Jump to content
Българският форум за музиканти

yordaniy

Bypass на preamp-а на бас-комбо - как?

Recommended Posts

Здравейте!

 

За съжаление не успях да намеря темата дискутирана, затова отварям нова...

 

 

Накратко: бих искал да направя малка (поне се надявам да е малка де) модификация на моето бас-комбо. Целта е да прескоча вградения в комбото предусилвател и да ползвам само силовия усилвател.

 

Имам достатъчно техническа практика, за да извърша манипулациите сам, но ми липсва малко теория точно по тая част, така че моля за помощ!

 

Комбото е Gallien-Krueger MB210, ето я и схемата му:

 

mb210_diagram.jpg

 

 

Първата ми неяснота - ще постигна ли желания ефект ако заменя AUX IN входа с женски жак за включване на инструмента? Този вход така или иначе не го използвам. Ако не е нещо сбъркана схемата, би трябвало да мога да контролирам нивото на сигнала, който ще вкарам там, с MASTER потенциометъра, което ме устройва напълно.

 

Ако отговорът тук е "не", препоръчайте къде по-точно в тази схема трябва да влезе сигнала от баса директно?

 

 

Втората ми неяснота - тази модификация изисква ли по-специално добавяне (или премахване) на други/допълнителни елементи, освен единия женски жак за инструментален кабел и правилното му свързване?

 

Ако "да" - какви и къде?

 

 

Въобще - каквото и да споделите по темата - ще ми бъде полезно!

 

Предварително благодаря на всички отзовали се!

 

Поздрави!

Данчо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо, баса ли искаш да включиш директно или изхода на новия преамп? Ако е второто, ръгай смело в AUX-IN. Като за начало с преходник, колкото за проба. В последствие може да смениш конектора с някой хубав 6.3mm жак - neutrik и компания.

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш да ме разбереш само с приказки, бих предложил да намериш начин да изолираш "ring" на "AUX IN". Ако вкараш моно кабел там съпротивлението на "ring" извода ще се свърже накъсо към маса паралелно на входния импеданс на входния буфер, което ще доведе до понижение на нивото на сигнала. Ако не ти куцат технически нещата можеш да си направиш подходящ кабел, който да е със стерео жак за в усилвателя, но "ring" да не се свързва никъде. От другата страна слагаш моно жак и свързваш Tip със Tip, Sleeve със Sleeve.

 

 

Най идеалният вариан все пак би бил да се избегне като цяло това съпротивление, но това няма да стане без отваряне и "хирургия", защото  ако искаш да включиш директно изхода на външен предусилвател към входа на крайното стъпало трябва да изолираш изхода на вътрешния предусилвател, тоест от AUX IN да го превърнеш в Return.

 

Поздрави,

Марински

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MaPuHcKu, след втория прочит те разбрах напълно! :godbless:

 

Действително, ако е стерео AUX-IN-а, както са го дали на схемата (което е безмислено де - така или иначе се смесват двата канала), ще е добре да неутрализирам ring-а по един от двата начина.

 

 

Впрочем снощи изпробвах тоя AUX-IN вход с моно-кабел - силата на звука е доста сериозна, дори е бая по-силна, отколкото ако вляза в нормалния вход за активен бас на амп-а при около 25-30% gain.

 

Може би съм надценил ситуацията и очаквах доста по-DI-ски тип звук (никога не бях тествал баса си в return вход), но за пробата се включих и в реалния return на едно друго бас-комбо в репетиционната - звукът беше доста подобен като при AUX-IN-а. Явно озвучителните тела (пък и самите крайни стъпала) все пак си казват тежката дума тук.

 

В крайна сметка си поиграх с външния preamp и постигнах доста задоволителни резултати. Не на последно място, така редуцирам броя променливи (корекции), с които да трябва да се съобразявам.

 

Експериментите продължават. :music:  Като за начало ще си направя един кабел за bypass на ring-а...

