Jump to content
Българският форум за музиканти

Истински модерен джаз!


Tozi

Recommended Posts

:o:slap: Обожавам извратени експерименти, но до към 2-та, преко сили 3-та минута, защото има вероятност да се попикая от смях, :hysterical: както в случая.

Юнаците :jazzband: имат страхотно чувство за хумор, признах ги, а пианиста :Piano: спокойно мога и аз да го заместя, въпреки че не свиря на пиано. Виж, барабаниста :drummer: е недостижим, признах го! :godbless:

Айде, да бегам и аз да пикам, че те се изпикаха вече! :girl_witch:

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Всеки, който не разбира, бърза да пика!" :coolp: - култова реплика.

:ok: Е, добре де, няма да пикам, ама ме напушва смях! Те май това целят. Или в модерния джаз няма цели и всичко се случва спонтанно в движение?

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е парче не по различно от всеки друг стандарт, просто е изсвирено по този начин. Има си тема и форма която се спазва през цялото време - няма нищо случайно изсвирено. Просто за да се чуе и разпознае се изизскват известни познания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми то си пише в заглавието какво е съдържанието ;).

Хората, които намират поп/рок песните (като форма) и диатоничните мелодии за проява на хубава музика трудно биха изтърпяли това изпълнение за по-дълго от 6-10сек.

Шокирани са, несъзнателно започват да протестират срещу това по-различно разбиране за музика и неизбежно изявяват желание да се махнат от звуковото нападение

( в случя Лими го изби на смях и пикаене :)).

Няма нищо странно в реакцията мисля, ако обществената среда и образованието възпитаваха, че така се прави "нормалната" музика, а Уайтснейк(примерно) е неразбираема лудница от звуци всички щяха да слушат тази музика :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ако обществената среда и образованието възпитаваха, че така се прави "нормалната" музика...

 

Ами те възпитават, само че не в България :secret: , където джаза се отъждествява с Васил Петров и Инкогнито :oops:....

Би трябвало обаче, хората които слушат Напалм Дет, Канибал Корпс и други подобни да могат да издържат даже да им е лекичко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Хммм... Би трябвало зад лесното възприемане на диатонични мелодии да има и по-дълбока причина от възпитанието и образованието... Иначе можеше изобщо да няма такова понятие като "диатонично"

Редактирано от FFFDF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:slap: Ле-ле, стана дебела тази работа! :ok: Аз не съм възмутен от такава музика, защото отдавна следя и слушам подобни експерименти от автори като Филип Глас, Пендерецки, Щокхаузен, Булез, Роберт Фрип, Джон Кейдж, Фред Фрит, Том Кора и стари/нови джазмени, а просто реакцията ми беше досмешаване, но не презрително-подигравателно-невежествено. Що пък да не ми стане смешно и дали те не целят точно това - да разсмеят/развеселят слушателите. А, "пикането" го добавих за колорит, да стане темата весела :hysterical: и да се завърже дискусия, каквата вече има! Всеки човек в различни периоди има различна нагласа към различните муз. стилове, та и аз в момента не съм на тази експериментална модерна вълна, но утре може и да съм!

:excl: Самоцитирам се - "Аз съм твърдо убеден, че тези авангардни музикално-композиционни „технологии” са оказвали, оказват и ще оказват(къде пряко, къде косвено) огромно влияние върху цялата останала световна музика с изключение(може би) на автентичния фолк. И в кризисни творчески периоди, много музиканти от най-различни жанрове черпят идеи и вдъхновение от гореизброените похвати. Иначе това е трудна за слушане музика изискваща специална психо нагласа. Затова не може да има и масов интерес към нея(не е и нужно), но много силно въздейства като приложна и филмова музика."

:excl: За повече подробности препоръчвам да прочетете тази забравена тема от този форум.

Мнението Ви За Музиката На 20 век

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лими - прав си и не си прав.

Прав си, че всеки може (и трябва според мен) да изпитва различни емоции и усещания слушайки дадена музика, които емоции не е задължително да са едни и същи с усещанията на различния слушател.

Този вид музициране отдавна не е експериментално или авантгардно в арт средите. Малко или много това не е масова комерсиална музика, а е музика за музиканти (свирачи) които са запознати с този вид свирене и неговото развитие (което колкото и невероятно и да звучи е свързано с блуса). Това е като вид език на който не всички говорят и разбират. Нещо като да пускат китайски филми без превод по кабеларката в Перник или Павликени (примерно) - предполагам малко хора знаят и говорят мандарин или кантонийски там и надали биха отделили повече от 1-2 минути да гледат - дори да е интересно. Сигурно ще им "пИкат" на китайските глупости и много скоро биха превключили на подходящият планетен канал.

