Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Здравейте, имам заведение с площ малко над 100 квадрата и искам да го озвуча качествено с 4 тонколони. За сега съм се спрял на Behringer B1520 pro, защото разбрах, че за цената си са най-доброто предложение. Търся вариант, който да е качествен и изгоден, и се надявам тук да има разбирачи, които да ми помогнат в избора. Разбира се, за тези колони ще ми трябва и усилвател, така че ако някой е навътре в нещата и ми обясни ще съм му много благодарен!  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,

 

зависи за какво ще озвучаваш заведението. Зависи и от самото помещение. Ако ще е за изпълнения на живо е едно; ако е диско клуб - друго, ако е заведение с фонова музика - трето. В зависимост от ефекта, който търсиш, би следвало да започнеш от пресмятане на потенциала на помещението във връзка с акустиката му. Това е инженерна услуга, която може да ти свърши инж.Тони Манов, познат тук като Parni Valjak. Ако е добре преценено помещението, дори крайно неудачен избор за добър звук и техническо качество като цитирания Behringer може да докара що - годе звук. Аз лично не бих подценил озвучаването на заведението и бих вложил малко повече средства, защото сме свидетели на крайно несериозно отношение към една от основните притегателни сили - добрият, цветен, богат, пулсиращ звук. Има редица комерсиални изследвания, които доказват, че музиката ( озвучението и плейлистата) влияе на възприятията и е рентабилен обект на инвестиция. 

Наскоро един авер, собственик на малко кафе с партита с техно музика, реши да подобри звука си. Направи го много умно според мен, макар и да не третира акустично и да се схваща явен кънтеж на моменти. Той избра ROCKIT 6 G3 Active Studio Monitors   , разположи 5-6 броя сравнително удачно и изкара максимумът с оглед обстоятелствата. Но това е квартално кафе и е квартален подход :) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фирма СОЛО, Люлин 9, бл 963
Валентин Славов, 0888253749

Озвучителна техника от всякакъв вид. Учудих се на по-ниските цени от магазинските.

Edited by travelcaster2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babyface Bob,

 

със сигурност не съм очаквал да получа толкова изчерпателен, компетентен и професионален отговор, за което ти благодаря! Ще попълня празнините в картинката, като се надявам тогава да имаш по-ясна представа за положението ми. Както казах, заведението е около 100 квадрата, по-често (през седмицата) озвучението ще е нужно само за фонова музика, но през уикендите смятам да правя партита (House, Hip-Hop, Karoke, etc.), за които съответно ще ми трябва доста по-сериозен звук. Лошото е, че нямам място за бас каса, което според мен ще развали част от целия ефект.. Съгласен съм с теб, че озвучаването е един от най-важните компоненти за едно заведение, но предположих, че като се има предвид сравнително малката площ, дори и тонколони от средна класа биха свършили работа. Не е ли така? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фирма SoundMaster! 
Сами си правим усилвателите, кросовърите, както и някои от колоните. 
Изключително качество, бързо и надеждно! 
Предлагат се и всякакви светлини и светлинни ефекти. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nikolalikov - не мисля, че съм компетентен в техническата част на темата, но горе - долу съм се ориентирал какви са стъпките и как да намеря информация за всяка от тях. Затова ти казвам, че е добре да знаеш потенциала на твоите сто квадрата. Разбирам, че замерване на помещението, съвет за и покупка на професионална озвучителна техника, окабеляване и т.н. ще ти е нерентабилна инвестиция. Доколкото схващам, можеш да минеш с PC, пулт, прилични ширпотребни кабели и няколко добри активни колони, които имат широк честотен диапазон - т нар full range. Разположението им "висящи" от тавана, евнетуално с наклон към аудиторията, може би ще е най - удачно. За съжаление ниските честоти ще се разпространяват директно върху главите на хората ( тези вълни се разпространяват кръгоообразно като хвърлен камък в спокойно езеро - образно казано - и затова обикновено касите са на земята) и ако прекалиш с волумето, ще имаш главоболие.За сметка на това цветните среди ( доколкото техниката ги възпроизвежда) и мелодията на високите ще намерят точно целта - тези звукови вълни са насочени и пробивни. Хващаш някой с ухо да ти нагласи звука и натам ти си само на врътката volume и на ди джейнг-а от микрофона. Аа, няма да е зле да не избираш Behringer за микрофони. И тук като навсякъде е добре да избереш класическат, златна бюджетна среда, която за мен е серията SM на Shure. 

