Jump to content
Българският форум за музиканти

правилно свързване на пулт


djoshkun

Recommended Posts

Привет.Имам пулт Phonic am240  и еквалайзер Behringer geq 3102.Как е на-правилно да се свържат за да се корегират всички сигнали отиващи към усилватела.

В момента съм пуснал сигнал от лаптопа на чинчовете "2T RTN",съответно е натиснат и бутона "TO CTRL RM".Изходите CTRL RM отиват към входа на EQ,от изхода на EQ се връща корегирания сигнал и влиза на 7/8 канал.Към MAIN съм закачил усилватела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контрол рум по принцип е за друго, но щом така ти работи.....
Иначе EQ за общ сигнал трябва да имаш Insert  на Main Out. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Control Room е за втори сет амп/говорители, примерно за мониторинг.

Мисля, че има вариант да ги завъртиш нещата през AUX изхода. За EQ е малко странно да се прави така, но при 100% wet сигнал може да стане нещо. Но не пречи да пробваш дали ще стане както ти харесва. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е трети вариант.

 

Говоря за AUX Send изхода, който се ползва за външни ефект процесори (макар че е по-удачно да се пуска ривърб/дилей така - получава се паралелен ФХ Лууп все едно). Тоя пулт няма AUX Return, така че ще трябва пак да ползваш тези последните канали за да върнеш сигнала.

Чисто теоретично ще опиша какво ми хрумна. Не съм сигурен на практика какво ще получиш като резултат и дали ще ти хареса, но пробвай за спорта.

  • Пускаш си сигнал на канал 1 примерно;
  • От AUX пота пускаш 100% сигнал;
  • От пре/пост бутона избираш пре (за да не ти се влияе изпращания сигнал от фейдъра на канала);
  • Фейдъра го сваляш на 0, за да не рутираш директен/непроцеснат сигнал към MAIN OUT;
  • От AUX Send изхода вкарваш сигнала в EQ дивайса;
  • От EQ дивайса връщаш сигнала на канал 7/8;
  • От фейъра на канал 7/8 регулираш нивото на целия сигнал, както и от мастър фейдъра.

Доста е извратено, признавам. Техниката не е направена, за да се ползва така. Но просто пулта не позволява да направиш, каквото искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И се почват едни фазови проблеми....

Паралелно еквализиране има смисъл само при паралелна компресия. Иначе е безсмислено хабене на входни канали.

IMHO

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилният вариант е #5.

Половинчато поставеният въпрос обаче не предполага правилни или по-скоро разумни отговори.

Самият израз "да се корегират всички сигнали отиващи към усилватела." е доста отнесен.

Какво се цели с този графичен изравнител?

От отговора ще зависи къде и как да се използва изравнителя.

1. За изравняване на звуковото поле от мониторните озвучителни тела в мястото на прослушване.

2. За създаване на субективен звуков образ, харесващ се на определен човек.

3.,4., 5., ... За експерименти при създаване на музикален продукт.

Трите варианта се постигат с различни свързвания и различни подходи към осъществяването им.

От тук нататък може само да се гадае. 

Освен казаното до тук, всеки от посочените варианти, ако се случват едновременно, ще искат отделни изравнители.

 

Offtopic:

Ще се спра само на номер 1.

Изравняването "на слух" е непрофесионално и често е съпроводено с грешки, особено от хора без достатъчно опит. Което води до въпроса какво е нужно за да се получи добър резултат. Колкото по-детайлен (с по-тесни ленти) е изравнителя, толкова по-невъзможно е да се работи на слух. Защо, е въпрос на доста наука...

  • Най-напред един калибриран източник на розов шум (за изравнители с октавна организация - 1, 1/2, 1/3, 1/6...) и
  • един анализатор (Real Time), съответен на изравнителя (1,1/2,1/3,1/6 oct.).
  • Да не забравя - качествен линеен измерителен микрофон, с предусилвател, ако няма вграден в анализатора.

Следва процедура по изравняване на звуковото поле. Това обаче е извън обекта на темата B) .

И така нататък.

 

Предполагам, че Offtopic-a е извън възможностите, затова си задавам въпроса за идеята на темата.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Baby Thomas-това с "Aux send" би ми свършил точната работа,ако "Aux send" бяха два броя (за ляв и десен канал).

 

Parni_Valjak-идеята на гимнастиката е на който и канал на пулта да се подаде сигнал да минава през еквалайзера,за да се корегира и да е такъв какъвто на мен ми харесва.

Ако имаше "Aux send return" щеше ли да стане моята идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сложи го между пулта и усилвателя. Така се ползва някой път за намаляне на ефекта  на  някои резонанси в малки помещения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Parni_Valjak-идеята на гимнастиката е :

на който и канал на пулта да се подаде сигнал да минава през еквалайзера,за да се корегира и да е такъв какъвто на мен ми харесва.

Бъди така добър да си изясниш какво точно искаш, да го опишеш подробно и логически точно, ако е нужно с картинки. за да стане ясно какво искаш.

От това, което пишеш излиза, че или не четеш какво ти се пише, или не разбираш написаното или ние не схващаме какво искаш.

1.При изравнител между пулта и крайното стъпало се изпълнява твоето искане.

2.Ако искаш да избираш на кой канал да се включва изравнителя, и да действа само на него, като може да се мести от канал на канал, ти е нужен друг пулт - истински. 

3.Има и персонално конструктивно решение, включващо преработка и доработка на пулта. От коментариите ти до тук не видях дори намек за подобно нещо, затова го изключих от коментара си.

 

Дори не ми отговори какво в действителност целиш с употребата на изравнителя. За работа в студио ли, за живо изпълнение ли? Какъв сигнал ще се обработва и с каква цел?

Ако идеята е да вкараш в употреба наличен терц-октавен изравнител за тонконтрол на източник на сигнал, изобщо не е удачно, но това е това е отделна тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пулта се ползва в домашни условия.

примерно на канал 3/4 пускам сигнал от радио приемник,

на канал 5/6 пускам сигнал от мп3 плейър,

на канал 7/8 пускам сигнал от ТВ

Всички тези канали бих искал да ги насоча към входа на EQ за да мога хем със светодиодната индикация да следя нивото на сигнала и да се подтиснат някои честоти за по-добро звучене като цяло.

Но с коментарите до тука разбирам,че това нещо с сегашния ми пулт няма да стане понеже няма AUX return.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че си много наясно.

Ще обясниш ли защо не може да се използва изравнителя между пулта и крайното стъпало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.