Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Колеги споделете с какви парчета и албуми сравнявате миксовете си.

Така наречените reference tracks (albums).

 

Пишете първо стила и после какво ползвате за сравнение.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обикновено сравнявам с розов шум, на такъв фон при смесването идеално "лъсват" всякакъв вид нередности - дали някой инструмент звучи прекалено силно или слабо, дали има проблем в даден участък от честотната му област... Иначе стилът е синтпоп.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С водещи парчета от жанра в който е микса. Аз лично с парчета от DJ порталите, тъй като и музиката ми е предназначена за тях.

Редактирано от dontwarrior
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обикновено сравнявам с розов шум, на такъв фон при смесването идеално "лъсват" всякакъв вид нередности - дали някой инструмент звучи прекалено силно или слабо, дали има проблем в даден участък от честотната му област... Иначе стилът е синтпоп.

А как се постига този розов шум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с генератор на розов шум (pink noise generator)

Редактирано от presly

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Розовия шум има удивителното свойство, че ако си го пуснете на колони или слушалки които имат равно АЧХ - каквито би трябвало да са мониторните системи подходящи за смесване и мастер и общо взето за качествено слушане на музика, - това което чуват хората е хаотичен шум, на който всички честоти имат сила на звука която се възприема от хората като еднаква в целия спектър. Демек шумът който се чува в ниския честотен диапазон, е равен като сила на звука с тоя в средния диапазон, и този във високия. Това се обяснява с факта че нашият слух няма еднаква чувствителност към всички честоти. Другия известен вид шум е белият - ако чуем такъв шум на хубави колони, ще чуваме най-силно високите честоти, по-слабо средните и най-слабо ниските. Това е пак заради спецификите на нашият човешки слух. Белия шум е много полезен например когато с измервателен микрофон замерваме честотния отговор на колони в помещение - понеже микрофоните нямат спецификата на нашите уши и за тях белият шум е това което за нас е розовия.

 

И сега за какво може да се ползва розовия шум - например с генератор на розов шум, който го има в почти всички програми за музика, - можем да видим дали в помещението в което смесваме или слушаме музика, колоните звучат добре, или заради отражения или такива неща някой честоти не са прекомерно усилени или намалени. Обикновено това може да стане и без розов шум, ако имаме на разположение например музика която добре познаваме как звучи при хубави условия при които сме свикнали да я слушаме. Но розовия шум е много точен метод. Към днешна дата нямам много нужда от розов шум защото слухът ми е доста трениран, но дори и сега когато ушите ми се уморят, си пускам на един допълнителен канал розов шум , усилен до референсно за мен ниво,  и слушам дали целия микс или отделният инструмент по който работя, се смесват с шума хубаво, без отделни честотни диапазони от тях да стърчат много  над шума или да се давят в него. Знам тия магии с розовия шум от едно руско клипче в нета дето преди години слушах и което се оказа че ми беше най-полезното клипче което съм гледал някога. Даже ще се опитам да намеря линка към него...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.