Jump to content
Българският форум за музиканти

Sign in to follow this  
rudibass

Някой работил ли е с TASCAM DM 24

Recommended Posts

Здравейте запознати колеги....Имам питане относно цифровия миксер TASCAM DM 24 ...Как се слага (assign)  еквалайзер на крайния мастер (ST).

Нещо се запънах.. :blush:

 

Благодаря предварително!

Edited by rudibass

Share this post


Link to post
Share on other sites

То не трябва ли да е инзърт?
Сега се рових из разните му мануали, но никъде не го открих.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Там така е написано, че нищо се не разбира.. А когато искам да лоудна от Library-то вече готови еквалайзери, ми казва че не може да риколне  защото няма назначен такъв  за мейн. Голема брада. Най - тъпото е че сега гледам готовите присети ...на нито един не е назначен ЕКЮ на мейна.Което ме навежда на мисълта , че или си е опция която не  се сетъпва по дифолт като извикаш чист присет, или изобщо го няма..Иначе компресори лимитери може да се слагат на кило.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами освен с външен ЕК. И аз не открих нищо. Може да им пуснеш запитване със ситуацията, но аз имам много лош опит с техния сюпорт (никакъв отговор, защото продуктът вече не се произвеждал (както е и при Алесис). Това все пак не пречи да пробваш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Би ли обяснил точно каква е ситуацията, защото ако аналоговите ти Input са насочени към някои от 4 - те ADAT BUSS, то ползваи EQ тата на самите бъсове, или другия вариант е да пачнеш сигнала през Send / Return така ще се използва, както е на старите миксери Aux Sends.Всичко зависи от това как ще направиш вътрешните връски.Има доста добър форум на Tascam в раздела TASCAM Digital Equipment .Има всякаква информация относно миксера.Или пробвай да влезнеш с включен Shift и копче #5 на кейборда в  I/O страницата, с четрите копчета под дисплея натисни 4 тото.От тук можеш да определиш Assignable Sends.

 

Линк към форума  http://www.tascamforums.com/index.php?showforum=8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тъпото е че немога да сложа еквалайзер на нищо ни на суб ни на аукс ни на мейн..по скоро незнам как става..Трябва да руутна  целия сигнал през 2 канала, на които има сложен екю  ама не мисля, че е правилния вариант..

Гледам че има опция за компресия ...на мейн , аукс , и суб ..ама за екю...

Edited by rudibass

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всеки Adat Buss има EQ.Сигнала от бъсовете минава към Main Out. В момента нямам възможност, но довечера ще ти напиша подробно как стават вътрешните пачове.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам точно каква конфигурация използваш за връзване на миксера, но ще ти кажа как е при мен. Инпут каналите ch.1-16 са насочени към stereo ADAT бъсовете, с които разполага миксерът АDAT 1-8 , в случая използвам ADAT 1-2 за входове от аналоговите IN, но може да се пачне и към Digital IN или в зависимост, от каквото влиза в миксера. ADAT 3-4  ползвам за Stereo Out на Cubase или по-точно аудио интерфейса, вързан към компютъра. Аудио картата е вързана към миксера чрез ADAT кабели двупосочно и Work Sync кабел. За Master Clock използвам аудио картата / Cubase , DM24 e Slave. Интересува те как да използваш EQ на Main Out , но в случая имаш 4 стерео ADAT Main Output, които отиват към Мастер- изходите на миксера, давайки ти възможност да обработваш сигнала преди да е стигнал мастера, а след това на самия мастер да коригираш още един път, ако искаш. При мен нещата са вързани по следния начин :

