Jump to content
Българският форум за музиканти

Модално свирене - от теория към практика


Recommended Posts

Аз пък така го усещам...

http://soundcloud.com/jam_kirilsat/60-second-solo

Като Фа диез минор, с някакво Ла мажор по едно време?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее, пусни го в състезанието. Страхотно е. Няма и няма да има такъв свеж поглед към тази леко досадна хармония.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са ми тръпка състезанията, пък и не на такова ниво! :virtuoz:

Ultramega, с Ла-то минах много "тънко", че какъв ориент там се беше задал.... :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kirilsat, пусни го в състезанието. Нищо не губиш. Печелим всички ние, защото ти показваш култура, душевност, каквато не е позната на Запада. Ние я разбираме. Време е и те да я разберат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За майтап, ще взема да се навия!

Те искат клип, пък аз никога не съм се записвал с камера....

Имам някаква с хард диск, ама как става връзката със звука от компютъра, никога не съм се интересувал?! :music:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се опитам да вкарам по-сериозна нотка в дискусията, че май получих сигнал от космоса, докато гледах X-man по btv и т.н. :)

 

Мисля че това е идеята на хармонизирането на мелодията и т.н. и се опитах да направя щим и едно миди аудио към идеята, за да се добие представа за какво точно иде рече и т.н. :)

 

http://parsekguitars.snimka.bg/arts/forum.776681.31596543.big

 

https://soundcloud.com/parsek-backing/my-love-is-far-away-1

 

Ако това е основната идея за функциите, всякакъв анализ за ладове и прочие се подразбира от само себе си т.н. :)

Дано да съм познал. :)))))) 

 

И ако това е идеята за хармонизация на мелодията, съответно е необходим и подходящ бекинг трак за да се развие по-нататък и т.н., тъй като целта на този 60 секунден бекинг е в съвсем в друга посока и т.н. (според мен разбира се). :)

 

Иначе аз я дръннах в този вариант до който ме доведоха "извънземните" и ще я запиша може би и т.н.,...

Интересно като идея - стига да съм познал и т.н.   :D :D :D

Редактирано от parsekguitars
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

parsekguitars, ако си го писал на Сибелиус къде намери изписването на ноти като флажолети? Аз не можах. Направо ме е срам от себе си. Чувствам се като блондинка-шофьор. "Малко крака -много педали". Тези 3 диеза в арматурата чак толкова много ли са, че не съм написал (а и ти) бекар пред Сол в 12-тия такт. А флажолетите са Ла Фа#, а не Ла Ла, както си ги написал. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха,ха,ха ми то посред нощ, след третата ракия, булята я няма .... аз щим съм тръгнал да пиша :D :D :D

Правят се грешки и затова е добре  да  се минава редакция от друг , за прецизност и т.н. :)

Дето се вика - сговорна дружина, планина повдига. :)

 

Иначе, на Сибелиуса  -Alt+Shift+която и да е цифра са различни опции .... там заглушени ноти флажолиети и т.н. :)

 

Ето след редакцията и т.н. :)

 

http://parsekguitars.snimka.bg/arts/forum.776681.31598254.big

 

https://soundcloud.com/parsek-backing/my-love-is-far-away

 

 Tакъв род информация е по-добре да се обменя чрез лични съобщения, и като се достигне до краен вариант - да се поства , че става много банално вече и т.н. :D

Редактирано от parsekguitars
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

koliok, аз бях останал с впечатлението, че прогресията е зададена първоначално и travelcaster е написал мелодията към нея, а не обратното? Ако тази транскрипция я дадеш на някой ученик, ще го объркаш много сериозно, защото а) първоначално ще погледне key signature-a б) ще анализира акордите и ще види G# върху Gmajor и ще се филмира. Как ще обясниш, че свириш G-lydian, при положение че имаш G# едновременно в тоналността? 

