Jump to content
Българският форум за музиканти

Дискусия:Любими шредъри, вдъхновители, учители


JacksonSoloist

Recommended Posts

Упс, грешката е моя на пета са четири ноти... :greenball:    Таблатурата която си написал е вярна.. честно казано за мен не е грешка да се започва с удар на долу или удар на горе понеже в началото имаш издърпване на втория тон и имаш време да преместиш перцето без да се губи време... трябва му малко практика, но е по лесно от шкуренето на Петручи и ми звучи по приятно, стегнато... и не толкова омазано. Аз го започвам с удар нагоре (има малко по различен цвят тона по този начин) 

 

E||--нагоре- почукване-издърпване---------------------------------------------|
B||-----------нагоре-надолу-нагоре------------------------------------|
G||--------------------нагоре-издърпване------------------------------|
D||--------------------------нагоре-надолу-нагоре---------------------|
A||-----------------------------------нагоре-надолу-нагоре-издърпване~--------|
E||-------------------------------------------------------|

Малко левашки го написах, ама се разбира.

Аз го свиря на нек адаптера, ако го изсвиря на бриджа няма да звучи добре. На бриджа свиря само ритъм и мога да имитирам леко Сатриани :wallbash:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тоя е голям... мисля, че Стив Вай му беше фен.

 

еxxct, възможно е последния тон да съм го пернал с перцето надолу... аз малко не се замислям като ги свиря тия неща.

 

E||--нагоре- почукване-издърпване---------------------------------------------|
B||-----------нагоре-надолу-нагоре------------------------------------|
G||--------------------нагоре-издърпване------------------------------|
D||--------------------------нагоре-надолу-нагоре---------------------|
A||-----------------------------------нагоре-издърпване-издърпване-долу~--------|
E||-------------------------------------------------------|

 

Понякога упражнявам и това и вече взех да се бъркам.

Редактирано от zwero
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всичко може да се свири икономично  затова на помощ идва и легатото. Записах един пример и повече няма да ви досаждам.

 

https://soundcloud.com/zweril/proba-sample-02

 

 
E--13-12-10-легато--------------------------------------------
B-----------13-12-10------------------------------------------
G--------------------12-10-9----------------------------------
D----------------------------12-10-9-легато-------------------
A-------------------------------------------------------------
E-------------------------------------------------------------
 
 
E-------------------------------------------------------------
B-------------------------------------------------------------
G--10-9-7-легато----------------------------------------------
D---------10-9-7------------------------------2----------------
A----------------10-8-7---------7--7--7--2--0------------------
E-----------------------10-8-7--5--4--5--0--------------------
Редактирано от zwero
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Много е гот. Само името е малко подвеждащо....

 

Свири много интересно. Със свой стил и явно, специфични за него техники.

Неговият шред не е типичният шред с много пикинг. Ползва особени "полу-дабълхенд" техники и наистина звучи много различно от приетото. Според мен е важно, всеки да се стреми да има уникални неща в свиренето си, за да е интересен.

Така или иначе, големите шредъри, рядко могат да си свирят един на друг нещата.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kolio_k, хареса ми и уважавам мнението ти :). Съгласен съм с това, което написа. Three Note Per String е просто способ и един от начините, разбира се. Идеята е да визуализираме. Знаем, че китрата е една голяма схема, като шахматна дъска и се гради на "шейпове" и тръгвайки от свободните струни или първо прагче, знаейки интервалната структура на да кажем Мажорната Гама до 12-то прагче имаш 7 шейпа тръгвайки от 6-та струна и след 12-то всичко се повтаря. Също и на една струна да се съединява също е полезно. Това, което написа за модалното ме отваря да пиша и да давам примери, но може би няма да се хареса на повечето потребители и вместо да си обременяват главата с букви и език, по-добре, като че ли да има материал веднага да се свири, защото примерно за един начинаещ най-добрия вариант е да се държи заинтересован към инструмента.