Натискаш белия Shift клавиш в секцията Screen Mode дясно от дисплея, трябва да е включен. След това натискаш клавиш 2, който е за I/O менюто. След като си влязъл в прозореца с клавиш 1 под диплея, избираш страница за ch.1-16 In и правиш пачовете, както са на снимка N'1. След като си направил пачовете, с клавиш 2 влизаш в прозореца ch.17-32 In и правиш пачовете от снимка N'2. С Клавиш 3 влизаш в прозореца Output и избираш Stereo Output ,правиш пачовете от снимка N'3. След като си пачнал всичко, през Layer Status панела, който е в десния долен ъгъл до транспорт секцията, избираш ch.17-32 снимка N'4 - в момента първите 2 канала ch.17-18 са   ADAT1-2,  а ch.19-20  - ADAT3-4.  Aка каналите са ти Mono, натисни SEL копчетата на канал 17 и 18 заедно и по този начин ги линкваш да са Stereo. Ще получиш съобщение на дисплея и натисни Enter в Screen Mode секцията.В ляво от дисплея има бял клавиш Module с него влизаш в прозореца на ch.17-18, или в случая ADAT1-2. В отворилия се прозорец имаш избора на Dinamics - EQ - AUX и с клавишите под дисплея избираш желаната секция снимка N'5. В лявата страна от дисплея  са разположени копчетата за избиране на честотите на ЕQ-то, както и копчето ON за включване , също така и Stereo трябва да е включено от Ch Assign секцията снимка N'6. Надявам се да съм обяснил как стават някои от минималните възможности, с които разполага миксерът.  Направен е да работи и поддържа клок с различни външни устройства, използвайки Transport секцията му, но мисля, че ще трябва първо да се запознаеш с вътрешната архитектура на миксера като пачове, а те са много, за да можеш да го използваш пълноценно.Успех!

 

P.S

Пробвах да кача снимките , но няма да стане с директен ъплоуд както и с линк , за това ще ги зипна и кача в нета. Линк за сваляне на снимките

 

http://dox.bg/files/dw?a=5b9b70cbd1

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така и предполагах , че ще трябва да ползвам 2 канала от втория леър..Просто силно се надявах да не стигам дотам ама нейсе...

Е, какво пишат поровете от Таскам... :

 

 

George,

There is not an EQ on the Stereo buss on that unit. You can insert an external EQ if you would like.
 

Благодаря ти брат за труда и инфото! Страшно ми помогна ..

С уважение Гого

Share this post


Link to post
Share on other sites

Радвам се, че съм помогнал , но не разбирам притесненията ти относно това, че ще ползваш ЕQ -тата на някои от бусовете, след като те са точно преди Мастера - единствено ти дават възможност да използваш независимо до 4 различни ЕQ -та като мастер, а не единственото ЕQ, което щеше да имаш на самия Мастер. Ако ти се занимава ще ти напиша как да използваш Aux - Send - Return сетинга, така можеш да ползваш и външни уреди към Мастера. 

 

