viktor.velikov Публикувано Септември 24, 2015 Share Публикувано Септември 24, 2015 Здравейте! С момчетата от групата работим по първата ни авторска песен и срещаме следното затруднение. Припевът е бавен, басът и едната ритъм китара свирят петици До, Сол, Ла, Сол (C5 G5 A5 G5) Може ли другата китара да свири E7#9 (известен още с името акорд на Хендрикс)? На мен и на барабаниста ни харесва как звучи, но другите не мислят така и казват, че са несъвместими за свирене. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
musicman Отговорено Септември 24, 2015 Share Отговорено Септември 24, 2015 Номера е да ви кефи как звучи. Ако ви звучи добре няма значение всичко останало. Може ли да свири - може. Никой не забранява. Ако не ви звучи добре, пробвайте вместо E7#9 свирете C7#9 или C7/9 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kassad Отговорено Септември 24, 2015 Share Отговорено Септември 24, 2015 другите още на са узрели да го чуят братко.Звучи им абстрактно.Диез 9 е най-безболезнения доминант.Само диез 5 му съперничи-О дарлинг акорда.Ама пак зависи от стила де Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CyberGene Отговорено Септември 24, 2015 Share Отговорено Септември 24, 2015 Под петици предполагам имаш предвид т.нар. Пауър акорди? Ако е така, значи едната ритъм китара свири следните тонове (подредени по височина): ми, сол, ла, до, ре Хендрикс акордът съдържа тоновете: ми, #сол, си, ре, ##фа (сол-бекар) Значи като ги комбинираме всичките се получава: ми, ##фа, сол, #сол, ла, си, до, ре Като изключим чистото сол, което ще приемем за енхармонично на ##фа, си се получава един доста интересен лад: ми, ##фа, #сол, ла, си, до, ре - прилича ми на нещо познато, сега не се сещам какво, но не виждам защо би звучало зле 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 24, 2015 Share Отговорено Септември 24, 2015 Всичко зависи от това, какъв е аранжиментът. Ако да кажем, се ползват чисти китари, "Хендриксовият" акорд се чува през цялото време, а басът се сменя между до, сол и ла, може да се получи интересно звучене. Разбира се, варианти има много. В популярната музика няма железни канони при композирането.Даже никакви. Но без да чуем, за какво иде реч, можем само да имаме смътна представа какво свирите. Може да звучи прекрасно, може да е отвратително. То това е важното, не толкова какво "може". Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Лими Отговорено Септември 25, 2015 Share Отговорено Септември 25, 2015 (Редактирано) Опитах с моят лупер да изпробвам оскъдно описаният вариант на автора, но акорда E7#9 не ми прозвуча убедително. Не е прекалено дразнещо, но ми е дискомфортно за слуха. Малко по-добре ми се стори с акорда C7#9, но всичко е въпрос на вкус, важното е да се свири и да се експериментират най-различни варианти докато се получи добър резултат. Редактирано Септември 25, 2015 от Лими Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viktor.velikov Отговорено Септември 25, 2015 Автор Share Отговорено Септември 25, 2015 Благодаря за съветите и мненията! Скор ще запиша въпросната част с рекордера и ще я прикъча към темата, за да чуете за какво става въпрос. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Септември 25, 2015 Share Отговорено Септември 25, 2015 Има значение и как се срещат полутоновите конфликти (в случая G - Gis), както и тяхната продължителност. При разложен акорд, където такъв конфликт се случва в слаб момент или като кверщанд, той би бил по-невъзражаем спрямо директен дисонанс. Ако малката секунда се обърне в голяма септима, това също подобрява благозвучието. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.