Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
ntraykov

Запис на класическа китара в домашния условия - избор на микрофон и звукова карта

Recommended Posts

Здравейте,

 

Бих искал да започна записи на класическа китара в домашни условия и сега правя избор на микрофони и звукова карта. Бюджетът ми е ограничен до 200 лв за микрофон и около 150 лв за звукова карта.

 

Първоначално, идеята ми беше да си купя един микрофон JTS JS-1E или Behringer B1. Но не знаех, че всъщност се прави стерео запис и са нужни два микрофона. Попаднах на стерео двойки Behringer C-4, които са 138лв, а също е и вариант да си взема 2 броя Behringer C-1 (излизат 150 лв.). Behringer C-2 и C-3 също са варианти. Също е вариант да си взема един Behringer B1 сега, тъй като видях много добри отзиви за него в интернет, а след време още един.

 

Посъветваха ме, обаче тъй като китарата ми не е висок клас (Yamaha C70), а и има доста какво да се желае от свиренето ми, да си взема по-евтини микрофони и да експериментирам с позицията им, да направя първи стъпки в записа и след време да сменя оборудването с по-висок клас.

 

Относно звуковата карта - харесах си M-Audio Fast Track MKII, но ми е малко по-скъпа, а и има само един вход за микрофон. Затова си мисля, че Behringer Xenyx Q802 USB е добър вариант за моите цели. 

 

Бих искал да ви помоля за вашето мнение и съвет. Какво бихте ми препоръчали? Имате ли впечатления от гореизброените микрофони или някои други от същия клас, както и от звукови карти и конкретно този миксер, който съм си харесал?

 

Благодаря ви предварително!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ямаха не са добър избор за класическа китара.

Тези от 600 лева са им доста компромисни, а пък твойта е от триста....

Качеството и е колкото да се запишеш, за да се чуеш от страни.

Имал съм 500-600 лв ямаха и не си заслужаваше парите.

Малко е безсмислено китара, която сама по себе си не звучи ( концертно, като за запис),

да се влагат пари, за да се записва.

Спокойно можеш да записваш и с касетофон, с цел да се чуеш отстрани.

 

За да има смисъл записа, първо ти трябва добре звучаща класическа китара.

Най-добрият избор е такава, произведена в Испания,

след испанските - професионалният клас на Българските кремони.

Или пък немска ( в общи линии европейска на ниво, а не азиатска).

Ямахите сравнени с горните са куци, сигурно трябва да се изръсиш 2 бона за читава Ямаха.

 

Имаш два пътя..

Първият - действаш, както си решил, Ямахата не е баш за профи запис, ама пък и не е зле.

Все ще стане запис, пък и си се насочил към Бирингер(правят ги на по каса бира), мисля че Behringer Xenyx Q802 USB е добър вариант за тази цел.

Един или два микрофона и минаваш тънко за момента.

След известно време червея почва да те яде и трябва да смениш всичко.

Този вариант за момента излиза по евтин, но после пак се бъркаш за каквото си трябва.

На сайта на томан има семпъл с тази Ямаха, вероятно обаче е записван със скъпа техника и едва ли ще ти е възможен. Звучи доста прилично, но това е и максимума ( най-вероятно).

 

Вариант втори - за 600 - 800, би трябвало да намериш китара, която да звучи и да си заслужава да вложиш пари за микрофон , микрофонен усилвател, добра звукова карта. Т.е. спестяваш си вариант 1.

Убеден съм, че ако АБ тестваш  учебна ямаха срещу готина класическа, първото, което ще направиш

е да разкараш ямахата.

Ако си ученик, действай по първата схема. Ако сам си изкарваш парите, според мен пробвай втория вариант,

първоначално по-скъпо излиза, но това е( и записът има смисъл).

 

Аз например имам Аламбра , като на долният клип

домашен запис, ама се чува "истинско" звучаща китара, за разлика от напудреният запис на магазин Томан -

http://www.thomann.de/de/yamaha_c70.htm

Soundbeispiele: - там да се цъкне.

 

запис на c 70 от домашен китарист

http://www.youtube.com/watch?v=Lps8gvbL5W8

горе долу, това ще звукне и при теб.