 

Разбира се, идеите, които би получил от по - горе написаните координати, ще са много по - издържани. Аз съм консуматор, а не професионалист А и зависи от бюджета, с който разполагаш. 

 

Пожелавам ти успех с начинанието. Остава, като го направиш, да кажеш адреса си и да дойдем да попеем с дружинката на караокето :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На първо място според мен! трябва да ни запознаеш със средствата Ви, Вашата парична максима и тогава е възможен още по точен отговор. Как и какво да се монтира....... :godbless:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм много компетентен по темата но имам заведение около 110 кв.м. и съм го озвучил с 3 тонколони от тези много съм доволен страшен звук правят но като се замисля на тази цена трябва и много други неща да правят :) както и да е фирмата е проаудио и съм много доволен скъпо е но много качествено.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В заведението с малко над 100 кв.м. вероятно ще има обособена зона, в която ще се слуша по-силно. В останалата част едва ли е необходимо да се монтират големи мощности. Употребата на микрофони за караоке изисква пулт за смесване, макар и по-прост. Добре е да има и някой вокален ефект. Нещо като това http://bad_link/smesitelen-pult-behringer-s-efekti-i46535423 е много подходящо. Това http://bad_link/pult-s-vgraden-usilvatel-i-efekti-fonik-1860-i31859847 има и усилвател.

Фоновото озвучаване може да бъде изградено отделно и с по-проста апаратура, която да може да бъде управлявана от персонала.

 

8" за почти 1400лв никак не е добра сделка. Добре е първо да се пообиколят фирмите, предлагащи изграждане на озвучаване. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колоните с 8 инчов говорител, може би идват малко скъпо, но както се казва в Криминале (when you shoot it, you will know where the extra money went), по нашенски, не купувай евтино че ще ти излезе скъпо.

Би могъл да озвучиш мястото и с бюджета за една колона, но може и да не ти хареса звука. Колегата горе спомена, че най-вероярно ще има място където ще се чува по-силно, така че посещение от специалист ще помогне, дори и да не измери помещението, най-малко ще избере подходяща позиция за колоните.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре е, че във все повече теми се коментира отиване на специалист!

Може би най-сетне ще се разбере как трябва да се върши правилно всяка работа.

 

Е, все пак, дали ще се работи по правилния начин, зависи от нивото на потребителите. Ако не им прави впечатление качеството, не им трябва специалист.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By canev
      Здравейте!
      Опитвам се да свържа Marshall Valvestate 8040 със звуковата ми карта Scarlet 8i6 ( 3rd generation), но без успех. Маршалчето си има line output, картата си има line inputs , но.........
      Това е ръководството на Маршала, а това на картата.
      Прилагам и снимки от панелите на картата и Маршала.



    • By wiseppman
      В този материал има много истини. И ми направиха впечатление изреченията: "Защо през 70-те и 80-те години и най-добрите музиканти са използвали традиционните усилватели и кабинети? Защото не са имали друга опция! Тогава не е имали истинско HiFi."
       
       
    • By OGBiceps
      Здравейте, колеги басисти! Би ми било интересено дали има собственици на Trace Elliot, ако да ми пишете, понеже съм заинтересован да си купя. 
    • By DaftFunk
      Привет,
      отварям темата чисто и просто защото искам да разбера дали някой от вас има опит с бюджетен но добър инструментален микрофон. Не очаквам отговор тип "купи си Shure Sm57" или AKG D40.
      Разглеждах ценовата листа на Томан и се натъкнах на 2-3 микрофона на цена от около 30-40 евро и реших да потърся мнението ви за това.
      Единият микрофон е :
      The T.Bone MB75  /който според мен е копие на SM57/
      https://www.thomann.de/intl/bg/the_tbone_mb75.htm
      и
      Electro Voice - CO4 
      https://www.thomann.de/intl/bg/ev_co4.htm
       
      Благодаря за отговорите предварително.
       
       
    • By xapumup
      Център за обучение към БАН организира курс "Основи на звукозаписа, звукообработката и звукоусилването".
       
      Лектор ще бъде Ангелия Вихрова - опитен професионалист с нестандартна и смела визия за материята.
       
      В курса са влючени теми подходящи, както за професионални музиканти, така и за рок, поп и джаз музиканти (озвучаване и запис в репетиционна).
       

