Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Здравейте, както се вижда на прикачената снимка екранировката на neck и bridge адаптерите е от ляво, а на middle aдаптера - от дясно. Това значи ли, че поляритета на middle-a е обърнат  ?Защо е обозначен с две бели черти ? Проверих оригинални електрически схеми на Fender и Squier и активните изходи на адаптерите излизат от лявата
страна на трите адаптера5857248z.png, а не както при мен - от дясната страна на middle адаптера. Има ли грешка при свързването
или това е правилния начин ? Как да разбера поляритета на адаптерите ?

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих желал да задам още един въпрос. При навиването на проводника на адаптерите дали е на принципа на навиването на шпулата на говорителите - началото на намотката е + (активен), а края на намотката е - (минус - екран) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Бих желал да задам още един въпрос. При навиването на проводника на адаптерите дали е на принципа на навиването на шпулата на говорителите - началото на намотката е + (активен), а края на намотката е - (минус - екран) ?

Твърдението не е вярно!

Плюс и минус са относителни, а не абсолютни при магнитните системи. При високоговорителите е прието с плюс да се означва този край, на който, ако се подаде положителен потенциал, мембраната ще се придвижи навън от корпуса. Това зависи от посоката на магнитната система, а не само от началото и края. При адаптерите, плюс и минус са също относителни и зависят от намагнитването на магнитната им система. Винаги ше се намери някой модел, който ще е наобратно...

 

Има тема във форума, където е обяснено как да се разбере ориентацията на адаптер. 

Потърси я.

 

Съвсем различно нещо е дали "активният" край е плюс или минус !

 

Хайде от мен да мине, да видиш, че съм добър човек :whistle:

http://forum.muzikant.org/topic/32303-dhacaaaeaaaiaa-ia-ecaiaeeoaa-ia-aaeaioaadh/

Редактирано от Parni_Valjak
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там с някакво мини-джобно компасче не става ли да провериш поляритета?

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, но как да разбера при single coil адаптери като на снимката, която съм прикачил, кой активният и кой е екранировката ?

Съвсем различно нещо е дали "активният" край е плюс или минус !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо те интересува? Не ти харесва звука така или? Логично е да е обърнат, за да имаш ефект на хъмбъкър на междинните позиции. + и - при тези неща е малко езотерика, по-скоро става дума за това дали този адаптер е във фаза с другите или не, което на слух можеш да определиш лесно. Естествено винаги можеш да си сглобиш постановката от предложената тема за разгадаване на изводите (или с оцилоскоп, ако ти се намира) и да определиш според посоката на получения пик, на кой адаптер какъв му е "поляритета".

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодаря, ще тествам и ще чуя различните комбинации.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако комбинациите на ключа среден+бридж и среден+нек не звучат дефазирано, значи фазите на адаптерите са ОК една спрямо друга.

Имаш много брум ли, че толкова се заглеждаш в детайлите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Проверих фазата на адаптерите с аудио-редактор и кабел към линеения вход на звуковата карта и се оказа, че neck-а и bridge-а са с обратна фаза, а при средния, който трябва фабрично да е "дефазиран" е с нормална фаза. Ще обърна bridge и neck-а в нормална фаза, а средния - дефазиран, както е при оригиналните схеми на Fender и Squier и ще проверя как се чува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не цитирай преходното мнение моля. Не е според правилата.

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Телта на средния адаптер е навита в обратна посока спрямо наиването на преден и заден. Също така поляритета на магнитите е обърнат. Така се гарантира синфазен сигнал при работа на среден + заден или среден + преден и се дефазира шума от синглите - съответно двата работят по-тихо. Това е и същността на направата на хъмбъкерите. Причината за тия 2 черти е точно това - индикация за това, че този адаптер е различен.

 

 

Ако адаптерите са ти дефазирани е по-уместно да обърнеш фазата на средния, за да е синфазен с другите два. 

Редактирано от Nikifena
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помисли малко повече, преди да си играеш.

Дали сигналите са във фаза, и дали шума е във фаза, са две различни неща, от които както можеш да се досетиш,

има четири възможни комбинации.

Както Ники горе загатва, за да можеш да направиш хъмбъкер от два сингъл адаптера, трябва полюсите на магнитите

им да са обърнати. При еднаква ориентация на полюсите, няма как да стане хъмбъкер, или и сигналите, и шумовете ще са във фаза, или и сигналите, и шумовете ще са в противофаза. Точно по същата причина, няма как да свържеш един хъмбъкер така, че

хем да имаш дефазиран носов звук, хем шумовете на двете бобини да се изваждат - защото двете бобини са на различни полюси на магнита.

