичко но не и качеството,ако за него трябва да се плати доста.Ако можеш с 500 лв да звучиш като с 5000(всъщност тук единственото условие е да си помислиш че звучиш) значи всичко е наред ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Steff: Просто мнение. Няма нужда от коментари или благодарности. А скромността е качество което много уважавам.

 

За "правените" басове съм склонен да не се съглася съвсем с теб. Мога да дам такъв пример: в момента има двама български лютиери (за толкова поне аз знам), които работят за известни custom shops в чужбина. Инструментите им се продават за някакви хиляди евро. Единият от тези хорица (когато е в БГ) прави инструменти за 3-4 пъти по-малко пари. Дали тези инструменти звучат 3-4 пъти по-зле? Аз лично се съмнявам.

Има и басисти, които свирят с тояжки със сменена електроника (напр. Били Шийн преди Ямаха да почнат да правят "неговия" модел), но това хич не е важно. Ако човек се разходи из нет-а дори по страници на музиканти-аматьори, лесно ще забележи че домашните им записи (правени с "евтини" инструменти) в повечето случаи звучат по-добре от нашите т. нар. студийни записи. Да не говорим за разликата във свиренето. Ето какво пуснаха (небрежно!) в един форум в разговор за авто уа-уа:

 

groove MP3

 

Аз лично щях да колабирам като го чух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и както стана дума преди време в една друга тема, на доста от известните музиканти им се плащат големи пари, за да станат 'endorser-и' на дадена марка. А малките фирмички за custom инструменти, колкото и добри басове/китари/.. да правят, не могат да си позволят това(да платят толкова, колкото биха платили fender примерно). Така че донякъде всичко опира до $$$ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Kато цяло съм съгласен с вас, наистина живеем в България.Между другото, сетих се, че баса на Ивайло Звездомиров (фретлеса) е правен от един варненски майстор и звучи прекрасно, а и на пипане е перфектен.Струва около 800лв и се чака към 3-4 месеца, за да ти го направят.А иначе не е трудно да се намерят инструменти 2-ра употреба на много ниски цени, което за мен е за предпочитане пред някои чисто-нови.ДръмсМастър-например барабани Лудвиг,доста голям сет за 1000 лв как звучи? :D
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...
Отговорено (Редактирано)

От известно време имам една дилема...мисля, че баш си пасва на темата, та реших да я ъпдейтна. Надявам се да ми помогнете, колкото и ламерски да ви се сторят въпросите :whistle:

А казусът ми е такъв:

Имам си бас, правен от пловдивски майстор...не е поръчван от мен, намерих го в магазина, но сякаш за мен е правен - страшно ми е удобен и като гриф, и като форма, обичам си го много! С една дума - това е инструментът за мен.

По мое лично мнение басът има само един основен проблем - дали поради това, че мензурата му е малко по-къса, дали защото грифа е по-тесен от стандартен 5-струнен, или заради доста дебелия лак /дървото не знам какво е, само знам че е от тежките :P ), но дава доста глух и слаб звук на B, E и A струна, и същевременно силно изразени високи на G и B струна. /само да поясня че не е от височината на адапторите, играл съм си с това/

В следствие на това винаги съм изпитвал трудности да изкарам по 'punchy' и средниста бленда, каквато искам за някои песни.

 

Та, въпросът ми е следния - дали проблемът може да се реши и ако да, кое би повлияло повече - да сменя адапторите (в момента са 1 пресижън и 1 хъмбъкър, пасивни, доколкото знам някаква корейска имитация на Димарцио), или да събирам пари за хубаво комбо от типа Laney RB6 или Fender Rumble.

 

Много ще съм благодарен ако ме посъветвате!

;)

Редактирано от Burton
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много задълбахте, естествено, че на старо могат да изпаднат какви ли не сполучливи басове за без пари, естествено, че къстъм шоп фендъра няма да звучи като хайуей серията и т.н. Редовно прекарвам часове пред кубето си и установявам, че само от комбинацията на адапторите на единия си бас и всичките врътки и еквалайзери на кубето мога да изкарам 50 бленди, от които половината да ми харесат, другата не, но винаги съм бил фен на звукоизвличането като такова. Виждал съм хора(и не говоря за ученически групи и тн) който с добър бас, яка апаратура и музикално образовани на всичкото отгоре барат инструмента като ученички и нищо не се получава. Аз съм фен на задструнното устроиство- било то пръсти перо или др. Пак бих припомнил репликата на Джако(въпреки, че не съм му голям фен): при въпрос на журналист от НюЙоркТаймс "Какво във вашата китара и апаратурата ви кара бас линиите ви да звучат по този отличителен начин?" отговорът е бил "It's all IN MY HANDS". Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.