Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Hughes & Kettner Tubeman MKII

 

 

Преди известно време започнах да се занимавам с любителски запис на парчета в домашна обстановка. Дълго време разучавах различните софтуерни решения за преампване на китари. Свалих доста фрий плъгини и импулси, и в крайна сметка установих, че дори да направя сравнително качествен звук на китарата, трудно бих могъл да използвам дадения саунд на живо.

Всеки, който се е сблъсквал със сценария запис на хай-гейн китари вкъщи (в блок), знае че проблемът със звукоизолацията и децибелите, от които комшиите обикновенно се оплакват, е наличен и често голям.

Затова критериите, по които реших да избера амп бяха следните:

  1. Лампов или хибриден звук
  2. Добра спийкър симулация
  3. Поне 2 канала – чист и хай-гейн
  4. Съвременен звук на хай-гейн канала
  5. Мобилност
  6. Прилична цена

След като направих една проста равносметка на всичките ми изисквания, установих че ще ми е трудничко да се сдобия с подобна джаджа за малко пари. Затова, когато ми попадна офертата за Hughes & Kettner Tubeman MKII, реших да рискувам без да имам идея дали ще отговори на изисвкванията ми.

Първото нещо, което ми направи впечатление, когато отворих кутията на преампа беше колко добре изглежда и в същото време колко е стабилен металния корпус. Преампа е тежък, масивен и изглежда така, все едно може да оцелеее и в най-зловещите лайв условия.

При включване се осветява (в много красиво синьо), малкото стъклено прозорче, зад което се крие една 12ax7 лампа, която според H&K придава аналогово звучене на звука.

Преампа има три канала- clean, crunch и high-gain като и трите ползват едно EQ (ето и първата забележка към дизайна).

Клийн канала има доста приятен звук- чист и звънтящ. Пробвах го с 3 акустични и 2 електрически китари и с всичките звучеше доста приятно. Каналът няма никакви корекции освен Volume.

Крънч секцията, за сметка на това, има Gain и Volume корекции. Честно казано не съм тествал тази секция обстойно, тъй-като не свиря такъв тип музика, но от няколкото проби на парчета на AC/DC, мога да кажа, че ампа звучи доста достоверно и докарва много приятна аналогова олд-скуул бленда.

И сега най-хубавото (за мен)- High-Gain канала. Честно казано, звука който излезе от тази малка джаджа е чудовищен. Не мисля, че който и да било от стиловете в метъла може да го затрудни- от класическото хеви, през бавните и тежки рифове на дуум-а, до съвременното звучене на новите Melodic Death и Metal-Core групи. С подходящата комбинация от EQ и Gain, може да се постигне огхромно разнообразие от звук подходящ за всякакви хай-гейн стилове. Решихме да проверим и как се държи със 7-струнни инструменти. Пробвахме преампа с един Schecter Demon 7 и след това с един Schecter Hellraiser 7 (любезно предоставени от фирма Telesound Bulgaria), ефекта беше умопомрачителен- плътен, мазен (в добрия смисъл), чист хай-гейн звук с топки. След 1-2 кавъра на Nevermore установихме, че ампа се справя и с ниските тонове, без да губи качество на звука.

След като машинката преживя теста в репетиционната, реших да видя дали ми върши работа за запис вкъщи.

На задния панел има един вход и два изхода- един към амп а друг към миксер. Изходът към миксера включва изветсния Redbox амп симулатор на H&K, който по мое скромно мнение е един от най-добрите симулатори на пазара. Точно през този output изкарах сигнала към скромната ми домашна аудиокарта и след доста кратко време, през което направих малко корекции с Voicing ноба (на предния панел), който контролира нивото на спийкър симулацията и EQ-то, успях да докарам доста приятен хай-гейн саунд, без комшиите да изпадат в нервни кризи.

Нека да се върнем към началните ми изисквания, а те бяха:

  1. Лампов или хибриден звук - CHECK
  2. Добра спийкър симулация – CHECK (H&K Redbox amp/speaker simulation)
  3. Поне 2 канала – чист и хай-гейн – CHECK (3 channels)
  4. Съвременен звук на хай-гейн канала – CHECK!!
  5. Мобилност- CHECK
  6. Прилична цена – CHECK с коментара, че цената не е много ниска, но това което получаваш за нея е качеството без компромиси оф H&K

 

Минуси:

  1. Липса на отделно EQ за каналите
  2. Липса на ON/OFF и/или Bypass switch

Бих ли го купил отново - разбира се без дори да се замисля. Моята лична оценка е 8 от 10.