В случая видеото е музика от 21 век - от юни 2011 ако не се лъжа и по принцип парчето в по голямата си част е диатонично или поне ползва доста функционална хармония. Общо взето енергията му е подобна на това изпълнение от 1967ма година - освен че нищо освен може би няколко барабанни палки не е счупено или изгорено накрая:

http://www.youtube.com/watch?v=dTEza7Y4hUo

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз свиря така, като съм много ядосан. Сядам на пиано и почвам да шаро накъдет ми падне със неугасима енергия докато не угасне в един миг както се случи в клипчето :greenangel:

 

А иначе този случай съвсем не мисля че нещо което ми дразни ушите,както дисонантния джаз с прекомерното наличие на тритоноси седемтонуси и други подобни интервали и безмислени хармонически прогресии

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...с прекомерното наличие на тритоноси седемтонуси и други подобни интервали и безмислени хармонически прогресии...

 

Безсмислени според теб. Не си ги свирил и слушал достатъчно за да свикнеш с тях.

Тритонуса е в основата на функционалната хармония - третата и седмата степен на доминантовият акорд образуват въпросният интервал които създава напрежение и съответно се разрешават в основен тон и трета степен на тоническият акорд. Нищо дисонантно няма в случая. В повечето джазови парчета ползващи функционална хармония се ползва именно този ход само че модулиран в няколко тоналности и евентуално разрешен в основна накрая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушал съм не малко да ти кажа, и то от интерес да се обогатя повече. Не че тези интервали са лоши или дисонантното звучене е нещо лошо, но малко ми изглежда все едно на един боб да изсипеш 1 килограм червен пипер :greenball: . Всяко нещо в живота е хубаво когато има някаква мярка. Дори самия ти беше го писал в една друга тема. Примерно, аз много се кефя на хора които умеят да свирят нормални неща и от време на време да те изнедадат с някоя друга скала " отвънка " и то за определено време. Това лично според мен говори за майсторлък и усет към музиката ... а да свикнеш с изкривеното звучене незнам каква е целта на това. Пак мое мнение е , че човек трябва да свиква със всичко и да пази доброто и особено важно да прави разлика между добро и зло, понеже правилния избор ще му донесе качествен начин на живот

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.youtube.com/watch?v=_cMbBubMh5M&feature=related

 

Между другото тези хора могат да свирят и така :) (както и впрочем по страшно много други начини)

Това в клипа на Tozi е просто пример, докъде могат доведат едно, много нормално само по себе си, парче хора, които изцяло и напълно владеят ритъма и импровизират колективно ( и интерактивно). Този тип свирене, разбира се не е за всеки. За да го оценим по достойнство трябва да разбираме откъде идва и да можем да си обясним какво се случва на сцената (ако и да не можем да го повторим), разбира се може и просто да се кефим (или не) на емоциите, които ни носи.

 

Аз лично не харесвам този тип свирене, ако не присъствам на живо и не бих го слушал в къщи, освен с учебна цел (да се опитвам да извлека някакви поуки и насоки, в които евентуално да работя), но изпълнението е на страшно високо ниво, което си личи и от реакциите на публиката плюс всичко друго!!

 

@emo_tion1

 

Даже аз мога да свиря нормални неща и от време на време да изненадвам с някоя скала отвън :) (сори че съм нескромен и се хваля сам). Това е занаят, иска известна доза познания и малко практика. Но от там, до тази степен на свобода и интерактивност, която се случва в клипа, са светлинни години разстояние :) . Иначе, както по горе писах, и аз не съм фен на този тип свирене, но това въпрос на вкус и не пречи да го оценявам.

 

И не, не мисля, че свириш така, та макар и да си много ядосан :) . Ако да си ядосан помагаше, щях да се ритам сам в т.пките всеки път преди да изляза на гиг!!!

 

А и не мисля, че музиката бива добра и зла, тя може да бъде провокираща или предвидима, успокояваща или носеща силни емоции. Също и скучна и посредствена, както и примитивна и първосигнална ( и много други...). Но надали добра и зла.

 

Ако приемем, че тази музика (и подобните на нея) е зло, а Кени Джъ или Жан Мишел Жар добро (понеже са предвидими, диатонични, консонанти и уютни), то май предпочитам да съм зъл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.