Jump to content
Българският форум за музиканти

Микрофон за бас кубе


spiritus

Recommended Posts

Привет на всички,

 

Бих искал да помоля за мнения относно поставяне на микрофон пред бас кубе при свирене.

 

Каква марка (параметри) микрофони бихте препоръчали. Кубето ми е 60 вата и е слабо.

 

Освен това - кой вариант е по-добър - да се постави микрофон пред кубето или да се използва Line out изхода от кубето?

 

Мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи. В малки помещения и на малки сцени, озвучаването с микрофон, обикновено създава повече проблеми, отколкото решава. Проблемът е, че микрофона прихваща доста звук от други наблизо разположени, озвучителни тела и от барабаните. В последните години, все по-често се предпочита директното включване в пулта посредством DI box. На пазара има вече доста устройства, които съвместяват предусилвател с DI box. Също така, зависи и от качеството на ОТ, което ползваш. Няма много смисъл да се озвучава зле звучащ кабинет.

 

Що се отнася до микрофоните, AKG D112 е добър избор. Друга класика е Shure SM57. Въпреки че е с орязани ниски, при подходящо позициониране спрямо говорителя и малко EQ, се получават отлични резултати. Почти същото е положението с Shure SM58, който е на практика същият като 57+ топка.

 

Най-добре ще е да вземеш назаем (под наем) някои микрофони и да пробваш в твоето помещение. Експериментирай с позиционирането и силата на звука от комбото/усилването на микрофона.

Редактирано от blr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случвало ми се е от моята апаратура да става микрофония, защото китарната апаратура беше прекалено близо и микрофона на нея хващаше от баса.Мисля, че най-добрият вариант за озвучаване на бас апаратура е като се смеси звука от микрофона с директния сигнал.Чувал съм, че също може да се озвучи с 2 микрофона - 1 като за касата на барабаните и 1 shure sm57 примерно.Но това може да дойде доста скъпо.Аз свиря винаги през DI, защото свирим на малки сцени обикновено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата blr много добре е обяснил.Аз ще добавя само, че озвучаването на бас китарата с микрофон има и други недостатъци.Микрофонът няма как да хване пълния диапазон на звука от кубето по ред причини.Една от тях е, че дължината на звуковата вълна в ниските честоти е доста по-голяма и няма как да бъде хваната от микрофона като е поставен на 3-4 пръста да речем от говорителя. Аз съм пробвал всякак и едновременно с микрофон и с DI out на кубето, с обръщане на фазата от пулта и в крайна сметка с микрофона имам повече проблеми отколкото ползи. Ако кубето няма DI out, тоест канонен изход, тогава пробвай с микрофон. Аз съм за AKG D112

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази простотия(за мен) да се вади звук на бас от DI box е нещо което имам чуството че се случва само по нашите географски ширини,и това според мен се дължи на нямането на микрофони от колкото по-добрия звук.Всички групи които слушам на лаив басистите ползват кабинет Ampeg SVT 810E ,пред който задължително има микрофон,даже и два по някой път.да има и случаи които се ползва и DI , но микрофона е винаги налице,сега въпроса е колко е приложимо това в българските клубове дето на концерт ходят максимум 100 човека,ако свириш с кабинет 4/10 то и озвучаване не ти трябва чак толкова.Аз също съм решил някой ден да си купя микрофон за тази цел и гласувам с две ръце за AKG D-112!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MDB-1, балансиран сигнал се използва почти задължително при повечето сериозни озвучавания на живо свирене и студийни записи. Ако басиста използва ефекти често дори се налага да се използва и повече от един DI бокс - за смесване на чист сигнал и сигнал с ефекти.

Да се използва повече от един микрофон при живо свирене е непрактично и води до фазови проблеми между сигналите, които трудно могат да бъдат коригирани с типичното клубно оборудване. При студиен запис е различно - средата е контролирана и има техническа възможност за запис на няколко източника.