Музикалните инструменти за теста бяха любезно предоставени от фирма Telesound BG.

Hughes & Kettner Tubeman MKII може да се пробва и закупи от Music Division.

 

 

Технически спецификации:

Channels

Clean, Crunch, Lead

Preamp

1x 12AX7

Switching Functions

Channel 1, Channel 2, Channel 3

Special Features

Red Box out

Bypass

no

Dimensions

220x 215 x 80 mm

Weight

2,2 kg/4,9 lbs

 

 

Официален сайт:

ТУК

 

Снимка:

hug-tubemanmkii_1.jpg

 

 

Sound Check:

ТУК

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си написал ревюто. По написаното няма забележки.

 

Основна забележка - ТОВА НЕ Е ХАЙ ЕНД, т.е. сбъркал си раздела.

Допълнителна - този преам е достатъчно известен на повечето съфорумници.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси. От главните букви няма нужда- мога да чета и с малки ;) . Темата я сложих тук по съвет на модератор на форума. Идеята не ми беше да информирам членовете на форума, които познават преампа а тези, които не го познават.

Ако модераторите преценят, че не и е тук мястото, моля да я преместят. Поздрави!

Редактирано от anomandrus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Основна забележка - ТОВА НЕ Е ХАЙ ЕНД, т.е. сбъркал си раздела.

 

Дори и така да е! Тоя раздел и без това прашасва :headbang: Иначе на мен ми беше интересно да прочета ревю написано на български.

Редактирано от bluelemon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според правилата на раздела е баш за тук. Въпреки, че скоро ще я местим на сайта ;)

  • Like 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

anomandrus ти определено стана спец в правенето на обективни ревюта на разни музикантски джаджи. Помня добре ревютата в раздел вокали за вокалните процесори, сега и този

 

Просто поздравления за добрата работа

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава се извинявам.

Прочетох правилата - според тях, след като е над 500 лева, значи е хай -енд.

Запазвам правото си да мисля, че този добър продукт е масово достъпен

и за мен е " работещ клас", а не хай-енд от рода на Фиш, Аксес, Триаксис.

Както и това, че би трябвало голяма част от активните потребители добре да го познават.

 

 

За да бъда полезен, понеже често получавам запитване, как сранявам тюбмен 1 с тюбмен 2,

моят съвет е , тъй като и двата звучат достатъчно добре и убедително(и към амп и ДИ) -

1. ако разнообразието на звук е важно, ще се ползва предимно в къщи или ако за живо свирене ще е достатъчно

да изполвате до два звука на песен ( клийн от ампа + jazz/ funk/ blues/ rock (metal)) блендите - тюбмен1

2. ако искате да го полвате и активно за свирене пред публика и искате клийн, ритъм и соло бленди - тюбмен2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Съгласен съм но за предусилватели сме сложили цена от 500 лв. а това даже струва към 800. Така че си е за тук. Иначе определено е доста популярен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Similar Content

    • От X_X
      Здравейте, искам да попитам кои от вас са използвали програмата Bias FX na Positive grid. Интересува ме какви параметри трябва да има компютъра ми за да нямам неприятна латенция на звука по време на свирене. Планирам да си купя audio interface Focusrite scarlett 2i2, но първо бих искал да знам дали компютърът ми има достатъчно добри параметри за да е безпроблемно свиренето.

      Laptop HP
      Процесор : Intel® Core i5-6200U CPU @ 2.30GHz     2.40GHz
      RAM - 4GB
      64 битова операционна система, процесор, базиран на х64

      Благодаря!
    • От Evtim Djerekarov
      Здравейте,
       
      Преди време си спомних за една моя стара тема за PCM2902 Group Buy, когато имах намерение, да направя външна USB 48kHz звукова карта с вграден микрофонен предусилвател. Не, че идеята ми е умряла, но сега има дори по-добри USB кодеци за целта. Но както и да е - фокусът ми е, върху микрофонния предусилвател.
      Вчера, докато чакам, да ми се приспи, направих ето това:
       

       

       
      Единственият лек проблем с предусилвателя е, че е идеално празен отвътре и нещо не работи както трябва.
      Това е, понеже никога досега не съм правил балансиран микрофонен предусилвател, и не знам по кой път
      да поема.
       