Edited by TONY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Двата записа са правени по абсолютно различен начин и това е ушевадно и няма никакъв смисъл, нито полза, нито основание да се сравняват.

 

Нищо и няма на Ямахата.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

TONY благодаря ти за мнението. Съгласен съм с теб, както за мнението ти за китарата, така и за това, че в един момент, червеят започва да те яде и искаш повече и повече. Но за момента, при условие, че имам такава китара и, че е купена сравнително скоро, не ми се дават пари отново за китара. Отделно си мисля, че е хубаво да се експериментира с по-евтина техника, за се добие представа и за да може да се оцени след това по-високия клас. Въпроса е, кой от микрофоните да избера.

 

Относно записа - и аз смятам, че са записвани по различен начин. Този на ямахата е записван през микрофон на компютър и качеството е много зле.

 

Благодаря ти за съветите. Бяха доста полезни!

 

synchu благодаря ти и на теб!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е нужно да са два микрофона за да извадиш приличен запис. Да не говорим, че най-вероятно ще имаш проблими с фазите с тези два микрофона, ако никога преди това не си записвал нищо, обобено пък класическа китара. На твое място бих помолил някой авер да ми услужи с интерфейс за записа и тези 350лв (около $230) ги влагам в приличен entry-level mic. Погледни този линк, там можеш да чуеш shootout на 6-7 различни модела в този ценови диапазон. Общо-взето, каквото и да вземеш за тези пари, ще играе еквалайзера в post-production. Като цяло помисли и дали изобщо имаш прилично помещение за звукозапис преди да се хвърлиш да купуваш евтин кондензаторен микрофон. В някой случай и най-обикновена 57ца ще свърши по-добра работа, пак, според-зависи от условията. 

Друг вариант за теб е да си вземеш един аудио/видео рекордър за същите пари. Нещо подобно на на този Zoom. Саундът е приличен, а и ще е по-полезно като цяло, защото имаш HD видео, което ще ти помогне да си анализираш "свирнята" на момента, без да се занимаваш да конвертираш файлове и да синхронизираш глупости. 

Behringer не бих пипнал и с триметров прът - лично мнение. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

trendkiller, благодаря ти за отговора!

 

Какво имаш в предвид под проблем с фазите? Т.е. разположението на микрофоните спрямо китарата? Сори, но съм нов и не съм наясно

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бих направил така:

1. Влагам 100лв за Behringer c2

2. Влагам още 250 за Focusrite Scarlett 2i2

3. Взимам на заем още поне 150 за минимално акустично третиране на стаята. (пирамиди, абосбери, бас трапове)

4. Ще ти трябват стойки за микрофоните и читави кабели - още около 100лв.

 

Не може да записваш в нетретирана стая. Преди години и аз си мислех, че може....всъщност може, но записът звучи все едно пееш в банята... :D

Ако имаш поне 600лв. може да се захванеш. Ако нямаш, намери някой или някое малко бюджетно студио, в което да те запишат както си му е реда.

ПС: Behringer имат доста читави модели на определени неща. Въпроса е, че не всичко е така.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Друг вариант:

1. Купуваш един микрофон LCD - има в Томан за 56лв. на T.bone

2. Купуваш миксерче Behringer Xenyx 302 USB - около 65лв.

3. Останалите пари ги инвестираш в изолация, стойки и кабели.

 

Записваш моно. После разделяш каналите и ги разместваш за да се получи стерео картина :)

Ето го микрофона (знам, че тубата не е добър пример, но няма как да го види иначе). Тук китарата е акустична, но в общи линии по-добър ефект ще постигнеш с по-добро акустично третиране на стаята ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha C серията са учебен модел. Естествено нищо и няма, просто звучи плоско, като учебна такава.

Имал съм 2 ямахи, една от серията CG - която е по-горен клас ( среден) и дърта Ямаха от 70-те ( мисля 234 модел).

Дъртата беше по-добра и ми служи 2 години.

Ако трябва да си взема ямаха ще бъде само от GC серията. Примерно yamaha GC22S - 999 долара (вероятно в Европа ще е толкова в Евро) , но пък за тези пари взимам двойно по-добра китара или за половината пари на същото качество от европейски производител. Затова им сипвам на Ямаха, защото въобще не са в час с параза. А и Фендер имат нова серия класически, пак по-си заслужават.

