Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Въпрос за изпозлване на симетричен тончестотен кабел като несиметричен

Recommended Posts

Разполагам с трижилен (плюс, минус, шурмовка) симетричен тончестотен кабел, който желая да използвам като несиметричен.

 

http://store.picbg.net/pubpic/E1/1E/b297b6eada3de11e.jpg

 

Избрал съм симетричен кабел, защото проводниците в стандартните несиметрични кабели, които ги има на пазара са с ниско напречно сечение (дебелина), съответно по-високо съпротивление, за разлика от тези в симетричния. Сещам се за два възожни варианта при свързването, но не знам кой е правилен. Първият е да свържа на късо плюс и минус с накрайника :

 

http://store.picbg.net/pubpic/95/67/a1f50ac2a9319567.jpg

 

Другия вариант е да свържа само плюса с накрайника, а минуса да остане несвързан:

 

http://store.picbg.net/pubpic/6D/F9/3dae1316aef06df9.jpg

 

Споделете кой от двата варианта е правилен и защо?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всяко възможно свързване има своите положителни и отрицателни резултати. 

Ако допълниш въпроса с твоите изисквания, вместо да поставяш задачки, ще имаш повече успех.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Избрал съм симетричен кабел, защото проводниците в стандартните несиметрични кабели, които ги има на пазара са с ниско напречно сечение (дебелина), съответно по-високо съпротивление, за разлика от тези в симетричния.

На пазара и в България има  несиметрични кабели с напречно сечение на централния проводник от 0,75 мм2 . Не ми е ясно защо съпротивлението те притеснява, но ако искаш да си спокоен, имаш решение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бива и да знаем какво ще свързваш

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се за пропуска. Ще използвам кабела за синтезатор, китара и дигитално пиано в режим моно жак.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е нужно за тази цел да се използва нещо друго, освен нормален едножилен, многожичен екраниран кабел .

Съпротивлението изобщо не е важно при нискосигнални вериги, каквито са на споменатите синтезатор, китара и пиано, защото по принцип там се поставят серийни резистори, а и преминаващия сигнален ток е с пренебрежимо ниска стойност.

 

Ако все пак се разполага вече с двужилен кабел, (не е симетричен, както си споменал) , има едно правило, което по принцип трябва да се спазва, но не е фатално. А то е: в единия край към масата се запояват ширмовката и едното жило, принципно това със студения цвят. Жилото с топлия цвят се свързва с върха на жака. От другата страна ширмовката не се свързва, а се изолира. Жилото със студения цвят, който вече е свързан с масата, се свързва пак с масата на втория жак. Той ще е връзката между масите. Жилото с топлия цвят, което е активното в случая, се свързва с върха на втория жак, срещуположния.

Пак ще отбележа, че не е фатално, ширмовката вместо да се изолира да се свърже и тя към масата на срещуположния жак.

 

За любознателните ще обясня защо ширмовката не се свързва в двата края. 

Понеже тя се явява екран за системата от проводници, в нея се индуцират външните електромагнитни полета. Ако се свърже като земен проводник, индуцираните смущения в нея ще се сумират със полезния сигнал. Ако не се свърже в единия край,няма как да протече ток и да се вкарат смущенията в сигнала.

Edited by Parni_Valjak
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

И двата варианта са правилни, а има и трети вариант, белия го връзваш към екранировката (маса) а червения си остава за сигнала, аз така ги правя :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By Koobenot
      Въпроса ми е свързан с това, кой е определящият елемент за максималната допустимата мощност, която може да поеме един пасивен филтър от втори ред (бобина и кондензтор, 12 dB/octave) за озвучително тяло? На някои филтри например пише, че могат да се ползват само с крайни стъпала с мощност до 200 W. Коя характеристика на филтъра поставя това ограничение до 200 W – напрежението на кондензатора, напречното сечение на проводника на медната бобина или нещо друго?
      Пример: Разполага с филтър от втори ред с индуктивност на бобината 3,7 mH и кондензатор 33 uF, 100 V за високоворител 8 0hm. Каква е максималната мощност на стъпалото, което може да се ползва с този филтър и как се изчислява?
      Благодаря предварително.
    • By Koobenot
      Понякога в свободното си време работя като любител DJ. Наскоро ми се наложи да пускам музика в малък семеен хотел в Банско, като заведението е разделено на два етажа (да ги разграничим условно на горен и долен) - моята PA система е на горния етаж, а на долния етаж има друга отделна PA система. Изискването на управителя за конкретното участие беше "това, което се чува горе, да се чува и долу". Понеже ми беше съобщено в последния момент и не разполагах с дълги тончестотни кабели, а и не ми се понрави идеята минаващите от едно помещение в другото да се спъват в тях и да ги настъпват, взех калпаво компромисно решение - да stream-вам през SHOUTcast server чрез вградената опция на VirtualDJ посредством външен Internet сървър и на долния етаж, където има PC с Интернет връзка за възпроизвеждане на музика свързано с долната PA система - резултатът беше латенция от порядъка на 10 секунди между двете PA системи, както и невъзможността да подам сигнала след смесителния пулт - съответно микрофон долу не се чуваше. След случката се впуснах в търсене на оптимално решение на проблема, като изискванията ми са:
      сигналът да не прекъсва да няма осезаема латенция между двете системи да се вземе сигнала от смесителния пулт (да се чува и микрофон) Важно е да се отбележи, че двете помещения са разделени от железобетонна плоча с дебелина 20 см, като разстоянието между двете PC-та е приблизително 7 метра.
       
