Jump to content
Българският форум за музиканти

aladin

Малкото барабанче-как свирим на него?

Recommended Posts

Понеже виждам 4е има разни теми за 4инели кожи и тн. но за соло барабан4ето няма нищо реших да напиша кавото знам за промяната на тона както и всякакви сонорни ,звукови ефекти които могат да бъдат постигнати.
Ако ви е се сетите за нещо ще бъда много благодарен ако допълните.

В отговор на хората които казват 4е барабаните са не мелоди4ен инструмент като и на колегите небарабанисти които обясняват 4е използвали 7 тона /или респективно 12 полутона/на своя инструмент, а при нас нямоло и един.Сами направете сметката след като разгледате подолния списък!

I.Един от основните на4ини да се променя звука е със използването на разли4ни удари:

1.В средата на радиуса на кожата.
2.В центъра на кожата.
3.Близо до обръ4а.
4.По перваза:
а/ със палката
б/само със върха /накраиника/ на палката.
5.По корпуса.
6.Rim Shot.
7.Латино перваз /положена палка/.
8.Rim Shot /палка върху палка/.
9.Stopshlag.
10.Естествени удари.
11.Подсилени удари.
12.Задържани удари.
13.Отсе4ени удари.
14.Със притискане на кожата с една от палките от центъра към края и обратно/или с палец или лакът/ като тона се променя с разлика до кварта.
15.Със ръце като при тарамбуката/с длани,пръсти или нокти/.
16.Със триене на показалец намазан с колфон по кожата/подобно на същия звук които се вади от даире с кожа/.
17.Muffleed rimshot.
18.Gliss on a rim.
19.Brush snap accent.
20.Rim Flex/Rim buzz/.
21.Brush rim shot.
22.Brush gliss shot.
23.Със удари от средата към центъра и обратно.

II.Друг на4ин е със употреба и смяна на разли4ни палки:

1.Със стандартните палки за барабани.
2.Със метли4ки /или 4етки/.
а/посредством вла4ене по кожата.
б/с удар.
3.Със филцови палки /тези които се използват за тимпани/.
4.Със палки маракас.
5.Със Hot Road stiks.

III.Рали4ни звукови ефекти и техники:
1.Със корди.
2.Без корди.
3.Със сордина.
4.Без сордина.
5.Като се ползват:акценти,тремоло,форшлази,двоен удар.
6.'Моторен ефект /с постепенно забързване и забавяне/.

IV.Звука на барабан4ето може да зависи също и от:

1.Видът на кожата която се използва.
2.От това дали е опъната или отпусната кожата и изобщо как е насторена.
3.От акустиката на помещението в което се свири.
4.От записа/както и това 4е при готов запис звука може да се промени,обработи;което важи и за всеки друг инструмент/.
5.Малък барабан с педал/ които коригира висо4ината му/.

Пример "Melody master" на Маик Портнои.

6.Като се съберат 7 м.барабн4ета и се настроят всяко на разли4ен тон

/така може да бъде изсвирена цялата гама удряики всеки един
по ред на висо4ината им/.


:) :) :cheers:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди да дам едно допълнение ако можеш да ми кажеш какво означаваше I. 9. Stopshlag, че не мога да се сетя в момента! А допълнението ми е към "IV. Звука на барабан4ето може да зависи също и от:"... звука също така може да зависи и от стойката на барабанчето, т.е. ако е затегната звучи по един начин, а ако е отпусната по друг... в момента не мога да се сетя за самите звуци, но утре ше си направя "експеримента" и щи едитна евентуално :greenangel:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ами stop shlag или dead stroke e удар при които палката неотска4а от кожата за разлика от нормалните удари скоито си служим/замах-удар-отскок/
При stop shlag -а замахаш удряш и палката си остава на кожата.
Звука които се полу4ава е туширан обран и кратък.
Ако се използва при някоя по-голяма кожа напомня звука на тъпан.
Стунджи използва подобни удари както и доста други. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не ми е ясно как ще се захванат 7 малки барабанчета за да образуват сет и да се свири тонално на тях. Веднага ми хрумва, че при това положение ще трябва да има и 7 каси. :P Дай и тях да настроим тонално и да излизаме доживот в пенсия за да има време да се учиме да свирим на този чудовищен сет. B)
Я ги остави дъскарите с техните жици и клавиши какво говорят за барабаните. Мъка им е на хората, че не са си избрали мъжки инструмент. ;)
Иначе начинанието ти е похвално и темата е интересна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
[quote name='aladin' date='Sep 8 2006, 11:22 PM'][quote name='Danny47' date='Sep 8 2006, 01:34 PM'] 10х, а удара, при който палката остава на около 3см. как се нарича тоз... от там се сещам и за още едно долълнение - Full Stroke... примерно :rolleyes:[/quote]
3 sm?!? я пак 4е нестана ясно какво питаш [/quote]
Не е казано 3см. Става дума за удара, след който палката ти остава до кожата (не я забиваш върху нея, за да стане натиснат удар). Сешш ли се? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
imperor ами давах пример 4е потози на4ин може да се изсвири мелодиика ако ги подредиш в реди4ка все едно удряш по пианото,а на сета немисля 4е ще има проблем да се разположат още пове4е 4е големите сетове имат доста пове4е от 7 кожи, :) не е нужно да има толкова каси може да си е само една /или две евентуално/.

