Jump to content
Българският форум за музиканти

Eb Minor Blues скала върху Eb7


Recommended Posts

Според последното изпълнение от този сайт  се свири Eb Minor Blues скала върху Eb7.

 

Eb7 се състои от следните ноти: D#, G, A#, C#

Eb Minor Blues скала от: D#, F#, G#, A, A#, C#

 

Нормално ли е да се свири тази скала върху този акорд след като тя не съдържа "G"?

Има ли има някаква грешка в пояснението "Here you are using the Eb Minor Blues scale to solo over an Eb7 chord..."?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. От строго теоретична гледна точка очивидно не е нормално. От друга страна от гледна точка на импровизация е съвсем нормално, а в блус свиренето е повече от нормално да се свири блус скалата в/у доминантен акорд. По принцип най-добре би било върху този акорд -  Eb7 да се свири Eb Mixolydian, което е петият лад на Mажорната скала и съответно отговаря на доминантния акорд. Също аз бих импровизирал и с Dominant Pentatonic Scale върху Dominant Chord( сори, че пиша на английски, по-ми е лесно и бързо). Защо може да се използват тези скали? Защото интервалната им структура отговаря на съотвения акорд и хармонията. По същия начин съвсем нормално е в блус импровизацията върху  минорен акорд, например:

Еbm7( Eb Minor 7th) да се свири едновременно  3 скали -  Minor Pentatonic, The  Blues Scale i Aeolian ( Natural Minor).В смсиъл да се миксират. Разбира се трябва да сме запознати със съответните бокс шейпове по целия гриф, което пък води до добра визуализация на скали, акорди и арпежи, което пък става с много свирене. Нищо, че блус скалата има понижена пета степен(flat five). Мога много да пиша, но ще  спра до тук. Дано съм бил поне малко полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jordanp

не знам дали свириш на китара и дали това , което ще постна ще ти свърши работа , но все за някой може да е полезно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се обърне внимание на това, че в горното видео, човекът, в 90 процента от времето не свири точно честно нарочваната за блус скала (минорна пентатоника плюс 5та понижена)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Кратък отговор на въпроса ти:Да.При положение,че този акорд е в контекст на класическа блуз схема е абсолютно нормално да следваш примера,който ти е даден в сайта.Има и други варианти ,но всяко нещо с времето си.Също така не се притеснявай ,ако следваш примера,че ще звучиш ,като новобранец.Художесвеното използване на даден материал те прави да звучиш ,като добър музикат,не самият материал.Ако чуеш примерно Коlio_k да го използва съм сигурен,че ще се убедиш в това.С респект към него!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Хайде стига с глупостите
я пак
Eb7 се състои от следните ноти: D#, G, A#, C# - абсолютно грешно!( това е Ре диез седем!)
Тоновете са Ми бемол, Сол, Си бемол и Ре бемол.
Използването на енхармоничните е абсолютно грешно, като практика за описване.
А, че ще звучат вярно е ясно и че става дума за едни и същи тонове,
обаче за да си изясниш теорията, трябва да я ползваш и осъзнаваш правилно.
Сега да оправим и "блус скалата -
Ми бемол, Сол бемол, Ла бемол, (Ла), Си бемол, Ре бемол.
Като сравниш Арпежа на Ми бемол и Ми бемол блус скалата се оказва, че 3 от тонове
на Септакорда се съдържат в минорната скала . Ла бемол ти е четвърта степен, Ла - преминаващ тон( понижена пета). Остава Сол - Сол бемол, което ти е хибридното мажор- минор в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако решиш обаче да ползваш мажорна блус скала, ще имаш

Ми бемол, Фа, Сол, Си бемол ,До. Фа е втора ( девета) , До е шеста ( тринайста) на акорда.

Пак става.

Като комбинираш двата метода получаваш микс на мажор и минор, показан във видеото на Ултрамега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сайта ,който jordanp визира и по-точно неговото"последно изпълнение" НЕ пише глупости,а примера на ultramega не виждам смисъл да се коментира.За енхармонизмите съм съгласен от теоритична гледна точка,но понеже коментираме "последното изпълнение от този сайт" там всичко е истина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой казва, нещо за сайта. Сайта го знам, не съм ашлак.И там няма грешка.

И глупоста си е написал питащият, защото му е било по лесно да научи само диезите,

очевидно се е самообучавал по интернет. А като цъкнеш ще видиш че тоновете на септакорда ги е взел от някакво сайтче с капо за акорди.

А Вие, като сериозни музиканти, защо не Ви направи впечатление очевидната грешна представа?

Дирк, вместо да ми обясняваш, кое какво е, да беше поправил очевидната грешка на питащият.

Нали е музикантски форум, а не кварталната градинка?

Топика, докато не се постави на правилна основа, няма да му стане ясен на питащият

или да минат години, докато му да просветне защо е така. За да открие отговора защо е така, трябва да мисли в правилната посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си,но забележката ти с "глупостите" не беше ясна!Честно казано мен не ме интересува кой какво пише ,а какво се чува в музиката.Аз имам абсолютен слух и за мен между D# и Еb няма разлика.Но както подчертах в предишният си пост ,те подкрепям в забележката ти за теоретична точност!Той независимо от всичко е задал точен въпрос и е посочил точен източник на което получи от мен ясен и точен отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поне не поправям странностите, които срещам твърде често във форума, просто защото отдавна съм се убедил, че почти никой не иска да бъде поправян, също така повечето теми започващи с теоретични въпроси, прерастват във безсмислени спорове, понеже ние тук имаме навика да приемаме всяка корекция на лична основа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам относителен слух и за мен пак няма разлика между D# и Eb. Слухът няма никакво значение :) В случая обаче обсъждаме музика, а не я слушаме и е важно да я пишем както трябва. Например думите "вид" и "вит" звучат по един и същ начин, но в писмен вид не са взаимозаменяеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важна е коректността на записа в контекста. А що се отнася до звученето конкретно - в темперирания строй наистина няма разлика, но в контекст на други строеве Dis и Es са два различно звучащи тона, чисто акустично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.