      Записване до 28.02.2018
       
       
      Описание
       
      Курсът представя основните елементи на тонрежисурата и въвежда в технологията на звукозаписа, озвучаването и дигиталната звукообработка (мушунг) с конкретни примери и задачи за самостоятелна работа. Курсът запознава с основната терминология в областта – теоретични постановки и практически упражнения. Обучението е организирано около решаването на практически казуси и задачи.
       
      Практическата работа в дигитална среда се осъществява чрез безплатните работни станции (DAW) Reaper, Audacity, Soundation и техните възможности, за усвояване на основите на софтуерната обработка на дигитален звукозапис. Разглеждат се и други, основни за индустрията платформи – Protools и Cubase. В лекционната аудитория е осигурена техника (микрофони, смесителен пулт, активни колони и др.) за практическо унагледяване в работния процес. Курсът включва и двудневно практическо обучение в студийна среда (студио/репетиционна Миг7), което е фокусирано върху практическото приложение на усвоените знания. 
       
      Курсът е подходящ както за хора без музикален опит (любители) или с начален опит в сферата на звукозаписа, озвучаването и миксирането, така и за професионални музиканти, които искат да разширят практическите си познания по работата със звук.
       
      Обучението е персонално ориентирано и се провежда в малки групи от 8 души. 
      За всеки курсист е осигурен лаптоп, на който той да има достъп до приложенията Reaper, Audacity и Soundation. Препоръчително е курсистите да носят собствени слушалки за провеждане на слуховите тренировки и самостоятелни експерименти на място.
       
      Очакван резултат: 
      Участниците да развият способности:
      • за развитие/насоки за адекватен слухов честотен анализ;
      • за прилагане различни начини на звукозапис, звукоусилване (озвучаване) и звукообработка (мишунг);
      • за прилагане в реална ситуация методите свързани със звукозапис на терен, озвучаване, монтаж и обработка.
       
      Продължителност: 
      Курсът ще се проведе в осем дни последователни дни - от 06.03-15.03. Лекционните занятия ще бъдат с продължителност 4 учебни часа от 9:00 до 12:30.
       
      Място на провеждане
      Център за Обучение на БАН (06.03 до 13.03) (бул. "Цариградско шосе" 125, бл. 26Б, II ет. тел. (02) 987 31 67) Адрес в Google maps: https://tinyurl.com/ya9lt43b
      Студио Mig7 (14.03-15.03) (1592 София, ул. Магнаурска школа 11) Адрес в Google maps: https://tinyurl.com/ybhg7sau
       
      Програма на курса по дни:
       
      Звука като физично и психологично явление; аналогов и дигитален звук, конверсия; компресия.
      Звукова среда; основни елементи в звукотехниката.
      Микрофони – видове, употреба; микрофониа техники.
      Работна среда за обработка на звук;
      Еквализация, компресия, височна и време – практическа работа.
      Хардуерни връзки; анализ, възможности, компромиси при изпълнение на задачата; озвучаване - основни положения.
      Извънаудиторна практика: озвучаване в репетиционна (на група, глас+инструменти и др.); Звукозапис в репетиционната – задача за смесване, самостоятелна работа.
      Извънаудиторна практика: Проверка и анализ на задачата за смесване (извънаудиторно занимание); Обобщение и препоръки.
       
       
      ЗА ЛЕКТОРА
       
      Ангелия Вихрова е магистър звукорежисьор с широка практика в звукозаписа, миксирането и озвучаването. Записвала е симфонични оркестри и банди за филмови продукции, концерти. Озвучавала е рок и поп групи. Работила е в звукозаписни студия, театри и ПТС-и. Университетски преподавател по „Музикална акустика“ и „Студио“ в НБУ.
      Вихрова е автор на звуковия дизайн на късометражни и документални филми, музика за филми. Отличена е с награда на НБУ за Тонрежисьорско майсторство и е печелила международни конкурси за миксиране на песни. 
       
      Информация за записване:
       
      София 1113 
      бул. "Цариградско шосе" 125, бл. 26Б, II ет.
      тел. тел. (02) 979 52 60 и (02) 987 31 67
      Email: tdc-phd@cu.bas.bg и trainingcenter@mail.bg
      Website: http://edu.bas.bg/
       
      Банкова сметка: УНИ КРЕДИТ БУЛБАНК
      IBAN: BG12UNCR 96603120 715116
       
      Такса: 350 лева
      Краен срок за записване: 28.02.2018 г.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.