Колеги споделете с какви парчета и албуми сравнявате миксовете си.
Така наречените reference tracks (albums).
Пишете първо стила и после какво ползвате за сравнение.
Публикувано 05 декември 2014 - 11:13
Колеги споделете с какви парчета и албуми сравнявате миксовете си.
Така наречените reference tracks (albums).
Пишете първо стила и после какво ползвате за сравнение.
Публикувано 26 януари 2015 - 14:55
Аз обикновено сравнявам с розов шум, на такъв фон при смесването идеално "лъсват" всякакъв вид нередности - дали някой инструмент звучи прекалено силно или слабо, дали има проблем в даден участък от честотната му област... Иначе стилът е синтпоп.
Публикувано 12 февруари 2015 - 14:52
С водещи парчета от жанра в който е микса. Аз лично с парчета от DJ порталите, тъй като и музиката ми е предназначена за тях.
Този пост е редактиран от dontwarrior: 12 февруари 2015 - 14:52
Публикувано 10 януари 2017 - 12:51
Аз обикновено сравнявам с розов шум, на такъв фон при смесването идеално "лъсват" всякакъв вид нередности - дали някой инструмент звучи прекалено силно или слабо, дали има проблем в даден участък от честотната му област... Иначе стилът е синтпоп.
А как се постига този розов шум.
Публикувано 11 януари 2017 - 09:57
с генератор на розов шум (pink noise generator)
Този пост е редактиран от presly: 11 януари 2017 - 09:58
Публикувано 22 октомври 2017 - 21:45
Розовия шум има удивителното свойство, че ако си го пуснете на колони или слушалки които имат равно АЧХ - каквито би трябвало да са мониторните системи подходящи за смесване и мастер и общо взето за качествено слушане на музика, - това което чуват хората е хаотичен шум, на който всички честоти имат сила на звука която се възприема от хората като еднаква в целия спектър. Демек шумът който се чува в ниския честотен диапазон, е равен като сила на звука с тоя в средния диапазон, и този във високия. Това се обяснява с факта че нашият слух няма еднаква чувствителност към всички честоти. Другия известен вид шум е белият - ако чуем такъв шум на хубави колони, ще чуваме най-силно високите честоти, по-слабо средните и най-слабо ниските. Това е пак заради спецификите на нашият човешки слух. Белия шум е много полезен например когато с измервателен микрофон замерваме честотния отговор на колони в помещение - понеже микрофоните нямат спецификата на нашите уши и за тях белият шум е това което за нас е розовия.
И сега за какво може да се ползва розовия шум - например с генератор на розов шум, който го има в почти всички програми за музика, - можем да видим дали в помещението в което смесваме или слушаме музика, колоните звучат добре, или заради отражения или такива неща някой честоти не са прекомерно усилени или намалени. Обикновено това може да стане и без розов шум, ако имаме на разположение например музика която добре познаваме как звучи при хубави условия при които сме свикнали да я слушаме. Но розовия шум е много точен метод. Към днешна дата нямам много нужда от розов шум защото слухът ми е доста трениран, но дори и сега когато ушите ми се уморят, си пускам на един допълнителен канал розов шум , усилен до референсно за мен ниво, и слушам дали целия микс или отделният инструмент по който работя, се смесват с шума хубаво, без отделни честотни диапазони от тях да стърчат много над шума или да се давят в него. Знам тия магии с розовия шум от едно руско клипче в нета дето преди години слушах и което се оказа че ми беше най-полезното клипче което съм гледал някога. Даже ще се опитам да намеря линка към него...
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни