Jump to content
Българският форум за музиканти

2 или повече Дисторшън педала едновременно?


Satanachrist

Recommended Posts

Здравейте,хора.Имам едно запитване и както се вижда от заглавието - става въпрос за ползването на 2 дисторшън педала.Четох в някаква статийка,че "old school swedish death metal" групите от 90те ползвали легендарния Boss HM-2 в комбинация със Boss DS-1.Мисля,че за пример бяха дали Entombed.Аз нямам възможност да експериментирам понеже имам само един дист.педал и ми е интересно хората,които са го правили какво ще кажат.Какъв е смисъла от подобно нещо?Какво се променя в звука като цяло?Ако искам да изкарам звук,който да се доближи повече до звука на някои студийни записи ще постигна ли нещо ако смеся 2 ефекта?Тук става дума предимно за тежък метъл.И така,нека (ако има) хора,които са го правили да споделят. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми докато не пробваш, колега, няма как да разбереш. За мен това е перфектна рецепта да изкараш отвратителен звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За студийни записи не знам, но някои хора ползва един за ритъм, ако да речем усилвателя им няма достатъчно гейн и втори като "boost" или за соло. Така или иначе обикновенно два дисторшън педала освен много "кривоч", ще вкарат и много шум...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво ти трябва, какво търсиш, и така нататък. Преди години в чейна си имах четири драйва плюс крънча на усилвателя ми. В зависимост от ситуацията (по-скоро как ми е кеф в дадения момент), ги използвах или поотделно, или в комбинация, макар да не съм включвал едновременно повече от два, просто става прекалено недифинирано и размазано. Важно е да спомена, че всичките бяха настроени с малко гейн, и идеята ми беше за различна окраска на звука, тъй като и камиончетата нямаха много общо помежду си. Така или иначе не свиря с прекалено много драйв, разчитам на volume контрола на китарата и на здрава дясна китка, когато ми трябва повече или по-малко.

 

Ако това с няколкото дистъра е с цел много повече гейн, не мисля, че е удачно. Става мазало. Голямо.

 

едит: Под "boost" се разбира това да вдигнеш нивото, да понапържиш малко усилвателя, да вкараш малко повече драйв, и различна еквализация, евентуално, когато ти трябва китарата да изпъкне в картината - например при соло, даден акцент от песента, неща в тоя дух.

Редактирано от Icarus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами общо взето това с украсата на звука ми е достатъчно като отговор,а ако трябва да посочвам какво търся или по-скоро какво ще търся след време,то бих дал това http://www.youtube.com/watch?v=AM6EeMGR1ZY Китарното интро - такъв звук.Аз затова и питах за комбинацията - защото точно в този албум бях,чел,че се ползвали двата бос-а. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В това видео което показа няма чак толкоз много гейн - мяза на някакъв hi-gain педал с всичко по него на макс, ръгнат в някакъв крънч канал на усилвател. Счува ми се и някакъв октавер, но не съм сигурен.

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите.:) Обяснението на 7thString ме подсеща за едно видео в Ю-Туб относно "death metal sound-а",на което се вижда как някакъв е набичил всичко до край на Boss HM-2 та може и вместо да са мешали ефекти да са действали така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  В момента ползвам два дисторшън педла заедно , Boss metal core и Boss metal zone, но гейна и на двата е на минимум. Мога да кажа че се получава интересен звук, но ако гейна и на двата е на 12 часа....... става .... тъпо :)

  Също не мисля , че ако всичко ти е на макс, ще се получи нещо приятно за ушите.  Но всичко си зависи от теб, експериментирай с колкото се може повече педалчета , докато намериш това което ти трябва като звук. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тая музика е + да си "Окрасиш" звука с някой и друг педал по правилния начин. Но най-важно е самия дистер (било то от ампа или от камионче) да е с удачно звучене.Ако имаш хубав амп и го "boost" - неш сигурно ще ти хареса звука още повече. Аз така направих.  Но послушай колегите ,пробването му е майката ,всеки сам си търси звука. :)

Редактирано от Judas Priest
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност Икарус го е казал много правилно - губи се дефиницията на звука/тона. Става много замазано, ако са напомпани и двата дистъра.

 Все пак - експерименти му е майката. И то най-вече с настройките на амп- и самите педал, в комбинация.

Редактирано от Slide
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност поредната тема,дето някой смята че пълната мазня покрива грешките и следвашия въпрос ще е -ма що не се чувам у групата,аз също съм навързвал живото/звуково спасяващия СД1 овър с дисторшън,като идеята на диста  е че вдига нивото и улеснява фийдбека,драйва му е макс на 3,понякога и само дисторшън върши работа,ако не можеш да усилиш ампа да криви,всичко се решава според ситуацията..