 

След като ntraykov решава да е ямахата, която вече има, мисля, че за да изкара нивото на томанският запис в къщи ще му е вероятно невъзможно . Защо - томан имат цялта техника на света, сигурно са използвали 2 000 евров авалон за преамп.

 

аараб дава два много добри варианта, че и с цена колко ще излезне.

При първият излиза 600 кинта и аз пак ще те върна на моят вариант едно - ЗА 600 ЛЕВА СМЕНИ ПЪРВО КИТАРАТА!

После ще продадеш ямахата си, ще додадеш още малко и ще останеш в пъти по доволен.

Вероятно записът ти ще се отдалечи с 3-4 месеца във времето. Е, трябва да можеш и да чакаш.....

 

Вторият вариант на аараб най-много има смисъл за тази ямаха.

Като пак можеш да вземеш Behringer Xenyx 802, вместо 302, защото по някое време може да ти изпадне още един микрофон. Гласувам на 100% за този вариант.

Edited by TONY

Share this post


Link to post
Share on other sites

За Focusrite Scarlett 2i2 - съм съгласен горе долу най-доброто в този ценови клас. - към 250лв. Само, че ти остават само 100лв. а са малко за хубав микрофон. За  Behringer c -серията забрави звучат отвратително. Моя съвет е да събереш още малко за микрофон. Що се отнася за акустичното третиране зависи от това какви ти са крайните очаквания - ако стаята ти е доста празна не се получава добре, но ако имаш повечко мебели, диванчета туй онуй и пода не ти е с плочки - може да минеш и само с едно пано зад микрофона. 

 

Ето едно записче изнамерих на класическа китара - бившата ми квартира, свири сестрата на съквартирантката ми, таванска стая без каквото и да е било акустично третиране. Никаква обработка на записа освен лек ривърб. Китарата  незнам каква е

 

https://soundcloud.com/patzo/cg

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за отговорите, момчета.

 

Да ви кажа и на мен Focursite доста ми хареса още веднага след като го видях - не ми трябват повече от два канала, както е в случая, има phantom power, без equalizer (какъвто не ми и трябва) и отзивите за него са много добри. Видях модела за 274 лв. и се замислям за този вариант.

 

Така като гледам, по вашите отзиви, микрофоните, които съм разглеждал не ви допадат никак. Дори и Behringer B1, който има доста добри отзиви в нета. Принципно е възможно и да увелича бюджета за микрофон със 100-120 лева, но тренирането на стаята ще трябва да остане за по-късно. Смяната на китарата също.

 

patzo, с какъв микрофон е записвана тази китара?

 

 

Може би е разумно звуковото третиране да го направя, след като видя за какво качество иде реч без него.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Микрофона е  Rode NT2A - доста над бюджета ти, но и със по-евтин ще се получат нещата. За Behringer B1 незнам не съм го чувал, може и да е добро микрофончето - мисля, че някой от форума преди време се беше изказал доста положително за него. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, доста над бюджета ми. Звучи много добре.

 

 

A всъщност какво точно се гледа на микрофоните? Аз като гледам описанията са почти едни и същи. Какво означава phantom power?

Share this post


Link to post
Share on other sites

С текущите ти познания можеш само да попиташ, да почетеш и да послушаш из нета, в което няма нищо лошо. Иначе наблюдението ти е вярно. На книга са почти еднакви.

Фантомно захранване е необходимо на т.нар. кондензаторни микрофони, за да работят.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^^^^ С риск да ме налазите, с Rode NT2A + M3 след няколко проби, направих чудесен запис... в банята. Първокласен естествен ривърб ;)

 

Аман от аксиоми.

