Jump to content
Българският форум за музиканти

Истина или Мит ? Интересно...


Recommended Posts

Много български барабанисти твърдят,че яката техника се прави с технически упражнения върху мека повърхност.. възглавница, дунапрен, гума ?

 

Разговарях с доста барабанисти,включително и чужди и мненията бяха около 40%60

 

вие какво смятате ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попитай Myth Busters ;)- това в кръга на шегата!!!

И твърдата и меката повърхност си имат плюсове и минуси и е добре ако репетираш на по- твърда, от време на време да пробваш и на по мека( възглавница и т.н.) и обратното, защото когато седнеш на истински барабани, разликата и от 2-та вида, ще ти се стори доста голяма а и не е добре ръцете да привикват на различен отскок на палката, от този на истинската кожа, но знам че на всички ни е проблем шума в къщи и т.н.

Няма по- добре от истинския барабан, така че, открий за себе си кое най- ти се доближава до усещането за истинска кожа и си репетирай на него!!!

УСПЕХ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се случи така, че в първите години, когато още формирах техника, нямах алтернатива и се упражнявах само върху меки повърхности (дунапренени възглавници). За сила и издръжливост на ръцете това е голям плюс, но формира нереална реална представа за повърхност, върху която се свири. След това ми отне доста време да се наглася към отскока на палката от кожата на барабана и имах проблеми с контрола и най-вече с динамиката. Според мен аналогично нещо би се случило и ако бях формирал техниката си върху по-твърда повърхност (например дъска), само че тогава при свирене на барабан щях да имам проблеми с бързината и издръжливостта.

Най-добрият възможен вариант си е човек да се учи на барабан - в крайна сметка това е инструментът, на който свирим, а не възглавница, дъска или гума. Заместители може да се ползват с коригираща цел - примерно меки повърхности, за да повишим силата и издръжливостта и твърди, за да подобрим контрола, но не и като нещо, което да замести барабана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много дръмери ползват възглавница, включително световно известни.

Май скоро гледах Гавин в един клип да препоръчва, ама не съм сигурен точно той ли. Но някой от неговия ранг беше... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се възприеме по най-добрия начин правилната постановка - започва се от барабанче :) Мисля, че сме говорили вече какво е, и защо е нужно това животно "правилна постановка". След като се усвоят различните принципи, няма никакъв проблем да се премине на практис пад. Техниките за свирене трябва да се репетират на барабанче или практис пад, за да е реален рибаунда, а и за да може да чувате дали ударите ви с двете ръце са еднакви. Когато вече сте сигурни и свикнали с дадената техника - свиренето на възглавница или каквато и да е повърхност без отскок, ще ви помогне да заякнат китките, както и да сте доста по-бързи. Това е ! Естествено, при всички нас тази последователност едва ли е спазена, а и всъщност какво значение има - свирете постоянно, на каквото ви падне. Техника се прави с много свирене - целенасочено и правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре си е на барабани :) 90% на барабаните, на всички от тях по отденлно и заедно и 10%(времето в което не су близо до барабаните) се свири на всичко около теб, по отделно и заедно ;) Така се постига техника. А ако няма възмижност за барабни постоянно, тогава се свири на падове и възглавници, по отделно и заедно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че трябва да можем да контролираме постановката и палките при всякакви повърхности.

 

Също така за някои техники - finger, Moeller - няма как да ги упражняваш без отскок. /Оставям настрана JoJo, който може да прави push-pull с убийствена скорост и на дланта си./

 

В един момент обаче, когато си овладял основните техники и имаш добра постанова е много вярно това, че колкото повече свириш на меки повърхности - толкова по леко и бързо свириш на комплект. Тогава наистина пада "вреди". Dennis Chmbers беше казал в един майсторски клас, че според него pad-овете трябва да бъдат забранени "Throw them away!". От личен опит мога да ви предизвикам със следния експеримент - за тези от вас, които редовно свирят на комплект - времето през което не свирите на комплект, а на пад - заменете пада с възглавница за една седмица. Ще останете много доволни като седнете след това на комплекта отново :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента чета книгата на Billy Ward и той казва , че всички технически упражнение ги свири на пад, барабаните ги използва само когато свири с група и прави музика.Според мен всеки сам трябва да си открие начина по какъв начин да си развие техниката.Dennis Chmbers препоръчва да не се използва пад, но Steve Smith използва пад постоянно когато не е зад барабаните(в самолета,хотела...) и прави чудеса с технниката си

Относно възглавницата, тя е най подходяща за пръсти.

Редактирано от evans
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.