Jump to content
Българският форум за музиканти

"Ъгълче" за екзотични ефекти и (донякъде екзотични) усилватели


Recommended Posts

On 12/5/2019 at 10:25 AM, petar13 said:

^

Това, което работи и върши работа, по-добре да не се пипа и изхвърля :)

Работи добре, само в комбинация с хубав усилвател. Иначе, сами по себе си, тези ефекти са е**ти жужалниците. В смисъл, че че не вършат работа в комбинация с подходящ лампов амп, обаче няма нищо екзотично в тези топологии. Дори най-обикновените JFET ефектчета звучат по-цветно, по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.12.2019 г. at 13:39, Evtim Djerekarov написа:

Работи добре, само в комбинация с хубав усилвател. Иначе, сами по себе си, тези ефекти са е**ти жужалниците. В смисъл, че че не вършат работа в комбинация с подходящ лампов амп, обаче няма нищо екзотично в тези топологии. Дори най-обикновените JFET ефектчета звучат по-цветно, по-добре.

https://www.youtube.com/watch?v=1Xsr8oliUSo

Цяло поколение е свирило на такива "жужалници". Тук става въпрос най-вече за тази винтидж аура, която носят тези архаични технологии. Въпрос на вкус. Аз лично съм голям фен на допотопните китарни ефекти 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/6/2020 at 9:29 PM, petar13 said:

https://www.youtube.com/watch?v=1Xsr8oliUSo

Цяло поколение е свирило на такива "жужалници". Тук става въпрос най-вече за тази винтидж аура, която носят тези архаични технологии. Въпрос на вкус. Аз лично съм голям фен на допотопните китарни ефекти 

Мисля, че ме разбираш ме неправилно. Ако не бяха ламповите усилватели, никой нямаше да свири с такива педалчета, защото щеше да звучи потресаващо ужасно и немузикално. Те са създадени, да "напомпват" звука на усилвателите. Без подходящ усилвател, тяхното приложение би било твърде ограничено. На клипа, който пращаш огромната част от звука е този на усилвателя. От усилвателя идва характера на звука, "аурата" - всичко! Няма никаква виндидж аура в звука на операционен усилвател - в сравнение с лампата, той е един доста по-скорошен прибор, състоящ се от множество транзистори, а схемите, в които се ползва най-често имат дълбока ООВ, което е в общи линии противоположно както на винтидж, така и на "аура". ОУ се ползват в общи линии от 70-те и още по-масово през 80-те до днес, което е доста след Vintage периода, ако говорим за китарна техника. Хайде - в педалчета като FF, които имат няколко транзистора, може да се каже, че има някакъв винтидж, в по-съвременни ОУ ефектчета - трудно.

Търсейки из тубата, изобщо не намирам директен звук от педалчето, защото би звучало ужасно без усилвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

То се подразбира, че тези схемички ще се включват само в лампа. :) Поздрави и Наздраве! :)

Редактирано от musicman
Не цитирай предходно мнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е... има много хора дето не го подразбират това твърдение, а 70-те, 80-те през 2020г. са си "Vintage" ? Одъртехме...

Редактирано от lyu_records
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо,ама дисторшъните верно са отвратителен жужалник,особено в трнзисторен усилвател,е има и изключения,е като стана дума за MXR,Super badass звучи много добре и в транзистор,другите са пчелички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Набързо да документираме последната конструкция.

Признавам си, че ме домързя да пробивам шасита и да правя платки, да набивам айлети, като всеки път, затова поръчах изключително удобни такива от един фен :).

Усилвателят е ala Dumble ODS, във вариация 2nd gen hybrid, което общо взето означава (условно) 2 генерация на ODS със захранване от следващите генерации и още няколко промени. Детайлите, както се казва, биха били съществени за някой "детайлен" фен - ако е интересно, ще донапиша :)

Чист и драйв канал, релета за превключване - включително на т.нар. PAB (preamp boost) & FET boost (което е общо взето FET буустер, който може да се включи на входа и звучи доста доста добре).

Крайни лампи - 4 х 6L6GC

Предусилвателни - 2 х 12АХ7, 1 х 12АТ7

Отделно усилване на чистия и драйв канала (тук още малко ще помисля, дали да не го преустроя с един Master vol. )

Стандартно туикване на стойности тук таме, докато ми хареса.

 

50214180641_45e7821532_z.jpg 

50213659388_ee62014604_z.jpg

 50213659578_2f98207f1e_z.jpg 

50214450967_915573a6c5_z.jpg

Звуци. Всички китари (ритъм, соло) са през усилвателя. Първият запис е с тип Les Paul Special DC с P90 китара, вторият е с Телекастър.

https://soundcloud.com/synchu/a-may-od2ndgen

https://soundcloud.com/synchu/a-july-faith-v1

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, звучи много забележително добре, особено на драйв. Много живо и динамично, с променливо "поведение".

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно :) Много ми харесва точно този усилвател - абсолютно по тази причина (то и това е основната характеристика на тези усилватели де).

Вчера нахвърлях една наброска с Телето и чистия канал с един много приятен драйв педал, който спретнах тези дни и също, според мен, се държи прекрасно.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Вече ще стане едно известно време откак завърших още един усилвател - базиран на Benson Monarch Reverb.

