Jump to content
Българският форум за музиканти

rosso

Peavey 6505+ 112 combo to head модификация [56K unfriendly]

Recommended Posts

Здравейте.

 

Първо малко предистория.

Преди около половин година реших да си направя коледен подарък и благодарение на ПЕРФЕКТНИЯ във всяко едно отношение Денчо (edgecrusher) се сдобих с ето този усилвател:

http://altomusic.com...4dfbc7dc21c.jpg

Намерихме го втора употреба за сравнително по-малко пари отколкото струва в Thomann. Преди това Денчо направи опит да спечели един търг в E-bay за главата, но цената скочи прекалено много. Комбото е много здраво, обаче винаги съм си мечтал за лампова Hi Gain глава. След известно ровене в интернет реших, че нищо не ми пречи да осъществя тази своя мечта.

 

И така проектът беше ясен, комбото беше пред мен, което много ме улесни при взимането на размерите. Оставаше само да си купя материали:

 

- Дърво – отначало търсих 18 мм шперплат, но се оказа почти невъзможно да се намери, а освен това трябваше да купувам цял лист (1,2 на 2,5 метра или нещо такова). Ето защо се отказах от шперплата и минах на МДФ. Четири парчета – нарязаха ми ги в Практикер като цената излезе около 11 лева с рязането. Купих си и една летвичка за 50 стотинки, от която после изрязох блокчетата, към които се прикрепят решетките.

- Винтове – отново от Практикер. Купих си от насипните и ми струваха около 50 стотинки.

- Лепило – взех си лепило за дърво на Момент (от стандартното с черната капачка). За кожа си взех контактно лепило пак на Момент. Общо струваха 12 лева. Пускам линкове:

- Черен матов спрей, с който пръснах кабинета отвътре и по ъглите. Цена – 7,50 лева.

- Изкуствена кожа – след обиколка по доста магазини, които търгуват с кожа, се оказа, че най-евтините цени са ето тук:

Тъй като кожата се разтяга на ширина, а аз не исках да я разтягам и да я опъвам много при тапицирането, ми се наложи да купя 2 метра. По този начин неразтегливата посока на кожата съвпада с посоката на тапициране и се надявах да се получи една единствена снадка отдолу. Остана ми доста излишен материал, защото ширината на ролката е 1,40 метра. Цената беше 10 лева на метър, т.е. за кожата се изръсих 20 лева.

- Крачета купих от Мегавойс на цена 2 лева (общо за 4 крачета):

- Ъглите и дръжката, както и винтовете за тяхното закрепване, взех от комбото.

 

След рекапитулация се оказва, че съм дал около 55 лева. Трябва да се има предвид, че ми остана почти цялото лепило за дърво и повече от половината кожа.

Взех необходимите инструменти от баща ми (винтоверт/бормашина, зеге и лентов шлайф) и започнах работа. За 2-3 часа кутията беше готова. Правих фаски, за да се скрият главите на винтовете. Също така с малка бургия пробивах канали, по които да се движата винтовете, за да не ми избяга някой винт накриво. Разбира се, преди да завия плоскостите една за друга ги намазах стабилно с лепилото за дърво. Прецених, че винтовете стягат достатъчно здраво дъските една към друга и не е необходимо да слагам тежест върху кутията. След като изсъхне лепилото става прозрачно, но е хубаво изтеклото отстрани да се избърше веднага с парцал.

Със зегето разрязах летвичката на четири трупчета. Те се захващата вътре в кабинета, а за тях се ловят решетките. На тях също направих фаски и ги разпробих с тънка бургийка.

След това запълних фаските с кит за дърво, който имах от 1 година. Малко се поизмъчих, защото китът беше станал ужасно рядък (а аз очаквах да е станал на камък) и се наложи три пъти да нанасям върху дупките. Все пак свърши работа.