Колега по-горе беше написал, че му е трудно да си обяснява кое защо се свири, защо еди си кое е еди си как. Давам пример със себе си - 2г ми отне, за да се чувствам сега комфортно с грифа - знам си гамите, акордите, арпежите, интервалите и примерно решавам, че ми се свири в любимата ми тоналност Ре Минор и цикля. Айде и Ми като "входяща", ако мога да я нарека и Ла Минор, и До Лидийски(C Lydian). Сърби ме много да пиша за Ладовете, примерно върху какво трябва да се свири До Лидийски, но за сега се въздържам. Ако решите да пишеме и теория макар и малко, смятам, че заедно с видеата и опита и мненията на напредналите съфорумци, ще може да помогнем на по-широк кръг от читатели :):virtuoz:

 

 

п.с.Допълвам Евтим :), ако няма проблем, разбира се. Така е да, чистият Шред или на английски coherent shredding(давам и на английски, защото повечето материал в нета е такъв и да има и двете), се свири основно, да не кажа само с Alternate Picking и за арпежи Sweep Picking(въпреки че аз предпочитам String Skipping основно и чат-пат Tapping). Andy James също споделя това схващане в двд-то си Speed Soloing. Aсолютно и аз така разсъждавам като теб за разнородността на стила и различните техники. Ето аз например като си импровизирам, знам какво е Sweep Picking, Tapping и String SKIPPING( и мое любимо, не само на Анди :P),  и може да се измислят много интересни пасажи и всяка една техника допълва другата и така си изграждаш стила. Знаем, че ставаш такъв, както тренираш ръцете и мозъка си. Та примерно хващаш една тоналност, да кажем айде Ми Минор или релативната Сол Мажор - знаешн диатоничните арпежи, знаеш акордите, знаеш шейповете по целия гриф и си готов за импровизация и здрави шред ликове :greenball: Разбира се, знаем, че не е толкова лесно, колкото да се каже : ))

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тайминга също е много важен - започва се с основата - 4/4; whole tone, half tone, quarter tone, почивки, преходи(ties, rests).

Триоли-triplest, подразделенията им. И сега много важно нещо да кажа за триплетите - това са три равни тона за един бийт. Слеърските( пример Reign In Blood) и Lamb Of God-те 000 000 000 - down up down - не е триола, а Reverse Gallop. Tака написано не знам дали се разбира, трябва да се покаже с видео и със съответно ритмуване, къде е изчакването и как се пада между бийта. Gallop, което е "кончето" - там-та-та-там ->  0.000 - down- down-up-down. И стигаме до вратичката към шреда - 16th note(down-up-down-up). Повечето ликове и неща на Пол Гилбърт са 16-ни и подразделения, както и sextuplets - 6 тона за бийт(тук скоростта се покачва, пример Metallica Оne - по средата, на концерти обикновено има прежектори и мига като картечница, тъпо го обясних, ма са досещате, дето са преди последното соло - та-да-та-да-та-да - down-up-down-up-down-up). И стигаме до 32-вторини, запазена марка за почитателите на Малмстийн :greenangel: - 8 тона за 1 бийт, обикновено е здраво пилене :surprise:от рода на - "Dude, he is doing the fast thing" :greenball:

 

 

Varbanov, пусни на Анди някое от двд-та от Metal Rhythm Guitar in 6 Weeks, или, ако си спомняш от гледаното, където, където свири и обяснява това - 000, казва triplet, а то не е triplet : ), a Reverse Gallop. Та една "критика" към Анди :P.

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано лично на мен най-много са ми помогнали уроците на Michael Angelo Batio. Откакто си купих DVD-тата му, за 4 месеца напреднах повече, отколкото за година и половина с разни други видеа в ютуба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре, че си напреднал. Запознат съм с Батио, основно Speed Kills 1-3. Не съм му фен. Упражненията не са лоши, но са "стандартните', ако така мога да се изразя. Още средата, края на 80-те Пол Гилбърт с Intense Rock и Troy Stetina със Speed Mechanics for Lead Guitar, ги въвеждат.