Дизайнът на усилвателя е доста интересен и както самия Chas Benson казва - събрани са елементи от усилватели/решения, които на него му харесват и смея да твърдя се е получил изключително сполучлив усилвател.

Самият Chas е много скромен, готин тип - като включително даде няколко индикации за грешки в трасирането на схемата и няколко идеи за последните промени, които е правил :) А и той постоянно прави малки корекции тук таме. Изпълнението е point-to-point, като моят метод е да вървя по схемата и въпреки че използваните tag strips следват неговата реализация да са около предусилвателните лампи - навързването на компонентите е както ми е било удобно (е и разбира се следвайки определени принципи за разполагане на определени ключови компоненти и използване на екранирани кабели, където е необходимо).

Другото относително малко популярно (поради наложената традиция от докопалите  до сериозни излишъци от малки радио трансформатори Фендър :) ) решение е реализацията на reverb без трансформатор с използването на катоден повторител и 12DW7 (подобни решения без трансформатори също са използвани при Swart, Magnatone - при тях със стандартен plate coupling, a в реализация с пентоди - като EL84 например - и в Traynor). 

(Само) За предусилвателните лампи, освен това, се използва прав ток при подгряването, с цел ограничаване на шума - в интерес на истината пробвах и по двата начина - няма разлика - шум няма така или иначе :)  Следва да се отбележи, че Benson използва custom изходни трансформатори (в началото Mercury Magnetics, сега Soursound), но общото предположение е, че изходен трансформатор за 5Е3 върши сносна работа. Аз използвах (горе-долу стандартния) 8к.

Има още няколко интересни технически решения, но да не загубим аудиторията както се казва, спирам :)

Като резултат- усилвателят звучи чудесно, всяка позиция на Volume & Tone контролите е използваема, което е рядко срещано явление, Reverb-a на мен специално много ми харесва, въпреки че поръчах не най-подходящия tank - защото през цялото време на поръчката си мислех за схемата на Swart. Включително е British/American color ключа върши чуваема и много музикална работа :)

Та:

- 3 предусилвателни лампи - 2 x 12AX7, 1 x 12DW7

- 2 крайни лампи  - 2 х 6V6

- 1 изправителна лампа - в оригинала GZ34/5AR4, при мен 5Y3 или 5R4, тъй като мрежовия трансформатор е с по-високи напрежения от оригинала.

- Volume, Tone, Reverb & Color (American/British) контроли

Няколко снимки

51221055207_ba07774e76.jpg

 

51221768731_ff8f64a506.jpg

 

И малко звуци:

Сравнително чист семпъл с телекастър и малко солце накрая. 

В "оркестров" микс :) Отново всички китари са с усилвателя.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Както е традиционно за твоите усилватели, и този има много музикален преход между чисто, получисто и крънч, който крънч се изкушава от идеята, малко да се pimp-не с едно овердрайв педалче отпред когато е необходимо по-напомпано звучене.

Много хубаво звучи!

 

 

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Отдавна Kingsley Amplifiers са така да се каже в полезрението, не само защото звучат чудесно, но и собственика, основният дизайнер (и в началото производител) на усилвателите и ефектите, Саймън Джарет е прекрасен китарист. Слушането и гледането на демо видеата му е абсолютно музикално удоволствие - не само като звук :)

Отдавна съм хвърлил поглед не толкова на усилвателите, които макар и чудесно тунинговани дизайни, под една или друга форма притежавам, а по-скоро на ефектите, които са компактна (доколкото е възможно за лампови такива) форма и наистина звучат чудесно. Мога да кажа, че съм пробвал немалко лампови ефекти и относително малко са ме впечатлявали, като да кажем съм и направил няколко. Та исках да се сдобия с  някой от неговите лампови драйвове, но първо списъка на чакащите е между 10 и 12 месеца и второ цената заедно с транспорта и съответните данъци от Канада става твърде висока. 

Та реших да си сглобя набързо (макар че реално не беше толкова "бързо" :) ) един Kingsley Page Boost (v2) (повечето от останалите му драйвове са тунинговани варианти с едно или няколко JFET стъпала отпред).

Няколко интересни елемента:

- пълноценно захранване (@250 волта) на анода на използваната 12AX7/ECC83 лампа

- чудесна настройка на тона, като динамика и честотни характеристики на иначе абсолютно стандартното лампово изпълнение - дяволът както винаги е в детайлите

Ефектът разполага с регулации за Gain, Volume & Tone, както и Low Cut (по същество mid/low корекция на coupling кондензатора след първото стъпало) & Hi Cut (отново интересно решение с повдигане на реализирания с кондензатор low pass filter на Volume контрола - който характерно за всички ефекти от типа е един потенциометър на изхода).

Още не се е сдобил с окончателни надписи/графики (което при моята скорост може да остане за внуците), но ето няколко снимки и звуци (всички звуци са през педала, с регулиране на драйва от Volume-a на китарата - Tele Nashville тип, Gain-a e към 14:00 часа, останалите са на 12:00 :) усилвателят е тип Fender 5B3/6 с чист основен тон, със сърдечни благодарности на @Baby Thomas за живите барабани, които безобразно съм "нацепил" - но ще стигна и до цялото тия дни :) много дават - факт !!! )

Enclosure

In 2

In 1

 

И звук:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.