Jump to content
Българският форум за музиканти

Koobenot

Електрическа схема на Squier Stratocaster N Series (1993 г.) Made in Japan

Recommended Posts

Здравейте, както се вижда на прикачената снимка екранировката на neck и bridge адаптерите е от ляво, а на middle aдаптера - от дясно. Това значи ли, че поляритета на middle-a е обърнат  ?Защо е обозначен с две бели черти ? Проверих оригинални електрически схеми на Fender и Squier и активните изходи на адаптерите излизат от лявата
страна на трите адаптера5857248z.png, а не както при мен - от дясната страна на middle адаптера. Има ли грешка при свързването
или това е правилния начин ? Как да разбера поляритета на адаптерите ?

Благодаря предварително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бих желал да задам още един въпрос. При навиването на проводника на адаптерите дали е на принципа на навиването на шпулата на говорителите - началото на намотката е + (активен), а края на намотката е - (минус - екран) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Бих желал да задам още един въпрос. При навиването на проводника на адаптерите дали е на принципа на навиването на шпулата на говорителите - началото на намотката е + (активен), а края на намотката е - (минус - екран) ?

Твърдението не е вярно!

Плюс и минус са относителни, а не абсолютни при магнитните системи. При високоговорителите е прието с плюс да се означва този край, на който, ако се подаде положителен потенциал, мембраната ще се придвижи навън от корпуса. Това зависи от посоката на магнитната система, а не само от началото и края. При адаптерите, плюс и минус са също относителни и зависят от намагнитването на магнитната им система. Винаги ше се намери някой модел, който ще е наобратно...

 

Има тема във форума, където е обяснено как да се разбере ориентацията на адаптер. 

Потърси я.

 

Съвсем различно нещо е дали "активният" край е плюс или минус !

 

Хайде от мен да мине, да видиш, че съм добър човек :whistle:

http://forum.muzikant.org/topic/32303-dhacaaaeaaaiaa-ia-ecaiaeeoaa-ia-aaeaioaadh/

Edited by Parni_Valjak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Там с някакво мини-джобно компасче не става ли да провериш поляритета?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за отговора, но как да разбера при single coil адаптери като на снимката, която съм прикачил, кой активният и кой е екранировката ?

Съвсем различно нещо е дали "активният" край е плюс или минус !

Share this post


Link to post
Share on other sites

А защо те интересува? Не ти харесва звука така или? Логично е да е обърнат, за да имаш ефект на хъмбъкър на междинните позиции. + и - при тези неща е малко езотерика, по-скоро става дума за това дали този адаптер е във фаза с другите или не, което на слух можеш да определиш лесно. Естествено винаги можеш да си сглобиш постановката от предложената тема за разгадаване на изводите (или с оцилоскоп, ако ти се намира) и да определиш според посоката на получения пик, на кой адаптер какъв му е "поляритета".

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Благодаря, ще тествам и ще чуя различните комбинации.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако комбинациите на ключа среден+бридж и среден+нек не звучат дефазирано, значи фазите на адаптерите са ОК една спрямо друга.

Имаш много брум ли, че толкова се заглеждаш в детайлите?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Проверих фазата на адаптерите с аудио-редактор и кабел към линеения вход на звуковата карта и се оказа, че neck-а и bridge-а са с обратна фаза, а при средния, който трябва фабрично да е "дефазиран" е с нормална фаза. Ще обърна bridge и neck-а в нормална фаза, а средния - дефазиран, както е при оригиналните схеми на Fender и Squier и ще проверя как се чува.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не цитирай преходното мнение моля. Не е според правилата.

Благодаря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Телта на средния адаптер е навита в обратна посока спрямо наиването на преден и заден. Също така поляритета на магнитите е обърнат. Така се гарантира синфазен сигнал при работа на среден + заден или среден + преден и се дефазира шума от синглите - съответно двата работят по-тихо. Това е и същността на направата на хъмбъкерите. Причината за тия 2 черти е точно това - индикация за това, че този адаптер е различен.

 

 

Ако адаптерите са ти дефазирани е по-уместно да обърнеш фазата на средния, за да е синфазен с другите два. 

Edited by Nikifena
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Помисли малко повече, преди да си играеш.

Дали сигналите са във фаза, и дали шума е във фаза, са две различни неща, от които както можеш да се досетиш,

има четири възможни комбинации.

