Jump to content
Българският форум за музиканти

vane

За софийската околовръстна железница и спасение на БДЖ

Recommended Posts

Една интересна идея за прекарване на неделния ден от мен. Попаднах на това във фейсбук и ми звучи любопитно.

 

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт

 

e-mail: obshtestven@mail.bg

 

ПРЕССЪОБЩЕНИЕ

 

31.05.2012г.

гр.София

 

„По релси около София” – излет в подкрепа на столичната градска железница и ЗА спасението на Българската Железница

 

На 3-ти юни, неделя „Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт” организира излет и кани всички граждани с будна съвест в подкрепа на столичната градска железница и за спасението на Железопътните превози в България. Събитието ще следва част от маршрута на почти изцяло демонтираната Софийска околовръстна ж.п. линия. Срещата на участниците е в 10,15ч. сутринта на Централна гара в София, а тръгването – в 10,45ч. С влак (всеки участник ще си закупи билет) ще се придвижим до гара Подуяне, от където в 11,00ч. ще започне същинският излет по линията към гара Пионер и Хладилника (частично демонтирана през 2011г. като премахването й бе съпътствано с множество протести). Следващата спирка от излета е гара Пионер в 13,30 ч., където ще се проведе хепънинг за привличане на вниманието към възможностите на градската железница и проблемите на Българските Железници и всеки желаещ ще може да се срещне с железопътни специалисти, които да му разкажат за историята и съдбата на Железниците. Излетът ще продължи по демонтираната линия до кв. Хладилника с дискусии по проблемите на градоустройството и транспорта. Събитието ще приключи в 16,30ч.

Целта на инициативата е да покаже, че градската железница може да се използва с успех (както това се случва в много европейски държави) и да подобри значително трафикът между Аерогара София, Централна гара и кварталите Слатина, Редута, Изток, Дианабад и кв. Хладилника и да реши нововъзникналите проблеми със задръстванията при концерти или спортни събития в зала Арена Армеец (линията минава на метри от залата и биха могли да се направят спирки в двете посоки, чрез които хората спокойно да пътуват без да е необходимо ползването на леки коли, тъй като паркингът на залата е за едва 800 автомобила), да намали шума, замърсяването, произшествията на пътя. Друга част от линията е все още съществуваща, но незнайно защо не се ползва: Захарна Фабрика – Красна поляна, а частта до Руски паметник е демонтирана, но може да се възстанови.

Другата комуникативна цел е даване на насоки за правилното и ефективно управление на Железниците – как гражданите могат да преоткрият любимия на много поколения железопътен транспорт.

 

Допълнителна информация

 

- коментар на един от най-големите радетели на приватизацията Маргарет Тачър: „Железниците не функционират ефективно извън държавния сектор.”

- Железниците са обществена услуга, създадена с парите на поколения български данъкоплатци.

- приватизацията на железниците във Великобритания води до хаос в железопътната система и резултатът са няколко тежки катастрофи само за 10 години, в които умират 42, цели 600 души са ранени

- само за 3 години държавата под формата на субсидии изплаща цялата „печалба” от разпродажбата на железниците

- гръцките железници също се планира да бъдат приватизирани, описвани, включително както българските железници с „най-черни” краски като мръсни, неудобни и неуредени и че имат твърде много служители, които масово „крадат” гориво и въртят далавери.

- Дългът на гръцката железопътна компания надминава 1,2 млрд. евро. От къде идва той? Държавата принуждава железниците да заемат пари за своето развитие (магистрали, летища и пристанища се финансират като цяло от държавата). Гръцките управници (също като българските) купуват влакове от Сименс, които също както и у нас, нямат подходяща мрежа за рентабилна експлоатация и дават доста дефекти.

- Считаме, че има известна предумишленост в действията на българските управници спрямо БДЖ през последните 30 години – първо те разбиват нашето национално богатство, а след неговия упадък го клеветят и убеждават българското обществено мнение, че може би частна фирма е по-добро решение за българските железници.

- с извинението, че са нужни икономии правителството тенденциозно уволнява персонал за сметка на качеството, ръководството нарежда демонтирането на влакови линии, спира влакове, на които им замръзват спирачките (все едно да убиеш човек, защото си е „счупил ръката”), променя разписанията, така че да са максимално неудобни и насърчава по този начин автомобилния и автобусния транспорт (новините непрекъснато ни съобщават за отнети човешки животи на пътя), а сега дори иска да приеме доста странното решение за продажбата за скрап на здрави, но на този етап ненужни товарни вагони, въпреки увеличаващото се търсене на железопътни превози и възможностите на местоположението на България като кръстопът на много транспортни коридори.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В България железниците са един тумор, който колкото по-рано бъде отрязан, толкова по-добре. Държавата търпи големи загуби, там се краде неистово и нищо не може да спре кражбите, съдейки по най-последните разкрития от преди седмици за систематичните кражби на дизелово гориво за милиони, а в същото време качеството на услугата е под критичния минимум. Не само че не бих излязъл да подкрепям запазването на железницата като държавна, а тъкмо напротив - бих излязъл на протест срещу това да продължаваме да издържаме тоя кърлеж с нашите данъци.