 

Всяка допълнителна информация по темата ще ми е полезна!

 

Благодарности и поздрави!

Данчо

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Similar Content

    • От Evtim Djerekarov
      Здравейте,
       
      Преди време си спомних за една моя стара тема за PCM2902 Group Buy, когато имах намерение, да направя външна USB 48kHz звукова карта с вграден микрофонен предусилвател. Не, че идеята ми е умряла, но сега има дори по-добри USB кодеци за целта. Но както и да е - фокусът ми е, върху микрофонния предусилвател.
      Вчера, докато чакам, да ми се приспи, направих ето това:
       

       

       
      Единственият лек проблем с предусилвателя е, че е идеално празен отвътре и нещо не работи както трябва.
      Това е, понеже никога досега не съм правил балансиран микрофонен предусилвател, и не знам по кой път
      да поема.
       
      Предният панел засега има накичени следните неща:
       
      -Микрофонен вход (очевидно)
      -Потенциометър за регулиране на усилването
      -Над потенциометъра - CLIP индикатор (обмислям над него, да има и жълт за -18 или -12dB примерно)
      -Ключове със съответстващ индикатор (Phantom Power 48V, Phase, Low Cut).
      * Обмислям, дали под потенциометъра, да не сложа един Push бутон за примерно 20dB pad.
       
      На задния панел, засега има само RCA конектори и захранване, но обмислям, да сложа:
       
      -Стерео букса 6.3mm (за балансиран изход, то затова и RCA конекторите са два).
      -Ключе за избор на фаза за втория "канал" - дали да е балансирано, или да е симфазно. Това на пръв поглед, може да изглежда абсурдно, но главното му приложение е в цифровия домейн, където може или малко да подобрим съотношението сигнал/шум на звуковата карта, като съберем сигналите от двата канала (симфазно), или можем да се отървем от вътрешни системни шумове в звуковата карта или компютърната система, като обърнем фазата на единия канал и след това съберем двата сигнала (балансирано).
       
      Колебанията са относно:
       
      -Какво захранване да ползвам  - да заменя 9-волтовата букса с 220-волтов куплунг, и да сложа трансформатор и линейни регулатори, или пък да си остане тя, и да направя три импулсни регулатора с MC34063-ки, съответно за +15V, -15V и +48V, или малко по-високо, с последваща линейна регулация, или пък без линейни регулатори, но с маниакално RC (L) филтриране.
       
      -Каква схема да ползвам:
      1. Дали тази, с биполярен вход (която изисква огромни кондензатори за "развързване" на фантомното захранване), и не знам, колко грозно криви (но пък има много малък собствен шум), малко прилича на Yamaha D-Pre предусилвателите.
      http://sound.whsites.net/project66.htm
       
      2. Дали тази, на Cordell с JFET входове, също с доста нисък шум:
      http://www.cordellaudio.com/preamplifiers/dynamicmicpreamp.shtml
       
      3. Дали да ползвам "Стандартно" решение с INA217 или някаква по-особена схема.
       
      Важно е, да спомена, че търся относително бюджетно решение (не бих купувал специализирани аудио трансформатори, например). Което повдига въпросът, дали да ползвам аудио трансформатор на входа, или евентуално - само на изхода, или да го карам безтрансформаторно. Това, с трансформаторите, го имам повече като въпрос за обсъждане, иначе, не знам, дали бих се наел, да експериментирам, да навивам трансформатори - най-малкото, трябва да си направя не-много-проста постановка за измерване на изкривяванията, докато стигна до приемливо решение.
       
      Имате ли опит с направата на микрофонни предусилватели, и какви съвети можете да дадете?
    • От BogoJazz
      Здравейте бараби!
       
      В момента търся хубав компресор / буустър, който да е хем евтиничък, хем да става за нещо. Свиря предимно джаз и блус музика.
       