В коя посока е навита бобината е от второстепенно значение и се коригира чрез размяна на жиците на намотката.

 

Резюме:

*Под "начало" и "край" не се разбира жицата, която излиза от най-долния или най-повърхностния слой на бобината, а

по скоро накъде излиза жицата от бобината по отношение на посоката на навиване.

Например, ако навивката е по часовниковата стрелка (гледаме адаптера отгоре винаги), то извода на бобината, който "влиза" в движението по час. стрелка се счита за начало, а извода, който "излиза" от часовниковото движение - за край.

Ако бобината е навита обратно на час. стрелка важат същите правила.

Няма значение кой край влиза в най-долния слой и кой излиза от най горния. Всички слоеве са навити в една посока, затова

"начало" и "край" имат отношение само към посоката на навиване.

 

 

*долу се счита, че двете бобини са навити в една посока, ако са навити в различни посоки, разменяме "край за край" и "край за начало".

 

 

1. сигнали във фаза и гасене на шума - двете бобини да са на различни полюси, а бобините да са свързани "край за край"

2. сигнали във фаза и усилване на шума - двете бобини да са на еднакви полюси, а бобините да са свързани "край за начало"

3. сигнали във противофаза и усилване на шума - двете бобини да са на различни полюси, а бобините да са свързани "край за начало"

4. сигнали във противофаза и гасене на шума - двете бобини да са на еднакви полюси, а бобините да са свързани "край за край"

Редактирано от Evtim Djerekarov
  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви от сърце за разясненията !   :godbless:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Similar Content

    • От Heartman
      Не знам дали сте видели, но поне аз бях залят във фейсбук, от китарните страници за новия стратокастер на Джон Мейър.
      Пишеше, че са го мислили 2 години и половина.Страхотно!Толкова време в ядене и пиене.Със същия успех можеха да дадат на всеки познаващ марките китари да направи ПРС страт.Сложили тяхната си глава, което е страшно грозен хедсток за страт и поизрязали тялото на страта в долния рог.Също така и летящите птици/инлеи по грифа, за да се познава че е ПРС.
      Това ли успяха да измислят за толкова време?!Още един безмислено скъп страт, който не предлага нищо ново.Нямам думи...
      Интересно ще ми е, ако на някой му хареса и да се обоснове разбира се.
       
      https://www.facebook.com/johnmayer/posts/10156208846376252
      https://reverb.com/news/john-mayer-unveils-new-strat-like-prs-model
      https://www.guitarworld.com/gear/prs-guitars-announces-new-john-mayer-signature-guitar-the-silver-sky


       
       
      Веднага измислиха и майтапи по темата:

    • От drago hazart
      Здравейте Колеги,
      На 19.11.2016 правя концертна вечер / one man show /.
      На акустична и електрическа китари ще изпълня мои парчета както няколко кавъра.
      Monkey Temple / София, бул. Христо Смирненски 1 / до ВИАС /. Дата 19.11.2016,
      Showtime - 21,30h. Welcome to the Show / Драго Блондо
       
       

    • От Koobenot
      Понякога в свободното си време работя като любител DJ. Наскоро ми се наложи да пускам музика в малък семеен хотел в Банско, като заведението е разделено на два етажа (да ги разграничим условно на горен и долен) - моята PA система е на горния етаж, а на долния етаж има друга отделна PA система. Изискването на управителя за конкретното участие беше "това, което се чува горе, да се чува и долу". Понеже ми беше съобщено в последния момент и не разполагах с дълги тончестотни кабели, а и не ми се понрави идеята минаващите от едно помещение в другото да се спъват в тях и да ги настъпват, взех калпаво компромисно решение - да stream-вам през SHOUTcast server чрез вградената опция на VirtualDJ посредством външен Internet сървър и на долния етаж, където има PC с Интернет връзка за възпроизвеждане на музика свързано с долната PA система - резултатът беше латенция от порядъка на 10 секунди между двете PA системи, както и невъзможността да подам сигнала след смесителния пулт - съответно микрофон долу не се чуваше. След случката се впуснах в търсене на оптимално решение на проблема, като изискванията ми са:
      сигналът да не прекъсва да няма осезаема латенция между двете системи да се вземе сигнала от смесителния пулт (да се чува и микрофон) Важно е да се отбележи, че двете помещения са разделени от железобетонна плоча с дебелина 20 см, като разстоянието между двете PC-та е приблизително 7 метра.
       
