Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Това са китайски обяви, само са пуснати в немския еБей. Най-вероятно ще ги има и в .сом, на английски, но дори и да ги няма - се тъя.

Проблемът е най-вече в безкрайното чакане оттам (буквално месеци), както и реалната възможност да се наложи обикаляне по митнически гишета и чудесии + допълнителни таксички. Аз лично от китай спрях да пазарувам преди години, твърде многонеизвестни и почти никаква файда - почти всичко го има и в еБей.юк, правят си "филиал-складове" и цените са 95% същите. Лошото е, че и оттам се насраха нещата (поне засега)... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко взема малко по-скъпи, за които си пише, че са в Германия примерно в ebay обявата, има ли по-голяма гаранция, че ще дойдат, и ще трябват ли митници?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От .DE няма никакъв проблем с митници и такси, понеже са в ЕС. Идват за 5-7 работни дни.

Ако цената е двойна... малко не е ОК. Но ако от Китай са да речем 10 евро, от .ДЕ 12-13 - аз предпочитам да си взема оттам и да си спестя всичкото чакане и евентуални неприятности. Плюс това може през Гъбко да се докарат ако директният шипинг е висок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, как да разбера, кое е от .DE и кое не е? Примерно, тази обява, от Германия ли е наистина, предвид, че административната информация на продавача е Китайска:

https://www.ebay.de/itm/30-500psi-Pressure-Transducer-Druckmessumformer-Drucksensor-Transmitter-1-8-NPT/383849588943?hash=item595f37e8cf:g:LkQAAOSw0dVf0HG3#shpCntId

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Как става тая работя през Гъбко? Пращаш до адрес в Германия и идва в БГ склад?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледаш къде се намира джаджата, то си пише:

eBay.jpg

Горното е .ДЕ, долното е като го видиш през .com (те са вързани различните еБей сайтове и като си логнат и си добавил нещо в Watch List можеш да го виждаш и от другите "версии").

За Гъбко - като се регистрираш ти дават инфо как да получаваш пратки на техен адрес. Оттам насетне купуваш нещо в еБей (и не само), плащаш с твоята си карта, но адрес за доставка даваш техния адрес в .ДЕ, където те го получават. Имат ежеседмични курсове до БГ и като пристигне тук можеш да си го вземеш от офиса им или да ти го доставят с Еконт до някъде. В първия вариант плащаш само услугата им, която в случая ще е вероятно ~3 лева. Във втория плащаш им услугата им с наложен + самата Еконт доставка, което ще е примерно 3 + 5 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Надрасках една платчица на силовата част, която ще докоригирам (искам да опитам да преориентирам "входните" конектори, без да ползвам много мостчета, защото сега е неудобно да им се вкарват жиците (на 3д картинката няма 3д модел за тези конектори, но са като на снимката по-долу). Почти се получи каквото исках, с тази разлика, че конектора за лентовия кабел е по-добре да е в средата на платката. Вижда се, че има добър "просвет" между слаботоковата и силнотоковата част. Охлаждане на тиристора и транзисторите мисля да направя, като под всеки транзистор пробия кръгла дупка с диаметър 6mm. Триакът е с изолирана основа, MOSFET транзистора е с пластмасов корпус. Единствено 13005 не е изолиран и за него ще трябва изолационна подложка. Идеята е, когато транзисторите се монтират и завинтят за  платката, през отворите под тях, през платката да минават цилиндрични топлопроводими дистанционери с височина 4-5мм, които да контактуват с топлоотвеждаща повърхност / радиатор. Ще помисля къде да сложа монтажните отвори за болтове на платката, така че когато се завинти, да притиска тези дистанционери добре. Със все дупките за болтове, които платката ще има по периферията, размерът й ще е нещо от сорта на 7 x 12 cm.
 

pow1.png

 

AD542-2.jpg?v-cache=1595252030

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да ти казвам, че навремето като си правих DIY пианцето на KiCad, авторутирах платката с някаква програмка на Джава от Интернет, което беше голяма играчка, защото никой не я поддържа вече... Но гледам, че вече си се справил, тя и платката ти е сравнително малка и със сигурност се рутира и на ръка. При мен всичко беше много нагъчкано и в една малка платчица имах много интегрални схеми, та дори авторутерът не успяваше, без да направя добро първоначално разпределение на основните пътечки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ще трябва да проверявам още неща, но засега го добутах до тук:

pow-render-bottom.png
pow-render-top.png

 

