Jump to content
Българският форум за музиканти

viktor.velikov

Въпрос свързан с музициране.

Recommended Posts

Здравейте! С момчетата от групата работим по първата ни авторска песен и срещаме следното затруднение. Припевът е бавен, басът и едната ритъм китара свирят петици До, Сол, Ла, Сол (C5 G5 A5 G5) Може ли другата китара да свири E7#9 (известен още с името акорд на Хендрикс)? На мен и на барабаниста ни харесва как звучи, но другите не мислят така и казват, че са несъвместими за свирене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номера е да ви кефи как звучи. Ако ви звучи добре няма значение всичко останало.

 

Може ли да свири - може. Никой не забранява. Ако не ви звучи добре, пробвайте вместо E7#9 свирете C7#9 или C7/9

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

другите още на са узрели да го чуят братко.Звучи им абстрактно.Диез 9  е най-безболезнения доминант.Само диез 5 му съперничи-О дарлинг акорда.Ама пак зависи от стила де

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под петици предполагам имаш предвид т.нар. Пауър акорди? Ако е така, значи едната ритъм китара свири следните тонове (подредени по височина):

 

ми, сол, ла, до, ре

 

Хендрикс акордът съдържа тоновете: ми, #сол, си, ре, ##фа (сол-бекар)

 

Значи като ги комбинираме всичките се получава:

ми, ##фа, сол, #сол, ла, си, до, ре

 

Като изключим чистото сол, което ще приемем за енхармонично на ##фа, си се получава един доста интересен лад:

ми, ##фа, #сол, ла, си, до, ре - прилича ми на нещо познато, сега не се сещам какво, но не виждам защо би звучало зле :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от това, какъв е аранжиментът. Ако да кажем, се ползват чисти китари, "Хендриксовият" акорд се чува през цялото време, а басът се сменя между до, сол и ла, може да се получи интересно звучене. Разбира се, варианти има много. В популярната музика няма железни канони при композирането.Даже никакви. Но без да чуем, за какво иде реч, можем само да имаме смътна представа какво свирите. Може да звучи прекрасно, може да е отвратително. То това е важното, не толкова какво "може".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах с моят лупер да изпробвам оскъдно описаният вариант на автора, но акорда E7#9 не ми прозвуча убедително. Не е прекалено дразнещо, но ми е дискомфортно за слуха. Малко по-добре ми се стори с акорда C7#9, но всичко е въпрос на вкус, важното е да се свири и да се експериментират най-различни варианти докато се получи добър резултат. :rockon:

Редактирано от Лими

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите и мненията! Скор ще запиша въпросната част с рекордера и ще я прикъча към темата, за да чуете за какво става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и как се срещат полутоновите конфликти (в случая G - Gis), както и тяхната продължителност. При разложен акорд, където такъв конфликт се случва в слаб момент или като кверщанд, той би бил по-невъзражаем спрямо директен дисонанс. Ако малката секунда се обърне в голяма септима, това също подобрява благозвучието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.