Jump to content
Българският форум за музиканти

Nikolay Karageorgiev - JTC Solo Contest 2015


Recommended Posts

https://www.youtube.com/watch?v=r5E_hoPiaPk

 

Страхотно свирене на Кольо - може да го подкрепите на долния линк, аз вече го направих :)

 

https://www.jamtrackcentral.com/jtcguitarsolocontest2015/entry/691/

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях го още в началото , но не  посмях да публикувам във форума:) 
Според мен не са много участниците на това ниво.  Журито , ако е обективно и не се гледа само зрителския глас , би трябвало да  е поне сред първите 5. 
Но  цялата работа си е за реклама на сайт и по скоро  не очаквам реални оценки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БлагодаряЩ,  Участвал съм в много подобни контести през годините, винаги стриктно за удоволствие и наистина не ме вълнува особено дали ще се класирам :-). Забавно да става!

 

Но много благодаря на всички за съпорта!!!!!

 

п.п. Между другото нямам много шансове , защото не обичам (а и не мога, нямам търпение) да си мисля солата, правя няколко импровизации, избирам най приличната и я пускам. Така, вероятно не се получават достатъчно ефектни тракове, но  да си подготвям солата пък ми е тотално безинтересно

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Кольо няма слабо свирене :) Аз го слагам на върха на пирамидата в моята лична класация на БГ китаристите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Страхотно свирене! Личи си, че е спонтанна импровизация. Но все си мисля, че легендарните импровизатори са подготвяли солата си за вечерния гиг по цял ден. За да се докажат пред себе си и жестоката конкуренция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви и на двамата!

 

Да, добре е човек да се подготвя, преди да излезе да свири, но там наистина е имало сериозна конкуренция, а ние, в наши дни свирим, предимно за себе си.A и не обичам да си набелязвам "хватки" с които да впечатлявам някого, напротив, опитвам се да се изчистя от тези останали от едно време, които са като са ми като тик и ме дразнят страшно много :-)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и един интересен начин без предварително намислиляне: с мислехме в момента. От големи майстори съм чул, че при импровизация на моменти мислят като че композират песен (или инструментслна пиеса), нова 'тема' в рамките на темата. Като съм правил (жалки) опити да мисля по тоя начин, са ми казали, че импровизациите ми били предварително измислени - а не са! С такова мислене (за 'композиране' ако не на тема, поне на рифове) по-рядко изскачат технически акробатики, но пък има мелодия...

 

А горната импровизация, Кольо, е много добра! [emoji106]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Кольо, при теб освен страхотното свирене ми харесва, че от силната си позиция можеш да бъдеш и самокритичен. Но защо да бягаш от себе си? Огромна част от публиката предпочита блуса пред джаза. Скот Хендерсън - невероятен джаз/фюжън китарист, с Трайбъл Тек, с Чък Кария, Джо Завинул и др. напоследък; има блус проекти, където доразвива Хендрикс! Стара любов ръжда не хваща.

^ Бицев, мисля, че тази композиционна техника, ползвана и в импровизацията се нарича Motivic Development.

Редактирано от travelcaster2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, motivic също е част от това, макар че в джаза го разбират повече като вариации на мотив от темата (а иначе си е метод от класическото композиране 'от нищо'). Това, за което говоря, включва изсвирване на нов мотив 'от нищо' (нищо освен хармоничната структура на темата и подобаваща скала), а след това - въпросните му вариации. Мелодични, ритмични, тембрални... или никакви, защото добрият мотив заслужава да се чуе (и разпознае) отново някъде в солото :) Скот Хендерсън е именно един от тези, които го правят много добре. А оттук - темата за 'големия' блус отвъд 12те такта и пентатониката - е безкрайна и благодатна. Заслужава си отделна тема и вярвам Кольо също да се включи в нея, защото и той свири (с особен кеф) такива работи? ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Имам чувството, че говорим за едно и също. Това са техниките на Motivic Development от книгата на Bert Ligon "Comprehensive Technique for Jazz Musicians". Избираме мотив от 4-5 ноти.

1. Повторение на мотива.

2. Транспониране (преместване нагоре или надолу).

3. Смяна на скалата (от мажор в минор или обратно).

4. Фрагментация (отнемане на 1-2 ноти).

5. Разширяване (добавяне на ноти пред, след или вътре в мотива).

6. Секвенция (повторение на мотива няколко пъти възходящо или низходящо диатонично или на избран интервал).

7. Украшения или орнаментация (добавяне на горни, долни или и двете диатонични или хроматични ноти).

8. Увеличаване на нотните стойности (става по-бавен).

9. Намаляване на нотните стойности (по-бърз).

10. Инверсия. Ретроградност. Ретроградна инверсия.

11. Разместване (някои от нотите се местят октава горе или долу).

12. Всевъзможни комбинации от досега изброените техники.

   При всички тези проекции важно е мотивът да остава разпознаваем.

Редактирано от travelcaster2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.