Jump to content
Българският форум за музиканти

Лоу енд кубета (100 - 200 лв ново )


nikecy6

Recommended Posts

Понякога съветите тук са доста странни... хората казват един теоритичен бюджет, първия отговор в темата е "събери още пари". :D

Първото кубе в много случаи е просто нещо, от което да чуеш дисторжън, за едно нетренирано ухо няма лампи, няма транзистори, а Маршалчето за 150 лв. звучи бааааш като Хетфийлд. Идеята е да е нещо, което да не те откаже, не да си купиш 20 килограма лампа и да се окаже, че това просто не е твоята страст.

Както и да е, мое мнение си е това, не се ангажирайте с него.

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 Идеята е да е нещо, което да не те откаже

 

Точно с тази мисъл създадох темата за да може по оптините да ни посъветват отностно кубета които няма да ни откажат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да, по принцип е добре да се вписваме в ограниченията на заглавието.

 

Предпоженият Peavey Envoy мисля, че е правен с Transtube технологията. С тази технология се прави Peavey Blazer / Rage 158, който мисля, че се вписва в бюджета.

Освен предложеното от мен усилвателче KH-15, което е една прекрасна джаджка за стайно метъл свирене, мисля, че Randall имат и други подобни усилвателчета, които може би си струва, да се чуят.

 

Roland MicroCube са интересни, както вече споменахме.

 

От моделиращите усилватели, веднага се сещам за Peavey Vypyr, който може да се намери за 250-300 лв.

 

Нямам мнение за малките Marshall/Park усилвателчета, нека ако някой е ползвал такова, да пише..

 

Иначе съм свирил с гореизброените усилвателчета и имам следното мнение:

MicroCube лично на мен повече ми харесва от Vypyr. Последният има повече възможности, но ми се струва по-"цифрово" звучащ.

 

TransTube технологията на Peavey има овердрайв с доста добра артикулация, но леко странен войсинг(драйва звучи малко странно понякога) и в повечето такива усилватели липсва някакъв много хай-гейн звук. При умерен гейн, мисля, че свирят добре, а и понасят бустер педалчета пред драйв канала им.

 

KH-15 звучи не по зле от TransTube ампчетата, като може би единствения му недостатък(предвид класа и целта) е малко прекалено яркия чист канал, с който понякога трябва доста да си намалите тона от китарата. Въпреки това, той е много подходящ за звънливи и по-прости метъл секвенции(предполагам, че това му е идеята). Драйв канала му обажда относително добре и има и BOOST функция за още повече драйв.

На мен лично това усилвателче ми звучи най-добре на драйв канал (без BOOST, с драйв около или малко над средата), като пред усилвателчето се сложи някакъв по-благо звучащ овердрайв/дисторшън педал, също с драйв около средата. Така в крайна сметка се получава хай-гейн звук, който звучи много по-благородно, има доста "аванс" откъм допълнително изкривяване при по-силна динамика на свирене и като цяло липса на силно изразено транзисторно съскане и трещене.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога съветите тук са доста странни... хората казват един теоритичен бюджет, първия отговор в темата е "събери още пари". :D

 

Първото кубе в много случаи е просто нещо, от което да чуеш дисторжън, за едно нетренирано ухо няма лампи, няма транзистори, а Маршалчето за 150 лв. звучи бааааш като Хетфийлд. Идеята е да е нещо, което да не те откаже, не да си купиш 20 килограма лампа и да се окаже, че това просто не е твоята страст.

 

Както и да е, мое мнение си е това, не се ангажирайте с него.

1.Мислех си ,че е дисторшън ,не дисторжън,явно съм изостанАл с новобългарскио превод..

2.В тоя форум явно еталон за звук е металика ,хетфийлд е господ,а хамет аллах,браво ,напредничаво е.

3.Точно транзисторните чекии може да те отвратят като звук,ако не си метълче,като млади келеши през 80-те сме свирели на транзистори,после минахме и на правени лампови усилватели,от които ни биеше ток понякога ,но Звучаха..

4. Имам едно лампово комбо,което няма и 10 кг- непосилно за мъкнене,китарата ми е към 5 кила..

5.Къде е уточнено от автора на темата,че държи да звучи като Металица,или по дефолт го разбираме?

 

Това си е мое мнение,пичове,но с един дисторшън или два овърдрайва,както си ги пипна през сравнително чист лампов усилвател винаги може да се изкара тежък звук,състейн и т.н.,но с динамиката..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Малине, никой не казва, че ламповите усилватели не са гот.

Просто темата е за евтини усилватели, а те обикновенно са транзистори.

Темата НЕ Е и за усилватели на старо или за такива, взети на далавера.

Също така не за изграждане на мнение за усилвателите като цяло.