Размерите финално ще са около 62мм х 118мм. Идните дни ще си поиграя малко още със симулация, за да видя, да не би някой резистор да трябва да има различна мощност (или поради тази причина стойност) и ще начертая платкита на панелите, както и адаптера от 2 лентови кабела към Arduino. За съжаление Arduino Nano няма толкова портове, а и май софтуера за малко няма да се вмести в него. Ще видя, дали някое от по-новите малки Ардуинота няма вариант, който да върши работа. Ако има, може да направя втора платка, която да има откъм слаботоковата страна два pin header-а за самото Arduino, и така да се спести адаптерната платка, а от тази да излиза само лентов кабел към контролния панел.

PS: сега видях, че всъщност NANO има точно толкова пинове (че и два повече аналогови) и всъщност точно толкова памет, колкото и UNO. Ще проверя, дали няма и някакви други ограничения, които да спират приложението. Ако няма, това ще е чудесна новина, понежемога да направя втори вариант на платката за мининмалистично решение с две платки и един лентов кабел.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С лек зор (12 мостчета, че нямам цялото време на света) начертах платка, ня която направо се "нанизва" Arduino Nano, с размери 15 х 6 см.

pow-nano-render-bottom.png
pow-nano-render-top.png

Остава платката за контроления панел, ецване и проба. Първо без регулация на налягането, докато пристигнат датчиците. но с дебитомер и евентуално, датчик за ниво на водата, ако успея да го закрепя някак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начертах платка за панелчето, този път за кръгъл панел, който в общи линии да пасне на Gaggia Baby. По-натам ще начертая и за Classic, вероятно с миниатюрно 2X16 дисплейче. По-долу давам и текущите схеми. Както се вижда, свързването е посредством един лентов кабел.

panel-round-bottom.png
panel-round-top.png

Ето и текущата схема на Power платката за Nano, както и на панелчето.

 

panel.png
power-nano.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Скоро ще мога лека-полека да започна да тествам и допрограмирам на истинска кафемашина, само да направя контролната платка и да се моля, нещо да не изгърми :D. Ще прегледам още веднъж схемата и платката, ще измисля нещо за охлаждане и ще монтирам нещата вътре. На първо време, ще допиша малко софтуера и ще реализирам keep alive/standby функционалността както и ще се опитам да направя PID / AutoLearn за температурата на водата. Също, ще боцна дебитомер и ще го направя да брои през interrupt функция. Като дойдат китайските датчици, ще работя и по PID за налягането, засега ще е без тази функционалност, като може да опитам да направя някаква програма, която мени мощността по време на екстракцията, за да се случва тя все пак, при малко по-малко налягане.

smart.jpg
smart.jpg

 

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, ама ти вярно на ръка си ецвал и пробивал платката или бъркам? :) Това упражнение последно съм го правл в трети клас в пионерския дом, когато рисувахме пътечките с битумна паста или лак за нокти, преди да ецнем с азотна киселина ? Но платката ти се е получила чудно! Като гледам колко са ти добре изрисувани пътечеките, подозирам, че има някакви модерни технологии за тези неща? Аз съм си мързел и като нарисувам платка, я поръчвам на братята китайци - за една седмица ми пристигат перфектни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Правя платки по метода с отпечатване с лазерен принтер върху гланцова хартия. След това - нагряване на платката на стъклокерамичен котлон с терморегулатор и притискане на напечатания оригинал с облото на лъжица или сгъната на топка салфетка към горещата платка, да се залепи тонера за платката, която е идеално изчистена и обезмаслена предварително. Трябва да се внимава с натиска, за да не се разлеят много пистите. След това се охлажда платката с хартията във вода, докато се разкисне хартията достатъчно, че да може да се отстрани. Остава само тонерът върху платката. После ецвам с железен трихлорид. Понеже се ецват и дупките на отворите по пистите, е много удобно после, защото бургийките на дрелчицата се самоцентрират в тях. Успявал съм и двуслойна да направя. И четирислойна, три слоя и ground plane от две платки. Само метализация (via) не става и трябва да се проектира така, че за тая цел да се ползват крачета на резистори и други компоненти, които не си закриват крачетата като се поставят на платката. 

 

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.