За да се ползват Aux -вете се влиза без Shift да е вкючен в  Effect  менюто с копче 8. В Mode да е Loop / Insert . В Input / Output Patch избирам Effect 1 да е Mono и в In-L  да е Aux 3, в Output не се избира нищо. Същото да е и за Effect 2, но в In-L избирам да е Aux 4. В Assign Menu -то без Shift с клавиш 5 в отворилия се прозорец , Buss (3-тото) избирам в долен ляв ъгъл на Effect 1-2 да е Stereo. Промените се правят с 4 -ти въртящ се Pod  и се виждат в горния десен ъгъл. С вкючен Shift и клавиш 2 влизам в I/O Menu -то и на втора страница, което са ch.17-18 In пачовете да са надолу към Adat 3 - 4 като на снимка N2, от които ти бях изпратил. Каналите ch.19-20 да са пачнати нагоре към Assign Return1 - Assign Return2. В Output секцията си остават като на снимка N3. В Assign Sect. секцията и четитите да са на Send /Return и в Mode Send да са на Aux -вете. Във втори леър на канали 17-18 в Module Aux 3 и Aux 4 да са на PRE за да има сигнал. В Layer status влизаш в Master и проверяваш, дали канал 25-26 и 27-28 не са Mute, защото това са изходите на самите Aux - ве 1-2-3-4. Отдолу са отбелязани на корпуса на миксера със синьо. Каналите 25-26  и 27-28 винаги да са Stereo.Кабелите, които отиват във външния уред излизат от Assignable Send 3-4 на миксера. кабелите, които се връщат от външния уред към миксера да влизат в Assignable Return 1-2. В Module на канал 17-18 Aux секцията увеличавам Aux 3-4, за да излезне сигнал от Send 3-4 изходите към външния уред. След като сигналът е влезнал в уреда се връща към Return 1-2 на миксера. В Module на канал 19-20 в Aux секцията увеличавам Aux 1-2 за да излезне сигнала от Return 1-2 входовете. Вече може да се чуе ефектирания сигнал. Самите канал 17-18 да са на Mute, защото сигналът, който ме интересува излиза от 19-20. За да чувам ефектирания сигнал в Control Room секцията, която се намира под надписа Tascam да е включено на SEL1 / Aux1-2. За слушане на чист сигнал без ефект в Control Room да е на Stereo, канали 19-20 да са Mute. В противен случай ще чувам и ефектирания и чистия сигнал заедно. Когато слушам чистия сигнал от канал 17-18 и съм на Stereo в Control Room , от Layer Status на Master канали 25-26 и 27-28 да са Mute. Само за слушане на ефектирания сигнал мутвам 17-18 и освобождавам 25-26 и 27-28 от Master и включвам на SEL1 / Aux1-2. В миксера използвам хардуерните Send 3-4 и Return 1-2 за In/Out към външният уред.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Koobenot
      Въпроса ми е свързан с това, кой е определящият елемент за максималната допустимата мощност, която може да поеме един пасивен филтър от втори ред (бобина и кондензтор, 12 dB/octave) за озвучително тяло? На някои филтри например пише, че могат да се ползват само с крайни стъпала с мощност до 200 W. Коя характеристика на филтъра поставя това ограничение до 200 W – напрежението на кондензатора, напречното сечение на проводника на медната бобина или нещо друго?
      Пример: Разполага с филтър от втори ред с индуктивност на бобината 3,7 mH и кондензатор 33 uF, 100 V за високоворител 8 0hm. Каква е максималната мощност на стъпалото, което може да се ползва с този филтър и как се изчислява?
      Благодаря предварително.
    • By Koobenot
      Здравейте, надявам се да не съм събркал раздела. Искам да си закупя смесителния пулт LD-Systems LAX 8D от сайта на musicstore.de . Бих желал да споделите опит при поръчките от този магазин, как се извършват доставката и заплащането, възможна ли е поръчката през български посредник (както поръчваме от Thomann през MusicWorld) и изобщо всякакви подробности около процедурата. Благодаря предварително.
    • By Информация
      Здравейте, колеги. Съвсем пресен съм и искам да си направя домашно студио. 

      За момента съм взел компютър, стойка, поп филтър, кори за яйца, монитори и слушалки. 

      Разполагам с още 300 лева, въпроса ми е каква аудио карта и какъв микрофон да си взема, и също така как се връзват микрофона и аудио картата? Нужен ли ми е миксер? Какви кабели са ми нужни още? И нужно ли ми е нещо друго? 

      Благодаря ви предварително . 
    • By Koobenot
      Разполагам с трижилен (плюс, минус, шурмовка) симетричен тончестотен кабел, който желая да използвам като несиметричен.
       
      http://store.picbg.net/pubpic/E1/1E/b297b6eada3de11e.jpg
       
      Избрал съм симетричен кабел, защото проводниците в стандартните несиметрични кабели, които ги има на пазара са с ниско напречно сечение (дебелина), съответно по-високо съпротивление, за разлика от тези в симетричния. Сещам се за два възожни варианта при свързването, но не знам кой е правилен. Първият е да свържа на късо плюс и минус с накрайника :
       
      http://store.picbg.net/pubpic/95/67/a1f50ac2a9319567.jpg
       
      Другия вариант е да свържа само плюса с накрайника, а минуса да остане несвързан:
       
      http://store.picbg.net/pubpic/6D/F9/3dae1316aef06df9.jpg
       
      Споделете кой от двата варианта е правилен и защо?
       
    • By Rumen.Kolarov
      Здравейте, Колеги!  

      Обръщам се с едно питане към вас:
      Заслужава ли си да се купи тази китара http://www.musicworld.bg/bg/c_361/i_34395/Cruzer_TC_250_3TS.html

      Човека от Динакорд Варна ми каза, че според него е по-добра от теле на Фендер   
      Ако има някой с впечатления от модела и марката ще се радвам да ги сподели. 

      Поздрави, Румен 
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.