 

 

 

За тези, които започват със Sweep Picking:

 

 

Редактирано от JacksonSoloist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добро видео за пикинг и анализ на механиката. Много говори Андрю, но си струва. В началото като гледах първите видеа, трудничко ми беше, после свикваш:). И пак, трябва английски.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, така е, стандартни са, но са добре систематизирани и особено откъм изчистване на техниката, свеждане на движенията до минимум беше доста полезно, за начинаещ като мен не бяха и много натоварващи, за разлика от тези на Петручи премерно където след 10 мин свирене после 1 седмица бях в реанимация :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква стана тя! От "Любими шредъри, вдъхновители, учители", линкове към видео от ю туб се получи. Както със всяка подобна тема, накрая "Щрак и мрак"  :metalist:  :butcher: Тука и иконка с домати трябва да има, ама не я намирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, като се замисля, заглавието на темата обуславя доста широко интерпретиране. Ако за теб е - влизаш, даваш мнение "този ми е любим защото еди си какво и т,н", ок, супер, правиш го, влизаш, пишеш и излизаш. Но понеже така тръгнаха нещата, а и започнахме да обсъждаме пикинг и т,н, защо да не дадем и добри упражнения, мнения и обсъждане кое, защо и как за други, които пък може да се интересуват от това. Примерите от ютууб са добри, стига да се седне и да се свири и да се разберат. И пак реално темата може всякаква да е. Това не е анкета. Аз лично предпочитам да обсъждаме всичко в детайли, с всякакви примери, анализи, теория, стига да им се пише на хората и да искат. Така обменяме опит и сме полезни освен един на друг и на хора, които сега започват било с или без учител и търсят откъде, за да се пести време в систематизиране на материал. Та дали ще дискутираме различните техники, теми и т,н тук или в други теми за конкретно нещо, няма значение. Така тръгна темата и видеата, които съм дал акомпанират контекста за пикинга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са много.Вече не се ограничавам с един или двама,а според настроението си избирам стила и изпълнителите.
Започнах първо с Ингви,Сатриани и Вини Муур.След това Гери Муур,триото Меола,Пако и Маклафлин.Джейсън Бекер и Марти ме разбиха и продължавам да съм им много голям фен.Стив Вай,Тони Макалпайн и Джо Тафола бяха следващата стъпка.Рейсър Екс и Екстрийм с Нуно дойдоха по-късно до съзнанието ми,а тогава чух и знаковия "Имиджис анд Уърдс" на Дрийм Тиътър...
Горе изброените дълго време "диктуваха модата" при мен.
След това чух Чик Кърия с Франк Гамбале и това беше повратната точка,когато започнах да слушам джаз-фюжън.
По-късно започнах да слушам Джанго Райнхард,Джо Пас,Жобим,Лий Ритенауър,Бела Флек,Джеф Бек,Би Би Кинг,Джордж Бенсън и Джон Лий Хукър.Там някъде чух и Тото с Лукетъ` (Тони :) ) и Грег Хоу.
В по-ново време чух Холдсуърт,Скот Хендерсън,Скоти Ендърсън,Скофийлд,Гътри Гован,Дерек Тейлър,Скот Стайн,Марко Сфогли,Фабрицио Бичо Лео,Шоун Лейн,Салваторе Русо и Уилям Стравато,Дерил Гейбъл,Ти Джей Хелмерич и Бред Гарсд,Джеф Луумис,Рик Греъм,Тод Дуейн,Рон Джарзомбек,Пол Уордингам,Джанлука Феро,Фьодор Досумов,Сергей Головин,Маршъл Харисън,Анди Ууд,Ричи Котцен,Алекс Хътчинс,Том Куейл,Скот Мишо,Майкъл Долче,Ричи Алън,Алесандро Бенвенути,Конрад Шренк,Матиас Я Еклундх,Пер Нилсън,Тосин Абаси,Макъл Лий Фъркинс,Рон Тал,Ръсти Куули,Милан Полак,Дейв Мартоне,давам ухо и на Сам Бел,Рийс Фулууд,Анди Джеймс,Джейк Гай,Мартин Милър,Камерън Алън,Тимон,Леонардо Гузман,Том Гардинър,Юуп Уолтърс и още много по-рядко слушани от мен дзвЕрове.
Митака Налбантов,Ангел Демирев,Андриано Ангелов,Наско Шишков,Иван Манолофф,КольоК,Боян от "Змей",Дари и Васко - братята "Вай",Иван Лечев,Румен Антов-Ричи и Васко Нешев са родните ми вдъхновители :)
Стана дълъг ретроспективен пост,но това са музикантите,които слушам. Някои са шредъри,други не са,някои слушам по-често,други не толкова,но всеки има нещо интересно-мелодии,хармонии и похвати,които ме впечатляват и ми дават импулс и вдъхновение да свиря.

Редактирано от рахата
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.