Jump to content
Българският форум за музиканти

aarab

Един прост въпрос за озвучаването.

Recommended Posts

Имам ситуация:

Да допуснем, че имаме стая с 3 кубета от по 100W. Имаме и пулт и искаме звука от кубетета да се чува в стаята, но и да минава през пулта за да се записва на компютър примерно. Видях, че различните кубета ( кабинети) имат различни изходи - Di out, Speaker out, Line out и т.н.

И понеже като незнаеш е хубаво да питаш, се интересувам дали от тези изходи се взима сигнала или както си мисля аз с микрофон пред кабинета и оттам в пулта.

И ако се взима по първия начин, през преампа на пулта ли минава сигнала или в Line in?

Благодарско на отговорилите :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 сто ватови кубета, еле па лампови в една стая... мисля, че трябва да е задължително влизането с антифони :) иначе, и в двата случая е правилно, т.к. при такава мощност микрофоните ти ще са толкова намалени, че надали ще bleed-ва много. Разбира се, ако искаш да уловиш акустиката на усилвателя и "това, което са имали предвид инженерите", трябва да си е с микрофон :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всякак може - само не се пробвай да подаваш сигнал от SpeakerOut на кубето към миксера, че да няма звуково-светлинни ефекти... :greenangel:

 

П.П. А пардон обратното беше с ефектите... :slap:

Edited by patient
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако запишеш от някакви емулирани изходи точно нищо няма да запишеш... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако искаш да работиш сериозно, за мен има два варианта:

1. Записваш DI сигнал, взет от приличен DI box и ползваш кубето само за монитор за китариста.
2. Записваш кубето с микрофон.

Естествено, най-безопасния вариант е да се комбинират двата варианта. Така хем имаш DI чист сигнал, който можеш да използваш за re-amping по-късно, без значение софтуерен или хардуерен, хем имаш записан звук от кубето, който може да ползваш на готово ако ти харесва.
Както казах, за DI сигнал, най-сигурната опция е да се използва качествен DI box. На DI изходи на кубета нямам вяра аз, освен ако не ги сравня директно с DI box който познавам, и видя че резултатът е достатъчно добър. Ама и при такова положение, пак бих ползвал DI box-a, който съм ползвал многократно и на който имам доверие.

 

Варианта със speaker out е, да се използва някакъв атенюатор и след това да се записва сигнала. Така предимството е, че при добро кубе, на което единствено говорителят куца, може да се запише сигнала и да се използват прилични библиотеки със impulse responses по-късно, като това предоставя едновременно прилично качество и добро разнообразие от "емулирани" говорители. Естествно и както името говори, изхода може да се използва за закачането на външен кабинет, който евентуално е по-добър от вградения говорител и да се записва с микрофон кабинета.

Line out мисля че по принцип го извеждат след преампа на кубето. Вариантът е подобен на speaker out, само че не е нужен атенюатор, тъй като сигналът има линейно ниво.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси :)

Изниква и друг въпрос (никнат като гъби :D ) :

Ккаъв ди -бокс да се ползва - активен или пасивен. Предполагам пасивен,ама д апитам :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Position Mics
2. unplug guitar
3. Turn up amp to make full noise of amp
4. headphones up load to hear noise
5. Move mic until noise sounds most even. (sm57)
6. repeat with second mic (ribbon)
7. flip phase on one to make sure almost all noise cancels (what is left is the highs the ribbon doesn't capture)

Share this post


Link to post
Share on other sites

По принцип Line Out е след преампа, Speaker Out след крайното стъпало. И има бая разлика в предназначението им и вида на сигнала.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нали затова питам кое как и защо? :)

Иначе нямаше да питам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Position Mics

2. unplug guitar

3. Turn up amp to make full noise of amp

4. headphones up load to hear noise

5. Move mic until noise sounds most even. (sm57)

6. repeat with second mic (ribbon)

7. flip phase on one to make sure almost all noise cancels (what is left is the highs the ribbon doesn't capture)

Може ли повече инфо за това :)

И продължавам да мисля с пасивен или активен ди-бокс да се позлва ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

7. flip phase on one to make sure almost all noise cancels (what is left is the highs the ribbon doesn't capture)

Кой умник го е писал това?

Или е използвал менте чайник?

Лентовите микрофони са едни от качествените микрофони изобщо. Да "не може да хване високите", айде...

m260data.jpg

Edited by Parni_Valjak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Че пък и при сравнение с sm57, на който наистина му липсва част от високия спектър. На мен целият метод ми се вижда бошлав работа...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм го казвал аз, само съм го копирах. А който иска да пробва и да види какво ще се получи :)

 

http://chrisbaseford.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това си беше ясно от началото ;) . 

Сега като видях колко е велик, разбрах защо не мога да слушам съвременните изгъзици  :D .

Аз си оставам при немастурбираните...пардон, немастерирани продукти като тези от SOUND CITY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.