Jump to content
Българският форум за музиканти

RME Babyface или MOTU UltraLite


Recommended Posts

Здравейте,

 

Коя от 2-те карти бихте ми препоръчали - MOTU UltraLite или RME Babyface.

Откъм цена нещата са ясни - RME картата е по-скъпа. Откъм основни feature-и също горе-долу.

 

Доколкото разбирам MOTU-то не е с по-лоши AD, DA конвертори, а в себе си има DSP с compressor, reverb и т.н. Също така, не малко предимство на MOTU-то е, че може да се ползва като stand-alone box на live gig.

Основният проблем, който долавям с UltraLite от това, което съм изчел и изгледал до момента е, че имал (нямам представа доколко това е вярно) проблеми с driver-ите и всякакъв софтуер под Windows - някой сблъсквал ли се е с това?

 

На радара ми е и Avid Mbox, така че и той не е извън картинката.

 

Ако някой знае comparison в net-а, между тези карти - пращайте.

 

Ако Ви се иска да препоръчате нещо, което не надвишава RME Babyface като цена, също ще се радвам да прочета!

 

 

Поздрави,

Николай Ценков

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи за какво ще го ползваш. Ако микрофонния предусилвател е важен за теб Babyface е по-добрия вариант. Всъщност (според мен) е един от трите най-добри опции в момента на пазара за бюджетен аудио интерфейс с висок клас преамп. Другите два са Apogee Duet/One (работи само на мак) и Sound Devices USBPre 2. Usbpre 2 в щатите е по-евтин от Babyface-a, а в Томан гледам, че е по-скъп...

 

Ако RME Babyface се вписва в бюджета ти, аз бих се спрял на него пред MOTU UltraLite (не само заради преампа).

Редактирано от Solas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и двете карти и мога да ти дам информация от първа ръка. РМЕ е определено с по добри конвертори и разликата се усеща осезателно, въпреки, че като резолюция и двата интерфейса предлагат едни и същи параметри. От друга страна РМЕ има само два аналогови входа, тъй, че ако избереш МОТУ - имаш повече аналогови входове, като само два обаче от тях с микрофонни предусилватели. Да МОТУ може да служи като смесител наживо, но е трудно упражнение имайки впредвид, че всичко се прави с превключване на менюта. С драйверите не съм имал никакви проблеми на уин 7 64 бита и на Мак ОС 10.6 и с двете карти. Ревърбите на Моту не са кой знае колко сполучливи, но вършат работа - там най добрата идея според мене са компресорите, които наистина работят много добре, еквилайзера, който е супер, както и уникално добрите мерилки - гонио, левъл и корелациометри, които имат обаче невероятно добрата функция да отчитат фазовите разлики между всеки два селектирани канала. Нещо, което досега не съм срещал при друга карта. РМЕ няма тези функции на драйвера, но тя също е с ДСП чип откойтоможе да слагаш екю и ревърб. Адат входовете и изходите на РМЕ, както и оптичния спдиф е правят отворена система към други конвертори, докато МОТУ в това отношение е ограничена само с един спдиф. За полеви условия на тракинг МОТУ върши чудесна работа с 8-те си аналогови входа при липса на по-добър конвертор. Откъм интерфейс на драйверите ( също ДСП) нещата са аналогични - което най ме кефи, а именно дизайна от старите винтидж аналогови конзоли - входно- изходни матрици, тейп матрица за многопистови машини, както и контрол рум блок с talk/listenback функции за връзка с кабината за запис, като всичко може да се комбинира в пресети за различни ситуации и всеки вход може да бъде пратен със съответната сила, панорама или екю към всеки друг изход - няма да пропусна и изключителната благинка за МS превключватели на всяка стерео двойка - всичко това е налично и при двете карти, както и възможността за добавяне на няколко МОТУ или Бейбифейса в една работна станция с общ драйвер. Мисля, че производителите на нискобюджетен хардуер доста са напреднали с разработката на подобни полезни за домашните студиа ( и не само ) звукови карти.

Редактирано от Telerig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Solas, благодаря за мнението.

 

Супер е, че ми напомни да кажа за какво ще се използва - запис на вокали (най-важно за мен), китара (акустична и електрическа), бас - за всичко това ми трябва хубав микрофонен преамп от audio interface-a (не искам да взимам preamp отделно).

Освен това ще записвам и tracks с VSTi-та с midi клавиатура. Така че ниската латенция също е от значение.

 

Предполагам има и друг вариант - audio interface без или със не много добър преамп, но със безупречни AD DA конвертори и отделно качествен преамп във втори box, който да свързвам към Line-in на audio interface-a. Някой може ли да се сети за подобен setup до 500 евро.

 

 

Telerig, благодаря за подробният пост.

Какво мислиш за това, което постнах преди малко?:

Предполагам има и друг вариант - audio interface без или със не много добър преамп, но със безупречни AD DA конвертори и отделно качествен преамп във втори box, който да свързвам към Line-in на audio interface-a. Някой може ли да се сети за подобен setup до 500 евро.

 

Cheers,

Николай Ценков

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не знам как ще се вместиш в 500 евра с качествен преамп и безупречен конвертор, че и втори бокс ... няма пълно щастие за тези пари според мен - съвета ми е да си купиш сега РМЕ-то. Така ще имаш що годе качествен преамп и много добър конвертор в едно без те да са безупречни. След време може да си вземеш преамп, след време и още по добър конвертор който да вържеш по адат или оптичен аес/спдиф... просто РМЕ то дава тази възможност за надграждане и включване на по добри компоненти в една обща система. С МОТУ имаш много добра многофункционална карта, на приемливо качество и цена, но нищо повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Някой може ли да сравни RME Babyface със Steinberg UR28M?