 

П.П. Дават се някакви паралели с Англия... Както е модерно да се казва в последно време:

u23468_1ccffaad.jpg

Bitch Please!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е общоизвестната позиция, която слушаме всеки ден като част от кампанията, която се води срещу една от последните наши собствености в България.

 

Не знам дали обърна внимание за какво е точно излетът или веднага включи защитния механизъм срещу БДЖ :).

 

Метрото също е градска железница, но ти едва ли си срещу метрото. А линията между Подуяне и Хладилника би могла да се използва с успех за справянето с трафика в столицата. Кварталите Подуяне, Слатина, Гео Милев, Изток и Студентски нямат връзка с квартал Хладилника, освен с такси и пеша или прекачване на 2-3 транспорта. С минимална инвестиция (много по-малка от строежа на метро), трафикът може да се подобри значително. Ами линията между Захарна фабрика и Руски паметник (тя дори съществува в по-голямата част от маршрута, но просто е неизгодна, тъй като за метрото се вкарват големи кинти и там гушенето ще е в пъти по-голямо)

 

Това, че има кражби и далавери не значи, че всички са крадци и не значи, че кражби на гориво и безобразия като фиктивни годишни технически прегледи няма в автомобилния транспорт. Това значи ли, че трябва да се откажем от превозите - едва ли, просто държавата не си върши работата и се хващат само дребни риби, докато се вършат големите далавери.

 

Аз срещу случаите на кражби, мога да противопоставя две самоотвержени постъпки, които са спасили стотици животи - наприме - машинистът, който бе предотвратил голяма катастрофа при Гара Горна Баня преди време или пък служителите, които бяха спасили миналата година влак от запалване?

Значи не всички ж.п.служители са крадливи или неморални, както и че не всички българи са чалгари (нищо че Азис е навсякъде в медиите, а истинските музиканти са айде да не казвам къде).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човек, в България почти няма нещо, дето да е държавно и да не се краде от него до степен, в която е неизгодно за държавата. А БДЖ е един от най-искрящите примери в тая насока. Може това, може онова, ама в друга държава. Тук в България не става така. Такава ни е държавата.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

С влак е много романтично да се пътува, например, нощно време до морето и примерно 1-ва класа, на широчко така, едно празно и спокойно. :) Миналата година ходихме с влак на море 4 човека за 1 лев, аха. Добри хора от билетния център на ЦГ София ни обясниха, че ако си извадиме карта "Фамилия" за 1 лев за 1 година ще доплатиме само запазените места и първата класа. Не знам какво и дали се краде от БДЖ, но за мен са предпочитан превоз №1. Пък и при почти 3 лв./литър бензин, при тази кайма по пътищата, а и както повръщам в кола и автобус, ако закрият БДЖ, морето - през крив макарон! Е, това не важи за повечето милионери във форума де. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CyberGene Ти си знаеш едно и също и въобще не коментираш конкретно - имаш ли нещо против възстановяване на линията Подуяне-Хладилника като пътническа и Захарна фабрика - Руски паметник. Тук не става въпрос дали ще е частна, общинска или държавна - а просто да се възстанови.

 

И като ни е такава държавата - дай да се продадем и ние си, понеже такава ни е държавата ........

 

Това са глупости, които ни ги налагат непрекъснато от казионните медии .................

 

Питам те - всички ли в България са чалгари, крадци и престъпници? Ако отговорът е - да, няма какво да коментираме, тогава и самият форум е безсмислено да съществува...........

Ако ли не - трябва да признаеш, че дори и математически погледнато няма как ВСИЧКИ БЪЛГАРИ да са крадци, убийци, ненормални, изнасилвачи, продавачи на контрабандни цигари, проститутки, гейове и т.н.

 

А относно БДЖ - виж какъв е сценарият с няколко примера и въобще целият филм си заслужава да се види:

 

Edited by vane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж ся, не ми се спори. Не обичам да влизам в спорове, в които съм на страна, на която са и болшинството от хората :D Даже съм склонен да се съглася с теб, за да не ти е гадно.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Макар да съм съгласен с теб, че БДЖ е синоним на корупция и т.н. и макар да не виждам особен смисъл в инициативата, позицията "майната му, и това е преебано" не е гражданска, а хейтърска. Гражданската е описана в 1вия пост. Така трябва да се прави, защото наистина в нормалните държави това е алтернативен, сравнително евтин и удобен начин за транспорт. А механизмите, избрани от vane са правилният начин да се реагира на простотията, въпреки да се съмнявам в резултата. Иначе и мен ме дразни тая държава, ама не го разправям навсякъде и ей така, между другото.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вие не можете да схванете нещо супер елементарно. БДЖ е синоним на корупция, както сам казваш. Това е видно за всички хора. Е, гражданската ми позция е, че това трябва да спре. Това НЕ ТРЯБВА ДА ПРОДЪЛЖАВА! Това трябва да спре. А някакви хора ме призовават в обратното. Нещо неясно ли има или да повторя пак?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bravo: Нека останалите колеги предценят, двете позиции до тук са ясни, а дори и да има привърженици на приватизацията, това не пречи те да поддържат развитие на градската железница в София.

