Jump to content
Българският форум за музиканти

Nikifena

Тестове на микрофонни преампи

Recommended Posts

От известно време с Васето от F1-Soud се каним да направим малко А-Б тестове на част от мик преампите които той е насъбрал в студиото си. Та покрай тестовете които правихме заедно на на новия ми лампов Ди бокс, решихме да се заиграем и с микрофонните преампи. Студиото му е най-богато оборудванотото от към микрофони и предусилватели в Пловдив. Пее Едит Унджиян - много талантлива пловдивчанка. По едно, време след като се разпаднахме с Екстазия имахме общ проект, но нещо се разсъхна за съжаление...

 

Предусилвателите които подпукахме бяха следните:

 

Focusrite ISA-One

http://nikifena.muzi...20ISA%20One.wav

 

SSL SL571 - мик преамп модул свален от пулт и монтиран в рак юнит

http://nikifena.muzi...SSL%20SL571.wav

 

API312 - Копие бях правил аз за това студио преди години с трафове на Cinemag.

http://nikifena.muzi...312%20clone.wav

 

Focusrite Saffire PRO - вградените преампи на аудио интерфейса

http://nikifena.muzi...ffire%20Pro.wav

 

Yamaha MG-16 - преампите на този пулт

http://nikifena.muzi...Yamaha%20MG.wav

 

N-audio tube di box като на входа е ползван трансформатор на Cinemag и лимитера е изключен

http://nikifena.muzi...20Tube%20DI.wav

 

N-audio tube di box но този път с лимитер на максимум

http://nikifena.muzi...I%20Limiter.wav

 

Разбира се, за да е А-Б тест няма никакви "пудри" или обработки на звука.

 

Ще ми е интересно да чуя коментарите по повод тези записи от хората които имат наблюдения над мик преампи.

 

ЕДИТ: Забравих да кажа, че микрофонът е Audio Technica AT 2050

 

Записите ги качих и тук:

Редактирано от Nikifena
  • Like 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за идеята! Хубаво е да се види какъв звук дават различните преампи.

 

Аз обаче намирам малък недостатък, ако мога така да го кажа. При сравняването на апаратура с много малки разлики в звука, както в случая, добре е изпълнението всеки път да е едно и също и силата на семплите да е еднаква. Разликата в силата на семплите води до ефекта, че по-силните неща, привидно звучат по-добре, говорено е много пъти по темата. А разликата в изпълнението прави невъзможна направата на ABX blind test, който е може би единственият обективен начин за сравняване на различна апаратура.

Не знам обаче на практика колко е лесно да се направят така записите.

Единият вариант който ми хрумва е, да се използва някакъв сплитър след микрофона и да се записват всички семпли на един take. Идея си нямам дали е възможно това, заради проблеми с импеданси и т.н., не се сещам да съм виждал подобни сплитъри.

Другият вариант - да се просвирва предварително записаното изпълнение (записано с преампа, който се смята за най-неутрален) през висококачествен студио монитор, като така се гарантира еднакво изпълнение всеки път. Тук обаче идва проблема с това, че не е едно и също изпълнител да пее пред микрофона и монитор да "пее" пред микрофона.

И в двата случая, преампите могат да се калибрират първоначално, да дават един и същ изходен сигнал, с розов шум примерно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я, един престрашил се да пише по темата ;):)

 

 

Това е начинът! така го правят всички.

 

Говорим за жив човек, а не за машина изпяла едно нещо 1:1. Идеята е да се хване различния характер на преампите. Смятам, че който има опит от такива неща няма да го притеснява това, че записите имат разлики или пък малко по-силното ниво. Такива записи според мен също трябва да се чуят в подходяща обстановка с подходящи колони - разбирай студио и студийни колони, а не на ПС колонки от 2те страни на монитора.

 

PS: Би ми се искало повече да се коментира характера на устройствата и/или личните предпочитания за това кой запис ви е харесал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SSL & API и нямам повече въпроси, като най-много ми харесва API от представените тук. Разбира се, в зависимост от предназначението на трака, контекста на песента, както и инструмента (пък бил той женски или мъжки глас), всички са използваеми, но в конкретният случай най-много ми харесва API. Звучи най-отворено, балансирано и динамично. Това разбира се, може да е от изпяването, положението спрямо микрофона и от хиляда други причини, но пак най ми харесва :)

Ямахата се представя доста, доста добре между другото.

 

Съгласен съм с част от бележките на Mairomaster също, но и така се разбира за какво иде реч :)

  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, адаше, на NS10 колони и аз останах приятно изненадан от прампа на ямахата пулта. Изкара егати и добрия звук.

Иначе от останалите моите фаворите са API-то и ламповия ди бокс с пуснат лимитер.

 

Живот и здраве ще се организираме пак да направим подобен тест с кухарка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък на домашните монитори точно MG-то ми се открояваше като по-зле от останалите заради малко по-неестествения звук и орязаните му среди/ниски среди. Интересното е, че нещо подобно, но в доста по-лека форма чувам и при SSL-а, така че твърде вероятно е да става дума за фактори преди преампа. И на мен API-то ми хареса, но е доста силно като ниво, което лесно може да подведе слушателя.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен най-много ми допадна API-то.Допада ми и saffire-то.Ямахата наистина ми звучи малко по-тънко. :girl_witch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ISA One :) топъл тон.

