Jump to content
Българският форум за музиканти

Един прост въпрос за озвучаването.


aarab

Recommended Posts

Имам ситуация:

Да допуснем, че имаме стая с 3 кубета от по 100W. Имаме и пулт и искаме звука от кубетета да се чува в стаята, но и да минава през пулта за да се записва на компютър примерно. Видях, че различните кубета ( кабинети) имат различни изходи - Di out, Speaker out, Line out и т.н.

И понеже като незнаеш е хубаво да питаш, се интересувам дали от тези изходи се взима сигнала или както си мисля аз с микрофон пред кабинета и оттам в пулта.

И ако се взима по първия начин, през преампа на пулта ли минава сигнала или в Line in?

Благодарско на отговорилите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 сто ватови кубета, еле па лампови в една стая... мисля, че трябва да е задължително влизането с антифони :) иначе, и в двата случая е правилно, т.к. при такава мощност микрофоните ти ще са толкова намалени, че надали ще bleed-ва много. Разбира се, ако искаш да уловиш акустиката на усилвателя и "това, което са имали предвид инженерите", трябва да си е с микрофон :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всякак може - само не се пробвай да подаваш сигнал от SpeakerOut на кубето към миксера, че да няма звуково-светлинни ефекти... :greenangel:

 

П.П. А пардон обратното беше с ефектите... :slap:

Редактирано от patient
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да работиш сериозно, за мен има два варианта:

1. Записваш DI сигнал, взет от приличен DI box и ползваш кубето само за монитор за китариста.
2. Записваш кубето с микрофон.

Естествено, най-безопасния вариант е да се комбинират двата варианта. Така хем имаш DI чист сигнал, който можеш да използваш за re-amping по-късно, без значение софтуерен или хардуерен, хем имаш записан звук от кубето, който може да ползваш на готово ако ти харесва.
Както казах, за DI сигнал, най-сигурната опция е да се използва качествен DI box. На DI изходи на кубета нямам вяра аз, освен ако не ги сравня директно с DI box който познавам, и видя че резултатът е достатъчно добър. Ама и при такова положение, пак бих ползвал DI box-a, който съм ползвал многократно и на който имам доверие.

 

Варианта със speaker out е, да се използва някакъв атенюатор и след това да се записва сигнала. Така предимството е, че при добро кубе, на което единствено говорителят куца, може да се запише сигнала и да се използват прилични библиотеки със impulse responses по-късно, като това предоставя едновременно прилично качество и добро разнообразие от "емулирани" говорители. Естествно и както името говори, изхода може да се използва за закачането на външен кабинет, който евентуално е по-добър от вградения говорител и да се записва с микрофон кабинета.

Line out мисля че по принцип го извеждат след преампа на кубето. Вариантът е подобен на speaker out, само че не е нужен атенюатор, тъй като сигналът има линейно ниво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси :)

Изниква и друг въпрос (никнат като гъби :D ) :

Ккаъв ди -бокс да се ползва - активен или пасивен. Предполагам пасивен,ама д апитам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Position Mics
2. unplug guitar
3. Turn up amp to make full noise of amp
4. headphones up load to hear noise
5. Move mic until noise sounds most even. (sm57)
6. repeat with second mic (ribbon)
7. flip phase on one to make sure almost all noise cancels (what is left is the highs the ribbon doesn't capture)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип Line Out е след преампа, Speaker Out след крайното стъпало. И има бая разлика в предназначението им и вида на сигнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Position Mics

2. unplug guitar

3. Turn up amp to make full noise of amp

4. headphones up load to hear noise

5. Move mic until noise sounds most even. (sm57)

6. repeat with second mic (ribbon)

7. flip phase on one to make sure almost all noise cancels (what is left is the highs the ribbon doesn't capture)

Може ли повече инфо за това :)

И продължавам да мисля с пасивен или активен ди-бокс да се позлва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

7. flip phase on one to make sure almost all noise cancels (what is left is the highs the ribbon doesn't capture)

Кой умник го е писал това?

Или е използвал менте чайник?

Лентовите микрофони са едни от качествените микрофони изобщо. Да "не може да хване високите", айде...

m260data.jpg

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че пък и при сравнение с sm57, на който наистина му липсва част от високия спектър. На мен целият метод ми се вижда бошлав работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си беше ясно от началото ;) . 

Сега като видях колко е велик, разбрах защо не мога да слушам съвременните изгъзици  :D .

Аз си оставам при немастурбираните...пардон, немастерирани продукти като тези от SOUND CITY.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.