Jump to content
Българският форум за музиканти

за скъпите и евтини Jackson


TONY

Recommended Posts

...в който има прилична доза субективизъм.

На практика и двете тремола са доста добри.

Плюс това теста не говори за това кое тремоло какви дефекти показва след време и други неща.

Пък то тремола много... сравнителни тестове цял ден човек да гледа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...айде пак свободни съчинения по картинка...

Евтиме с риска да те обидя / естествено не е това целта :) / ще кажа :

1 - ти кога си хващал / камо-ли притежавал / такива китари с тези тремола , и да си ги ползвал като във тези видеота че да си компетентен...!?

2 - по въпроса за субективното - ха ! - та твоите мнения са субективни , едни от най-субективните във форума ...

:) айде със здраве!

Редактирано от Total_Overdrive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато ремонтирах една китара, чиито собственик си идва по нова година имах възможност да посвиря именно с OFR.

И да - там, където стъпва трема на стъдовете се вижда, че е от ЦАМ, не от стомана - за Original Floyd Rose говорим...

 

Ето ти малко снимки:

Снимка1

 

Снимка2

 

Не е нужно да казвам, че резбите на винтчетата за октавите също са в ЦАМ-а, а не са на отделни стоманени вложки, както са се сетили да ги направят дори някои производители на значително по-евтини тремола. Да не говоря, че има и нескъпи такива със сменяеми железни ножове...

 

На китара с Калер съм свирил - има проблем наистина - при бендовете леко отпуска строя. На човек, който свири с такъв флойд, това едва ли му е проблем, понеже е свикнал най-вероятно и всеки път си побутва ръчката за да върне строя - много звезди го правят на живо. Сега се сетих, че един познат от кв. Люлин има точно Калер на китарата си, който Калер, мисля, Пепи Давидов му е слагал... Джанев се казва.

 

За флойдовете - има познати съфорумци с OFR, Edge-oве на Ибанци - повече от 10 годишни с яко използване на флойда - налагало им се е да пилят ножовете, а след известен брой пиления - да сменят флойда. Ако се интересуваш от конкретни имена - питай на ЛС - може после и тях да питаш, за да се убедиш.

 

За Калер - не съм притежавал такава китара, обаче видеото наистина не споменава дали със стареенето си калера има подобни проблеми и какви са проблемите при него. За флойдовете всички знаем, че проблем е затъпяването на ножовете. Друг проблем е възможността за приплъзване на октавите при недобро затягане, а при прекалено затягане - повреждане на резбите на винтчетата или на главите им. Това, според мен е важно - живота на системата - във видеотата, които даваш, тия въпроси не се обсъждат, а те не са никак маловажни.

 

Освен това, като говорим за тремола, не е никак редно да пропускаме ZR-тремолата. Те са едно подобрение на оригиналната система, което създава редица удобства, като например това, че при скъсване на дадена струна или случайно отпускане на някоя от струните, строя не се прецаква, а същевременно като изключим, че ръчката е малко по- "твърда" когато вдигаш, тремолото си плава и в двете посоки. Oсвен това, тремолото не е точно на принципа с ножовете - по интелигентно е измислено.

 

И понеже забелязвам лека доза ирония в поста ти, ще ти кажа на какви тремола съм имал възможност да посвиря или притежавам, както и съммогъл да ги огледам внимателно или да правя нещо по тях(със звездичка съм отбелязал тези, на които съм обръщал голямо внимание и съм посвирил за по-дълго време):

 

- OFR *

- ZR *

- ARIA ACT-2

- ARIA ACT-3 *

- Оverlord Of Music - нелицензиран флойд *

- Wilkinson 2-point *

- Wilkinson 6-point *

- Fender Original 6-point

- cheap 2 and 6-point tremoloes *

- Ibanez 2-point tremolo *

- Westone Custom single-locking tremolo *

- Kahler

- Ibanez edge/едж про/xxx - няколко, не помня кои точно

- Jackson licensed fr *

- 3-те вида лицензни флойдове, които най-често се срещат на повечето евтини китари *

- Преди години, вкъщи за дълго ми бяха дали(почти подарили) една стара Yamaha RGX612A - доста запазена

Тя имаше някакво особено тремоло YAMAHA, което много приличаше на ZR по захващането с лагери. *

 

На тези със звездичките мога в детайл да ти разкажа какви и колко големи са им проблемите, ако някога се поинтересуваш.

 

:D

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога и дали да се наточат зависи от това колко се използва флойда, колко е твърда сплавта и др.

Очевидно, когато видиш, че вече не приличат на ножове, значи са се затъпили прилично.

Аз не съм точил флойдове, понеже тези, които аз имам са със железни ножове, а тези, които са идвали за ремонт не ги точа, за да избегна всякакви обвинения при евентуални нежелани ефекти - оставям мераклиите да си ги точат сами.

Иначе има съфорумци, които са си точили ножовете - ако искат, ще се включат в темата.

 

Самото точене ще стане добре с по-фина пиличка. Предполагам, няма да е зле ако след пиленето с пилата ножа се дозаглади със фина водна шкурка или нещо от сорта. Добро решение за първа стъпка, когато флойда започне да разстройва ако е сетъпнат добре е да смените пружините, ако са стари, както и да смажете ножовете. Също не трябва да се пропуска и възможността стъдовете да са се изяли и да искат смяна.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, че тема.....

Всичко което е казал Евтим е адски точно и подробно.Мога единствено да се намеся с малкото си опит в точенето и опита ми на собственик на Калер и няколко лицензни флойда.

