Jump to content
Българският форум за музиканти

Малкото барабанче-как свирим на него?


Recommended Posts

Чудел съм се много относно конструкцията на малкото барабанче и тази на томовете. Малкото барабанче дава много по ясен и определим тон и съм се замислял и аз върху възможността за настройване на повече малки барабанчета по тонове. И тук ми идва въпросът: След като в крайна сметка малкото барабанче превъзхойда по качество и определеност на тона останалите томове, защо никой не е тръгнал да събира сет със 7+ малки барабанчета и да свири цели мелодии? Може би заради нуждата от по дълбоко звучене като това на томовете? И още нещо: Каква е разликата между кожите на малкото барабанче и томовете, защото усещането и съпротивлението им е различно. И защо в крайна сметка всички барабани от сета нямат еднаква конструкция? Защо е необходима огромната разлика в конструкцията и звученето между малкото барабанче и томовете(защо само малкото барабанче е с пружина например)? Малко странен въпрос който си задавам през годините...

 

Ами то си има обяснение за всичко по принцип всяка една част от комплекта си е отделен инструмент със своя история който се е използвал далеч преди появата на комплекта барабани в тоя му вид в който го познаваме днес.За чинелите какво да говорим Зилджян произвеждат чинели доста преди някой да се сети да прави джаз,чинели се използват не само в Турция а навсякаде,том-томите са фолклорни инструменти характерни за японската и китайска музика даже вначлото кожите им са били заковавани с пирончета подобно да японските барабани О-Дайко. ;) Колкото и да ние неприятно за тия които харесваме различни стилове /а не джаз/ именно джаз музиката е причината за появата на комплекта.Малкия и големия барабан са взаимствани от военните духови оркестри.Както са казали колегите по горе има случаи при които се използват м.барабанчета настроени по тонове.За определеноста на тона между м.барабан и томовете може да се по спори томовете имат доста по определен тон, иначе няма првъзходство-исторически се обвяснява с това че ранните коплектите не са имали том-томи и основната тежест е падала върху чинелите,малкото барабанче и големия барабан /касата/ когато томовете влизат в употреба те са били използвани предимно за свирене на филинг и брейкове от там и ни се струва че има не равностойност новсъшност такава няма.

 

Една от разликите при кожите на томовете и барабанчето е диаметъра и дебелината им,съпротивлението или още отскока при удар е различен защото има разлика в настройването,например кожата на най-ниския ти том-том в сета неможе да бъде с по опъната кожа от тази на м.барабан.

 

Те всички барабани в комплекта немогат да имат еднакво устройство просто защото са различни инструменти,през годините всеки барабанист си решава я дай да сложа това или онова към комплекта си зада обогатя звука му например бонгосите и разни звънци там.. хлопки идват от латино-американската музика.

За кордите какво да кажем те помагат страшно много при свиренето на тремоло на малкия барабан пак причината защо има пружини или по точно корди е произхода, м.барабан е един от трите вида барабани с корди: малък,цилиндричен барабан и провансалски барабан,смята се че имат френски произход навлизат в военните оркестри и в класическата музика,но само м.барабан е възприет в джаза от кадето знаем комплекта набира популярност и започва да се използва в останалите стилове на музиката. :(

 

Тва е може още доста да се говори ,ако имаш други въпроси питай. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Ако не се лъжа,в една школа на Добри Палиев имаше някакъв класически начин за настроиване на сета.Солобарабана беше До(ниско-на пета струна трето прагче),касата беше Фа(пак ниско-шеста струна първо прагче),първия том Ла,втория До ама не помня на каква височина и флор тома(Ми).Пробвах по китара и настроиката честно казано не е лоша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Една дребнава забележка :punk_guitar: - том-томите произлизат от Африка, а касата е с Турски произход (от времето на Османската Империя), само малкото барабанче е европейска 'разработка' (13ти век) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам ами какво да кажа интересна "забележка" но несъм съгласен том-томите които се използват за комплекта барабани са китайски,иначе във африка да има най-разнообразни по вид барабани но те нямат връска със комплекта те са си просто етно-инструменти.

 

За касата да в извстен смисал понеже това е голям барабан и е взаимстван от кл.оркестри а те за прототип използват тъпана та почти улучи в десетката самоче тъпана е арабски инструмен пренесен от турците при наществиятат си във Европа.

