Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Използване на power mixer само като mixer

Recommended Posts

Здравейте, разполагам с power mixer Biema EMX800II, но желая да го използвам с външен усилвател, към който ще подавам тончестотен сигнал от линейните изходи на миксера. Ще се повреди ли усилвателната част ако не е закачен товар (load) към колонните изходи ? При ламповите усилватели това е недопустимо, но така ли е и при транзисторните ? Някой препоръчват да се закачи dummy load към колонните изходи на усилвателя, други обясняват, че не е проблем усилвателя да си работи и без него. Кой мислите, че е най-удачния вариант ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма му нищо ..давай смело!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Полупроводниковите усилватели ( с транзистори, интегрални схеми) могат да се използват без товар.

Има обаче едно изключение. Това са усилвателите клас D. Не всички от тях могат да работят без товар. При тези усилватели, които работят в ключов режим, (с правоъгълен сигнал) в изходите има така наречените реконструиращи филтри.

Та тези филтри се случва да изгарят, защото при липса на активен товар те стават товар на усилвателя и върху тях се отделя несъразмерна мощност. Като следствие се повреждат самите усилватели.

Има апаратури от този клас, които са изчислени и направени така, че да не горят без товар. Има и такива, които са недомислени и ненаправени. Всеки случай е сам за себе си.

Затова най-напред трябва да се знае дали усилвателя работи в клас D или не (класове А,AB,B,G,H...). Ако не е, може спокойно да се използва без товар. Ако е, не се знае. Може и да може, може и да не може.

Edited by Parni_Valjak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Parni_Valjak Благодаря за разясненията. Писал съм на support-а на Biema, чакам отговор и ще разберем за този конкретен модел, щом при всяко устройство е строго специфично.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By mashina
      здравейте представям ви последното парче на група  Crimson Hate.Стила е мелодичен дед  прогресив .Записа е направен от ентусиасти и не е професионален ,но това е положението за момента.Очаквам вашите мнения и коментари
       
      Песента може да чуете на тeзи линкове:
       
       
      https://www.youtube.com/watch?v=JGjxI_xlZeM
       
      https://soundcloud.com/crimson-hate/big-brother
    • By Koobenot
      Въпроса ми е свързан с това, кой е определящият елемент за максималната допустимата мощност, която може да поеме един пасивен филтър от втори ред (бобина и кондензтор, 12 dB/octave) за озвучително тяло? На някои филтри например пише, че могат да се ползват само с крайни стъпала с мощност до 200 W. Коя характеристика на филтъра поставя това ограничение до 200 W – напрежението на кондензатора, напречното сечение на проводника на медната бобина или нещо друго?
      Пример: Разполага с филтър от втори ред с индуктивност на бобината 3,7 mH и кондензатор 33 uF, 100 V за високоворител 8 0hm. Каква е максималната мощност на стъпалото, което може да се ползва с този филтър и как се изчислява?
      Благодаря предварително.
    • By Rezachka
      Здравейте,
       
      Искам да направя "ъпгрейд" на озвучението в моята стая.
      Нека първо споделя какъв е сегашния ми сетъп в стаята. Компютър - Focusrite 2i4 - Microlab SOLO 7C.
      Търся с какво да сменя Microlab говорителите, тъй като започвам да записвам вкъщи, на ниво далеч от професионално. Свирелено и записването ми е изцяло и само хоби.
      Но търся безкомпромисно решение, тъй като озвучителните тела ги позлвам и само за слушане на музика. И обичам да е силна  .
      Сегашните 2 х 55w за мен са срахотни от към звучене, но прекалено слаби от към мощност.
      Също сегашните ми колони имат една важна за мен функция - 2 отделни input-а, като мога да сменям между двата с натискане на едно копче, или с дистанционното. Това е нещо което не искамд а загубя ако ги сменя. 
      Въпроса ми е към какво да се ориентирам, за да имам качеството и точността на студийните монитори, и също да могат да се използват за слушане на музика силно и продължително. Има ли такива варианти?
       
      Поздрави
       
      Иван
    • By Koobenot
      Здравейте, надявам се да не съм събркал раздела. Искам да си закупя смесителния пулт LD-Systems LAX 8D от сайта на musicstore.de . Бих желал да споделите опит при поръчките от този магазин, как се извършват доставката и заплащането, възможна ли е поръчката през български посредник (както поръчваме от Thomann през MusicWorld) и изобщо всякакви подробности около процедурата. Благодаря предварително.
    • By Koobenot
      Здравейте, искам да си закупя електрически предпазители за смесителен пулт Vermona Mixer 1222, но не съм съвсем сигурен какво точно означава абревиатурата "AT", която е изобразена както върху самите предпазители, така и в ръководството на пулта:
       
      http://store.picbg.net/pubpic/C6/AB/fdca0d563323c6ab.png
       
      Според немската Wikipedia съществуват няколко различни класификации на предпазителите по отношение времето им на сработване: 
       
      FF - superflink - "супер-бързи"
       
      F - flink - "бързи"
       
      M - mittelträge - "средно-бавни"
       
      T - träge - "бавни"
       
      TT - superträge - "супер-бавни"
       
      Предполагам, че предпазителите, които ще ми свършат работа са от тип "T", но не съм съвсем сигурен, защото не можах да намеря никаква информация за гореупоменатата "AT" . От поддържката за ретро продуктите на Vermona също не ми отговарят, така че реших да се допитам до вас.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.