      Някой ако има идеи, предложения и мнения ще ми е от полза    Освен това може да обсъдим и волюм педали, понеже и от това имам нужда в момента. Живи и здрави!
       
    • От emosms
      Страничен проект за кеф и без срокове. Събирам инфо и съвети.
      Идеата е преамп модул за бас китара.
      ---
      I. Преамп част, варианти:
      1. двоен триод, последователно свързан
      2. двоен триод, каскодна схема
      3. пентод
       
      Подвъпроси:
      - да използвам ли катоден повторител мосфет за да сваля изходното съпротивление, или да разчитам на следващ модул с високо такова?
      (за каскодната схема, не си спомням сега дали на изхода не беше с нисък импеданс.)
      - варианти 2 и 3 - да използвам ли прост буустер отпред, за да предизвикам леко кривене в ламповия модул?
      ---
      II. Еквалайзер, варианти:
      1. Петканален еквалайзер
      2. 2(3) канален парамтрик с фиксирано Q
      ---
      III. Компресор (може и да отпадне)
      - никаква идея какво
      ---
      IV. Балансиран, небалансиран изход
      - какви ОУ, варианти на схеми
      (смятам цялото нещо да има и 2x15в захранване)
      ---
      V. Последователност на модулите
      1. компресор, преамп, еквалайзер
      2. преамп, после другите
      3. еквалайзера изнесен най-оптред, все едно бас с активна електроника
      4. други
      ---
      Приемам съвети и идеи за всеки модул, последователност от модули, схемни решения на модули, избор на ОУ.
      Най-малкото ще гледам сеир при мнения, които старателно избягват да коментират посочените точки, или да допълнят нещо съществено, което пропускам.
      Не съм на зор да го правя все пак .
    • От MusicDivision
      В шоурума на Music Division  и в нашия интернет магазин www.musicdiviison.bg може да намерите продуктите на ISP Technologies - лидер в нойз гейт технологиите. Продуктите от гамата "Decimator" не случайно са считани за най-добрите нойз съпресори и ной гейтове в индустрията. Инкорпорирането на разработването на нови технологии превръща фирмата в естествен избор на много професионалисти и любители, особено сред почитателите на хай гейн звука. 
       

    • От anomandrus
      ENGL Screamer 50
       
      От доста време отлагам писането на това ревю, защото исках да преодолея началните моменти на пълен възторг след закупуването му и така да съм по-обективен в преценката си спрямо това невероятно комбо.
       
      Преди да започна със същинското ревю искам да благодаря на фирмите Musicdivision и Telesound за възможността не само да пробвам комбото, но и да видя как звучи с бъдещата ми китара, всичко това на едно място (шоурума на Musicdivision). Хубаво е когато се случва по такъв лесен, приятелски и усмихнат начин в името на музиката.
       
      Сега за причината да закупя този лампов амп. Аз съм един доста посредствен китарист, но доста често ми идват идеи за запис на парчета вкъщи. По този повод реших да използвам кабината за запис на вокали у нас за реампинг на китари за демо записи. Тъй като музиката, която творя вкъщи варира от леки и акустични неща до блек метъл в зависимост от настроението исках версатилен амп, който не само да може да пресъздаде топли акустични тонове, но и да може да „рилийсне Кракена” на хай-гейн звука и всичко това без да ми се налага да карам съседите да си мислят, че Люлин го тресе Пернишко земетресение. От друга страна, групата ми Wartime се нуждаеше от компактен, но качествен амп за вторият ни китарист, който да застане достойно до Garland-a на Стъмпи и не само да звучи добре сам по себе си, но и да го допълва.
      Поради горе изброените причини реших да се спра на ENGL Screamer-a.
       
      Ампът разполага с 2 канала Clean и Lead, но за всеки от двата има опция High Gain, като по този начин каналите стават на практика 4 – Clean, Crunch, Soft Lead и Heavy Lead. С тези параметри ампът покри изискванията ми за версатилност и разнообразните комбинации от тонове паснаха доста добре на изискванията ми за домашните записи.
       