      Ето и възможните варианти, за които се сетих:
       
      Вариант 1
       
      Излъчване на сигнала чрез SHOUTcast server.
       
      Плюсове: Лесен за реализиране вариант.
      Минуси: Нужно е допълнително PC, с добра Интернет връзка, както и работеща звукова карта. Зависимост от външен сървър. Качеството на звука е компромисно - MP3, 320 kbps в най-добрия случай, като има осезаема латенция. Не може да се подаде сигнал от смесителния пулт - съответно няма да се чува микрофон.
       
      Вариант 2
       
      Излъчване на сигнала чрез Voicemeeter.
       
      Софтуера работи чрез UDP протокол по LAN, който често се използва при stream-ване в реално време. Тук латенцията е осезаемо по-ниска (1 - 1,5 сек.), както и качеството на звука е некомпресирано. На reciever машината се стартира portable клиент наречен Receptor, който разполага с 3-лентово EQ и допълнителни настройки за Интернет връзката и др.
       
      Плюсове: По-добро качество на звука, по-ниска латенция, по-голям контрол в-у функционирането, зависимост едиствено от LAN.
      Минуси: Отново наличието на допълнително PC, интернет връзка и работеща звукова карта. При липсата на LAN е нужна предварително конфигуриране на рутера, а това не винаги е възможно, особено ако са повече от един.
       
      Вариант 3
       
      Използване на FM транмистер, като този например.
       
      Устройството има линеен вход, като може да се подаде сигнал от смесителния пулт (ще се чува и микрофона). По спецификации на производителите (братята кЕтайци) в открити пространства може да излъчва до 100 м, ако се ползва антена с дължина 75 см.
       
      Плюсове: Евтино решение, подаване на сигнала от смесителния пулт, независимост от допълнително PC или Интернет.
      Минуси: Съмнителни качества на звука, предвид цената на устройството (5 $), нужда от допълнителен приемник с линеен изход за долната PA система (FM радио, телефон). Възможност за смущения предвид железобетонната преграда и разстоянието.
       
      Вариант 4
       
      Използване Bluetooth Audio Adapter, като този например.
       
      Устройството работи като приемник, като на компютъра, който подава сигнала се инсталира драйвер, който да stream-ва аудио сигнала. От адаптера има два изхода на чинч, от където сигнала може да се подаде към друга PA система.
       
      Плюсове: Сравнително евтино решение, независимост от Интернет и второ PC.
      Минуси: Наличие на Bluetooth 3.0 на "предаващата" машина, разстояние до 15 м., като не е упоменато дали може да функционира в закрити пространства. Невъзможност да се подаде сигнал от смесителния пулт.
       
      Вариант 5   Използване на Audio-Video Sender, като този например.   Устройството се предлага с предавател и приемник. Може да излъчва аудио и видео сигнал в диапазона 50-100 м посредством FM честотна модулация, като на предавателя и приемника има изходи и входове на ниво чинч.   Плюсове: Независимост от второ PC, Интернет, Bluetooth. Вземане на сигнала след смесителният пулт. Минуси: Работната честота на устройството е от порядъка на 2.5 GHz - честота, при която работят както мобилни телефони, така и рутерите, като това може да доведе до смущения. Съществуват и такива, работещи при 5 GHz, но цената е сравнително висока.   И така бих желал да чуя вашите коментари и препоръки относно най-оптималното решение по отношение на цена и качество. Ако съществуват неточности при техническата обосновка бих желал да бъда извинен, като се придържаме към добрия тон и градивната критика.   Благодаря Ви предварително.
    • От antoniq_0901
      Хей, хора!
      Ще си купувам първата електрическа китара. Знам, че това е стотния глупав форум в този сайт, но не ми помгнаха другите.
      Китарата трябва да e до 400 лв . Харесвам марката Fender. За тези пари няма шанс да си взема точно Fender, но искам да е нещо като китарите STRATOCASTER. 
      Мога да взема и по - скъпа, но все пак ще ми е първата.
      Бих се навила и втора употреба.
      Иначе аз свиря от 2 години и нещо на класическа китара. 
      Та някави мнения и съвети при  избора?
      На какво да обърна най - много внимание?
       
    • От merkurial
      Здравейте, поръчах си една китара и чак сега забелязах в сайта, че адаптрите се водят "PAF pickup", тъ се чудя какви са те и по какво се различават от обикновените хъмбъкери.
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.