 

А малкото барабанче произлиза от френския инструмент табор и е бил малко по дълбок в сравнение със денешното барабанче! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
Да интересно, :) само че този стил на свирене не се използва в концертната музика,а само в американските drumlines!

Нещо да знаеш за "ансамбловата техника"на Бъди Рич? /така й казват старите барабанисти, може да има модерен американски термин/. Предполагам си анализирал и свирил такива неща. Не се използвала, казваш в концертната музика... Това, което е пуснал @Този можеш да го чуеш в много пиеси за биг бенд и много рядко другаде. Все ми се струва, че не мислиш преди да пишеш или го правиш , за да се заядеш, а не защото си некомпетентен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Tozi солото е ОК като се има предвид и кой го прави ако формално погледнеш изпълненията и в двете клипчета използват тремоло и парадидли но не е там въпроса аз имах предвид чисто музикално и като стил.

 

yotzzo какво по конкретно те интересува за ансамбловата техника на Бъди Рич....

 

ти принципно какви прилики виждаш между двете клипчета.Момчето свири в drumline както си и пише в коментара към клипчето използва дълбок филд барабан каквито обикновенно се използват само за маршировка и изпълнения на открито да неговорим че палките които използва са доста "груби" за джаз и хората които неискат да направят демидж на своя комплект ги избягват.

В главата на един drumline барабанист са само как да свирим рудименти и как да ги комбинира всичко е сведено до спорт няма неща като груув, свирене със чувство интеракшън с останалите музиканти в едно комбо или бенд каквито вълнуват един джазмен, особенно ако говорим за Бъди Рич,Джин Крупа-това са просто легенди.

 

Фокуса във втория клип е върху музиката и това как да отговориш на това което останалите музиканти са ти "подали" на момента а не просто въху техника и физическа издържливост.

 

Между другото не се заяждам а си казвам мнението. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Аладински - позволи ми да не се съглася с твоите твърдения.

 

Солото на Бъди от примера е предимно единични удари (single strokes) с изключение на края където е пресиран buzz roll с акценти (може би на това му казваш тремоло). Музика няма, а е свободно (free) соло.

 

Стилово (джаз) дебелината на палките няма значение. Обикновено барабанистите се научават да свирят (контролират) с удобните за тях палки (според размера на ръката и желания звук - честотно).

 

В главата на всеки барабанист е как да комбинира рудиментите, да ги свири по сета и да ги използва в музикална ситуация. Рудиментите за барабанистите са като гамите за другите инструменти. Това са музикалните думи и изречения с които перкусионистите се изразяват музикално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

 

Колеги, ето едно видео. Много съм зарибен по drumline-ing, aко мога така да кажа. Наскоро си взех палки L = 17" / 43.18cm | Dia. = .710" / 1.80cm, и от доста време разцъквам на традишънал грип :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Това, което е описано за свирене на малкия барабан важи и за томовете... (Бионсе била бременна!) И още - не си мислете, че има строго определен начин на свирене.... Всичко е до усещане... Дали ще отскача повече или по-малко, дали ще е натегната, пренатегната или ненатегната кожата... дали ще са леки, но по-дълги, дали ще са къси, но по-дебели, дали ще са без пъпка или графитени - палките - всичко е до усещане. Както ви е най-най... (Yotzzo е отразил и другата страна на тези условия - физиологична структура и владеене на импулса).

Дали ще е по-яко да удря силно човек (дори с цяло тяло) или по-скоро да чопли с фина техника в пръстите и по перваза - всичко е въпрос на ЕМОЦИЯ и подход към поднасянето й. Има ритми, които се изпълняват тежко и силно, за да звучат както трябва... Има и други, които трябва да се изпълняват с неподозиран финес. Барабанчето ни учи на марш, а маршът е своеобразна пулсация на емоцията и ритъма в живота. За да откриете себе си в барабанчето, а в него и своя собствен марш, бъдете любопитни към вече установените подходи, бъдете максимално емоционални в свободата на своите сърце и ръце, и най-важното - играйте си с палките, защото именно те ще ви научат (проводникът за вашето удоволствие).

И явно затова американите разчитат на много опъната кожа и доста дебели и тежки палки - така обстоятелствата са максимално определени и "екстремни" (не значи, че е нужно за всекиго).

Всичко е въпрос на информация. Както външна, така и вътрешна. И не забравяйте, че всеки от нас разполага с изобилие от такава - рефлексите. Дайте им свобода и бъдете уникални!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.