      Clean- Този канал е изключително прозрачен и стегнат. Типичната лампова „топлина” на тона особено в комбинация с Bright копчето на предния панел, което функционира като boost на високите честоти , дават възможност за изкарването на един много приятен и рокаджийски звук, както на електрически китари, така и на акустични. Удоволствието да свириш Pink Floyd и Anathema използвайки минимално EQ и само щипка spring reverb е невероятно. Китарите звучат истински, плътни, но в същото време с красиви звънливи високи.
       
      Crunch – Стегнат и „грапав” тон, на който може би му липсва щипка по-мръсен звук. Това е каналът, който съм ползвал най-малко и твърдението ми в предното изречение най-вероятно може да бъде оборено от някой, който има повече опит в такъв тип звучене.
       
      Soft Lead – Този канал предоставя невероятни и разнообразни възможности. От него ще бъдат доволни хора, които искат да покрият диапазона от Uriah Heap през AC/DC та чак до ранните Maiden. Отново изключително стегнат звук , без замазване на тона и в същото време сериозна плътност на тона дори само през вградения спийкър.
       
      Heavy Lead – Now we’re talkin’ !! – Ами каквото и да кажа ще е малко. Може би радостта ми идва от там, че преди не съм ползвал амп от класата на ENGL , но ще ви кажа едно- този малък амп има обилни и добре изразени овални образувания м/у говорителите. Тонът е плътен, мазен и в същото време изключително стегнат дори с Gain ноба на 3 часа и нататък. Средите са много добре изразени и ясни, и се комбибира адски добре с амп с по-изразени високи и ниски. Представете си запивка на Zakk Wild, Kerry King и Jeff Loomis, и как всеки иска да се похвали с новото си парче- това е напълно възможно с един Screamer по средата. Вграденият 12”Vintage 30 говорител е напълно достатъчен за използване както у дома, така и на малки гигове.
      Мислех си, че няма как да стане по-добре докато не включих кабинет 4x12 с Vintage 30 и тогава стената от звук стана покъртителна. Много тежък тон и последващо соло тип „аз съм рок стар и царя на тремолото” ни образуваха Dream Come True тип момент на пълно метъл щастие. Знам, че използвам доста епитети, но повярвайте ми така се чувствах в този момент.
       
      Използвахме този канал за live, запис вкъщи, reamping на соло и ритъм китари в студиото, и у нас и никъде не ни разочарова. Ако искате комбинация от комбо за вкъщи и лайв което да е компактно но и да има High Gain Power, ENGL Screamer е достоен кандидат за позицията.
       
      Технически спецификации:
       
      Rated power: approx. 50 watts at 8 or 16 ohms;
      Tubes: V1(input-tube): ECC 83 / 12AX7, FQ Grade;
      V2, V3: ECC 83 / 12AX7 selected;
      V4: ECC 83 / 12AX7, standard;
      V5, V6: 5881 (6L6GC) matched set.
      Fuses: external: 1 AT (slow) at 230 Volts;
      2 AT (slow) in the 100 and 120 Volts models.
      internal: 1,25 AT (slow) at 230 Volts;
      2,5AT (slow) in the 100 and 120 Volts models.
      Power consumption: 155 watts max.
      Dimensions: Combo E330 approx. 57,5 x 48 x 27 cm, (22,6 W x 18,9 H x 10,6 T)
      Head E335 approx. 57,5 x 27 x 27 cm, (22,6 W x 10,6 H x 10,6 T)
      Weight: Combo: approx. 22 kg (48,4 lbs); Head: approx. 18 kg (39,6 lbs);
       
      Сега нека поговорим за видовете свързаност, които предоставя комбото.

