Jump to content
Българският форум за музиканти

Относно Ovation акустиката


DaftFunk

Recommended Posts

От какъв материал са направени гърбовете на акустичните Овейшън.

И другото .. "Martin" или "Ovation" .. като говорим за акустика с традиции

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От какъв материал са направени гърбовете на акустичните Овейшън.

И другото .. "Martin" или  "Ovation" .. като говорим за акустика с традиции

синтетика.

Зависи к'во искаш да свириш ;)

Но по принцип - Martin all the way! :cheers: Taylor също не са лоши. На Гибсън акустичните са много добри. Абе има много много добри акустични китари.

Редактирано от synchu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за Гибсън ясно ... то и Мартин са доста доста скъпи .. един сносен Мартин акустичен е от сорта на 3-4 хиляди долара ;-)))))))))))))))

За Тейлър съм съгласен !

Относно Ovation ... знам че е синтетика, но по-точно какво. Именно защото е синтетика затова ми е интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

^ Гледах едно филмче, в което показаха как правят чела от фибростъкло и епоксидна смола - в резултат звука излизаше доста силен и бистър.

На сайта на Ovation не пише нищо за материала от който правят тялото (Body Type: Mid-Depth Bowl ???). :)

 

Ако някой ползва такава китара би ли споделил впечатления? :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам нисък клас Овейшън или по-скоро някаква дъщерна фирма Applause, лицензна (Fender - Squier), която имитира сравнително успешно оригинала най-вече като оттенък на звука, но само до там. Закупих от Райзинга за около 450лв. и съм доволен. Та на въпроса - не мога да преценя какво точно е покритието, но май си е сравнително обикновена пластмаса, която пуска боя и цапа гащи, като се заседиш с китарата. Сравнявал съм я много пъти с Овейшъна на един приятел, който е за 1200 евро и поне според нас материалът, който е на гърба е същият.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Не е 'обикновена пластмаса', материалът на Овейшън е доста специален композит, патентован от фирмата. Нарича се Lyrachord и се произвежда само под формата на китари, не се продава отделно като материал. Представлява основно влакнесто-армиран полимер (силикатни влакна - вероятно стъклени, в някаква смола), но към това има и други добавки в хода на формоването на черупката. Вариант (в почти всички съвременни модели) е Lyrachord GS (за 'glass spheres') в материала са добавени кухи микросфери (стъклени топченца с големина на ситна трапезна сол), които значително олекотяват изделието (старите Овейшъни са доста по-тежки), като запазват здравината и акустичните качества. Всъщност за акустичните качества се спори - по-лекият материал вибрира и според фирмата подобрява резонанса, но според лютиерските традиции гърбът не трябва да трепти (затова се прави по-тежък) и някои намират класическите Овейшъни от 60-те и 70-те да имат по-добър звук.

 

Не знам от какво е легенът на Applause, но е възможно както всички по-евтини китари (като Stagg и подобни) да използват по-масов и достъпен материал, а не патентования Lyrachord. Обикновено това е листов полимер предварително армиран с въглеродни влакна (carbon fibre, някъде го наричат graphite). Той е много здрав и технологично много лесен за формоване (което снижава цената на изделието), но е предназначен за автомобилни панели, лодки и спортни изделия, куфари и какво ли не с черупкова форма - т.е. не е специално проектиран като материал за акустични нужди, оттам и разликите в звука (които са по-чуваеми 'на сухо', без усилваел; през електрическия канал вече звукът зависи от пиезо елементите и предусилвателя, а не толкова от тялото). В някои от най-евтините 'китари' е възможно да се използва и 'обикновена пластмаса' (термопласт като ABS или дори полипорпилен), но те ще са (а) уязвими от ритници, и (б) със скапан звук.

 

За 'пускането на боя' нямам информация. Свирил съм с класически Овейшън от 70-те и (тогава се носеха бели и светли панталони) не съм забелязал нищо такова. Възможните обяснения са: (а) по-некачествен материал в евтината китара, напр. с икономисана/намалена спояваща смола, при което част от пълнителите (напр. въглен прах / сажди, които се добавят за цвят) да не са добре споени и да се отделят при триене, или (б) материалът изобщо не е оцветяван 'в маса' с пълнител, а накрая е пръскан (боядисан) с повърхностен слой боя. В посления случай би следвало, след доста употреба, в местата с повишено триене този слой да се износи и отдолу да се покаже различен цвят и материал.

 

Ако е много сериозен проблема, едно тънко изпръскване с безцветен лак (само на гърба!), напр. акрилен или повърхностният лак за коли (върху металик) - няма да навреди на звука, а ще ти предпази гащите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.