Jump to content
Българският форум за музиканти

Cakewalk Sonar


Glacierise

Recommended Posts

A такаааа .... Честито да ни е , усещам , че след втори октомври ще се ослушвам само :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа ... въпреки че надали нещо в момента може да замени по звук The Grand II . Иначе ако е леко може и да влезе в работа :greenball:

Иначе не можах да видя много от скрийновете - промени по 'дизайна' има ли , че да е в тон с Виста вече :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яко, предпочитам я Sonar-ата пред Cubase, просто първо с нея свикнах да работя и за това.

Трудно откривам PDF-че за Cakewalk 4 обаче.Къде да си търся такова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

супер.. аз се надявах и за хардуерно ускорение на някой ефекти от видео картите... както ще са повечето програми в adobe CS4.. ама уви, сигурно чак в сонар 9 или 10 ще ги видим тези така дългоочаквани благини

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

1. Моля да извиниш невежеството ми..., но каква е връзката между видео картата и музикалните ефекти (плъг-ини)???

 

2. Какво общо имат програмите cs4 -> Sonar 8 ? :thumbs_up:

Редактирано от martist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо общо нямат

 

сега ще ти обясня:

 

видео картите от край време не са просто видео карти, а представляват доста мощни паралелни процесори, пригодени за обработка в реално време. мощноста им е много по голяма от тази на централните процесори - за сравнение - един 4 ядрен процесор за 1000$ - най доброто което парите могат да купят в момента - притежава изчислителна мощност около 30-40 GFlops, видеокартата radeоn 4870X2 (~500$) e okolo 2.4 GFlops - т.е. около 60 пъти по-мощна. Разликата е че централния процесор е многозадачен и може да изпълнява по сложни операции, докато процесорите във видео картата (тази която споменах конкретно притежава 1600 "ядра") може да изпълнява паралелно много еднозадачни и по прости инструкции. Още преди 2 години имаше демонстрация на еквалайзер който да работи с помоща на видео картата, мисля че има и един ревърб, за съжаление развитието в тази област е много мудно, лично според мен съвсем умишлено, защото ако това нещо стане, всички производители на DSP процесори ще лапат, тей като хардуера им не може дори да се опре на това което интел, амд и нвидиа правят.

 

споменах адобе цс4, защото в него най-после се появява съпорт за ускорение от видео картата, не за всички задачи, но все пак ще е доста прилично

има и доста други приложения, които получават огромно ускорение от оптимизирането им за работа с видео карти - видео енкодери, разни математически, физични изчисления, програмата, която фолдва протеини в търсене на лекарство за рак и т.н.

 

като цяло, деня в който тези неща стигнат и до аудио приложенията ще е много много светъл. няма да видим 60 пъти подобрение, но 4-5 пъти е в рамките на напълно постижимото, да не говорим че някой типове плъгини като еквалайзери, ревърби и дилеи могат да се изпълняват изцяло от видео процесора, което освобождава централния процесор за други задачи, също така ще може да се слагат няколко пъти повече плъгини от колкото системите ни могат да понасят сега, с много по ниска латенция и т.н.

 

за съжаление, големите производители на аудио софтуер и хардуер обичат пари, и надали в скоро време някой ще се реши да ни направи този безплатен ъпгрейд

 

във форумите на сонар имаше няколко теми по този въпрос, но разработчиците все още мълчат, което не ме изпълва с ентусиазъм дори и за сонар 9

има още един проблем - и това е липсата на синхрон между различните производители на видео карти, понеже това е нещо ново, и всеки се натиска да наложи своя стандарт, нвидиа залагат на техния - CUDA, амд пък лансират GPGPU, наскоро обявиха и поддръжка на OpenCL и brook

 

надявам се с излизането на DIRECTX 11 нещата да се оправят, тей като в него ще се съдържат библиотеки, които ще позволят GPU ускорение на приложенията независимо от модела на видео картата, и всичко ще стане малко по унифицирано, без да се нагала едно и също нещо да се разработва по отделно за всеки различен видео ускорител

Редактирано от LOE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...притежава изчислителна мощност около 30-40 GFlops, видеокартата radeоn 4870X2 (~500$) e okolo 2.4 GFlops - т.е. около 60 пъти по-мощна

Това както и да го смятам все не мога да го чатна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Но дали бизнесмените ще успеят да се споразумеят.Щото почти няма да има значение дали си с амд или интел ако имаш яка видео карта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Но дали бизнесмените ще успеят да се споразумеят.Щото почти няма да има значение дали си с амд или интел ако имаш яка видео карта...

 

 

Да, стига нещата да са написани на език, който върви и на 2-те карти :dance: Примерно тия повечето нови неща в ЦС4 ще вървят и на нвидиа и на ати, и ще разчиватат на OpenGL Поддръжка, но примерно допълнителния HD encoder, който позволява да енкодваш 4-5 пъти по бързо, но само ако картата ти е quadro на nvidia, тей като е написан за CUDA. А хубаво куадро струва 1500 лева.

 

Аз се надявам точно на адоб, нали имат една програма за аудио soundbooth. Ако те... така или инъче се занимават, решат да оптимизират енджина и за GPU ускорение, това ще даде тласък на цялата индустрия в тази посока. Да се надяваме :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята определено е готина и се лансираше преди много години с доста потенциални приложения. Проблемът беше основно в сравнително бавният достъп до паметта на видеокартата през AGP, но сега основно се ползват PCIe видеокарти и този проблем вече не стои по същият начин.

 

Струва ми се обаче, че би могло се появи друг проблем - ако се ползва твърде интензивно GPU-то е възможно PCI шината да се окаже твърде тясна и това да доведе до проблеми за останалите устройства навързани към нея - аудио интерфейси, твърди дискове и т.н. Някой се беше оплакал от подобна ситуация - ползва UAD1 от новите които са на PCIe, в същото време има и аудио интерфейс (мисля че беше някакво RME) който върви на PCI - при по-интензивна работа на плъгините на UAD-а (което реално е същото като видеокартата да прави процесинг на аудиото) аудио интефейса почва да не му стига пропускателната способност на шината и започват да се губят буфери и съответно се получава накъсан звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.