       
      Ампът е снабден с DI out секция, която е с балансиран XLP изход и ноб, който регулира нивото на звука. За да сте сигурни, че нивото не е твърде високо има малък led, който сигнализира за overload. Съответно има и ground lift суич.
       
      FX loop – а е снабден с микс ноб, който задава нивото на FX в крайния звук и върви от Dry към Wet.
       
      Poweramp изходите захранват различни комбинации от 8 и 16 омови кабинети, които могат да работят в паралел, заедно с вградения говорител или отделно и дават възможност за едновременно използване на различни кабинети и говорители както на сцена, така и вкъщи.
       
      Footswitch секцията позволява използването на 2 обикновенни фуутсуича (аз пробвах с Digitech и работи), които превключват Clean/Lead и Reverb/Booster. Разликата между нормалното и буустнатото ниво се определя с V.L.S. Ratio ноба и дава възможност за бууст на сола, което е доста готина опция.
       
      Custom Footswitch Port- а е пригоден за използването на ENGL Z-5, който струвайки неприятна сума от 300 и няколко лева отключва напълно потенциала на комбото на сцена. Аз реших за момента да мина без него.

       
      Предният панел на комбото има Gain, EQ и Channel Selection секции.

      Clean ноба контролира Gain нивото на чистия канал и Crunch-a. Bright бутона, както вече казах, бууства високите, а Lead ноба контролира Gain нивото на Lead каналите чрез овъдрайв на преампа.
       
      EQ-секцията на комбото работи брилянтно. Благодарение на нея версатилността е огромна и чрез малки корекции тона се променя доста. Въпреки всичко, дори да оставиш всички секции на 12 часа, резултатът пак е достатъчно добър (в зависимост от китарата, която е включена). Минусът според мен е, че тази секция обслужва едновременно всички канали- от чист до хай-гейн.
       
      Ривърбът е доста добър за живи участия. За записи предпочитам използването на плъгини, защото имам повече мегдан за корекции и tweak-ване в последствие.
       
      Изработка:
      Тук германците не са правили компромиси. Комбото може да се ползва за таран и пак да оцелее. Металната решетка, която пази говорителят, е много здрава, цялата конструкция на ампа е направена да издържи и на въжделенията на метъл китарист след най-сериозен запой и последващ концерт в Death Metal Circle Pit On The Stage тип клуб . Доста е тежък, но това по- скоро минава към плюсовете, отколкото обратното (въпреки, че докато го мъкнех на излизане от RockIt щях да ви кажа друго).
       
      Намислил съм в скоро време да направя семпли на различните канали на ампа, защото не намерих читави такива в YouTube. Семплите ще запиша с SM57 и евентуално с някакъв кондензаторен микрофон , въпреки че се съмнявам резлутатът с втория да е много добър предвид помещението. Семплите ще бъдат реампнати чрез Reamping Box на Nikifena, за който съм му изключително благодарен!
       
      Тъй като всичко, което съм написал по-горе е „композирано” на един дъх, силно вероятно е да съм пропуснал нещо важно. Ако се сетя за такова ще го добавя в темата.
       
      Disclaimer: Ревюто е пречупено през собствената ми призма за качество и звук. Не е задължително да сте съгласни или не с мен. Предполагам, че ако някой съфорумник, който се интересува от по-техническата част на изпълнението на ENGL пишеше ревюто, фокусите щяха да са други. Не твърдя, че ENGL Screamer е най-доброто, което може да се купи на пазара. Просто е най-доброто, което аз мога да си позволя за момента и със сигурност най-добрият избор сред всичките ампове в този ценови клас, които лично съм тествал (за мен). Глупаво е, че се налага да слагам дисклеймъри, но за съжаление реалността е такава.
       
      Поздрави и дано съм помогнал на някого при избора си на комбо!
       
      Лична оценка: 9.8 от 10 в класа си. Слагам -0.2 само заради общото EQ на всички канали.
       
      Снимки:


       
       
       
      Полезни линкове:


       
      Manual
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.