      Ето и възможните варианти, за които се сетих:
       
      Вариант 1
       
      Излъчване на сигнала чрез SHOUTcast server.
       
      Плюсове: Лесен за реализиране вариант.
      Минуси: Нужно е допълнително PC, с добра Интернет връзка, както и работеща звукова карта. Зависимост от външен сървър. Качеството на звука е компромисно - MP3, 320 kbps в най-добрия случай, като има осезаема латенция. Не може да се подаде сигнал от смесителния пулт - съответно няма да се чува микрофон.
       
      Вариант 2
       
      Излъчване на сигнала чрез Voicemeeter.
       
      Софтуера работи чрез UDP протокол по LAN, който често се използва при stream-ване в реално време. Тук латенцията е осезаемо по-ниска (1 - 1,5 сек.), както и качеството на звука е некомпресирано. На reciever машината се стартира portable клиент наречен Receptor, който разполага с 3-лентово EQ и допълнителни настройки за Интернет връзката и др.
       
      Плюсове: По-добро качество на звука, по-ниска латенция, по-голям контрол в-у функционирането, зависимост едиствено от LAN.
      Минуси: Отново наличието на допълнително PC, интернет връзка и работеща звукова карта. При липсата на LAN е нужна предварително конфигуриране на рутера, а това не винаги е възможно, особено ако са повече от един.
       
      Вариант 3
       
      Използване на FM транмистер, като този например.
       
      Устройството има линеен вход, като може да се подаде сигнал от смесителния пулт (ще се чува и микрофона). По спецификации на производителите (братята кЕтайци) в открити пространства може да излъчва до 100 м, ако се ползва антена с дължина 75 см.
       
      Плюсове: Евтино решение, подаване на сигнала от смесителния пулт, независимост от допълнително PC или Интернет.
      Минуси: Съмнителни качества на звука, предвид цената на устройството (5 $), нужда от допълнителен приемник с линеен изход за долната PA система (FM радио, телефон). Възможност за смущения предвид железобетонната преграда и разстоянието.
       
      Вариант 4
       
      Използване Bluetooth Audio Adapter, като този например.
       
      Устройството работи като приемник, като на компютъра, който подава сигнала се инсталира драйвер, който да stream-ва аудио сигнала. От адаптера има два изхода на чинч, от където сигнала може да се подаде към друга PA система.
       
      Плюсове: Сравнително евтино решение, независимост от Интернет и второ PC.
      Минуси: Наличие на Bluetooth 3.0 на "предаващата" машина, разстояние до 15 м., като не е упоменато дали може да функционира в закрити пространства. Невъзможност да се подаде сигнал от смесителния пулт.
       
      Вариант 5   Използване на Audio-Video Sender, като този например.   Устройството се предлага с предавател и приемник. Може да излъчва аудио и видео сигнал в диапазона 50-100 м посредством FM честотна модулация, като на предавателя и приемника има изходи и входове на ниво чинч.   Плюсове: Независимост от второ PC, Интернет, Bluetooth. Вземане на сигнала след смесителният пулт. Минуси: Работната честота на устройството е от порядъка на 2.5 GHz - честота, при която работят както мобилни телефони, така и рутерите, като това може да доведе до смущения. Съществуват и такива, работещи при 5 GHz, но цената е сравнително висока.   И така бих желал да чуя вашите коментари и препоръки относно най-оптималното решение по отношение на цена и качество. Ако съществуват неточности при техническата обосновка бих желал да бъда извинен, като се придържаме към добрия тон и градивната критика.   Благодаря Ви предварително.
    • By Koobenot
      Здравейте, надявам се да не съм събркал раздела. Искам да си закупя смесителния пулт LD-Systems LAX 8D от сайта на musicstore.de . Бих желал да споделите опит при поръчките от този магазин, как се извършват доставката и заплащането, възможна ли е поръчката през български посредник (както поръчваме от Thomann през MusicWorld) и изобщо всякакви подробности около процедурата. Благодаря предварително.
    • By Информация
      Здравейте, колеги. Съвсем пресен съм и искам да си направя домашно студио. 

      За момента съм взел компютър, стойка, поп филтър, кори за яйца, монитори и слушалки. 

      Разполагам с още 300 лева, въпроса ми е каква аудио карта и какъв микрофон да си взема, и също така как се връзват микрофона и аудио картата? Нужен ли ми е миксер? Какви кабели са ми нужни още? И нужно ли ми е нещо друго? 

      Благодаря ви предварително . 
    • By Rumen.Kolarov
      Здравейте, Колеги!  

      Обръщам се с едно питане към вас:
      Заслужава ли си да се купи тази китара http://www.musicworld.bg/bg/c_361/i_34395/Cruzer_TC_250_3TS.html

      Човека от Динакорд Варна ми каза, че според него е по-добра от теле на Фендер   
      Ако има някой с впечатления от модела и марката ще се радвам да ги сподели. 

      Поздрави, Румен 
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.