Jump to content
Българският форум за музиканти

Развитие на серията атенюатори на Soundman


Recommended Posts

При свързване на небалансирания линеен изход на атенюаторите към устройства с общи замасявания, като компютри, ефекти, процесори, кубета, пултове и други, понякога се получват "Ground loops/ земни кръгове". които създават проблеми с брум, пищене, шумове.

За решаване на тези проблеми трябва да се използва DIbox с галванично разделяне на устройствата.

В действителност, земните вериги са много и са равни на комбинациите от свързани устройства. Това означава поставяне на "N" на броя разделящи системи, което оскъпява цялата система. Още повече, че евтините псевдо DIbox-ове, които се водят "Активни" , са ментета без галванично разделяне, не вършат работа и често са хвърляне на пари без резултат.

За да улесня ползващите атенюаторите на Soundman, въведох опция по желание - галванично разделен балансиран линеен изход. Опцията не изключва небалансирания линеен изход, а го допълва. Сигналът пак се взима след крайното стъпало и носи в себе си всички детайли на специфичния звук.

Да напомня - линейният изход работи винаги - дори когато атенюаторът е в режим FULL, т.е. е изключен и на говорителите се подава целия сигнал от усилвателя. Така винаги има наличен сигнал за запис или обработка.

Ето новия вариант на картинка:

IMGP5826.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Много полезна добавака!

 

Би ли написал (ако не представлява конфиденциална информация) какъв трансформатор е използван в изделието. Предполагам си му правил и пълен комплект измервания, ако не е проблем би ли публикувал някои от тях и по-специално, амплитудно-честотна характеристика и фазови отклонения vs честота.

Редактирано от blr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достоен е за благородна завист, то дори само корпуса (и тази решетка отгоре....) буди респект и внушава "Пауър" :)

След поредни разговори с музиканти повторно си доказах че звука и измерването са различни неща, едно демо-записче сравняващо микрофон и през пулт би било също интересно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Ровейки в информационната си база, открих един опит за представяне преди доста години. Понеже от време на време се появяват въпроси, за да не обяснявам всеки път, реших да публикувам тук каквото имам.

От тогава са се променили някои аспекти в конструкциите, разширили са се някои възможности, оптимизирани за други, но в общи линии е запазено най-важното.

Booklet

DNoRKP2.png

r6sCaxr.jpg

 

Надявам се тази информация да отговори поне на част от въпросите за атенюаторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Последни актуални вести по темата.

 

Нов вариант на 18 ватовия модел -  SM4112.

Единичен многопозиционен стъпков регулатор, интуитивно възприеман като "потенциометър".

Допълнителен изход за запис, балансиран, галванично разделен, елиминиращ Ground Loops, които са причина за брумове, шумове и други смущения при съвместна работа с други апаратури.

Различна "черна" визия по желание за унисон със другите апаратури на собственика.

 

oIqMr6s.jpg

 

0jy4D2M.jpg

 

KS6tHPC.jpg

 

Тук SM4112 е монтиран на BLACKSTAR комбо, за удобно манипулиране, правилно охлаждане и не пречещ на нормалното вентилиране на ламповия усилвател. Постоянното свързване към усилвателя и стабилното закрепване гарантира на ползващия сигурност при експлоатацията.

 

UFOTrzu.jpg

 

nrzkJiK.jpg

 

3fYbNQ3.jpg

 

cpH9Jvy.jpg

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е възможно, стига да бъде поискано и договорено.

В действителност, изход за слушалки не е нужно да е галванически отделен, защото няма как да се получат вериги, които да създадат проблеми с качеството на звука. 

От друга страна слушалките биха дублирали високоговорителите и логически не е много издържана едновременната им употреба.

Би могло обаче слушалки да се използват вместо високоговорителите, ако се осигури съответно съгласуване. За да се запази товарният импеданс на усилвателя, ще се наложи промяна, и/или допълване на схемата.

Държа да отбележа, че развитието на серията атенюатори се дължи основно на желанията (и мераците) на използващите ги. Ако някой има някаква идея, се старая да я въплатя в реалност, за да удовлетворя желанията им. Стига да е възможно и рентабилно.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

^^^От гледна точка на голямото разнообразие от музикални жанрове и най-вече свързаната с това нужда, от свирене със съвсем различно количество overdrive/distortion, също различните вкусови предпочитания на музикантите, а не на последно място и различната чувствителност на ухото към високочестотното съдържание, в зависимост от силата на слушане, мисля, че няма да е никак лошо, ако към функционалността на атенюатора се добави съответен тонкоректор (по-скоро в смисъл presence контрол), който, ако е възможно, да позволява усилване или затихване във високочестотната област. Това, мисля, ще удовлетвори много от капризите, свързани с ползването на атенюатор. Ако реализирането посредством плавен регулатор неоправдано оскъпява и усложнява устройството, то няколкостепенен превключвател също би свършил добра работа.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.