Дотук резултатът беше следният:

imag0173w.th.jpg

imag0174hi.th.jpg

imag0175mt.th.jpg

 

Изразях извивката от горната страна със зегето. След това с помощта на лентовия шлайф и шкурка заоблих ръбовете и изгладих неравностите. За вътрешността използвах само шкурка. На няколко места имаше разминаване с около 1 мм в размерите на плоскостите и също се наложи да шлайфам. Видях, че на комбото ъглите са доста заоблени и аз също ги направих по този начин. Операцията ми отне около 1-2 часа. В крайна сметка се получи ето това:

imag0176n.th.jpg

imag0177wo.th.jpg

imag0178cm.th.jpg

imag0179yq.th.jpg

 

След избърсване на прахоляка с парцал напръсках кабинета отвътре и по ъглите с черния спрей. По ъглите се пръска, за да може при евентуално осиране на тапицирането, дефектите да не си личат толкова. Снимки:

imag0180eq.th.jpg

imag0181k.th.jpg

 

На този етап разглобих комбото, за да мога много точно да разпробия дупките, за които се захваща шасито. Веднага си пролича, че усилвателят е Made in China – едната предусилвателна лампа беше доста изкривена и пиновете бяха почти извадени. Оправих я. Също така пружинният ривърб е много лошо захванат за шасито, но него не успях да го оправя, защото болтовете превъртат и единствения вариант е да откача платките, ама нещо не смея. Оставих го така за момента. Снимки на усилвателя:

imag0186bz.th.jpg

imag0187h.th.jpg

 

Пробих дупките и всичко пасна перфектно. Направих и отвори за дръжката – при нея използвах шипови гайки и болтове (така е и на оригинала), за да се подсигуря от евентуално изронване на МДФ-а. Все пак е доста тежичка. Ето малко снимки:

imag0182ee.th.jpg

imag0183bp.th.jpg

Редактирано от rosso
  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така достигнах до момента, от който най-много се страхувах – тапицирането. Ако трябва да обобщя резултатите – не съм доволен от това как се справих. Първо кожата имаше един много гаден ръб на подплатата, който трябваше да махна, и така парчето ми от два метра се превърна в две парчета – 1,30 и 0,70. Това ме принуди да направя две места на припокриване отдолу (първоначално бях предвидил едно). Освен това самият плат отдолу много лесно с отлепяше от кожата по краищата и това ми създаде адски главоболия на няколко места. Лепилото на „Момент” беше прекалено гъсто и се разнасяше страшно трудно по МДФ-а, а по кожата нанасянето беше направо невъзможно. Бях взел такер назаем от един колега, но той нямаше сила да пробие МДФ-а и не съм го използвал. Аз също съм си виновен, защото претупах ръбовете, мислейки че металните ъгълчета ще скрият всички кусури, но не се оказах прав. Накрая цялата операция ми отне около 3 часа. Решил съм някой ден като ми се занимава да го претапицирам, но ще си купя друго лепило. Убеден съм, че втория път ще се справя значително по-добре. Няма да прилагам снимки от този процес, защото се бях омазал с лепило и нямаше как да снимам.

 

Една седмица по-късно имах свободно време и реших, че ще претапицирам кабинета, защото така ме дразнеше и винаги, когато го погледнех виждах само осраните места. Направо ми бъркаха в очите !!! И така – купих си ново лепило във вид на спрей от Бриколаж. Препоръчвам го с две ръце – нанася се изключително лесно и лепи доста здраво. Струва 14 лева, но ми остана около половината. Ето го лепилото:

http://www.rrd-prepa...roduct-5401.jpg

 

Разглобих усилвателя. После махнах кожата много лесно, но отстраняването на старото лепило беше доста гадничко. Използвах разредител, шпакла и шкурка за целта. След това пръснах отново с черен спрей по ъглите и отвътре, защото на места боята беше паднала.

Този път взех под внимание абсолютно всички грешки, които допуснах първия път. Бях страшно внимателен и нещата се получиха просто перфектно. Имах под ръка и по-стабилен такер. Много съм доволен как се получи!!! Сглобих го обратно за 5-10 минути и ето крайния вид:

imag0188fq.jpg

imag0190f.jpg

imag0191e.jpg

imag0192k.jpg

imag0193x.jpg

imag0194ys.jpg

imag0195k.jpg

imag0196ik.jpg

 

Сега остава само да си купя кабинет 2х12 и съм готов.

Редактирано от rosso
  • Like 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гоуем фен си нема спор :bravo::pray::thumbs_up:

 

поздравления сега ти остава да си намериш едни кабинети пийви шефилд 112 за фул стек и си ти

 

поздравления за работата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшен!!! Изглежда перфектно :godbless: :godbless:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От позицията на пишман DIY майстор в последно време, мисля че си се справил чудесно ! Изглежда много профи и стегнато. Поздравления и със здраве да го ползваш.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:blush: Благодаря на всички за хубавите думи !!! Радвам се, че се оценява така добре трудът ми.