      Предният панел засега има накичени следните неща:
       
      -Микрофонен вход (очевидно)
      -Потенциометър за регулиране на усилването
      -Над потенциометъра - CLIP индикатор (обмислям над него, да има и жълт за -18 или -12dB примерно)
      -Ключове със съответстващ индикатор (Phantom Power 48V, Phase, Low Cut).
      * Обмислям, дали под потенциометъра, да не сложа един Push бутон за примерно 20dB pad.
       
      На задния панел, засега има само RCA конектори и захранване, но обмислям, да сложа:
       
      -Стерео букса 6.3mm (за балансиран изход, то затова и RCA конекторите са два).
      -Ключе за избор на фаза за втория "канал" - дали да е балансирано, или да е симфазно. Това на пръв поглед, може да изглежда абсурдно, но главното му приложение е в цифровия домейн, където може или малко да подобрим съотношението сигнал/шум на звуковата карта, като съберем сигналите от двата канала (симфазно), или можем да се отървем от вътрешни системни шумове в звуковата карта или компютърната система, като обърнем фазата на единия канал и след това съберем двата сигнала (балансирано).
       
      Колебанията са относно:
       
      -Какво захранване да ползвам  - да заменя 9-волтовата букса с 220-волтов куплунг, и да сложа трансформатор и линейни регулатори, или пък да си остане тя, и да направя три импулсни регулатора с MC34063-ки, съответно за +15V, -15V и +48V, или малко по-високо, с последваща линейна регулация, или пък без линейни регулатори, но с маниакално RC (L) филтриране.
       
      -Каква схема да ползвам:
      1. Дали тази, с биполярен вход (която изисква огромни кондензатори за "развързване" на фантомното захранване), и не знам, колко грозно криви (но пък има много малък собствен шум), малко прилича на Yamaha D-Pre предусилвателите.
      http://sound.whsites.net/project66.htm
       
      2. Дали тази, на Cordell с JFET входове, също с доста нисък шум:
      http://www.cordellaudio.com/preamplifiers/dynamicmicpreamp.shtml
       
      3. Дали да ползвам "Стандартно" решение с INA217 или някаква по-особена схема.
       
      Важно е, да спомена, че търся относително бюджетно решение (не бих купувал специализирани аудио трансформатори, например). Което повдига въпросът, дали да ползвам аудио трансформатор на входа, или евентуално - само на изхода, или да го карам безтрансформаторно. Това, с трансформаторите, го имам повече като въпрос за обсъждане, иначе, не знам, дали бих се наел, да експериментирам, да навивам трансформатори - най-малкото, трябва да си направя не-много-проста постановка за измерване на изкривяванията, докато стигна до приемливо решение.
       
      Имате ли опит с направата на микрофонни предусилватели, и какви съвети можете да дадете?
    • От DVengeance
      Здравейте,
       
      Нямам усилвател и се чудя, колко добра идея е да се свири лайв със симулация за китарата. Съответно би било Китара - аудио интерфейс - лаптоп - един активен монитор от интерфейса плюс мониторите на сцената и от интерфейса към Ди Ай-а на главния миксер за фронт оф хаус.
       
      Потърсих из форума, но не намерих подобна дискусия, поне не някоя от скоро. Интерестно ми е дали сте опитвали подобно нещо, задоволителен ли е резултатът?
       
      Като изключим фактора надеждност на драйвърите и личен мониторинг, тъй като те не са ми проблем, какви други проблеми може да има този сетъп?
       
      Някой със сигурност ще зададе въпроса, защо просто не ползваш усилвателя на някого или не наемеш, затова нека кажем, че тези възможности не са удобни за този случай. За няколко концерта не ми се пръскат средства за усилвател, тунер, ноиз гейт, допълнителни кабели, носенето на всичко и т.н. като се има на предвид, че ми трябва просто един метъл ритъм звук, гейт и тунер, който са в софтуера. Дефакто не ми се налага да сменям между два канала.
       
      Поздрави,
       
      Денис
    • От BogoJazz
      Здравейте бараби!
       
      В момента търся хубав компресор / буустър, който да е хем евтиничък, хем да става за нещо. Свиря предимно джаз и блус музика.
       
      Някой ако има идеи, предложения и мнения ще ми е от полза    Освен това може да обсъдим и волюм педали, понеже и от това имам нужда в момента. Живи и здрави!
       
    • От Rumen.Kolarov
      Здравейте!
      Правя си копие на ENGL e530 но не мога да намеря по-достъпни като цена лампи. (12аx7)
      Някакви идеи къде да търся?
      Благодаря Ви!
      Поздрави!
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.