Jump to content
Българският форум за музиканти

КОМПРЕСИРАНЕ - ПРОСТО ОБЯСНЕНИЕ


Recommended Posts

Т'ва пък за dolby ниво за сефте го чувам ... Дали не му викат така само във вашето радио?!?!За първи път чувам за dynamic processor,който отива до 999.....'Айде бе!!!!!Аз до колкото зная и 20 e много! А радиото,в което работиш тоя limiter според всяко парче ли го наглася!?!?!?!?!?!?!?Или според всеки spot?!И т'ва softknee hardknee...Говориш за mixing stage,така ли?!

 

 

модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила!

за това че на прагът се казва още долби ниво ме светна главен асистент Плешкова, преподавател по звукозаписни устройства в ТУ., а в нашето радио повечето не знаят какво е това компресор.А след като чуваш за прув пут че има съотношение "ratio"=999=безкрайност, толова и си работил с динамични процесори.Лимитъра е нагласен на едно ниво и не се наглася на друго освен ако не дадат указания за промяна на девиацията. А за хард о софт кнее просто споделям прочетеното от мене за темата в различни приложения относно тези параметри на компресора.

Ако имаш още вапроси ... даваи :godbless:

"Шшшт сакън не се карайте, бийте се" хехехе ';)

Е споко де ;) бтв, Калояне , "_____" ги поразбирва нещата доста, пък и сега от написан текст трудно можеш да съдиш за интонация, намерения и т.н. :P

Асистентката била и главна е добре да разделя име на компания от threshold, което си е баш праг (при това променлива величина). Сигурен съм, че е добър преподавател, вероятно ;) Ама се получават и заблуди чат-пат.

Верно, че хората (Долби) са направили една купчина алгоритми за кодиране на сигнали ама чак пък да са и нарицателно за простия контрол threshold, който го има по-сички динамични процесори (компресори/експандери/гейтове и подобни) по света....

;)

Айде със здраве... :P

;)

Може би въпроса се свежда до това че долби въвеждат шумоподтискащите системи ДОЛБИ А,B,C които компресорират сигнала по определен начин при звукозапис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т'ва пък за dolby ниво за сефте го чувам ... Дали не му викат така само във вашето радио?!?!За първи път чувам за dynamic processor,който отива до 999.....'Айде бе!!!!!Аз до колкото зная и 20 e много! А радиото,в което работиш тоя limiter според всяко парче ли го наглася!?!?!?!?!?!?!?Или според всеки spot?!И т'ва softknee hardknee...Говориш за mixing stage,така ли?!

 

 

модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила!

за това че на прагът се казва още долби ниво ме светна главен асистент Плешкова, преподавател по звукозаписни устройства в ТУ., а в нашето радио повечето не знаят какво е това компресор.А след като чуваш за прув пут че има съотношение "ratio"=999=безкрайност, толова и си работил с динамични процесори.Лимитъра е нагласен на едно ниво и не се наглася на друго освен ако не дадат указания за промяна на девиацията. А за хард о софт кнее просто споделям прочетеното от мене за темата в различни приложения относно тези параметри на компресора.

Ако имаш още вапроси ... даваи :godbless:

........kaloian ,много моля,ако имаш възможност,дай малко повечко инфо за ДЕВИАЦИЯТА,стандартът,който е в BG и проблемите с комисията по далекосъобщенията......Начини за коригиранет и уреди за измерването й........

 

модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
Я като си тръгнал обясни и за експандера, аз съм чел много статии и знам че е добре да се използва за намаляване на шума.

Като се рових из нета попаднах на обяснение за експандера и праскам линка -> тука и тука -> 1, 2, 3

щях да прасна в отделна тема, ама си спомних че имаше въпрос относно тази чудесия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз чета малко хаотично и подминавам нови теми, пък хващам стари... :)

Долби създават тип A, B, C шумоподтискащи системи, а както бе казано, Долби имат и други патентовани алгоритми, примерно HX-Pro (Headroom Extension), настройващ фино bias-a/подмагнитванетo според наличието на високи честоти в сигнала, който се записва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
Асистентката била и главна е добре да разделя име на компания от threshold, което си е баш праг (при това променлива величина). Сигурен съм, че е добър преподавател, вероятно
Много е зле имах лошия късмет да ми е преподавател по аудио техника.

А по темата може ли някои да даде нагледни примери (стойности на параметрите) за "повишаване на гейна" -соло с дист ; ритъм с дист ,за подобряване на пинч хармониците ,за чиста китара ,за фънк ...трешхолд ,рейтио ,атака ,аутпут левъл ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не,как бе?то всеки компресор си е за себе си.2 различни компресора на еднакви настройки=2 различни звука...или бъркам? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои от нещата, които аз съм писал, са по спомен от една книга по ремонт на радио- и телевизионна техника за различни модели апаратури + схеми. :D А на който му е интересна схематичната реализация и разбира от електроника, бих му препоръчал и да се запознае със схемите и принципите им на действие (за Долби става дума).

Редактирано от Stone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Въпросният неблагоприятен ефект - "pumping" се получава, когато дадете на компресора сигнал с много ниски честоти в него(има и високи в сигнала). Човешкото ухо усеща много по-ясно промяна в нивото на високите(особено средните) честоти, отколкото в ниските. Представете си, че в музика изведнъж касата удари силно- тогава сигнала ще превиши прага на компресора, и той ще

компресира целия сигнал, като ще усетите как всички средни и високи честоти затихват за малко. Не може да не ви се е случвало да чуете по телевизията на концерт, като удари касата, цялата музика затихва за малко. За да не са получава този ефект е необходимо сигнала да се раздели на няколко отделни честотни ленти, които се компресират отделно(multiband compression), така, че като удари касата, да се компресират само ниските честоти, когато барабаниста удари силно някой чинел, да се компресират само високите честоти, когато вокала викне много силно в микрофона, да се компресират само

средите. При липса на мултибанд компресор, нещо като правило е да се слага там компресора, където има най-малко ниски честоти. Например:

 

Еквилайзер, намаляващ ниските честоти->компресор->еквилайзер, увеличаващ обратно ниските честоти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.