 

Поздрави:

Марто

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за добрата работа!

Така и така си започнал с това, защо не използваш кутята от кубето да си направиш и кабинет? Аз наскоро трансформирах едно бас кубе в китарен кабинет съвсем на майтап, но резултата се оказа положителен.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още обмислям вариантите, т.к. Harley Benton-a, който си бях харесал, го няма в наличност в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е станало евала за труда! :godbless:

Но не виждам смисъл в това да направиш кубе на глава. Тежко за носене (щото трябва да му мъкнеш и кабинета), трябва ти и качествен кабинет (още пари за харчене). А специално това кубе дига достатъчно джангър и за репетиции и за свирене по клубовете.

Но ти си знаеш и най-важното е да те радва и да си го ползваш със здраве.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:godbless: Мерси за добрите думи и благодаря за помощта, която ми оказа под формата на информация !!! :godbless:

 

Направих го, защото не ми харесва стоковият Peavey Sheffield говорител. Прекалено е "fuzzy" за моя вкус. В момента търся евтин кабинет 2х12 с Vintage 30-ки.

 

 

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се насочил. Аз имах Пийви комбо с такъв Шефийлд говорител и когато го смених с Vintage 30 разликата беше много голяма (в положителна посока). :)

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То няма лошо но можеше да смениш говорителя на комбото с V30 а можше да му вържеш и кабинет без да го правиш на глава. Щеше да запазиш стоковия му вид, което си заслужава за това комбо! Действително си се справил отлично с изработката :) но аз не виждам смисъл от тази интервенция!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето кубета, особено ламповите са с open back за да се проветряват, който си има своя чар, но за хай гейн усилвател е отвратително.

Доста често когато съм взимал участие в разни концерти по клубове съм носил само глава, а някой от другите банди носи кабинет. От тази гледна точка разфасоването на кубето е оправдана, освен това предлага доста по-голям избор от комбинации от кабинети при записване.

 

И аз скоро ще преквалифицирам едно кубе в глава, но май само ще го подкося. В практикер или друг магазин(за мебели може би?) дали биха извършили тази модификация ако им обясня какво искам, или се занимават само с рязане на плоскости/дъски?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Similar Content

    • От yordaniy
      Здравейте!
       
      За съжаление не успях да намеря темата дискутирана, затова отварям нова...
       
       
      Накратко: бих искал да направя малка (поне се надявам да е малка де) модификация на моето бас-комбо. Целта е да прескоча вградения в комбото предусилвател и да ползвам само силовия усилвател.
       
      Имам достатъчно техническа практика, за да извърша манипулациите сам, но ми липсва малко теория точно по тая част, така че моля за помощ!
       
      Комбото е Gallien-Krueger MB210, ето я и схемата му:
       

       
       
      Първата ми неяснота - ще постигна ли желания ефект ако заменя AUX IN входа с женски жак за включване на инструмента? Този вход така или иначе не го използвам. Ако не е нещо сбъркана схемата, би трябвало да мога да контролирам нивото на сигнала, който ще вкарам там, с MASTER потенциометъра, което ме устройва напълно.
       
      Ако отговорът тук е "не", препоръчайте къде по-точно в тази схема трябва да влезе сигнала от баса директно?
       
       
      Втората ми неяснота - тази модификация изисква ли по-специално добавяне (или премахване) на други/допълнителни елементи, освен единия женски жак за инструментален кабел и правилното му свързване?
       
      Ако "да" - какви и къде?
       
       
      Въобще - каквото и да споделите по темата - ще ми бъде полезно!
       
      Предварително благодаря на всички отзовали се!
       
      Поздрави!
      Данчо
    • От anomandrus
      ENGL Screamer 50
       
      От доста време отлагам писането на това ревю, защото исках да преодолея началните моменти на пълен възторг след закупуването му и така да съм по-обективен в преценката си спрямо това невероятно комбо.
       
      Преди да започна със същинското ревю искам да благодаря на фирмите Musicdivision и Telesound за възможността не само да пробвам комбото, но и да видя как звучи с бъдещата ми китара, всичко това на едно място (шоурума на Musicdivision). Хубаво е когато се случва по такъв лесен, приятелски и усмихнат начин в името на музиката.
       