 

Погледни наистина филма "КАТАСТРОЙКА", ако не си го направил, независимо какво мислиш, мисля, че ще ти е полезен.

 

Надявам се обаче, че ще се съгласиш, че железопътният транспорт е по-екологичен, с по-малко жертви, дори - по-бърз от автомобилния. Щом тези факти съществуват - от там насетне значи, че и в България това може да се случи (ако не се инвестираше основно в магистрали).

 

Щом има кражби - трябва да се спрат кражбите, а не да се продава собствеността на гражданите без никой да ги пита........

 

А приватизацията в БГ (че и по света) - предполагам всички знаем на какво е синоним .................

 

Аз съм ок - да има свободен конкурентен пазар (което си е класическа утопия, но както и да е .............), но да има държавни компании, които да гарантират поне минималния интерес на гражданите. Частната фирма в 99% от случаите гледа печалбата, независимо от щетите, които може да се случат, а това автоматично изключва обществения интерес ........................

 

И между другото по железните пътища има само една линия или най-много по една във всяка посока - не може да има два влака на две отделни фирми по едно и също време върху една линия.

Ако това се случи следва катастрофа, тоест реална конкуренция не е възможно да има, а се създава частен монопол, който е в пъти по-страшен от държавния (ако не знаете - питайте клиентите на ЧЕЗ, ЕОн и ЕВН). Железниците са обществена услуга на първо място......................................

Edited by vane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Айде кажи как да спрем кражбите? ;) Като построим нова линия Подуяне - Хладилника, така ли :D Толкова правителства не успяха да ги спрат, ние сега ще ги спрем, като отидем да подкрепим построяването на някакви две вътрешни линии в София. А БДЖ, ако случайно не знаете от какво е съкращение, е държавна железница! Не е софийска железница. Айде следващия път малко по-сериозно. Bitch please :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баща ми има 2ма братовчеди, много хубави хора, работят в БДЖ. Не са ми носили нафта, само домашна ракия. Как така "да спре"? Без работа ли да останат? Ми аз ако не се кефя на твоята фирма или банда, щото еди-кво-си, да призовавам "да спре" ли? А липсата на алтернативен транспорт ще породи и демагогия на транспортният пазар - тия с автобусите да не са по-добре, в старите трошки дето се палят и горят хората, ама пък са частници, въиййй... Пък и не ми се дават 100лв. да стигна до морето с моята кола, щото харчи много.

 

Изобщо нещо им имаш зъб на БДЖ; аз също не им се кефя особено, но тук темата е друга, май. Т.е. - опитваме се да вкараме нещата в релси май, не да се дерайлира... Ама пиши де, че не знам още колко време ще съм на работа...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

По въпроса за магистралите - първо основна част от парите за тях идват от кохезионния фонд на ЕС и те са част от трансевропейски пътни коридори. С какви пари ще се оправя БДЖ, а? Мислиш ли, че европейците са толкова слепи да наливат пари в бездънна яма?

 

u23468_1ccffaad.jpg

Bitch Please!

Share this post


Link to post
Share on other sites

И не мога да разбера как така те притеснява супер много факта, че се краде в БДЖ, а не, че се краде в министерски съвет, да кажем. Ми нека се краде, деба, аз поне на влак се возя чат-пат. На министър още не съм се возил...

 

Е ти направо за не знам кви ни взимаш... ИСПА и ФАР са фондове за инфраструктура и са И за железопътни структури, дори практически предимно за такива, поради по-голямата амортизация на мрежата в повечето страни. Ма барем почети де, BE-ATCH!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баща ми има 2ма братовчеди, много хубави хора, работят в БДЖ. Не са ми носили нафта, само домашна ракия.

Е, значи разкритията за кражби за милиони няма как да са верни, щом на баща ти двамата братчеда са свестни типове. Нема начин наистина! ;)

 

Ми аз ако не се кефя на твоята фирма или банда, щото еди-кво-си, да призовавам "да спре" ли?

Ако плащаш за моята банда с твоите данъци, прави квото щеш.

 

Пък и не ми се дават 100лв. да стигна до морето с моята кола, щото харчи много.

Е, всеки иска да е като в комунизма - да му е безплатно, ама се видя това докъде доведе държавата ;) И аз искам ако може да ходя със самолет на Карибите за 5лв, ама не стаа.

 

И не мога да разбера как така те притеснява супер много факта, че се краде в БДЖ, а не, че се краде в министерски съвет, да кажем. Ми нека се краде, деба, аз поне на влак се возя чат-пат. На министър още не съм се возил...

На международен панаир руски специалист обяснява предимствата на волгата:

- Вижте каква красива и луксозна кола!

- А колко гори?

Руснакът го поглежда и продължава:

- Изключително меко вози! Можете да пътувате 1000км и нищо да не усетите!

- А колко гори?

Руснакът си знае своето:

- Елегантен външен вид...

- А колко гори?

- А вие защо биете негрите?

 

Аз повече работа в тая тема нямам. Айде чао ви :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.