Jump to content
Българският форум за музиканти

Marshall 100 watt time line


metalhammer

Recommended Posts

2210 JCM800 Split Channel Reverb

 

1982-1989

 

2210 е първият  Marshall усилвател който предлага  2 канала с фукция за превключване.

 

marshall-2210-jcm800-split-channel-rever

 

Опциите които предлага са:

 

front.jpg?w=300&h=49

 

- Чист канал с Volume, Treble и Bass

- Драйв канал със стандартните корекции – Gain, Volume, Bass , Middle, Treble

- Общ за двата канала пружинен лампов Reverb

 

marshall-2210-jcm800-split-channel-rever

 

- Лампов Loop – Send /Return

- D.I.  с потенциометър за ниво

- Foot Switch с 2 бутона – единия за каналите втория за ривърба

 

Усилвателя е тотален хит при появяването си – заради двата независими канала. Но има съществени проблеми.

Поради грешка в проектирането двата канала bleed – ват по между си, проблема е остранен фабрично в значително по късни версии 1986 година.

Чистия канал не е точно чист, а по скоро получист.

Драйв канала е реализиран със диодна солид  стейт клипинг секция – поради което саунда е значително по тънък и беден честотно, липсва пънч – това в сравнение със All tube братята си от онези години (2203).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JCM 900 Master Volume MkIII

 

1990 – 1992

 

Marshall промотират изцяло новo поколение усивлатели JCM 900

Моделитете са 2:

Master Volume MkIII  и  Dual Reverb

Тук ще разгледаме  JCM900 Master Volume MkIII, а за Dual Reverb ще има отделна тема.

2100 JCM900 Master Volume 100W head

 

18693-8cb10-big.jpg?w=300&h=121

 

Ако погледнем темите назад – ярко се открояват силните модели на Marshall:

Plexi 1959, JMP 2203, JCM800 2203   (както и 50 ватовите им модели 1987 и 2204). Това са машините които издигат Marshall до  култов статус и законодател в китарното ампостроене.

За съжаление JCM 900 серията  не спада към гореспоменатите – ще се опитаме да разберем в детайли защо е така.

Функции на 2100 JCM900:

1 Канал

2 Гейна – единия след първия триод на първата лампа, втория след втория триод на първата лампа

2 Идентични мастера които могат да се превключват с Foot switch  (жака на който е на предния панел ?? липсва копче за ръчно превключване, но не е и нужно – мастерите са еднакви)

 

jcm900-21.jpg?w=300&h=225

 

Солидстейт клипинг диоди във преампа (Think of it as a built-in tube screamer :) ).

Солидстейт буфери с операционен усилвател за сенд и ретърн.

Send Return Нивото може да се регулира със стерео пот – но само с отверка.

Солидстейт буфери с операционен услвател по един за всеки Master  Volume – позицията на мастерите е между входа и изхода на операционния усилвател.

2 D.I. изхода – взети директно от премпа преди крайното стъпало (не след изходния трансфроматор както при JCM 800). Единия директен, другия емулриан с пасивни компоненти.

 

jcm900-4.jpg?w=300&h=225

 

Превключвател Пентод Триод  – отбелязан като High or Low Power Level output

Съвсем объркващия юзъра импеданс селектор само с 2 положения отбелязан със (4)16   and  8

Спестили са си по скъпия импеданс селектор – в едното положение имаме сигурни 8 ома – в другото положение към ключа е запоен или 4 омовия тап на изходния трансформатор или 16 омовия. Като при главата е едното, а при комбото другото. Най сигурно е просто да се отвори и провери наистина кой тап е запоен и да се задраска да се знае, че е само 4 или само 16 ома. Ако искаме да го променим е недобходимо презапояване от квалифициран човек.

 

jcm900-5.jpg?w=300&h=225

 

Бушони в катодите на крайните лампи и светодиодна индикация ако са изгоряли.

Евтини потенциометри с малък диаметър и къс живот.

Премахнат е дросела в захранването и е използван резистор.

Захранващия трансформатор няма средана точка на намотката за анодно напрежение,  а изправителя е с грец. От това следва че:

Отрицателното преднапрежение (BIAS -a ) е реализирано с разделящ кондензатор  – нещо не толкова стандартно и надеждно – все пак този кондензатор си има живот.

 

Казаното горе – както и факта, че освен клипинг диоди се ползват доста солид стейт буфери по пътя на сигнала, плюс липсата на дросел в захранването водят до значителна промяна в лошо насока на общия войсинг на тези усилватели.

 

JCM 900 Master Volume MkIII  спада към хибридно звучащите китарни усилватели и се отдалечава значително от старите All tube 2203.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И преди сме водили спор за JCM 900.

По принцип съм съгласен с написаното от теб, не и с квалификацията за хибрид, защото се получава конфликт на

квалификации.

Навсякъде JCM 900 си се води all tube, независимо че има диоди и тн.

Защото ако се приеме хибриден, тогава серията valvestate, която в действителност е хибридната, какво ще е !?

Ако кажем, че JCM 800 превъзхожда JCM 900, по никакъв начин не мога да съотнеса JCM 900 - Valvestate.

Няма спор, кой е по-хубав, но JCM 900 е не лошо звучащ амп, който си има свойте фенове.

Някои западни известни музиканти, включително гостували и у нас, настояват за JCM 900 за концертните си гигове.

Still, if not for shredders, the JCM900 was well received by younger players associated with pop, rock, punk and grunge which was widespread by the early 1990s. The Dual Reverb was also notably used by Dave Navarro.(ко не греша и от Blue Oyster Cult)

 

A devil in disguise.

Върколак в овча кожа.

JCM 900 SL-X - marshall- ът на Стереоиди!

SL-X = Супер лий Екстендид - това е реално JCM 800, който минава под номерацията нa JCM 900.

От Mаршал са следили мод-ващите ентусиасти/ майстори-ремонтьори( repairmans) и са направили моднат JCM 800 фабрично.

4 preamp ecc 83, още една фазоинверторна.

Originally the SL-X was equipped with 5881- or EL34 valves. You can experiment with different valves as it will make a change to your overal tone.
50 или 100 вата глави. ( 2 или 4 крайни лампи) (2100 or 2500 Mark IV)

 

 

 

Marshall-stack-guitar-amp-jcm900.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 са предусилвателните лампи + 1 фазоинверторна. Бройката по принцип не е от невероятно съществено значение, както и как се води и какво всъщност е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони ще пропусна твоя пост - тази тема не е за спорове.
Когато фактите говорят Боговете си мълчат.
Лесно е когато някой е постлал чистичко да се изтропаш набързо.
Занапред няма и да отговарям повече, просто ще поствам - все на някой ще му е интересно да го чете. Не бих спрял да пиша заради постове като твоя, а и си имам и алтернатива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JCM900 Dual Reverb 4100

 

1990 -1999

 

JCM900 Dual Reverb 100W e логично продължение на JCM800 2210

 

dsc03849.jpg?w=300&h=225

 

Този модел като крайно стъпало и функции към него е еднакъв с 2100.

Съществената разлика е, че е двуканален със отделни корекции за Gain и Volume за всеки канал.

Като единия канал е с много повече бууст и драйв.

Наличие на пружинен Reverb  който се регулира с отделен потенциометър за всеки канал.

 

dsc03852.jpg?w=300&h=225

 

Има наличен бутон за ръчно превключване на каналите.

 

dsc03851.jpg?w=300&h=225

 

Футсуича е с 2 бутона – един за каналите и един за Reverb -а.

Схемотехнически преампа на този модел е в много по голяма част солидстейт което го прави още  по хибриден от 2100.

Първата лампа е използвана като лампов буфер в преампа, втората лампа като буфер преди и след Reverb секцията (след Return и преди Мастер).

В заключение макар и идентични на външен вид – схемотехнически много различен хибриден преамп което се отразява и на общата звукова картина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JCM 900 SL-X “Super Lead eXtended”

 

1993-1999

 

В началото на 90- те години пазара на китарните усилвателни е силно повлиян от бутиковите изцяло лампови Hi Gain решения с 4 Gain stages в преампа.

Marshall създават изцяло нов all tube preamp  с 4 Gain stages  – добавена е още една предусилвателна лампа за целта. Клипинг диодната секция е премахната.

Разликата мнежду MK III и JCM 900 SL-X е единствено новия преамп.

 

Въпреки новия модерен all tube preamp – всичко останало е преизползвано от предишния модел – хибридната секция със солидстейт лууп и мастер буферите остават.

 

Запазена е концепцията с 2 гейна – един след първия триод и втори след втория триод.

Като единия е маркиран като Preamp Volume а втория като Gain Sensitivity.

 

 

marshall-2100-sl-x-jcm900-master-volume-

 

 

Лично според мен ако бяха преработили солидстейт луупа да се байпасва и мастера да е класически пасивен – този модел щеше да се превърне в култов. Но това не се случва.