По-скоро става дума за тема, сравняваща евтините усилватели на пазара.

Хайде да има и такава тема, и по възможност тя да не е пълна със стандартните овчи мисли за транзисторните и ламповите усилватели, които присъстват в почти всяка техническа тема.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едни Crate Flekxwave усилвателчета в динакорд, те звучаха прилично. Интересното при тях беше, че 15 ватово с 8 инчов беше 140-50 лв, но имаше и същия амп с 12 инчов говорител, за под 200 левчета :) Друго, което може да се скива, са Orange Crush, комботата с 8 инчов говорител са малко над 200, и звучат прилично. Беринджърски също не са лоши, btw. V-Tone серията беше доста сполучлива, макар вече да не се продава май, може да е останала някоя бройка нейде. За известно време в мен беше друго беринджърски с 8 инчов, Firebird, или нещо в тоя дух, за къмто 140-150 лв, също не беше много зле. Успях да изкарам от него само един приятен крънчи звук, който да ми хареса, ама на мен и толкова ми трябва. Маршал, Рандал и Роланд също са приятни, както отбелязаха колегите. Тези, които НЕ ми харесват, са Stagg, Yamaha, Cort, Squier и Fender. Първите три са скандални, а на последните драйва на бюджетната им серия Frontman просто ми звучеше кошмарно. Не съм провал моделиращите им от последните години, Mustang, ама те май бяха и повече парички? Първото ми комбо беше Park, някой ги спомена, звучеше доста приятно, като за 15 ватово осеминчово кубенце. Което беше готиното там, е че ривърба беже пружинен и страхотен, и самата кутия беше доста обемиста, и даваше още маган за обем.

 

Моите пет 'стинки.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Hillbilly

 

1. Дребно заяждане, не ти отива.

2. В тоя форум еталоните за звук са много, а аз ти дадох само един, и то за ПРИМЕР. И то не за пример кой има най-страшния звук на планетата, а за това, че с нетренирано ухо, от 10-вата комбо с 8-ца говорител можеш да чуеш каквото си поискаш.

3. Опитвам се да обясня, че повечето тепърва започващи китаристи просто искат да чуят звук идващ не от китарата, може ли да минем без историите от 80-те?

4. Моята лампа пък няма и пет килограма. Други имат и над 25. Само че никой не го интересува. Лампите струват пари, и трябва да си малко луд да дадеш над 200 лв., ако си ученик и въобще не знаеш дали ще потръгне работата с китарата и дали няма да ти спре интереса по някое време.

5. Никъде не е уточнено, това е пример. Ако бях написал Ерик Джонсън щеше ли да си спестиш заяждането?

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се дърпайте, пичове, нема смисъл :)

Сетих се още нещо, макар и малко да надхвърля бюджета, като се има предвид че трябва да се купи и шкаф:

http://www.muzikalen.bg/kitari/usilvateli-za-kitari/glavi?product_id=6177

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже някъде се спомена за отказване, искам да обясня на автора на темата.

Ако не веднага, то при първото сравнение с истински усилвател ще се сгърчиш.

Освен, ако ушите или междуушието ти нямат общо с музикантството.  Но не се притеснявай, повечето нямат проблеми с това.

Ако си от тези, които са родени за музика, рано или късно ще намериш пътя...

Ще цитирам себе си, по отношение на конкретен случай -

Защото за толкова много години работа с музиканти от всякакъв калибър, съм се убедил, че по-истински звук от този на старите апаратури и инструменти просто няма. Писах в една тема, че най-доброто доказателство за това е изражението на музикант, сияещ докато свири на стара машина и помръкващ, когато преместим кабела в модерната версия.

При това сравнението беше между големи, сериозни усилватели.

 

Според мен това, от което има смисъл в темата, е да се каже истината.

Тя няма общо с това колко стотинки имаш в джоба. Без стотинки, няма звук, колкото и да се препират участниците в темата.

Накрая - От теб и твоите разбирания (усещания, знания, мироглед...) зависи какво ще избереш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, затова най-добре хвърли 2000 лева за някой стар Фендър, че иначе никакъв музикант няма да станеш.

 

За да не съм и аз в офтопик, както много от постовете в темата, ще спомена, че от 3 години ползвам Roland Cube 15x без никакви технически проблеми. Сравнявал съм го с няколко други усилвателя за 150-200 лева и ми се струва, че е по-добър. Например Fender Frontman 10g, който по-рано бе споменат с лошо, въобще не може да свири тихо (колкото и внимателно да вдигаш volume-a и на китарата, и на кубето, когато почне да се чува някакъв звук, е твърде силен за домашно свирене, да не говорим, ако ползваш вградения драйв).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.