Edited by jabs
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Joan
      Здравейте,  Искам да започна да композирам, миксирам и записвам динамични мелодет вокали и някви електроники като trance, индъстриъл, синтпоп, даркуейв, прочие. Накратко искам да започна да правя музика. Съвартиранта ми разрешава да му ползвам част от техниката, която включва: мониторни колони, един кино микрофон зенхайзер mzh 416, един вокален стар микрофон - Audio Technica AT4040, един от сървърите му (има 48GB RAM,) за VST инструменти, с които ще правя инструментали и кино рекордера му zoom h6 (със EXH-6 за допълнителни канали). Кино рекордера можел да се ползва като звукова карта, ама се притеснява да не му изгоря някакво фантомно захранване или нещо такова, та по тази причина и аз се притеснявам да не му го изгоря, ако го ползвам за звукова карта? А и едвали ще мога да записвам достатъчно чисто с него, та ще ми трябва да си купя звукова карта, специално за целите ми? Как мислите, права ли съм, че ще трябва да си купя звукова карта? Доколкото разбрах за мелодет записи се гони голяма чистота, така че искам при избора си на звукова карта да взема такава с която ще мога да записвам с максимум чистота, а това в моя случай ще засяга само запис на вокали или бъркам? Доколкото ме посъветваха разни другари не трябвало да има голяма латенция. Това нищо не ми говори и грам не разбирам от звукови карти, затова моля да ми помогните. Бюджета който съм отделила е 730лв. но, ако си струва да инвестирам и има смисъл мога да налея и още.
       
      Също, тези микрофони ще ми свършат ли работа? Или доникъде няма да вършат и ще ми трябва да си купувам и микрофон? 
      Също, сървъра му поддържа само usb2, това означава по-ниска скорост на трансфер. Това има ли значение за звуковата карта? Мога да взема за 20-30лв един usb3 контролер и да го инсталирам в PCIE слота. Не може да бутва ssd от него, но след като системата е заредила си работи usb3 контролера перфектно.
      А дали usb3 ще е достатъчно за скоростта?  Мога да му ползвам и другия компютър, където има usb 3.1 и type c, а на дъното има един Thunderbolt хедър. Обаче за съжааление този му компютър има само 32ГБ РАМ, а сървъра му има 48ГБ, а на мен за виртуалните инструменти ще ми трябва колкото се може повече рам. Има ли смисъл да ползвам Thunderbolt/ type c/ усб 3.1. ? Или мога да си мина със усб2 или да си мина с pcie контролер усб3.0 или 3.1?
       
      Пускам темата най-вече за да ми се помогне с насоки и конкретни предложения каква звука карта да си взема? Всякаква информация, която ми дадете смятам, че би ми била полезна.
       
      Много хора ми казаха задължително да си взема Focusrite като марка и за конкретен модел доста хора ми препоръчаха да взема: Focusrite Scarlett 18i8 2nd Generation.
      Някои ми препоръчаха Focusrite Clarett. Други ми казват, че Mackie Onyx Producer 2.2 е по-добър от всички focusrite алтернативи...  а други ме насочват към Native Instruments Komplete Audio 6. Кое да избера, кой да послушам? Всеки препоръчва различни звукови карти. 
       
       
       
       
       
       
    • By RaverWild
      Някой записва ли звуци от улицата/механични итн? Търся съмишленик въоръжен с нещо като Zoon H1 или нагоре
    • By greenwood
      Парчето има и студийна версия, това е версията от спалнята
    • By viki_kitara
      Заповядайте на нашия китарен фестивал в гр. Силистра!
      Разгледайте сайта ни! 
      Гости ще бъдат Иван Лечев, Цветан Недялков, Веселин Койчев, Боян Дойчев, Николай Михайлов.
      Освен 4 концерта за 3 вечери, ще се проведат и 2 конкурса за електрическа и класическа китара!

      http://dunavski-struni.com/bg/
       
      Фестивал на китарата “Дунавски струни“ Силистра 2018 ще се проведе от 22-ри до 25-ти юни 2018 г. Организатори на събитието са Сдружение “Дунавски струни“ и Община Силистра.
      Фестивалът включва четири концерта, конкурс в две категории разделени на възрастови групи и майсторски класове.
       
    • By me6
      Здравейте колеги , струните на китарата ми бяха много стари но китарата беше вярна във целия си диапазон докъдето ми стигаха пръстите. Реших да ги сменя с нови D Addario наелонови . И китарата стана доста фалшива с тях . Възможно ли е струните да са с толкова ниско качество , при вярна китара takamine eg124c g series да звучи фалшиво. И какви струни си заслужава да ползвам за да съм сигурен в тях.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.