 

 

Този пост беше подготвен преди поста на Тони и не е редактиран изобщо от първоначалното си състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Metalhammer, не водя спор, а те КОРИГИРАМ.

Самата фирма Маршал, за която ти пишеш тази тема, води модела JCM900 - all tube.( справка - каталози на Маршал)

Да, освен теб , някои други също грешно пишат из разните форуми модела за хибриден.

Има точно установено понятие за хибриден усилвател - една от двете секции - предусилвателната или крайната да е транзисторна.

Такива са Valvеstate - Marshall, Roc pro Fender. Musicman - които са обикновено транситорен преамп, крайно лампово.

Нищо друго от това, което си писал не оспорвам.

Но по твоята логика всички, които свирят с Меса Ректифайър и тюбскриймър отпред , свирят с хибридни ампове.

За да няма този конфликт с наименованията на истинските Велвстейти/хибриди/, може би правилното е not pure all tube,

но не и хибрид. Not pure - ми дойде от асоциация с Puretone - Hughes & Kettner.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах JCM 900 Master Volume MkIII и съм съгласен с metalhammer - усилвателя е с доста по "кофти" звук от предходните модели.

Определено слизане надолу за Маршал.

 

Silver Jubilee серията e любима и на Джо Бонамаса, Джон Фрушианте, Уейн Кратц...

И на мен ми е любима. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kalmar, интересното в случая е, че и любимият ти Юбилеен е с диоден кръг за повече изкривяване.

Нали не го слагаш към хибридните Валвстейти :)

These amps have their own unique sonic structure and are rather versatile. The tone circuits worked much more dramatically when one would turn up or down the e.q. controls. More gain was also produced, thanks to a diode circuit that provided additional distortion from one of the gain stages. Tube purists have criticized this circuit saying it is lacking due to not being a pure tube circuit. However, because of the design of the amp itself which really has a well-designed preamp tone stage in particular, the Jubilee amps enjoy widespread popularity and have become rather collectable today.

 

Тези дни четох мнение от западен музикант, с доста опит, който казваше това -

попадал съм на добре и лошо звучащи и JCM 900 и JCM 800. Той е имал доста лични срещи с всичко.

Но идеята му бе, че някой попада на лош екземпляр( което може да означава лошо поддържан , например) и оттам има лошо мнение.

Човека е прав , имал съм 5 JTM-a  и никой не е звучал, като останалите....дори и сервизирани....( правил съм АБ тестове, с тези които се се засичали във времето, когато съм ги имал, естествено не всички по едно и също време)

JCM 900 SL-X -който съм предпочел и пред JCM 800 2203 horizontal и пред JCM 800 split channel,

например другият китарист с който свиря на последната репетиция ме шашна с твърдението, че го харесва за ритъм, но не и за соло... Реално това е едно-канален усилвател и звука за ритъм и соло е един и същ,

с тази разлика, че има 2 мастера и съм сетнал 2 нива просто... Тоест, всеки има някакво мнение,

а кое е меродавно. Най-общо -меродавно е собственото мнение :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали няма да обърнем и тази тема в лампи стещу транзистори? Вече има такава водете дискусиите от този род там. Нека тази да си остане за развитието на Marshall. Независимо дали ни харесват определени модели или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JCM 900 5881 on board

 

1993

 

Marshall изпитват проблеми със набавянето на крайни лампи EL34. Европейските заводи спират производство на  лампи изобщо.

Решението което взимат е да предлагат усилвателите си със 5881 крайни лампи.

Руските производители на лампи произвеждат  5881  през цялото си съществуване до ден днешен – количествата им са почти неизчерпаеми.

5881  по рождение е американска лампа и честотните и характеристики както и произвежданата мощност са доста различни в сравнение с EL34.

JCM 900 се предлагат и с двата варианта крайни лампи.

Конверсията между двата вида лампи е със замяна на определен брой компоненти и може да бъде извършена само от специалист. Повече по темата тук:

http://forum.muzikant.org/topic/159145-conversion-from-el-34-to-5881/?hl=%2Bconversion+%2Bfrom+%2B5881

Усилвателите които заводски са произведени за 5881  имат стикер лого:

 

lvvwli6tqdfggp7cehoj.jpg?w=300&h=225

 

c-jcm900.jpg?w=300&h=225

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Metalhammer продължавай със следващите серии на серията Marshall 100W. Следя темата с интерес а не си разгледал още серията JCM2000 DSL 100, TSL 100, JVM 410H а да не говоря и за различните модели JMP RR100 (Randy Rhoads) , JMP 1992 Lem Lemmy и др. модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.