      Сега за причината да закупя този лампов амп. Аз съм един доста посредствен китарист, но доста често ми идват идеи за запис на парчета вкъщи. По този повод реших да използвам кабината за запис на вокали у нас за реампинг на китари за демо записи. Тъй като музиката, която творя вкъщи варира от леки и акустични неща до блек метъл в зависимост от настроението исках версатилен амп, който не само да може да пресъздаде топли акустични тонове, но и да може да „рилийсне Кракена” на хай-гейн звука и всичко това без да ми се налага да карам съседите да си мислят, че Люлин го тресе Пернишко земетресение. От друга страна, групата ми Wartime се нуждаеше от компактен, но качествен амп за вторият ни китарист, който да застане достойно до Garland-a на Стъмпи и не само да звучи добре сам по себе си, но и да го допълва.
      Поради горе изброените причини реших да се спра на ENGL Screamer-a.
       
      Ампът разполага с 2 канала Clean и Lead, но за всеки от двата има опция High Gain, като по този начин каналите стават на практика 4 – Clean, Crunch, Soft Lead и Heavy Lead. С тези параметри ампът покри изискванията ми за версатилност и разнообразните комбинации от тонове паснаха доста добре на изискванията ми за домашните записи.
       
      Clean- Този канал е изключително прозрачен и стегнат. Типичната лампова „топлина” на тона особено в комбинация с Bright копчето на предния панел, което функционира като boost на високите честоти , дават възможност за изкарването на един много приятен и рокаджийски звук, както на електрически китари, така и на акустични. Удоволствието да свириш Pink Floyd и Anathema използвайки минимално EQ и само щипка spring reverb е невероятно. Китарите звучат истински, плътни, но в същото време с красиви звънливи високи.
       
      Crunch – Стегнат и „грапав” тон, на който може би му липсва щипка по-мръсен звук. Това е каналът, който съм ползвал най-малко и твърдението ми в предното изречение най-вероятно може да бъде оборено от някой, който има повече опит в такъв тип звучене.
       
      Soft Lead – Този канал предоставя невероятни и разнообразни възможности. От него ще бъдат доволни хора, които искат да покрият диапазона от Uriah Heap през AC/DC та чак до ранните Maiden. Отново изключително стегнат звук , без замазване на тона и в същото време сериозна плътност на тона дори само през вградения спийкър.
       
      Heavy Lead – Now we’re talkin’ !! – Ами каквото и да кажа ще е малко. Може би радостта ми идва от там, че преди не съм ползвал амп от класата на ENGL , но ще ви кажа едно- този малък амп има обилни и добре изразени овални образувания м/у говорителите. Тонът е плътен, мазен и в същото време изключително стегнат дори с Gain ноба на 3 часа и нататък. Средите са много добре изразени и ясни, и се комбибира адски добре с амп с по-изразени високи и ниски. Представете си запивка на Zakk Wild, Kerry King и Jeff Loomis, и как всеки иска да се похвали с новото си парче- това е напълно възможно с един Screamer по средата. Вграденият 12”Vintage 30 говорител е напълно достатъчен за използване както у дома, така и на малки гигове.
      Мислех си, че няма как да стане по-добре докато не включих кабинет 4x12 с Vintage 30 и тогава стената от звук стана покъртителна. Много тежък тон и последващо соло тип „аз съм рок стар и царя на тремолото” ни образуваха Dream Come True тип момент на пълно метъл щастие. Знам, че използвам доста епитети, но повярвайте ми така се чувствах в този момент.
       
      Използвахме този канал за live, запис вкъщи, reamping на соло и ритъм китари в студиото, и у нас и никъде не ни разочарова. Ако искате комбинация от комбо за вкъщи и лайв което да е компактно но и да има High Gain Power, ENGL Screamer е достоен кандидат за позицията.
       
      Технически спецификации:
       
      Rated power: approx. 50 watts at 8 or 16 ohms;
      Tubes: V1(input-tube): ECC 83 / 12AX7, FQ Grade;
      V2, V3: ECC 83 / 12AX7 selected;
      V4: ECC 83 / 12AX7, standard;
      V5, V6: 5881 (6L6GC) matched set.
      Fuses: external: 1 AT (slow) at 230 Volts;
      2 AT (slow) in the 100 and 120 Volts models.
      internal: 1,25 AT (slow) at 230 Volts;
      2,5AT (slow) in the 100 and 120 Volts models.
      Power consumption: 155 watts max.
      Dimensions: Combo E330 approx. 57,5 x 48 x 27 cm, (22,6 W x 18,9 H x 10,6 T)
      Head E335 approx. 57,5 x 27 x 27 cm, (22,6 W x 10,6 H x 10,6 T)
      Weight: Combo: approx. 22 kg (48,4 lbs); Head: approx. 18 kg (39,6 lbs);
       
      Сега нека поговорим за видовете свързаност, които предоставя комбото.