Както Ники горе загатва, за да можеш да направиш хъмбъкер от два сингъл адаптера, трябва полюсите на магнитите

им да са обърнати. При еднаква ориентация на полюсите, няма как да стане хъмбъкер, или и сигналите, и шумовете ще са във фаза, или и сигналите, и шумовете ще са в противофаза. Точно по същата причина, няма как да свържеш един хъмбъкер така, че

хем да имаш дефазиран носов звук, хем шумовете на двете бобини да се изваждат - защото двете бобини са на различни полюси на магнита.

В коя посока е навита бобината е от второстепенно значение и се коригира чрез размяна на жиците на намотката.

 

Резюме:

*Под "начало" и "край" не се разбира жицата, която излиза от най-долния или най-повърхностния слой на бобината, а

по скоро накъде излиза жицата от бобината по отношение на посоката на навиване.

Например, ако навивката е по часовниковата стрелка (гледаме адаптера отгоре винаги), то извода на бобината, който "влиза" в движението по час. стрелка се счита за начало, а извода, който "излиза" от часовниковото движение - за край.

Ако бобината е навита обратно на час. стрелка важат същите правила.

Няма значение кой край влиза в най-долния слой и кой излиза от най горния. Всички слоеве са навити в една посока, затова

"начало" и "край" имат отношение само към посоката на навиване.

 

 

*долу се счита, че двете бобини са навити в една посока, ако са навити в различни посоки, разменяме "край за край" и "край за начало".

 

 

1. сигнали във фаза и гасене на шума - двете бобини да са на различни полюси, а бобините да са свързани "край за край"

2. сигнали във фаза и усилване на шума - двете бобини да са на еднакви полюси, а бобините да са свързани "край за начало"

3. сигнали във противофаза и усилване на шума - двете бобини да са на различни полюси, а бобините да са свързани "край за начало"

4. сигнали във противофаза и гасене на шума - двете бобини да са на еднакви полюси, а бобините да са свързани "край за край"

Edited by Evtim Djerekarov
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря ви от сърце за разясненията !   :godbless:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • By Nikolov05
      Здравейте! Нямам опит с това, затова ще помоля да споделите мнения по въпроса - Възможно ли е свиренето вкъщи с 15 W 1x12'' комбо с добър clean и overdrive, без да звучи "choked", ''muddy'' и т.н. (също и без атенюатор)? Мога да дам пример с Fender Bassbreaker 15, Fender Blues Junior IV и Vox AC15C1. Оточнения за моята ситуация - свиря в ъгловата стая на къща, без звуко-изолация, а съседският двор е на 8 - 10 метра.
    • By emosms
      Някой правил ли го е?
      Празна намотка, противофазно свързана на сингъл адаптер, за премахване на брум.
      Вариант - последователно свързване. Само че не с бобина от друг адаптер, а по-голяма, с възможно по-дебела жица. С приблизително същата индуктивност (бр. навивки), за да прихване същото ниво на брум, и да се потисне при противофазно свързване.
      При последователно свързване нямаме загуба на сила на сигнала, само загуба на високи. Грубо казано, заради dc съпротивлението на жицата от втората намотка. От там, идеята за по-дебела жица. 
    • By Heartman
      Не знам дали сте видели, но поне аз бях залят във фейсбук, от китарните страници за новия стратокастер на Джон Мейър.
      Пишеше, че са го мислили 2 години и половина.Страхотно!Толкова време в ядене и пиене.Със същия успех можеха да дадат на всеки познаващ марките китари да направи ПРС страт.Сложили тяхната си глава, което е страшно грозен хедсток за страт и поизрязали тялото на страта в долния рог.Също така и летящите птици/инлеи по грифа, за да се познава че е ПРС.
      Това ли успяха да измислят за толкова време?!Още един безмислено скъп страт, който не предлага нищо ново.Нямам думи...
      Интересно ще ми е, ако на някой му хареса и да се обоснове разбира се.
       
      https://www.facebook.com/johnmayer/posts/10156208846376252
      https://reverb.com/news/john-mayer-unveils-new-strat-like-prs-model
      https://www.guitarworld.com/gear/prs-guitars-announces-new-john-mayer-signature-guitar-the-silver-sky


       
       
      Веднага измислиха и майтапи по темата:

    • By drago hazart
      Здравейте Колеги,
      На 19.11.2016 правя концертна вечер / one man show /.
      На акустична и електрическа китари ще изпълня мои парчета както няколко кавъра.
      Monkey Temple / София, бул. Христо Смирненски 1 / до ВИАС /. Дата 19.11.2016,
      Showtime - 21,30h. Welcome to the Show / Драго Блондо
       
       

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.