Поздравления за темата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Апи -то звучи най добре, може би и заради характерния тембър на певицата. След това слагам  N-audio tube di box - с лимитера на макс, но ми е малко пресилено. на трето място слагам Focusrite ISA-One. SSL в този тест бледнее (  меко казано )

Странно, но Focusrite Saffire PRO не ми се отличава драстично като параметри, и в ценово отношение е най доброто (имам предвид цената на устройството и възможностите).

Слушам на ГЕнелек 1029 със суб, и на Танои Актив. 

Поздрави за идеята и теста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е странно. След моята сага с преампи (Адриане, знаеш колко ти досаждах на теб) и след закупуването на няколко скъпи такива, установих че разликата не е огромна. Модерните преампи, които не "оцветяват" толкова са трудно различими поне за мен. Виж ако се ползва някакъв винтидж канал тип стар Neve тогава вече разлики се чуват. Ако разбъркаш 2 семпъла от да кажем SSL VHD, Duality или Alpha със средно добро Mackie трудно ще разбереш кое кое е. Ако има някой, който е неубеден може да тестваме вкъщи (а това съм го играл с "познавачи" бидейки и аз "познавач" wannabe. Ако обаче започнеш да сравняваш старо Universal Audio, API, Neve, Telefunken и т.н. тогава се забелязват доста повече разлики особено ако е лампов преампа. Тези дни мога да добавя няколко семпъла към колекцията на Ники. Горенаписаното е лично мое мнение и бих се радвал някой да ме опровергае- поне ще знам, че не съм набил грешни пари в канали. Ето и едно интересно четиво, на което попаднал след като бях достигнал до подобно мнение.

Редактирано от anomandrus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично моите тестове правих с SSL Alpha Channel, Universal Audio Twin Finity, Joemeek 3q, M-Audio Octane и Yamaha 02r. От тези най-различаващ се звук имаше Twin Finity. SSL-а ми се стори по-плътен от M-audio-то и от Yamaha-та. Joemeek-a не можах да различа от M-audio-то. Yamaha-та ми се стори малко по-глуха но може и аз да съм оглушавал. След доста слушане усетих, че минимални разлики има, но те просто потъват в микса. Повече се усещат разликите в нивата на шум при високи волюми. Личният ми извод (поне за пеене) е, че ако имаш достатъчно добър предусилвател си струва повече да се наливат пари в скъпи микрофони. Както казах това е личен извод.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен, как са записвани тейковете?

 

Питам, понеже съм сигурен че е невъзможно за всеки тейк да се докарат еднакви условия на входа, а това неминуемо може да подведе слушателя.

 

Как са наместени гейновете на всеки преамп? Изобщо как е протекла цялата авантюра (в детайли)? :)

 

P.S. Слушам на лаптопа и не мога да кажа нищо по тестовете все още. Като чуя на мониторите ще дам моето мнение. Поздравления за начинанието иначе!

Редактирано от visiondann

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Искам да подновя усилията на Ники от темата и да тествам вкъщи различни микрофони и предусилватели.

Беше ми трудно да реша как точно да направя теста с глас и затова използвах един метод, за който не съм убеден, че е правилен. Ако някой има по-добри идеи ще се радвам да чуя.

 

Начинът, по който записах семплите е прост- 2 микрофона (SM7B и Blue Bottle Rocket Stage 1), които влизат на сравнително ниски нива в интерфейса ми (Universal Audio Apollo Quad). Преампите на Apollo-то имат минимално оцветяване, и затова реших да ползвам тях.

 

След това изкарах звука от интерфейса и го включих към един от outboard предусилвателите, които имам у нас. Преампа е пак на Universal Audio и е модела 710 Twin Finity, който има опция за по-лампов (доколкото е възможно при ниски напрежения) звук и по-транзисторен, като с една врътка можеш да постигнеш blending между двете. Разликата не е огромна и се забелязва повече след включването на траковете в микс. Съответно вдигането на нивото става през съответния амп и затова ще чуете разлики между оригиналните нива и тези на съответния предусилвател.

Записа е направен в акустично третирано помещение.

 

Съветвам да слушате на добри слушалки или на читави монитори и най-добре не стриймвайте а свалете файла

.

Приемам съвет как да подобря процеса. Започвам с този преамп- следващия е SSL Alpha Channel. Надявам се скоро да имам и един REDD 47 за тест. Ако според вас технологията за тест е ОК можете да свалите оригиналните файлове и да ги пуснете през вашите преампи за да обогатите темата или да предложите други файлове.

Относно съдържанието на файловете моля, не обръщайте внимание на некачественото пеене. Освен, че толкова си мога, не ми беше ден. Исках да запиша семпли с различни динамики- от тихо пеене до скрийм.

 

Ето оригиналните файлове:

 

За да видите микрофоните и преампите/настройките трябва да цъкнете на линка Listen on Soundcloud.com!!!

 

Пеене (доколкото е такова):

 

 

Говорене:

 

 

Скоро ще има още! J Поздрави!

  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Part 2

 

Ето и първите тестове (Микрофона и настройките на преампа са цитирани в заглавието):

 

Пеене:




-s1

 

За да видите микрофоните и преампите/настройките трябва да цъкнете на линка Listen on Soundcloud.com!!!

  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Part 3

 

Говорене:

 




 

За да видите микрофоните и преампите/настройките трябва да цъкнете на линка Listen on Soundcloud.com!!!

  • Like 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.