Steiny-то изглежда много добро за цената си (385 euro в thomann). Има доста предимства над RME-то и не мога да разбера къде изостава...

Предполагам, че конверторите не са толкова качествени, но е сравнително ново и не мога да намеря сносни review-та.

 

Някой оборудван ли е с тази машинка?

 

 

Поздрави,

Николай Ценков

Редактирано от Nikolay Tsenkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои са тия доста предимства, би ли ги изброил...а и в момента в който написах в гугъл "Steinberg UR28M" и ми излязоха поне 10 ревюта, че и тема в известен форум в която се сравняват точно тия две карти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не намерих сравнение между тези 2 устройства - форумът, за който говориш го прочетох от начало до край и до последният пост никой не се изказа да е сравнил устройствата. Нямаше дори един който вече да го притежава (Steinberg-a).

Ако си намерил сравнение - постни един линк, моля.

 

 

Поздрави,

Николай Ценков

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Директни пейстове от гиърслътз от които без да е купил каквото и да е човек може да си състави порядъчно мнение според мен:

 

 

 

"I (OP) eventually bought the RME Babyface. I need good latency, and the latency in the UR28M is reported to be much worse. I like it so far. And it works fine with Cubase. Juno Records sells it for a good price. Also, the babyface seems to be more future proof. I have a Steinberg MI4 and they stopped making drivers for it, and the Vista driver on win7 doesn't work well. RME seems to be better in long term support."

 

"

 

Originally Posted by hendrik84 viewpost.gif

By just a quick glance at the new Steinberg AI I notice one thing, its 96 kHz vs RME's 192 kHz

imo apart for video standards, as long as they both support 24/44,1 who cares"

 

 

 

 

"UR28M

Well, I just got to touch it a bit and had no time with it so I'm not going to shed too much light there...

I can say that the big monitor control and the switches all felt really more like an expensive bit of gear than something that's gonna sell for 399.

The latency is not a factor for tracking given the fact that it offers direct monitoring mode (with the Rev and Comp/eq) but I don't know if latency is any better or worse than Firewire. I think in general that there's little to recommend one standard over another these days but in the long haul, I think Firewire will be dead sooner than USB 2.0.

"

Oh, one more thing: the guy there said that the Reverb and the Comp/EQ stuff is also on the tools disk in VST form. That's really cool IMHO."

 

 

 

"Actually, price is $400-

UR28M"

 

 

"If you don't need to buy today, let someone else be the pioneer. Ifyou do need to buy today, buy what is proven and you know works today. So many devices crop up with problems, I would not be in a hurry to be the first guy on the block with a new toy."

 

 

 

"History tells me get the RME, and if you're on a Mac, get the Apogee Duet. Unless you hear something that just sounds too good to pass up about the Steinberg."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Не знам дали само аз разбирам от това по-горе, че никой от изказалите мнение не е използвал някога Steinberg UR28M.

 

Относно "предимствата" - latency-free DSP-based Monitoring със REV-X Reverb, идва със Cubase AI6, I/O hardware му не e под формата на сноп от кабели, има повече физически контроли и ... струва с 150 еuro по-малко.

 

Надявам се, разбирате, че не защитавам този продукт - просто питам с какво той е по-зле от RME-то.

Това, че не е 192 kHz определено не е deal breaker за мен.

192 kHz е нищо друго освен маркетинг трик.

 

 

Благодаря за споделените мнения.

Редактирано от Nikolay Tsenkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да направим сравнението просто - то е все едно Ауди срещу Хонда. Хонда-та е готина кола, на която съм фен, но Аудито си е Ауди (разбирай РМЕ).

Стайнберга е производство на Ямаха, което е нормално, имайки предвид че притежават Стайнберг. Ямаха правиха нелоши аудио интерфейси, някой с легендарни предусилватели, но с консистентно "нелошо" качество на конверторите, относително качество на драйверите и неконсистентна поддръжка на версиите.

Няма как да ти обясни някой нещо, което не искаш да разбереш.

РМЕ-то просто е по-добро, по-надеждни драйвери, по-добри конвертори, просто работи по-добре, това е сигурно.

Имам Мултифейс 2, откакто излезе и не съм намерил причина да го сменя толкова години. Не вярвам и скоро да намеря.

Освен това повечето предусилватели, идващи като част от аудио интерфейсите така или иначе също могат да се определят като "нелоши", каквато и марка да са. От добрите предусилватели единия канал е на цена между посочените Стейнберг и Ямаха горе долу.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах си RME Babyface.

 

Пожелавам Ви много вдъхновение и музика и отново - Благодаря на всички за помощта. :)

 

 

Вероятно ще има доста хора, които ще се потормозят с този избор, затова реших да постна: http://tsenkov.net/2012/04/01/audio-interface-for-home-recording

Разбира се написаното е субективно, макар и след доста четене, но се надявам да даде най-общ ориентир както и няколко съвсем не лоши алтернативи за малко по-нисък бюджет.

 

 

Поздрави,

Николай Ценков

undefined

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти отново, прегледах набързо поста ти - много добра идея като цяло и поздравления за отделеното време да го направиш така прегледно и естетично. :coolp: Имам само едно въпросче, в абзаца отделен на МОТУ два пъти споменаваш, че пристига със софтуер, който работи само на мак, за кой софтуер става въпрос CueMix FX ли? Защото той си върви безпроблемно и с уиндъус, извинявам се ако нещо не съм разбрал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.