 

 За мен тоналният център на прогресията е ушевадно F# phrygian (Dmajor), като това се подвърждава от наличието на F#min и F#maj, това че в първата фраза имаш сол-диез (maj 2nd) няма значение, защото G# не се явява като основен тон, по-лесно е да му сложиш един accidental, тоналността си остава Dmajor/F# phrygian. 

 

Както и да е, важното е че свиренето е мелодично и приятно, обясненията - който и както си иска. :)

 

Прогресията вероятно е била зададена, но от момента в който има мелодия (понеже Травълкастър така е решил), тя става водеща за определянето на хармонията, а това, което обсъждаме е именно написания по горе пример. 

 

Съвсем правилно пишеш, че за теб тоналният център F# Phrygian, всеки чува музиката различно, за мен, при така написаната мелодия и хармония (от това което чувам в главата си, защото съм на плажа и нямам китара или пиано) аз чувам F# еолийски като тонален център.

 

Колкото до учениците, след като се филмират (за което няма причина, според мен), ще питат и ще им бъде обяснено! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хармонията е зададена на МР3-ка, свирено само с квинтакорди, чисти, "християнски", както ги наричахме. Само накрая кийбордистът добавя септима на тоническия акорд, за украшение. 

Musical Prayer.pdf 

Но това няма значение. Ако се композира мелодия върху Фа# Фригийски ще стане още по-кахърна, тъмна. Но аз, както каза Кольо реших да е Еолийски. Звучи ми по-нормално. Пък и никой не може да ми забрани аз да си взимам решенията. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С уважение към всички, в отговор на тези който са хванали китара и са изсвирили нещо по въпросната тема, без значение с какво отношение и т.н. :)

 

Според мен това е най-правилният път - хващаш китарата и тва е - всичко друго е бла-бла-бла и т.н. :)

Тва е моето мнение по-въпроса (няма и минута),но за в този момент .... защото в следващ може да съм с друго  - въпрос на моментни състояния. :)

 

Просто гледам тука Спайдърмен 2 и пак нещо "извънземните" и т.н. .... а то луд умора няма .... (тва в кръга на шегата) :)

 

https://soundcloud.com/parsek-backing/13-15

Редактирано от parsekguitars
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колкото до учениците, след като се филмират (за което няма причина, според мен), ще питат и ще им бъде обяснено! 

 

 

Супер, очаквам с нетърпение да ми бъде обяснено как travelcaster свири G-natural в 12ти и 15ти такт, при положение, че той самият е написал G# в key signature-a! Това сигурно са някакви специални джазменски правила по sight-reading, които мен не са ме учили...

 

Пак да потретя, акордите F#m - G - A са от тоналност Ре-мажор, т.е. Фа-диез фригийски. Ако на travelcaster не му харесва да свири тази умалена секунда върху F#m, да си сложи accidental на сол в съответната фраза, а не да пише F# C# G# в key signature-a и после да не си ги спазва. Едно е да си мислим нещата как са, друго е да ги описваме правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснявам с думи прости. Специално за trendkiller.

Мен са ме учили, че когато пишеш нотен текст или щим който ще се чете от музиканти, не трябва да ги затрудняваш излишно. Защото често се свири на прима виста. По-опростената нотация е задължителна! Знаците, диези, бемоли и бекари в повече пречат на музикантите да се съсредоточат в самото изпълнение.

При моята нотация с 3 диеза (F# минор) допълнителните знаци са 3 броя. Сол бекар в 12-ти, 14-ти и 15-ти такт. (правилно)

При твоята нотация с 2 диеза (F# Фригийски) допълнителните знаци биха били 9 броя. Три пъти повече! Сол диези на 1-ви такт - 2бр., на 5-и още 2 бр., на 17-и още 4 бр! и на 19 - 1бр.(неправилно)

Това е един малък free lesson от чичо ви Митко.MyLoveIsFarAway_zps57b3d42b.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммммм . прекрасно реге става от това, така ми звучи, Утре ще го дрънна и ще го постна, че да не вдигам аларма ся на съседите. :)

 

Честита Ви есен , настъпва след 20-на минути и т.н. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.