Редактирано от разбойник
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ау любима тема. Колкото човека, толкова и мнения ще чуеш. За микрофона зависи и какъв кабинет ще ползваш, ако трябва да е всичко, както сме гледали при големите батковци. Аз лично съм сравнявал D12, D112, Sennheiser E602, Всичко си мислех, че е ок, докато не включих Beta 52 A на Шур. Баса звукна изведнъж. Все пак си мисля, че си трябва и връзка през DI изхода и да се смесят двата сигнала. Ако кабинета ти има хорна, ниско четотните микрофони няма да я извадят както трябва. Малко DI за цвят и всичко става супер. Според мен де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина - много и различни мнения :):) За което много благодаря, защото така ще стигна до "истината"

 

Ще се вслушам в съвета на blr, и ще взема на заем/под наем различни микрофони и ще експериментирам. 10х човече :):)

 

След search в google в страници на български език, излезе една много подробна тема в този форум за Direct Injection device, с която ще се запозная днес.

http://forum.muzikant.org/topic/1614-direct-injection-di-boxes/

 

Сигурен съм, че ще излязат много въпроси и ще питам там. :):)

 

Иначе, кубето ми е Fender Rumble 60, което смятам за сравнително качествено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен микрофона винаги е създавал проблеми при "живо" свирене.Няма значение дали те озвучават в България или в чужбина,на малка или голяма сцена..Във студио могат да се правят експерименти,но там е контролирана акустична среда.Пробвал съм различни микрофони (AKG D12,D112,Shure Beta 52,Audix D6...),но за мен истината си остава в DI бокса,но той наистина трябва да е качествен.Аз в момента използвам DI на моят усилвател (Euphonic Audio IAmp pro),но скоро мисля да закупя един Countryman Type 85,за определени ситуации.DI боксове които препоръчвам за бас китара,и най -много ми харесват са на BSS,Radial,Avalon,Millennia,Countryman.

Разбира се всеки сам преценява как да си озвучи инструмента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ООооо, chobbi наистина ме развесели тази сутрин :D .Какъв ти Aalon,Radial и т.н. обикновенно нещата при мен започват и свършват с някой Берингер или нещо подобно,ако въобще има

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което всички по-горе пишат са микрофони за каса, така че това е товоята генерална цел. Най-добре да полазиш барабанистите и да им тестваш микрофоните за каса. А те трябва да са такива, за да са проектирани да се справят с ниските честоти. SM57 и SM58 едва ли ще ти свършат работа. Особено втория, който е вокален, тоест има по-широк обхват (за да може вокала да си мърда главата :)) ) и съответно е по-податлив на микрофонии. Що се отнася за конкретна марка, няма смисъл от предложения, защото звука от касата и баса е съвсем различен, а звука който различни басисти искат може да варира толкова много, че единственото логично предложение е да се тества.

От друга страна, озвучаването с микрофон наистина е доста по-голяма болка в г... от DI. Да предположим, че си харесаш микрофон. Освен ако не ти го подаряват, ще трябва да платиш за него определена сума. Може би не е зле да провериш дали няма да ти излезе по-изгодно да си спестиш парите за микрофона, да си продадеш кубето и да си вземеш по-мощно (150-200 W) и/или с DI. ... или просто DI бокс, както вече ти предложиха... варианти много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф,пак натиснах грешния бутон:)Добре че ефектите които използвам на pre-amp-a има DI,че някои път даже и няма.При мен проблема идва от това че свиря с много драив,то си е направо дист де,и звукът който съм си направил когато мине през DI box, отпред на ценралното става нещо много различно и почват мъките,затова предпочитам да има и микрофон.Неискам да бъда разбиран погрешно не отричам използването DI box-овете,просто както всичко трябва да бъдат ползвани по правилния начин,което според мен е работа на озвучителя не на музикантите.Chobbi от марките които си изброил бих добавил и Palmer,и за тях съм чувал добри отзиви,а пък Avalon,даже и на живо не съм виждал :slap:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема идва от това че свиря с много драив,то си е направо дист де,и звукът който съм си направил когато мине през DI box, отпред на ценралното става нещо много различно и почват мъките,затова предпочитам да има и микрофон.

 

Tова, което ти трябва е кабинетен симулатор. Особено при използване на повече драйв, без него звукът от централното става неприятно жужащ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MDB-1,радвам се че съм те развеселил сутринта,макар че не разбрах с какво.В темата имаше конкретни въпроси,и се постарах да бъда полезен.

Пожелавам ти с Новата година "нещата" при теб да не започват и свършват с Behringer,и да видиш най-накрая на "живо" Avalon !

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау,

 

Много ми се иска да взема участие в тази много добра дискусия, но нямам кой знае какви познания по темата и само мога да следя с удоволствие и интерес какво се дискутира тук.

 

Надявам се темата да е полезна и за други искащи, но не много можещи и знаещи :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.