Точенето - веднъж се пробвах на един флойд от Джаксън - на пръв поглед нищо сложно, но е нужен добър набор от инструменти за металообработване, които нямах тогава и поради това резултата бе незадоволителен.Иначе канала е ексцентричен, внимавайте за това(не е прав, ако ме разбирате какво имам предвид).

Иначе за калера ми - супер си е - не разтройва повече от нормалното и сравнен с оригиналния флойд, за който писа Евтим, не отстъпва по нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакви наблюдения върху ФлойдРоузите, понеже са ми неприятни по принцип и съм на мнение, че ползата от тях ( макар и неоспорима в някои случаи ) е значително по малко от вредата, поне що се отнася до нещата, които свиря. Но не виждам каква наистина би трябвало да е причината за един Флойд (или което и да е друго подобно тремоло) да разтройва при бендове, при положение, че даже правилно сетнатото, обикновенно и незаключено Фендерско тремоло не го прави. Под влияние на тази тема, днес специално проверих моя страт и открих, че макар и да не съм смазвал тремолото от месеци, разтрои съвсем малко след около минута див тормоз от тип бендове, дайв бомби, доколкото е възможно и тн..

 

При това не знам какви са ножовете на фендерското тремоло, но не са мръднали през последните 24 години. Никога не съм можел да разбера как ги износвате толкова бързо тези Флойдове. Но сигурно си има причина, а и аз ,както започнах в поста, наистина нищо не разбирам от тази система, така че спирам до тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера един приятел си купи Jackson 30WR от райзинга в Бургас и понеже той не може да свири, аз изпробвах всичките начални модели в магазина. Направи ми огромно впечатление разликата на качеството м/у Dinky - серията със стандартна страт форма и останалите - V, Kelly и т.н. Всички модели с екстревагантна форма бяха еднакви за мен, но погледнах към JS30 Dinky-то, което висеше и видях доста разлики. Понеже аз свиря на такава щом хванах Warrior-а усетих разликата в грифа - беше дебел в сравнение с Dinky моделът и даже с поглед можеше да се види. ОК, но не е това, което ми направи такова впечатление, колкото разликата м/у адаптерите. King V, RR, Warrior & Kelly са с 24 прага и адаптерите им са по-сближени и повдигнати, докато Dinky е с 22 прага и са отдалечени приблизително 2 пъти колкото останалите, адаптерите са по-ниско, и двата на едно и също ниво. Мензурата на китарите е еднаква. Не, че има нещо на китарите в РФ, това го забелязах сега и на снимки на други модели китари от висок клас (например BC Rich KK Signature). Имам един въпрос - каква е разликата и защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При китарите с 24 прага адаптерите идват по-близо един до друг защото 24-тия праг влиза прекалено навътре в тялото.

Предполагаемо - има разлика в получения звук, когато сравняваш нек адаптерите на 24- и 22-прагова китара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е, само че 24-тия праг не влиза навътре в тялото(ако влизаше щеше да е много трудно за достъп), а просто грифа е изнесен по-навън от китарата, заради което пък бриджа е изместен по-навътре в тялото и остава по-малко място за адаптерите.

 

Иначе из нетя се въртяха разни теории за това как било по-добре нек адаптера да е под 24-то прагче.

Това в общи линии не е от особено значение, понеже като натиска човек на различни прагчета, всички хармониции се изместват, така че едва ли има значение, ако адаптера не е точно под 24-то прагче.

 

Според мен, китарите с 22 прагчета имат малко по-голям шанс да имат малко повече състейн, понеже грифа им е малко по-къс(макар че когато говорим за флойдове, състейна не е с голямо предимство). Това също означава, че грифа е по-малко вероятно да се усуче. Забелязал съм, че ужасно много от евтините 24-прагови китари с тънки грифове се усукват видимо. Това едва ли е чак толкова забележимо за средностатистическия китарист, купуващ си такава китара, обаче го има. При по-големи усуквания би могло доста да попречи на свиренето, особено с нисък екшън.

 

От тая гледна точка, Am-I-Evil, това, че 24-праговите са с по-дебели грифове не е никак лошо.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова си мисля, че JS30, която е единствената лоу-кост Джаксънка с флойд и тънък гриф, е с 22 позиции за разлика от другите модели - хората са се застраховали от "Made in India" фактора :thumbs_up: . Инак като чете човек спецификациите, излиза, че тази китара е почти същата като DKMG (с изкючените на адаптерите и праговете), (ужким) материалите и флойда са й съвсем същите, но не вярвам като й се сложат едни ЕМГ-та да се превърне внезапно в DKMG :D , но статистически погледнато трябва да се намират бройки с що-годе читава изработка и със сносен флойд (който си е същият JT580 LP като при MG, Pro и X сериите, но е произведен в Индия, а не в Япония, и далеч не е толкоз зле), които определено ще стават за свирене, особено ако им се сменят сток адаптерите. Лошото е, че при тези модели всичко е късмет, китарата трябва внимателно да се оглежда преди да се купи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво от това? Джексън като цяло са малко кофти откъм разлика при моделите - проверено е !

 

 

Ника ти, ако не се лъжа, означава латинско наименование на латералната част на бедрото! Баси, интересно е това.

п.с. Ама си личи, че съм бивш фитнес инструктор нали !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ника на човека означава мускул, който отвежда(примерно бедрото спрямо срединната линия), а директния превод от латински е "отвеждач".

П.С. Ама си личи, че съм медик :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че нищо не казвате за левашки Джаксън. Какви са цените? Имам голям мерак за РР за лява ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казват, защото са еквивалентни за съответните модели за дясна ръка. Отделен завод за левичарски китари ли очакваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.