Но ей така ,за ташака там сатанисти, антихристи, блек ,дет,гной метъли --Опитайте да изсвирите нещо само на чисто или да не ви е тежко падането от мазалото с едно овърдрайвче на 5.,Ще се радвам да чуя резултата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,хора.Имам едно запитване и както се вижда от заглавието - става въпрос за ползването на 2 дисторшън педала.Четох в някаква статийка,че "old school swedish death metal" групите от 90те ползвали легендарния Boss HM-2 в комбинация със Boss DS-1.Мисля,че за пример бяха дали Entombed.Аз нямам възможност да експериментирам понеже имам само един дист.педал и ми е интересно хората,които са го правили какво ще кажат.Какъв е смисъла от подобно нещо?Какво се променя в звука като цяло?Ако искам да изкарам звук,който да се доближи повече до звука на някои студийни записи ще постигна ли нещо ако смеся 2 ефекта?Тук става дума предимно за тежък метъл.И така,нека (ако има) хора,които са го правили да споделят. :)

 

Ами, зависи какъв звук гониш. От това, което съм чел и пробвал, си донякъде прав - шведските групи от онова време ползват точно тези два ефекта, за да си правят звука. За HM-2 няма смисъл от примери, а с DS-1 (+Bassman) Nasum записват първите си няколко албума, след това използват (в албума Shift, примерно) V-Twin и Dual Rectifier, което пак биха ти казали, че е странна комбинация. Entombed може и да са се лигавили с двете наведнъж, не си спомням да съм чел такова нещо, но не би ме изненадало, предвид факта, че обичат неприятен звук.

 

В смисъл, трябва ръчкане и да си намериш подходящия звук, който си ти харесва на теб. Аз, като HM-2 фен, мога да ти кажа, че всичко на 10 си е точно Entombed/Dismember звук и какво ти дреме за шума, но има и по-различни подходи. Чуй Black Breath и Magrudergrind - и двете групи използват HM-2 за бууст, не всичко е на 10 и звукът отново си шведее.

 

За Rotten Sound съм доста сигурен, че използват HM-2 и някой TS и JCM 800/900. Двете се водят добра комбинация, TS-ът уж стягал жуженето и т.н. Може да си пробваш различни комбинации - тюб скриймър, Maxon OD, въобще някакъв чийст бууст педал, който да стегне пчелите в консервата.

 

Ако искаш да докараш звука на HM-2 - най-евтиният вариант е да си купиш някое от неговите копия, например едно със задраскано ухо, HM-300. Резултатите са сходни. С чисто научна цел можеш да пробваш да си играеш с дист и фъз педали, не знам какъв ефект би имало. По-неприятните хора в интернет пробват и Big Muff в комбинация с DS-1/Metal Zone, ефектът пак е чисто научен.

 

Много слъдж/стоунър типове също пробват комбинация с фъз. В общи линии, моето мнение е, че конкретно за шведски дет може и да има смисъл комбинация HM-2 и TS-оподобен бууст. В останалите случаи си буустваш драйв канала или ако много си харесваш натуралния звук на 100-ватовото прасе не се затормозяваш излишно с математики. Най-лесно и пак с чисто научна цел е да си отвориш произволен софтуер на компютъра и да си редиш виртуални кутийки. Най-близо като звук до HM-2 се води Metal Zоne, претърпял някой и друг мод, някои хора казват, че и Fab Tone може да звучи по подобен начин. Ако не набичваш гейна на 10, може да си стакваш педали с цел различни бленди и блаблабла. За "тежък" звук, както каза, задачата ти е малко излишна.

 

http://1.bp.blogspot.com/-exUFuFl4E1Q/UTxSHUMSY1I/AAAAAAAABic/vjKGU0T74ks/s1600/7000308-159618.jpg

Посланието в картинката е ясно. Цъкаш копчетата надясно -> instant Left Hand Path

Редактирано от 2+2=0
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, преди когато почвах да свиря имах едно фендерче - ФМ15 - на ""драйв"" канала му, като вдигнеш гейна докрай, дисторшъна беше отвратителен като любовния позив на Луцифер. Доколкото се сещам, някакъв подобен "детски" практис амп е част от китариня саунд на Каркас. Също те съветвам да прочетеш внимателно какво е писал Hillbilly - каквото свириш с цялата мазня, трябва да можеш да го изкараш и на чист канал, а не произволно да ти шарят пръстите по грифа и човек да си мисли, че е включен някакъв дефектен ъглошлайф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.