       
      Ампът е снабден с DI out секция, която е с балансиран XLP изход и ноб, който регулира нивото на звука. За да сте сигурни, че нивото не е твърде високо има малък led, който сигнализира за overload. Съответно има и ground lift суич.
       
      FX loop – а е снабден с микс ноб, който задава нивото на FX в крайния звук и върви от Dry към Wet.
       
      Poweramp изходите захранват различни комбинации от 8 и 16 омови кабинети, които могат да работят в паралел, заедно с вградения говорител или отделно и дават възможност за едновременно използване на различни кабинети и говорители както на сцена, така и вкъщи.
       
      Footswitch секцията позволява използването на 2 обикновенни фуутсуича (аз пробвах с Digitech и работи), които превключват Clean/Lead и Reverb/Booster. Разликата между нормалното и буустнатото ниво се определя с V.L.S. Ratio ноба и дава възможност за бууст на сола, което е доста готина опция.
       
      Custom Footswitch Port- а е пригоден за използването на ENGL Z-5, който струвайки неприятна сума от 300 и няколко лева отключва напълно потенциала на комбото на сцена. Аз реших за момента да мина без него.

       
      Предният панел на комбото има Gain, EQ и Channel Selection секции.

      Clean ноба контролира Gain нивото на чистия канал и Crunch-a. Bright бутона, както вече казах, бууства високите, а Lead ноба контролира Gain нивото на Lead каналите чрез овъдрайв на преампа.
       
      EQ-секцията на комбото работи брилянтно. Благодарение на нея версатилността е огромна и чрез малки корекции тона се променя доста. Въпреки всичко, дори да оставиш всички секции на 12 часа, резултатът пак е достатъчно добър (в зависимост от китарата, която е включена). Минусът според мен е, че тази секция обслужва едновременно всички канали- от чист до хай-гейн.
       
      Ривърбът е доста добър за живи участия. За записи предпочитам използването на плъгини, защото имам повече мегдан за корекции и tweak-ване в последствие.
       
      Изработка:
      Тук германците не са правили компромиси. Комбото може да се ползва за таран и пак да оцелее. Металната решетка, която пази говорителят, е много здрава, цялата конструкция на ампа е направена да издържи и на въжделенията на метъл китарист след най-сериозен запой и последващ концерт в Death Metal Circle Pit On The Stage тип клуб . Доста е тежък, но това по- скоро минава към плюсовете, отколкото обратното (въпреки, че докато го мъкнех на излизане от RockIt щях да ви кажа друго).
       
      Намислил съм в скоро време да направя семпли на различните канали на ампа, защото не намерих читави такива в YouTube. Семплите ще запиша с SM57 и евентуално с някакъв кондензаторен микрофон , въпреки че се съмнявам резлутатът с втория да е много добър предвид помещението. Семплите ще бъдат реампнати чрез Reamping Box на Nikifena, за който съм му изключително благодарен!
       
      Тъй като всичко, което съм написал по-горе е „композирано” на един дъх, силно вероятно е да съм пропуснал нещо важно. Ако се сетя за такова ще го добавя в темата.
       
      Disclaimer: Ревюто е пречупено през собствената ми призма за качество и звук. Не е задължително да сте съгласни или не с мен. Предполагам, че ако някой съфорумник, който се интересува от по-техническата част на изпълнението на ENGL пишеше ревюто, фокусите щяха да са други. Не твърдя, че ENGL Screamer е най-доброто, което може да се купи на пазара. Просто е най-доброто, което аз мога да си позволя за момента и със сигурност най-добрият избор сред всичките ампове в този ценови клас, които лично съм тествал (за мен). Глупаво е, че се налага да слагам дисклеймъри, но за съжаление реалността е такава.
       
      Поздрави и дано съм помогнал на някого при избора си на комбо!
       
      Лична оценка: 9.8 от 10 в класа си. Слагам -0.2 само заради общото EQ на всички канали.
       
      Снимки:


       
       
       
      Полезни линкове:


       
      Manual
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.