Danny47 ще бъде задържан удар /номер 12 в списъка горе/,а Full stroke щом е Full ще бъде естествен удар, такива със каквито си служим нормално като свирим.
Колкото до стоиката на барабан4ето преполагам 4е ако по някакъв на4ин притиска кордите отдоло на барабан4ето може да се промени в извесна степен звука. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ами всъщност не става въпрос за кордите. Просто, когато се затегне стойката около малкото барабанче и звукът се променя (пробвайте го). Тва нещо го гледах на един майсторски клас за малко барабанче... някакъв чужденец го показваше, но въобще вече не помня кой :). А Full Stroke е когато след удара палката рекушира и сама се върне сочеща на горе :rolleyes: т.е. да няма спиране от към свирещят (а, и ръката ти също след удара остава долу). Малее как го обясних :rolleyes:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Aladin-e все още ли не си преодолял този момент, че барабаните не били мелодичен инструмент? Крайно време е да смениш инструмента. На такива хора и твърдения изобщо не им обръщам внимание. Е понякога се ядосвам на хорската простотия но...
Та колкото и начина да изброиш барабаните си остават такива. Това са просто похвати, вярно, доста са... но са просто похвати. Кога последно си си настройвал барабаните по камертон или пиано?
Имам ксилофон, ако искаш мога да ти ослужа с него докато ти мине :godbless:

Не се връзвай на глупости!
:godbless:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:idea: Това което съм дал са звукови ефекти с което показвам възможностите на барабаните,несъм и мислил с нещо да променям комплекта. Например горе съм посо4ил много видове первази които се използват в латиното ако свиреше да ре4ем такава музика щеше да ти зву4ат доста познато. :think:

Колкто до хоромати4ното настроиване то техни4ески наистина е възможно и става със камертон или пиано,несъм те насилвал да го правиш :virtuoz: .

Аз съм последния 4овек в България които ще се откаже от свиренето.

Със здраве.

:metalist:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Един пич си настройваше барабаните по бас китара,но все пак ми звучаха ужасно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Еми зна4и толкова ги е и настроивал, ина4е има логика да настроиваш касата да бъде близко до звука на бас китарата. :curse:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
да не забравяме и динамиката която е най-голяма и важна при барабанчето от целия сет и съответно най-често пренебрегвана за съжаление

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Чудел съм се много относно конструкцията на малкото барабанче и тази на томовете. Малкото барабанче дава много по ясен и определим тон и съм се замислял и аз върху възможността за настройване на повече малки барабанчета по тонове. И тук ми идва въпросът: След като в крайна сметка малкото барабанче превъзхойда по качество и определеност на тона останалите томове, защо никой не е тръгнал да събира сет със 7+ малки барабанчета и да свири цели мелодии? Може би заради нуждата от по дълбоко звучене като това на томовете? И още нещо: Каква е разликата между кожите на малкото барабанче и томовете, защото усещането и съпротивлението им е различно. И защо в крайна сметка всички барабани от сета нямат еднаква конструкция? Защо е необходима огромната разлика в конструкцията и звученето между малкото барабанче и томовете(защо само малкото барабанче е с пружина например)? Малко странен въпрос който си задавам през годините...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.